• Vragen? Wacht niet langer op de antwoorden! Login of Registreer en plaats jouw vraag! Wij zullen je vragen z.s.m. beantwoorden.

EK supreme -> temps

Rez

Junior Member
Zojuist mn loop aangepast, waarbij er een EK supreme bovenop een 955BE staat.

Waar deze 955BE eerder onder load net niet boven de 40 graden kwam (met een 9800GT sli setup), zit deze volgens speedfan (en occt) IDLE al tegen de 50 aan op de cores (en "cpu/temp1" rond de 40).

De loop hiervoor:

Reserator- Koolance pmp 400 - SLi stup - Zalman WGB5 plus - HDDcooler-reserator.

Huidige loop:

Reserator - HDDcooler- koolance pmp400 - 5870 EK fullcover - Thermochill pa 120.3 rad- EK supreme - Reserator.

Ik merk in de loop dat er iets ZWAAR restrictief bezig is. (De thermochill staat bekend als vrij non-restrictief) Mijn verdenking gaat uit naar de EK supreme.

Hij koelt stukken slechter dan een WB5 plus, terwijl er toch wel degelijk een kwaliteitsverchil zit tussen beide blokken.

De 955BE loopt op 3.6/7 Ghz , wat ie bij mij dus altijd al heeft gelopen.

Ik weet dat de EK supreme onwijs is gebowed, ik denk dat ik m op een rustige zondagmiddag even ga lappen, of dat verstandig is weet ik niet. :+

Een andere optie is : er zit ook nog een alu plaatje in (nozzle) met gleuven.. Hij lijkt me niet zo restrictief, maar het zal wel.

Wordt het nu onderhand een beetje zat om niet eens F@H te kunnen draaien zonder dat al mn monitoringprogrammas in paniek raken

Wie o wie heeft er een oplossing voor

En anders kan ik altijd nog een heatkiller 3 halen. Loop moet toch gedrained... alweer :/
 
zoizo heb je een zalman reserator, vind ik al redelijk knap dat die die setup goed kan koelen :)

welk van de plaatjes zit er in je ek?? en is het de gewoone ek surpreme of de HF editie??
waarom heb je trouwens een hdd koeler in je loop zitten??

als een cpu blok (of het nu lucht of water is) expres bowed is moet je deze nooit lappen (dit verslechterd de performance ;) )
 
Die reserator gebruik ik als reservoir/passief , heb tussen de 5870 en de EK (als je het had gelezen) een 360 rad tussenhangen (met 3 yate loons).

Geen idee welke nozzle erin zit, lijkt erop dat dat de meest non-restrictieve is.
Het is afaik de supreme (niet LT of HF)

HDDcooler oa voor vibratie en geluid. (2x raptor)
 
zijn aant uploaden, samen met 400 andere foto's ^^
42/474 atm , schiet al op

img4442w.jpg


alsie t doet
 
Je HDD Cooler vormt de GIGA restrictie. Ook is de Supreme niet super qua flow, lappen zal het geheel alleen maar slechter maken omdat die bolling juist zo bedoelt is dat wanneer je het blok aandraait de meeste druk/contact vanuit het midden (waar je cores zitten) zit. Ook is koper een zacht metaal waardoor de randen meebuigen en het totaal dan vlak is. Ga je hem nu lappen onstaat er juist meer ruimte == minder druk in het midden = slechter koelvermogen.

Koppel de HDD cooler maar los en probeer het opnieuw.

Misschien rare vraag, maar je gebruikt neem ik aan toch wel ventilatoren op je PA120.3? Aangezien je passief gewend was icm een tafel ventilator :D Welk type fan gebruik je en op welke toeren draait die?
 
plaatje eruitgegooid...

2-3 graden verbetering :X

Eerste keer starten : boot in windows, alles traag... zie ik dat core tegen de 90 aan zit... (pomp draaide niet XD )
aangesloten en toen zakte t zooitje lekker
maar nog steeds met F@H aan (dat is bij mij idlen) 25% (oftewel 1 core) is gewoon 50 graden.

