• Vragen? Wacht niet langer op de antwoorden! Login of Registreer en plaats jouw vraag! Wij zullen je vragen z.s.m. beantwoorden.

temps te hoog?

ik sta open voor van alles maar waterkoeling word me teveel gedoe.
het ging me der meer om dat ik iets heb wat beter of even goed koelt als wat ik nu heb en wat ruimte geeft om mn true een kwartslag te draaien.

die MX-2 is niet mijn ding.

K vraag mij af waar je het van hebt dat MX2 beter presteerd ?

Diamond 7 Liquid Pro
OCZ Freeze zijn de drie beste die k in reviews en tests heb gezien, en de eerste twee hier gebruik k veel en ben er zeer tevreden mee.
Maar wil de Freeze ook es uittesten, k zie alleen maar belofvolle tests ervan.

nie slecht bedoeld he.

Paar maanden geleden had ik me nog erin verdiept, omdat enkele klanten naar OCZ Freeze vroegen.

Ik heb heel wat reviews over die twee gelezen, de ene zegt dat Freeze beter is en de ander weer MX-2.
Zijn dus aan elkaar gewaagd.
Maar de tube van MX-2 is groter en de pasta is iets soepeler, hiermee dus prijs/kwaliteit beter en iets gemakkelijker mee te werken dan OCZ Freeze.

Diamond 7 is absolute koploper maar ook de duurste (weinig gram in een tube), prijs/kwaliteit is dus wel scheef :p
Maar omdat die vaak als beste getest is, is het de hoge prijs wel waard voor de prestatiegerichte consument en daarom is de Diamond 7 ook in onze shop verkrijgbaar :)

Nee joh. AS5 is nog steeds een zeer goede pasta!
Zijn ze allemaal eigenlijk die we hier noemen.
Alleen de een presteert net enkele graadjes beter.
De reguliere PC gebruiker merkt het niet eens :p
Maar voor de echte overclocker kan die enkele graadjes misschien net die extra puntjes voor de Benchmark geven hehehe

Heb zelf ook de diamond 7 pasta maar is echt irritant om uit te smeren en schoon te maken als je het eraf weer haalt :S
Warm maken voor het aanbrengen helpt blijkbaar:
Quoc zei:
Application Instructions:
According to the manufacturer: "Due to the high amount of diamond powder (94%) in IC Diamond Compound, the material is very thick. The plunger on the syringe should not be forced which would result in its breaking.
Squeeze slowly using constant, even pressue
- it will take about 3-4 seconds to squeeze out the proper amount.
Warming the Thermal compound syringe in a cup of hot water for several minutes will enhance application.
Clean the CPU to ensure that it is clean of any grease or particulate matter.
Squeeze a pea-sized amount of IC Diamond in the center of the CPU
and apply the heatsink. Once the heatsink is mounted, the compound will spread out and cover the entire CPU and settle into a uniform thickness in about 2 hours.
Savings Note: Covering the entire CPU is a waste of compound as any excess is squeezed out - the final bond line is only .001 or .002 inches thick. Single line and other application methods do not provide uniform coverage and will require re-application for the best results."

Dat hoeft niet persé hoor, is alleen als je het makkelijker wilt aanbrengen.
Ik heb het ook niet opgewarmd.
Gewoon rustig een streepje getrokken op de CPU.
Niet uitgewreven, want dat doet het CPU blok wel :)

Aan de foto te zien (foto is wat donker, heb je een pic met flits?) denk ik dat je videokaart de CPU temps ook enkele graden doet ophogen.

Ik weet zo niet wat de temperatuur van je graka is maar de warmte die je met die koeler afvoert blijft in je kast en zal dus naar boven richting je CPU stijgen.

Probeer anders eens als test met wat karton een aparte kamer te maken voor je graka. Zeg maar even de kast in tweeën delen. De airflow voor je graka komt dan vanaf de voorkant van je kast (mits je daar of aan de onderkant een fan hebt) en loopt dan naar de achterzijde en verdwijnt daar uit je kast via de hoger geplaatste achterste fan. Aan de achterkant het karton niet helemaal door laten lopen zodat de warme lucht daar wel omhoog weg kan naar je fan.

Aan de foto te zien (foto is wat donker, heb je een pic met flits?) denk ik dat je videokaart de CPU temps ook enkele graden doet ophogen.

Ik weet zo niet wat de temperatuur van je graka is maar de warmte die je met die koeler afvoert blijft in je kast en zal dus naar boven richting je CPU stijgen.

