• Vragen? Wacht niet langer op de antwoorden! Login of Registreer en plaats jouw vraag! Wij zullen je vragen z.s.m. beantwoorden.

Vragen omtrent rigid tubing, merkcompatibiliteit van fittings/tubes, en puur water.

Allubz

Junior Member
Beste Flowers,

Ik ben bezig met het samenstellen van een rigid loop. Zoals ik begrijp zijn er compression fittings nodig, en bij voorkeur ook nog van hetzelfde merk als de tubing gezien de diameters hiervan gemakshalve uit elkaar lopen.

Mijn doel is om de zwart-acryle buizen van Bitspower te gebruiken, maar het is mij onduidelijk welke fittings via Highflow te bestellen zijn.

De advertentiepagina (https://www.highflow.nl/watercoolin...m-length-500mm-black-bp-ncclt16acbk-l500.html) geeft aan:
1. Only Compaible With Bitspower Fitting C/C89/ML Series. (spelfout incl.)

Uitstekend, op zich, maar als ik naar deze fittings zoek vind ik alleen maar SLI/CF vernoemde fittings. Als ik het goed begrijp hebben deze ook maar één O-ring, terwijl men aanraad om fittings met twee O-ringen te gebruiken. Dus m.b .t. fittings voor mijn componenten en rigid tubing:
- Is dit de bedoeling? Zijn C47/48 bijvoorbeeld geen probleem om te gebruiken, ook al worden ze geadverteerd als SLI/CF verbindstukken?
- Of is het mogelijk andere fittings van een ander merk te gebruiken welke ook passen en eventueel minder kosten?
- Zover als ik begrijp is het verschil metric/imperial, dus zijn er op deze manier nog bedrijven die elkaars producten wel ondersteunen?

Een andere vraag die ik heb is of dit product (https://www.highflow.nl/modding/overige/ek-hd-tube-d.i.y.-kit-10-and-12mm.html) te gebruiken is voor de Bitspower acrylic black tubing.

Er vanuitgaande dat ik geen zilveren fittings gebruik is de voorkeur sterk voor gedestilleerd water t.o.v. gedemineraliseerd water, begrijp ik? In principe zoek ik iets in de richting van pure h2o, maar koop dit bij voorkeur in grote verpakking / in de lokale winkel, als dit goedkoper is (het blijkt overigens lastig te vinden, gedestilleerd water).

Voor het volledige overzicht hoor ik graag hoe jullie over mijn cart list (http://puu.sh/tgqhc/96ff5bf9a1.png) denken, als jullie die kunnen inzien. De splitter -> valve -> masterkleer is voor een evtl drainage. De triple rad is overkill voor een 2011(-3) CPU, maar de mogelijkheid om een GPU blok of twee erin te zetten moet open blijven. Daarnaast is stilte de hoogste prioriteit, dus gaan fans op lage RPM. Het geheel wordt gehuisd in een Phanteks Enthoo Evolv ATX TGEd.

Alvast erg bedankt!
 
Laatst bewerkt:
- Is dit de bedoeling? Zijn C47/48 bijvoorbeeld geen probleem om te gebruiken, ook al worden ze geadverteerd als SLI/CF verbindstukken?
C47/C48 zijn prima te gebruiken, alle Hard Tubing fittingen zijn van oorsprong eigenlijk SLI fittingen :)
Tot enkele casemodders zich bedachten niet alleen tussen de videokaarten, maar alle verbindingen met hard tubing te doen :D

- Of is het mogelijk andere fittings van een ander merk te gebruiken welke ook passen en eventueel minder kosten?
Dat is mogelijk, je kan ze hier vinden:
https://www.highflow.nl/watercooling/acrylic-rigid-tubing/acrylic-rigid-fittings/16mm-od/

- Zover als ik begrijp is het verschil metric/imperial, dus zijn er op deze manier nog bedrijven die elkaars producten wel ondersteunen?
Met Aziatische/Europese merken zit je goed, dus Bitspower, Alphacool, EKWB, Coolforce/Nanoxia.

Een andere vraag die ik heb is of dit product te gebruiken is voor de Bitspower acrylic black tubing.
Dat is mogelijk.

Er vanuitgaande dat ik geen zilveren fittings gebruik is de voorkeur sterk voor gedestilleerd water t.o.v. gedemineraliseerd water, begrijp ik? In principe zoek ik iets in de richting van pure h2o, maar koop dit bij voorkeur in grote verpakking / in de lokale winkel, als dit goedkoper is (het blijkt overigens lastig te vinden, gedestilleerd water).
Beide kan je gebruiken, maar wel i.c.m. anti-alg/corrosie toevoeging: https://www.highflow.nl/watercooling/koelvloeistof/anti-algues-corrosion/

Voor het volledige overzicht hoor ik graag hoe jullie over mijn cart list (http://puu.sh/tgqhc/96ff5bf9a1.png) denken, als jullie die kunnen inzien.
Ziet er prima uit zo.
Als je jouw volledige lijst bij elkaar hebt, hier nogmaals posten, dan kunnen we het controleren.
 
