• Vragen? Wacht niet langer op de antwoorden! Login of Registreer en plaats jouw vraag! Wij zullen je vragen z.s.m. beantwoorden.

zijn deze temps normaal voor deze setting?

stravinski

Oc-en is a way of life
hallo, ik heb een thermaltake kandalf lcs kast, dus alle standaart dingen zitten erin, 3x120mm radiator (standaart fan's) standaart cpu koelblok en pomp...
nu stuit ik op enkele vragen,...
ik heb mijn e8500 nu op 1,34/1,35 volt lopen (4ghz) en deze wordt stressed 67 graden kan dat kloppen? of is dit toch een beetje te hoog voor de setting die ik bezit?
ik heb inmiddels al een rad bijbesteld en een NB (water) koelblok
mijn NB wordt met standaart koeler dikke 60 graden hoeveel zal hij ongeveer kunnen worden met waterblock erop? (680i-lt moederbord)
:icon_neutral:
 
Hoi Stravinski,

Ik heb een standaard setje KAndalf LCS hier gedraaid met een E8500.
@4,16 GHz werd mijn cpu ook zo'n 67 graden, niet over de 70 graden.
Dit bij 20'/21 graden kamertemperatuur.

Ik de loop tevens een 3870x2 blok. Deze idle 31 graden.

En om stabiel te draaien heb ik er gestressed volgens gpu-z 1,456V Core Voltage.

Gezien de temperaturen van de laatste dagen ligt hier de kamertemperatuur nu 7 graden hoger.
Misschien heb je na de warmte wel max. 60 graden
, dan zijn je temperaturen gezien het setje normaal lijkt mij.
 
Laatst bewerkt:
wat:| heb jij 1,45volt op je e8500 staan? is da niet wat veel?
maar buiten dat, mijn kamer is 30 graden dus dat betekend dan dat mijn cpu 10graden koeler is dan die van jou theoretisch gezien...
owh en bedoel je niet Cpu-z??? in plaats van Gpu-z???
 
:040:
wat:| heb jij 1,45volt op je e8500 staan? is da niet wat veel?
maar buiten dat, mijn kamer is 30 graden dus dat betekend dan dat mijn cpu 10graden koeler is dan die van jou theoretisch gezien...
owh en bedoel je niet Cpu-z??? in plaats van Gpu-z???


Ik heb een ss even opgezocht,

E8500443MHz146875V.jpg


Hier minder core voltage, ik doe net de eerste test na een grote aanpassing :040: Dus mijn gedachten liggen even bij de eerste stesstest hier.



Alles van TT eruit.



Eerste temps:
- kamer temperatuur 27 graden
-water 30.7 graden
- eerste 20 minuten orthos : cpu 59 graden
-3870x2 idle 36 graden
.............dat is dan met verse pasta.
 
Laatst bewerkt:
woow wacht us effe...
hoe kan het dat jou multiplier op 9,5 loopt? is dat standaart bij de e8500? want dan is mijn probleem ook opgelost:O, ik heb namelijk dat hij standaart op 3ghz loopt wnnr ik de pc boot (multiplier 9x 1333)
en jouw temps zijn heel mooi, wat voor loop heb je nu dan? wat voor rad e.d.?
 
Nou, die moet dan op 9,5 :040:

Daarom klokt ie ook zo leuk :083:

probleem is mijn xfx moederbord wil geen 9,5x aansturen :S dus dat wordt xfx effe inlichten :p dat ze een bios fixen die halve multipliers kunnen aansturen
maar vergeet niet, hoe hoger je multiplier hoe hoger je vcore moet (waardoor temp snel stijgt) terwijl als je je multiplier lager zet en je fsb wat hoger en dus je volt op je NB wat hoger zet kun je de temperatuur verdelen en clock je hoger:O tog?:115:
 
Mijn bios is ge-update om de wolfdale te ondersteunen.

Gigabyte GA-P35C-DS3R (bios vF10)

Ik wil liever mijn FSB laag, ik heb geen waterkoeling op de NB. ( Wel extra fan op de NB)

Als je op 9 ipv van 9,5 wil,
waarom schaf je dan een E8500 aan en geen E8400.

Maar goed, ik ben nog wel bezig om de core voltage omlaag te krijgen.
Op één of andere manier reboot mijn pc als ik prime start, met dezelfde settings een lagere core voltage instel.
Ook met gewoon op internet surfen anders reboot.
 
