• Vragen? Wacht niet langer op de antwoorden! Login of Registreer en plaats jouw vraag! Wij zullen je vragen z.s.m. beantwoorden.

Vragen over de Aqua-Computer Aquaero 4.00

Deze Aqua Computer heeft aansluitingen voor 4 fannen,nu heb ik 2 rads met ieder 3 fannen.

Rad1 heb ik de 3 (Triebs) doorgelinkt met de bijgeleverde kabeltjes dat zelfde geldt voor rad2.

Kunnen of mogen er doorgelinkte fannen aangesloten worden op de Aquero ?
 
Ik wil dus absoluut niet dat die 6 fannen contstant op volle porie draaien,ik wil dus proberen het zo te krijgen dat als de temp oploopt dat ze dan wat harder gaan draaien.

Ik zou het helemaal fantastisch vinden als iemand weet wat ik daarvoor precies nodig heb en hoe het te gebruiken.

Is het ook noodzakelijk om flowmeters in je loops op te nemen icm een Aquero? Eigenlijk heb ik daar geen plek meer voor.
 
ik ken de aquaero op mijn duim, dus kan veel vragen beantwoorden....

om de fans harder/zachter te kunnen laten draaien zou je de fans moeten toevoegen aan een temp. sensor en dan hetgeheel instellen.
Hiervoor heb je eigenlijk niks nodig.

De flowmeter is eigenlijk leuk voor de heb, maar bied geen toegevoegde waarde. Enigste is natuurlijk te zien wat de flow is, en je kunt instellen als de pomp uit zal vallen en dat er geen flow meer is, dat de aquaero de pc uit zal schakelen.
 
alle fans bij elkaar pakken zowat 21 watt aan vermogen. Dit kun je wel aansturen met een Aquaero Powerbooster.
De aquaero kan standaard 15 watt leveren, met de booster 45watt over de totale kanalen.


Aqua-Computer Aquaero Powerbooster



Hey Vincent , ik heb de aquacomputer aquaero 4.00 USB fan controller, VF display incl powerbooster en daar zitten maar 4 fan uitgangen op.

Bij de Trieb fannen zaten verschillende kabeltjes met groene en rode stickers waarop staat dat je er niet meer als 6 aan elkaar linkt op één molex. Ook op één van die stickers staat als je ze aansluit op je mobo dat je er niet te veel aan elkaar moet linken .

Ik heb ze nu 3 aan 3 gelinkt dus dat zou geen probleem moeten geven icm de aquacomputer aquaero 4.00 USB fan controller VF display incl powerbooster.
 
De aquaero kan je met de booster 45 watt pakken verdeelt over 4 kanalen dus het moet makkelijk gaan.
Als je 1 kanaal pakt of 2 kanalen niet meer dan 45 watt aan fans erop zetten

(lol, nooit doen op het moederbord anders zie je pc niet meer door de rook:p)
 
Ok laat het uit m'n hoofd om ze op het moederbord aan te sluiten.

Morgen of overm komt mijn aquero aan de deur,dus ben benieuwd.

als ik dus de fans automatisch aan temp's wil laten draaien dan moet ik toch wel tempsensoren gebruiken dan zouden de 4 meegeleverde temp sensoren goed zijn ?

Ik zat al te kijken naar die Inline dingen van Aqua computer.

Zal nog wat plaatjes zetten van mijn eerste build.

1286312370N003.JPG
1286312510N004.JPG
1286312585N005.JPG
1286312647N006.JPG
1286312690N007.JPG
1286312788N009.JPG
1286312823N010.JPG

Ik had eigenlijk iets met de Aqua-Computer Multi-Color Belichtingsmodule blauw/rood willen doen.

Ik wist niet hoe dat in z'n werk ging,en nou heb ik al 4 flessen met Acid groene UV vloeistof staan.
 
ziet er goed uit je build. toppie.

die muliti-leds gewoon eigen willende leds op solderen. heb ik zovaak gedaan.


Thanks voor je compliment, ik heb nu de Aquaero powerbooster in huis ,maar er zitten 4 temp sensor kabeltjes bij waarvan ik niet weet hoe deze te gebruiken.Er staat ook niks over in de duitse handleiding waar ik deze tempsensor kabels moet plaatsen.
Ik heb dus 2 x 360rads in dualloop en wil ze afzonderlijk in de aquaero opnemen.
Dus Rad1 is enkel voor de GPU's in SLI en Rad2 voor de CPU en Mobo.