Nu maar even OCCT doen
en een heatkiller bestellen
kijken wattie doet met OCCT

Die restrictie eruit halen is retegoed voor mn 5870... zit onder de 30 graden idle... 5-7 graden winst
alleen die cpu :X

Edit: na een halve minuut OCCT maar gekapt.. klom zo naar 60 graden op de cores :/
 
Ik denk toch dat er wat mis is met of de hoeveelheid koelpasta of dat je het blok niet strak genoeg heb gedraaid.

Kijk naar deze grafiek:

SimpleTemps.png


Dat zou betekenen dat jouw huidige CPU block van Zalman dus beter zou zijn dan een Apogee XT aangezien er maar 4-5 graden verschil zit tussen de Apogee XT en de EK Supreme. Je wint natuurlijk wel door te switchen naar een Heatkiller/Apogee XT/Supreme HF maar om daarvoor weer 50+ euro voor uit te geven.

Probeer je CPU block opnieuw te monteren.
 
Wat denk je dat ik hele middag/avond heb gedaan :+

De flow is gewoon ruk met die supreme. Ondersteboven ook maar gedaan (alles uitsluiten)
Op de core geeftie gewoon 50+ aan, en op de cpu 40+
vaster aandraaien = mobo krom/krak

Anyway, tis opgelost.
Zojuist een heatkiller 3.0 geinstalleerd (op de bouten van de supreme.. heb wel even de gaten van de heatkiller uitgeboord :D ) en de veren van de supreme

Uhm....
core net boven de 30 en cpu net onder de 30, d 5870 blijft lekker 25 :')

Had ik veel eerder moeten doen.

Probleem bij mij is denk ik toch dat er "teveel" in de loop zit

Dat grafiekje wat je post is waarschijnlijk uitgevoerd met een cpu-loop only met een beest van een pomp :+
 
De EK is ZEER restrictief
door alleen al de nozzle te verwijderen, DAALDE de temp van mn radeon met 5-8 graden (hogere flow)
Maar de temps van mn cpu bleven nagenoeg hetzelfde

De heatkiller staat veel meer flow toe, en koelt een partij goed :D

(Thx freddy voor t advies).

Probeer maar eens door zo'n cpu blok te blazen, bij de EK gaat t met meer moeite dan bijvoorbeeld bij de heatkiller.

edit: pics komen vandaag of morgen
zijn allemaal geupload (stuk of 470 met nog meer zooi, dus mag eea uitzoeken :D )
 
