• Vragen? Wacht niet langer op de antwoorden! Login of Registreer en plaats jouw vraag! Wij zullen je vragen z.s.m. beantwoorden.

Sunbeam Sound Activated CCFL controller vragen

Hallo,

Ik heb hulp nodig bij een mod die ik in mijn pc zou willen hebben, ik heb rond gesnuffeld op de site en heb dit gevonden Sunbeam Sound Activated Module for CCFL Wat ik mij nou afvroeg wat voor neons kan ik hier op aan sluiten en hoeveel? het liefst zou ik 2 10 cm staafjes willen zien flikkeren op het geluid van mijn bas kan iemand me please helpen.

mvg Remy

Ps alvast bedankt
 
Hij reageert op het algemene geluid, dus niet enkel op de lage tonen.

Zitten in totaal 2 aansluitingen op, voor 2 inverters. En per inverter dus 2 ccfl buisjes (mits je een dual kit ccfl hebt).
Dus in totaal zou je er 4 buisjes op kunnen plaatsen.
 
Het is de bedoeling dat je een eigen draadje start en niet post in iemand zijn draadje. En even zoeken op het forum had je ook kunnen helpen ik heb namelijk een draadje gezien over die module. Ook had je even kunnen googlen.

Maar om je vraag toch te beantwoorden. Je sluit de 12v aan op de sunbeam. Dan sluit je de inverter op de sunbeam aan. De sunbeam speelt met 12v.
 
remy, je had wel eventjes mogen antwoorden.....

nu al een week nadat ik wwicked het een eigen draadje heeft gemaakt.


op zn minst een bedankje was wel even netjes geweest. :073:
 
Sunbeam Sound Activated Module

Een goedendag allemaal,

Vandaag heb ik mijn Sunbeam Sound Activated Module inclusief Revoltec Ultra Bright Cold BLUE Light - 30cm TWIN set ontvangen.
Nu wilde ik deze aansluiten zoals aangegeven: molex op de sunbeam, sunbeam aan de inverter en zo door naar de CCFL's. Ik zet de sunbeam op aan maar de CCFL's gaan niet branden, het enigste wat gaan branden in de inverter dus maar snel weer uitgezet.
Heeft iemand enig idee wat dit kan zijn?

Btw, de CCFL's werken wel wanneer ik de converter rechtstreeks aansluit op de molex.

Alvast bedankt:)
 
Jup, beide staan goed. En er zit ook een ON-mode op dus dan zou hij altijd aan moeten. Het lijkt dat er ergens teveel stroom word doorgestuurd door de sunbeam. De inverter gaat namelijk rook ontwikkelen.
 
hey Eddie ik heb dezelfde soundbeam module..
het werkt als volgt.
je hebt een zwarte kastje dat is verbonden met de soundbeam controller.
maak het kastje open en aan een kant heb je het draadje dat naar de soundbeam gaat en aan de andere kant heb je 2 witte connector plug de ccfl in een van de witte connector en zo zal het werken.

let me know of het gelukt is

nog wel een ding. je moet eerst de CCFL ontkoppelen van het kastje waar het aanzit bij aankoop.

je houd dus een lichtstaafje over met een wit kabeltje met een witte connector en die moet in de zwarte kastje van de soundbeam.
 
Hee CrizCroz, bedankt voor je reactie!

Het zit bij mij iets anders in elkaar denk ik als bij jou. Ik heb een inverter van de het Revoltec setje (zwart doosje) en ik heb de Sunbeam sound controller (wit met grijs kastje).
Hoe het nu zit is zo:
Het zwarte doosje heb ik opengemaakt en de molex connector vervangen voor de Sunbeam sound controller aansluiting.
Hier nog een fototje voor wat meer duidelijkheid:
sound.jpg


Als ik dit activeer gaat de inverter (zwart doosje) roken zonder dat de CCFL's gaan branden.
 
hoe jij het nu hebt gedaan is goed...
dat probeerde ik ook uit te leggen.

ben bang dat er iets aan de hand is met je kastje dan.
heb je je sunbeam rechtstreeks op een molex aangesloten.? zo heb ik het gedaan namelijk..
zal vanavond als ik thuis ben wel even een foto maken hoe ik het heb.
..
 
De lampjes doen het afzonderlijk nog wel goed (zonder sunbeam)?
Kijk het even een paar dagen aan, als de lampen blijven werken, dan zijn de lampen + inverter in ieder geval niet defect en ligt het hoogstwaarschijnlijk aan de sunbeam module.

Of als je nog een andere inverter hebt, die even uitproberen om uit te sluiten waar het probleem ligt.

Wat dan defect is, kan je een RMA voor aanvragen, zodat die vervangen kan worden.
 
Ik heb nu ook een andere inverter + lampen geprobeerd maar krijg hetzelfde verschijnsel. De Sunbeam stuurt niet de juiste hoeveelheid stroom door waardoor de inverter rook gaat ontwikkelen en de CCFL niet kan laten branden.
 

Vergelijkbare onderwerpen

Terug
Bovenaan