Probeer anders eens als test met wat karton een aparte kamer te maken voor je graka. Zeg maar even de kast in tweeën delen. De airflow voor je graka komt dan vanaf de voorkant van je kast (mits je daar of aan de onderkant een fan hebt) en loopt dan naar de achterzijde en verdwijnt daar uit je kast via de hoger geplaatste achterste fan. Aan de achterkant het karton niet helemaal door laten lopen zodat de warme lucht daar wel omhoog weg kan naar je fan.

heb wel camera met flits maar kan nerges meer een sd kaartje vinden tussen alle zooi van mn vriendin.... komt van de week nog wel.

maar ik denk niet dat het daaraan ligt. tenminste niet compleet. heb namelijk al de zijkant van mn kast af getrokken en er een grote huis ventilator op gezet om te kijken of het door mn airflow kwam. Daarmee kwam de temp idd een paar graden lager te liggen maar nog steeds veels te hoog voor een true.

en heb btw ook een pci slot fan onder mn graka gezet dus de warme lucht word daar ook al flink door weggeblazen

Vergelijkbare onderwerpen
Onderwerp starter Titel Forum Reacties Datum
R Temps weer lekker hoog. Waterkoeling 14
Jamoru WC temps E8600... te hoog of goed? Waterkoeling 31
Ruud hooge temps watercooling, i9 10900k , 2080 super. Waterkoeling 10
XenoMorpH Temps lopen rap op, pc valt uit Problemen & Oplossingen 2
Enola strix 980ti watercooled temps Waterkoeling 7
88Gamer88 EK Supremacy - 4770k (Hoge temps) Waterkoeling 6
yamaha_R1 Intel 3770K OC 4,2 temps? Overclocking 6
R advies wc setup tav temps Waterkoeling 19
N Temps pc Overige Koeling 17
Ludwig Core i7 920 D0 OC en temps Overclocking 18
K Temps Waterkoeling 3
Skydrone CPU koeler (temps: 70 graden!!) Hardware & Software 13
L CPU temps uitlezen Hardware & Software 11
M [WC Advies] Upgraden huidige set, lagere temps gewenst! Waterkoeling 9
V i7 990x temps Overclocking 15
H i7 950 OC en temps Overclocking 21
aadje93 max voltage/temps (als ik de goede lees :P) van phenom x6 1090t. Overclocking 11
G High temps on WC setup i7 930 D0 Waterkoeling 9
SillentWolf IOH Temps Asus Rampage III Extreme. Hardware & Software 31
S H70 zelfde temps Z600 Overige Koeling 17
M XSPC X2O Delta V4 i7 920 hoge temps Waterkoeling 15
Bullus mcw60-r ,1 gpu hogere temps Waterkoeling 5
fasster wc temps vallen tegen! Waterkoeling 45
R EK supreme -> temps Waterkoeling 14
Forseti Gpu-z temps Overige Koeling 5
L Foto's (hoge temps etc) Advies Waterkoeling Setup 19
D Temps core i7 920 met WC setup Waterkoeling 10
S te hoge temps Waterkoeling 17
E Steeds blauw scherm met goeie temps Overclocking 19
B WC Temps i7 920 Overclocking 4
koendb Veel te hoge temps! Waterkoeling 63
R Core i7 Water temps Overclocking 23
D Nieuwe WC setup temps kunnen beter maar hoe? Waterkoeling 39
Edtje CPU temps met ASUS Rampage Extreme II Overclocking 27
W CPU Temps met TFC Quad, Ultra Kaze Fans en MCP350 Waterkoeling 16
S Intel Q9550 Temps & Prestaties Hardware & Software 13
stravinski zijn deze temps normaal voor deze setting? Waterkoeling 21
D Hoge temps + veel verschil in cores ? Overige Koeling 20
Robin Misterieus zo hoge temps? Waterkoeling 12
MrGiorgio Temps HD48xx vragen om watercooling... :118: Hardware & Software 5
A temps waterkoeling. Waterkoeling 11
D Hoge temps na instaleren D-Tek Fusion Introductie: Stel jezelf en jouw PC voor 3
H Dell Poweredge 2950 CPU 0 usage hoog Problemen & Oplossingen 2
R Temperatuur te hoog met mijn waterkoeling set? Waterkoeling 463

Vergelijkbare onderwerpen

Terug
Bovenaan