Erg bedankt voor de antwoorden, hier kan ik zeker wat mee!

De Masterkleer-slang voor de drain (het moet een random stuk flex slang zijn, in feite) is niet op voorraad zie ik. Past de Masterkleer (één van de drie goedkoopsten) überhaupt hierop?? Zo ja, dan is het prima. Ik zoek een willekeurige, goedkope flex slang.

Met betrekking tot het water begrijp ik dat alles uit de Ready-to-go sectie in principe prima is, omdat dit gedestilleerd is en al de benodigde toevoegingen heeft? De Feser VSC in de aanbieding en voldoet?
Is een silver coil dan nog benodigd, voor durability / longevity van de loop?

Alvast bedankt!
 
Vergelijkbare onderwerpen
Onderwerp starter Titel Forum Reacties Datum
H Beginners vragen omtrent waterkoeling setup... Advies Waterkoeling Setup 9
M Algemen waterkoeling vragen Waterkoeling 1
P Vragen over Thermaltake Pacific PR22-D5 Plus Handleidingen en Installatie Tips 3
M Vragen , tips and tricks Lian Li PC-O11 Dynamic XL Advies Waterkoeling Setup 2
Bokeh Hardtube volgorde vragen Waterkoeling 2
J Vragen over Phanteks RGB produkten icm MSI Mortar max moederbord Cases en Modding 3
D Zelf cable sleeven en nog wat andere kleine vragen Cases en Modding 1
R Wat vragen van een beginner Waterkoeling 3
D Mijn eerste hard pipe water loop en ik heb wat vragen. Waterkoeling 4
I Vragen, vragen en nog eens vragen! Waterkoeling 15
F vragen over hardware en scherm keuze itx build Hardware & Software 0
F Enkele vragen ivm waterkoeling Waterkoeling 3
S Vragen voor "nieuwe" setup. Waterkoeling 4
R 1e WC builld. Advies en vragen Advies Waterkoeling Setup 5
D Vragen van een beginner Cases en Modding 3
sireentje allerlei vragen ivm mijn komende casemod Cases en Modding 18
Sw333t SLI Noob vragen NVIDIA 31
F Peltier TEC vragen! Overige Koeling 28
R Nieuwe PC Build vragen Hardware & Software 32
Joren [Overclock] Kleine Vragen Topic Overclocking 4
G aantal vragen Waterkoeling 3
I Vragen over waterkoeling Advies Waterkoeling Setup 12
R Waterkoeling vragen. Waterkoeling 3
Thieutje Fillports vragen Waterkoeling 2
A Aanschaf cpu set - compleet? en nog wat vragen.... Advies Waterkoeling Setup 2
Thieutje Enkele algemene beginners vragen betreffende merk verschillen Advies Waterkoeling Setup 26
S advies eerste WC setup + enkele vragen Advies Waterkoeling Setup 1
D Hoe kan ik het best triple CF verbinden en andere vragen. Advies Waterkoeling Setup 11
P Waterkoel setupje + vragen Advies Waterkoeling Setup 4
C [WaterCooling] Vragen & Advies (al besteld) Advies Waterkoeling Setup 15
cool daddy Diverse vragen.... NVIDIA 6
S Waterkoeling overgenomen, aantal vragen Waterkoeling 4
cool daddy Diverse vragen over PC samenstellen Hardware & Software 6
I Meerdere vragen betreft water koeling en fan control Advies Waterkoeling Setup 10
mailbomber 2 verschillende vragen mbt radiatoren en coolblokken Waterkoeling 13
Viepert Vragen over de Bitspower X-station Overige Koeling 16
I Vragen over EK Bay Reservoir Waterkoeling 7
S Tj07 window vragen Cases en Modding 8
P Vragen over de Aqua-Computer Aquaero 4.00 Cases en Modding 17
B Koolance PMP-400 pomp vragen / ervaringen Waterkoeling 12
J 2 vragen over meest geschikte waterblock Waterkoeling 18
H mijn eerste wc setup, mijn eerste vragen Advies Waterkoeling Setup 4
C Vragen over de chillers (Hailea) Waterkoeling 7
R XSPC X2O Delta V4 WaterCooling Kit vragen. Waterkoeling 2
E Nieuwe PC ineengeknutseld, nog wat vragen die blijven Waterkoeling 1
E Nieuwe grafische kaarten, SLI/CF setup en koeling vragen Waterkoeling 11
R Sunbeam Sound Activated CCFL controller vragen Cases en Modding 41
O MC-CASE-EVO-W MagiCool EQ Liquid Cooling Case Window vragen Advies Waterkoeling Setup 7
T Ff wat OC tips vragen... Overclocking 0
D wat kan ik hier voor vragen ? Hardware & Software 3

Vergelijkbare onderwerpen

Terug
Bovenaan