Hoe en waar kan ik het beste deze tempsensor kabeltjes plaatsen ,en heb ik verder nog spulletjes nodig voor deze tempsensor kabeltjes ?
 
De aquaero even aangesloten op een losse voeding zodat ik hem eerst kan testen.

Ik heb Rad1 met de 3 fannen aangesloten op fan port1 en geeft 1820 toeren aan.

Rad2 met ook 3 fannen op fan port2 geeft 1520 toeren aan terwijl deze ook op 100% staat.

Weet iemand hoe dit komt Help Help Help.
 
Doe eerst eens test MAX RPM met aquasuite hielp bij mij :)

P.S.
Ik dacht max 20-25W per kanaal met powerbooster en totaal niet meer dan 45W over de 4 kanalen
Die powerbooster is ook eigenlijk een oc ding voor de aquearo kheb hem er bij Aquacomputer laten opzetten dient enkel om die transistors te koelen :)
 
Als het max. totaal vermogen lager ligt dan "het aantal kanalen" X "het vermogen per kanaal" dan
moet dat wel haast een koelingsprobleem zijn ?

Of aan de ingang iets wat gebruikt wordt door alle kanalen, maar daar verwacht ik het probleem
niet zo eigenlijk omdat daar de kosten niet zitten om het goed/beter te doen/maken.
 
@Hyperion, Een test doen met aquasuite gaat denk ik pas als ik mijn waterloops afgevuld hebt en in windows kan,ik heb eerst mijn Aquaero en fannen aan een losse voeding aangesloten zodat ik zeker weet dat alles werkt voordat ik de aquaero inbouw.
Maar de voeding(Adtronnics) die ik even gebruikt heb is een oudje misschien dat het daaraan ligt.

Aan de aquaero heb ik aangesloten 6 tempsensoren en alle 4 fanporten voorzien van kabels waarvan fanport 1 en 2 echt fannen aansturen.Dan heb ik nog het USB kabelt voor gemonteerd mocht ik het ooit nog gaan gebruiken.

Als de aquaero ingebouwd zit en de loops zitten vol kan ik niet meer bij de achterkant van de aquaero ,omdat ik een bayres gebruikt die samen met aquaero en brander in een 5.25" bay zitten gemonteerd ja achteraf niet zo handig.

Ik heb bijvoorbeeld ook een enkele fan aangesloten op port 2 en 3 en ook dan geen 1850 toeren,misschien is de aquaero niet zo zuiver.

Ik wil nu zachtjes aan mijn loops gaan vullen ben erg nieuwsgierig hoe hij het doet,kan altijd nog de fannen verdelen over meerdere poorten.
 
Als je loops gevuld zijn moet je het maar eens proberen in windows met die aquasuite ik had hetzelfde probleem op 2 kanalen.(met 1 fan per kanaal)
Werkt nu prima, je kan ook altijd de engelse manual downloaden vanaf de site :)
 
Ik heb nu inmiddels beide loops afgevuld en moet zeggen wel gaaaaaf hoor.

Enkel weer stom geweest om de kabeltjes achter de aquaero niet vast te zetten met een tape,nu is kabeltje van Fanpoort2 losgeschoten,gelukkig dat ik de kabeltjes van de fanpoorten 3 en 4 ook gemonteerd had ,zo doende kon ik kabeltje 3 gebruiken voor RAD2

Ook het kabeltje van tempsensor3 is los ,maar met een beetje geluk krijg ik hem er weer op.

Zodra ik monitor ,muis en toestsenbord eraan heb hangen zal ik is kijken naar dat Auqasuite,eerst nog even verder met lek testen en ontluchten.
 
@Hyperion

Ik heb alles weten te herstellen zonder de loops te ledigen ,alle fan en tempsensor kabeltjes zitten weer waar ze horen en nu met stukje ducktape zodat het voorlopig blijf zitten.

Inmiddels in windows7 en de nieuwste Aquasuite erop gezet ,nou weet ik ook waarvoor het USB kabeltje is wat bij de Aquaero geleverd wordt :026:

Echt een mooi stukje software wat je hardware aanstuurd zeg.

Toerentallen v/d Triebs komen nu aardig overéén als ik een testje doet max tpm zit ik op 1826 tpm.

