• Vragen? Wacht niet langer op de antwoorden! Login of Registreer en plaats jouw vraag! Wij zullen je vragen z.s.m. beantwoorden.

Intel 3770K OC 4,2 temps?

yamaha_R1

New member
Hoi jongens,

dit weekend m'n build voorzien van waterkoeling

dit is m'n config

MOBO: asrock z68 Extreme 7
PSU: HX850 corsair
CPU: 3770K intel
RAM: 8GB DDr3 ripjaws CL 7-8-7 @ 1600mhz

momenteel heb ik gewoon auto multiplier genomen en staat ie OC op 4,2 ghz

heb dan een prime 95 - 9 uur laten draaien, gemiddelde temps zijn 45/46 per core, en eentje sukkelt wat @ 41/42

ik vraag mij af als TOTAL noob met OC of de temps goed zitten ? te hoog ? normaal ? goed ?

(& vraag mij natuurlijk af zonder Vcore zaken aan te passen hoever ik het kan trekken met alleen auto-multiplier te veranderen :p )

grtz

Joren

New member
Ten eerste; NOOIT een auto-overclock instelling kiezen. Dikke prut is dat.
Je temps en stabieliteit zijn wel goed.

Neem de instellingen die je moederbord heeft gekozen voor deze overclock over, en stel deze handmatig in de bios in met een zo laag mogelijke Vcore zonder dat hij instabiel word.( Niet boven 1.5v! ) Met 4.2Ghz zul je je standaard Vcore wel kunnen gebruiken. Van alle andere voltages moet je afblijven.

Ik heb hier een hele mooie guide voor je, lees em eens HELEMAAL door ;)
Complete Overclocking Guide: Sandy Bridge & Ivy Bridge | *ASRock Edition*

yamaha_R1

New member
Ten eerste; NOOIT een auto-overclock instelling kiezen. Dikke prut is dat.
Je temps en stabieliteit zijn wel goed.

Neem de instellingen die je moederbord heeft gekozen voor deze overclock over, en stel deze handmatig in de bios in met een zo laag mogelijke Vcore zonder dat hij instabiel word.( Niet boven 1.5v! ) Met 4.2Ghz zul je je standaard Vcore wel kunnen gebruiken. Van alle andere voltages moet je afblijven.

Ik heb hier een hele mooie guide voor je, lees em eens HELEMAAL door ;)
Complete Overclocking Guide: Sandy Bridge & Ivy Bridge | *ASRock Edition*
wauw, super reactie, zker die guide ;)

zeg maar euhm, ik bedoelde eigenlijk gewoon die mulitplier @ bios hoor, geen apart softwareprogrammatje ofzo .

gwn multiplier x 42 en dat ander 100 mhz vcore zit zéker onder de 1,5 , zelfs nog geen 1,2 als ik het goed bekeek @ cpu-z tijdens bench

SynthaxBE

New member
mijn i7 3770k draait op 1.312 volt op 4.5gHz hit ergens max 83°C bij een aide stresstest van 2h en dat is op een core maar de rest blijft onder de 75

Skozaa

New member
45 graden is zeer netjes!
mijne is wat warmer... 60 ofzo ( i7 4820K ) @ 4,1Ghz...

als je stresst 100% en je temps zijn rond de 65/70 graden is het prima, want under load zal die dat nooit worden in games bijvoorbeeld

Bovenaan