Laatst bewerkt:
nope not true althans ik heb anders gezien in de praktijk,
bij mijn vorige set (xfx mobo en een e6850) had ik mijn multiplier eens wat lager gezet dus kon mijn vcore ook omlaag ^^ scheelde 5-10 graden en ik kreeg dezelfde performance eruit :)
 
nope not true althans ik heb anders gezien in de praktijk,
bij mijn vorige set (xfx mobo en een e6850) had ik mijn multiplier eens wat lager gezet dus kon mijn vcore ook omlaag ^^ scheelde 5-10 graden en ik kreeg dezelfde performance eruit :)

Ja ...

Als je 500 x 9 draait en je gaat dan naar 500 x 6 zal het idd wel schelen ja...
Ofwel snappen we elkaar niet ofwel weet ik het niet...

En hoger clocken ?
Hoe kom je daar bij ?

Je wil me toch niet zeggen dat een cpu op 333 x 9 minder VCore nodig heeft dan een CPU die draait op 300 x 10 ...
Je hebt op beide setup's 3Ghz en daar blijft het voltage ook hetzelfde !
En dat je met een lagere MP en hogere FSB verder kan clocken lijkt me ook maar vaag. Aangezien je NB dan meer werk moet leveren en je dus des te sneller aan je wall kan komen...

Kortom een voorbeeld:

Jij wil zeggen dat je als je nu 333 x 9 draait op 1.40V en echt NIET meer verder komt. Hij wel verder clocked als je zeg maar 375 x 8 instelt ?
 
Laatst bewerkt:
kijk, effe heel duidelijk (probeer ik althans)...
je cpu werkt alleen als multiplier zeg maar, als jij je multiplier omlaag haalt dan kan het voltage lager waardoor je dus meer ruimte hebt qua temperatuur.
je zult indd sneller bij je wall komen van je NB.
maar het is maar wat je je kan permiteren, bij luchtkoeling had ik het zo gedaan:
ik had een 6850 op 3,7ghz >> 9x 411 werd hij 80 graden stressed 8x 463 werd hij 71 graden stressede voltage bij 9x stond op 1,45 en bij 8x op 1,42 (allemaal stabiel)
scheelt je 9 graden, het is maar wat je wil.
 
de NB had wel wat meer volt nodig (1,5 in plaats van 1,4) maar dat maakte maar 5 graden uit toen ik nog luchtkoeling had
nu dusdanig veel met waterkoeling dat hij na een tijdje zegt dat er geen toetsebord meer is aangesloten :011:
 
kijk, effe heel duidelijk (probeer ik althans)...
je cpu werkt alleen als multiplier zeg maar, als jij je multiplier omlaag haalt dan kan het voltage lager waardoor je dus meer ruimte hebt qua temperatuur.
je zult indd sneller bij je wall komen van je NB.
maar het is maar wat je je kan permiteren, bij luchtkoeling had ik het zo gedaan:
ik had een 6850 op 3,7ghz >> 9x 411 werd hij 80 graden stressed 8x 463 werd hij 71 graden stressede voltage bij 9x stond op 1,45 en bij 8x op 1,42 (allemaal stabiel)
scheelt je 9 graden, het is maar wat je wil.

Toch maar raar verschijnsel als je het mij vraagt. Weet bijna zeker dat ie dan op de 9 x 411 setting ook op 1.42V draait hoor ;) . Want dit heb ik nog nooit nergens niet gehoord wat jij hier verkondigd.
 