Vergelijkbare onderwerpen
Onderwerp starter Titel Forum Reacties Datum
Jason Barrow Supreme Infinity Mirror CPU Waterblock HighFlow Product Suggesties en Nieuws 0
Jason Barrow Supreme Infinity Mirror CPU Waterblock, LRC 2.0 RGB, AM3/ AM4 and Intel 115x / 1200 - Black HighFlow Product Suggesties en Nieuws 0
Slader [Gezocht] EK Supreme HF copper/nickel - Plexi Gezocht 0
C [TKA] EK-Supreme HF Acetal + Nickel Verkocht 3
volcom EK-Supreme LTX AMD PreciseMount - Nickel HighFlow Product Suggesties en Nieuws 1
Pharlap [VERKOCHT] EK Waterblocks EK-Supreme HF, Nickel/Acetal Verkocht 3
Rooneys [VERKOCHT] EK CPU Supreme Verkocht 1
lemonade [GEVONDEN] EK-Supreme HF INTEL bracket Gevonden 2
H [IN-ACTIVE] EK-Supreme LT UNI Nickel Plexi Verkocht 0
JeanPaul [VERKOCHT] EK-Supreme LTX CSQ - Copper Acetal & Thermochill 240 Radiator G1/4 TA120.2 Verkocht 9
Dave-V [GEVONDEN] EK Supreme HF AMD mouting bracket Gevonden 3
D [VERKOCHT] EK supreme HF nickel plexi + RAD + Reservoir Verkocht 10
l3p [VERKOCHT] EK Supreme HF Nickel 2nd gen. CPU Block + Nickel CPU plate Verkocht 2
J [VERKOCHT] EKWB Supreme LTX Plexi/Nickel (geen rondjes) Verkocht 3
Cygnitr0n [TKA-CPU] EK Supreme Acetal/Copper + EK-CPU Easy Mount HF/Black Verkocht 3
H [VERKOCHT] EK-Supreme LTX nickel-plexi (zonder de cirkels) LGA2011 ready Verkocht 6
canonchiel [VERKOCHT] EK Supreme HF Copper Plexi 2011 ready! Verkocht 2
AzzKickr EK-Supreme LTX AMD Plexi versie ? HighFlow Product Suggesties en Nieuws 4
mukkel [VERKOCHT] EK-GPU Supreme Acetal Bridge edition + 2 haakse fittingen. Verkocht 7
Kadett [VERKOCHT] TFC 360, MCP350, XSPC Reservoir, EK Supreme HF, HD5850, Silvercoil en meer Verkocht 13
Joren [IN-ACTIVE]120mm Radiator, EK supreme, Fittingen Verkocht 7
z999 [VERKOCHT] EK Waterblocks EK-Supreme HF, Full Nickel (enkel amd mounting) Verkocht 5
Das Experiment EK Supreme LTX CSQ HighFlow Product Suggesties en Nieuws 2
l3p [VERKOCHT]2 x EK-VGA Supreme HF Universal Acetal/Copper + 2 x EK-VGA Easy Mount Verkocht 1
Verderf [IN-ACTIVE] Supreme HF clear plexi top Gevonden 0
alain-s [IN-ACTIVE] EK Supreme Copper-plexi Verkocht 0
Verderf [IN-ACTIVVE] ]EK-RAM Dominator - Nickel -EN / EK-Supreme HF Nickel [EN] CPU Block Gevonden 2
Viepert [VERKOCHT] EK-Supreme HF - Acetal+Nickel Verkocht 1
R Coldzero Ek Supreme HF & Full Nickel / Copper Stealth Mount HighFlow Product Suggesties en Nieuws 7
Bullus EK-VGA Supreme HF HD7970 Cu Adapter HighFlow Product Suggesties en Nieuws 13
R EK Supreme HF Tops HighFlow Product Suggesties en Nieuws 7
Besje Vraagjes over 140mm rad, Bitspower Spectre fans, en EK Supreme HF. Advies Waterkoeling Setup 3
Sw333t [CANCELLED] LGA2011 Mounting schroeven voor EK Supreme LTX Verkocht 3
S [CANCELLED] ek supreme hf nikkel top 1155 mounting Verkocht 5
W [IN-ACTIVE] EK-Supreme LT AMD - Acetal & Watercool HeatKiller Rev. 3.0 S754/939 Verkocht 2
R [VERKOCHT] EK Supreme, 2x 120mm rad, bay res/pomp Verkocht 5
Thierry EK Supreme HF jet plate 6 HighFlow Product Suggesties en Nieuws 1
Sw333t [VERKOCHT] EK Supreme LTX Intel - Acetal (Intel) Verkocht 10
E EK HF Supreme, geen highflow Jet plate? Waterkoeling 5
T EK-KIT H3O - Supreme HF 360 -EN- of custom?? Advies Waterkoeling Setup 31
O [IN-ACTIVE] Oude EK Supreme HF Plexi top Gevonden 0
K EK-KIT H3O - Supreme HF 240 Advies Waterkoeling Setup 35
J EK-Supreme HF - Full Nickel Compatibel S1155? Waterkoeling 2
R EK Supreme HF jetplates/mounts HighFlow Product Suggesties en Nieuws 4
H EK-KIT H3O - Supreme HF 240 +gpu? Advies Waterkoeling Setup 6
F ek supreme lt hulp bij mountings setje voor socket 1155/1156 Waterkoeling 6
kier XBOX Supreme Overige Builds 99
thiesggb [VERKOCHT] EK supreme HF plexi Verkocht 3
alain-s [VERKOCHT] EK-Supreme HF Plexi CPU Block Verkocht 9
Johnny [VERKOCHT] EK-Supreme HF Full Nickel Verkocht 12

Vergelijkbare onderwerpen

Terug
Bovenaan