En wat een temperaturen zeg met watercooling echt ongelovelijk.

Ik heb alleen één dingetje waar ik knap van baal ,maar zal dat in ander forum gedeelte moeten plaatsen.
 
Vergelijkbare onderwerpen
Onderwerp starter Titel Forum Reacties Datum
C Vragen over: Aqua-Computer Aquastream Pomp Waterkoeling 87
M Algemen waterkoeling vragen Waterkoeling 1
P Vragen over Thermaltake Pacific PR22-D5 Plus Handleidingen en Installatie Tips 3
M Vragen , tips and tricks Lian Li PC-O11 Dynamic XL Advies Waterkoeling Setup 2
Bokeh Hardtube volgorde vragen Waterkoeling 2
J Vragen over Phanteks RGB produkten icm MSI Mortar max moederbord Cases en Modding 3
D Zelf cable sleeven en nog wat andere kleine vragen Cases en Modding 1
R Wat vragen van een beginner Waterkoeling 3
A Vragen omtrent rigid tubing, merkcompatibiliteit van fittings/tubes, en puur water. Advies Waterkoeling Setup 3
D Mijn eerste hard pipe water loop en ik heb wat vragen. Waterkoeling 4
I Vragen, vragen en nog eens vragen! Waterkoeling 15
F vragen over hardware en scherm keuze itx build Hardware & Software 0
F Enkele vragen ivm waterkoeling Waterkoeling 3
S Vragen voor "nieuwe" setup. Waterkoeling 4
R 1e WC builld. Advies en vragen Advies Waterkoeling Setup 5
D Vragen van een beginner Cases en Modding 3
sireentje allerlei vragen ivm mijn komende casemod Cases en Modding 18
Sw333t SLI Noob vragen NVIDIA 31
F Peltier TEC vragen! Overige Koeling 28
R Nieuwe PC Build vragen Hardware & Software 32
Joren [Overclock] Kleine Vragen Topic Overclocking 4
G aantal vragen Waterkoeling 3
I Vragen over waterkoeling Advies Waterkoeling Setup 12
R Waterkoeling vragen. Waterkoeling 3
Thieutje Fillports vragen Waterkoeling 2
A Aanschaf cpu set - compleet? en nog wat vragen.... Advies Waterkoeling Setup 2
Thieutje Enkele algemene beginners vragen betreffende merk verschillen Advies Waterkoeling Setup 26
S advies eerste WC setup + enkele vragen Advies Waterkoeling Setup 1
D Hoe kan ik het best triple CF verbinden en andere vragen. Advies Waterkoeling Setup 11
H Beginners vragen omtrent waterkoeling setup... Advies Waterkoeling Setup 9
P Waterkoel setupje + vragen Advies Waterkoeling Setup 4
C [WaterCooling] Vragen & Advies (al besteld) Advies Waterkoeling Setup 15
cool daddy Diverse vragen.... NVIDIA 6
S Waterkoeling overgenomen, aantal vragen Waterkoeling 4
cool daddy Diverse vragen over PC samenstellen Hardware & Software 6
I Meerdere vragen betreft water koeling en fan control Advies Waterkoeling Setup 10
mailbomber 2 verschillende vragen mbt radiatoren en coolblokken Waterkoeling 13
Viepert Vragen over de Bitspower X-station Overige Koeling 16
I Vragen over EK Bay Reservoir Waterkoeling 7
S Tj07 window vragen Cases en Modding 8
B Koolance PMP-400 pomp vragen / ervaringen Waterkoeling 12
J 2 vragen over meest geschikte waterblock Waterkoeling 18
H mijn eerste wc setup, mijn eerste vragen Advies Waterkoeling Setup 4
C Vragen over de chillers (Hailea) Waterkoeling 7
R XSPC X2O Delta V4 WaterCooling Kit vragen. Waterkoeling 2
E Nieuwe PC ineengeknutseld, nog wat vragen die blijven Waterkoeling 1
E Nieuwe grafische kaarten, SLI/CF setup en koeling vragen Waterkoeling 11
R Sunbeam Sound Activated CCFL controller vragen Cases en Modding 41
O MC-CASE-EVO-W MagiCool EQ Liquid Cooling Case Window vragen Advies Waterkoeling Setup 7
T Ff wat OC tips vragen... Overclocking 0

Vergelijkbare onderwerpen

Terug
Bovenaan