Vergelijkbare onderwerpen
Onderwerp starter Titel Forum Reacties Datum
mixedup wat zouden deze spullen nog waard zijn Wat is dit nog waard? 2
F [CLOSED] wat zijn deze onderdelen nog waard Gesloten 0
J Is deze setup geschikt en welke fan zijn het beste voor een stil systeem ? Advies Waterkoeling Setup 3
M EK-Quantum Kinetic FLT 240 D5 PWM D-RGB : zijn allebei de outlet poorten te gelijk te gebruiken ? Waterkoeling 3
Freddy Websites en forum zijn verhuisd naar een nieuwe server, probleempjes? Meldt het hier HighFlow Computer Cooling Shop 11
I 1e keer Waterkoeling, maar wat zijn de beste/handigste onderdelen??? Advies Waterkoeling Setup 2
D Welke opties zijn er voor een draaibare 90 graden koppeling Waterkoeling 1
S Zijn er mensen die de volgende LED van highflow gebruiken? Laserled - 3x Ultra Bright Cases en Modding 0
C Zijn dit de geschikte onderdelen voor een custom loop?? Advies Waterkoeling Setup 4
melchiortheijs [gezocht] 100% modulaire voeding (atx mag wel vast zijn)minimaal 650watt Gevonden 0
M Groentje zoekt hulp bij zijn eerste WC build Advies Waterkoeling Setup 7
Sw333t Inbouw van een computer in een meubel, zijn er zaken waar ik echt op moet letten. Cases en Modding 26
H Hoe groot moet de radiator zijn voor het koelen van een 3770k? Waterkoeling 4
H zijn er richtlijnen voor de grootte van radiatoren? Waterkoeling 29
J Welke thermalpads zijn geschikt voor radeon 4890 Problemen & Oplossingen 2
Sw333t [CANCELLED] Goedkope 240mm radiator (mag lek / beschadigd zijn) Gevonden 1
X Zijn er waterblokken voor ASUS GTX550TI DC? NVIDIA 6
Freddy Maak kans op €50, €25, €15 en €10 shop tegoed door behulpzaam te zijn :) HighFlow Forum 36
B Kan je een gevuld waterkoeling systeem op zijn kant leggen? Waterkoeling 5
M welke video kaart zou er geschikt zijn voor een alienware aurora alx Hardware & Software 0
Zehel Welke kleur zijn de kasten van Corsair (verf laten mengen) Cases en Modding 0
Braam Braam zijn pc. Gallery & Build Logs 12
cederieck Wat zijn nu de betrouwbaarste ssd voor een raid 0 config ? Hardware & Software 2
T Help een man zijn dromen te verwezenlijken!(Waterkoeling setup advies) Advies Waterkoeling Setup 44
Wouter Problemen die bekend zijn. HighFlow Forum 2
K Koeling snelle hulpt gevraagd. Gezocht een medeklusser voor zijn hobby. Overclocking 20
VoYaGeRTM Ze zijn er weer als de kippen bij!! HighFlow Testimonials / Shopreviews 1
Fall3n Welke Aplicaties zijn vereist tijdens het gamen Gaming 8
P Hier Pinda met zijn mATX :-) Introductie: Stel jezelf en jouw PC voor 10
Sw333t [GEVONDEN] Zwarte sata dvd brander, moet redelijk stil zijn Gevonden 3
Tath NZXT fancontroller behoud zijn instellingen niet Electronica 3
Mannozels Zijn we dan. Introductie: Stel jezelf en jouw PC voor 9
C Welk licht zou goed zijn? Cases en Modding 25
BlaserR93 BlaserR93 aka Harry vd Merbel over zijn HAFfective X1 Introductie: Stel jezelf en jouw PC voor 5
Viepert Viepert zijn eerste ervaring met WC Gallery & Build Logs 16
Harjo Harjo zijn "Cosmos S" Black and Red Gallery & Build Logs 75
L Luc en zijn pc. Introductie: Stel jezelf en jouw PC voor 8
F wat zijn jouw beste wensen voor 2011 Algemene Discussies 8
olympus sander en zijn pc. Introductie: Stel jezelf en jouw PC voor 11
T zijn dit passende onderdelen? Waterkoeling 7
K Zal mijn huidige pomp nog voldoende zijn ? (mpc350) Waterkoeling 2
Wouter Wouter zijn buildlog. Gallery & Build Logs 14
Wouter Wouter zijn Car Project: Peugeot 206 GTI Overige Builds 24
Alex Wat zijn jullie nicknames op andere fora? Algemene Discussies 8
w4rlock Het; Welk merk hardeschijf zijn beter topic. Algemene Discussies 19
K Laing D5-MCP655 plaatsen, mag het op zijn kant? Waterkoeling 13
Freddy Zijn jullie WK Ready?! :D Nieuws en Sport 147
MonsterEnergy Hoe zijn jullie begonnen? Cases en Modding 29
D Algen zijn gek op red-bull ! Waterkoeling 22
P DDR2 1066 (PC8500)of hoger 2x2GB welke zijn goed ? Overclocking 1

Vergelijkbare onderwerpen

Terug
Bovenaan