in het topic
http://www.highflow.nl/forum/f6/volgorde-componenten-loop-1287/ wordt over de volgorde in een setup uitgelegt....
uit eigen ervaring heb ik gemerkt dat het niet veel uit maakt waar welk onderdeel zit (behalve res voor de
pomp) voor de temps.
Bij de eerste ervaring had ik eerst alle rad (1x 360 en 1x 240) aan het einde van de setup zitten, toen dacht ik dat als ik de 240er nu middenin de loop zet tussen de CPU en de GPU zal dat vast schelen... het scheelde niets in de temp van de CPU en de GPU.
Laatst heb heb ik een
Primochill T3 in me setup gezet en daar mee 2 loops gemaakt.
1 met alleen de CPU met een 360 rad en 1 loop met daar in een NB/SB blok + 2 GPU's op een 120 rad.
Nu dacht ik dat de 2e loop veel heter zou worden om dat er zo veel op een 120mm rad zat...
Maar weer maakt het niet uit... de water temp aan het einde van elke loop meet ik voor de rads en die zijn nagenoeg altijd gelijk en ook nog steeds het zelfde als toen ik ze niet opgesplitst had met de T3...
Je kunt het natuurlijk altijd proberen om de volgorde van de rads om te draaien, en als je het doet zou ik graag horen wat de uitkomsten daar van zijn.
Een extra 360 rad zal misschien je water temps iets naar beneden halen, maar zo als dopestuff al zei zal je op de temps van de onderdelen er niet heel veel van merken.