• Vragen? Wacht niet langer op de antwoorden! Login of Registreer en plaats jouw vraag! Wij zullen je vragen z.s.m. beantwoorden.

Steeds blauw scherm met goeie temps

emielzij

Junior Member
Ik heb een amd athlon 7750 dual core die draait standaard op 2,7 GHz.
Ik ben al een tijdje bezig met overklokken want k heb er goeie temps.
Alleen als ik boven de 3 Ghz kom op welke manier dan ook. Krijg ik een blauw scherm met wat tekst. Ik heb de fsb verhoogt en ook de multipelier. En ook aleen de fps of alleen de fps momenteel draait hij op 3 Ghz met alleen de multipilier op 15x en de fsb gewoon op auto dus 200. Maar ik wil graag verder overklokken want ik heb goeie temps stresed rond 50 graden en idle 40. Hoe komt het dat ik een blauw scherm krijg?
 
Ja heb al veel over overklokken gelezen.
En van de volages kan ik 1 iets vinden dan kan ik kiezen uit +50 mv of +100 mv of + 150 mv heb ik allemaal al gebrobeerd alleen volgens mij gebeurd er dan niks de temps zijn het zelfde en als ik de voltage in CPUID CPU-Z zijn ze nog gewoon het zelfde :s

Oh w8 ik heb het al ik veranderde de voltages van iets anders hij draait nu op 3,3 Ghz op idle core1 op 45 graden en core2 op 40 graden. Btw hoe komt het dat me core2 altijd warmer is dan de andere terwijl als ik iets kleins doe dan pakt hij altijd core1 dus die doen meer maar hij is koeler dan core 2
 
Laatst bewerkt door een moderator:
Ja heb al veel over overklokken gelezen.
En van de volages kan ik 1 iets vinden dan kan ik kiezen uit +50 mv of +100 mv of + 150 mv heb ik allemaal al gebrobeerd alleen volgens mij gebeurd er dan niks de temps zijn het zelfde en als ik de voltage in CPUID CPU-Z zijn ze nog gewoon het zelfde :s

ja dat moet je dus ook niet hebben...
wat voor een moederbord heb jij??
 
1,536 leest cpu-z in windows dat ook uit?? en dat is al best wat....
zet zoizo voor de zekerheid je geheugensnelheid onder de waarden waarvoor het rated is en probeer zoveel mogelijk alleen met de multiplier over te clocken...
dus in het kort:
zet je cpu voltage op laten we nu even zeggen 1,45
zet je geheugensnelheid zo laag mogelijk (dan weet je zeker dat je geheugen je nu effe niet in de weg zit)
verhoog steeds de multiplier totdat je weer bsod's gaat krijgen, dan ga je naar de laatst stabiele multiplier en dan ga je langzaam je fsb verhoogen totdat je weer bsod's krijgt... (of niet meer stabiel test mer prime 95) dan ga je een stuk of 5 fsb terug en dat zou ongeveer een mooie clocksnelheid moeten zijn :)
en daarna ga je je geheugen op de stabiele clocksnelheid verhogen totdat je weer bsod's krijgt en dan heb je een mooie oc
 
Ik kan helaas mijn voltage niet precies instellen in heb 3 opties daarvoor dan kan ik kiezen uit +50mv, +100 mv, +150mv staat nu op de opie +100mv en nu draait hij op U= 1,408 v de fsb stond al op auto ik was tot nu toe alleen nog met me multipilier bezig. Maar heb jij nog een verklaring hoe het komt dat ik vaak ook al bij een lage overklok zo'n blauw scherm krijg? terwijl me temps vaak onder de 40 graden liggen. Ik ben van plan ene wc setje te kopen voor nog betere temps om nog hoger overteklokken maar dat heeft dan ook weinig zin meer denk ik, als ik nu al niet meer verder kan overklokken terwijl hij nog geen 40 graden is :s dan is hij straks dus nog koeler maar kan ik niet verder overklokken pffff weet t niet meer
 
Ik kan helaas mijn voltage niet precies instellen in heb 3 opties daarvoor dan kan ik kiezen uit +50mv, +100 mv, +150mv staat nu op de opie +100mv en nu draait hij op U= 1,408 v de fsb stond al op auto ik was tot nu toe alleen nog met me multipilier bezig. Maar heb jij nog een verklaring hoe het komt dat ik vaak ook al bij een lage overklok zo'n blauw scherm krijg? terwijl me temps vaak onder de 40 graden liggen. Ik ben van plan ene wc setje te kopen voor nog betere temps om nog hoger overteklokken maar dat heeft dan ook weinig zin meer denk ik, als ik nu al niet meer verder kan overklokken terwijl hij nog geen 40 graden is :s dan is hij straks dus nog koeler maar kan ik niet verder overklokken pffff weet t niet meer

dat zijn niet de "echte" Vcore aanpas instellingen dat zijn volgens mij de offset waarden (precieze funtie ervan weet ik niet schijnt voor heel ver overclocken zijn en geeft veel extra warmte)
het hoeft niet dat je cpu koel is en dan zoizo stabiel... als er iets gewoon niet stabiel genoeg is (tever gepushed of niet genoeg voltage) zal je nog bsod's krijgen....
want die processor is een black edition begrijp ik??

hmm je hebt gelijk ik heb effe de users manual bekeken en je bent genaaid kwa bios :p
en ik weet ook niet waarom je bsod's hebt want met die voltages moet je hoger kunnen komen... en omdat je met je multiplier overclocked zou de rest hetzelfde moeten blijven...
ik denk dat als je dus echt wilt gaan overclocken je een ander bord moet gaan nemen :(
 
Laatst bewerkt door een moderator:
in die prijsrange heb je niet echt dikke overclock borden (zoizo niet nieuw)
zoizo zou ik als ik jou was bij msi uit de buurt blijven (bij amd heb ik zelf altijd graag asus omdat ik dat gewend ben en altijd makkelijk uit te bogelen is de bios dan)
alleen nu valt jou bord van asus mij wel weer een beetje tegen... mijn mediacenter pc (met mobo asus m2a-vm hmdi) heeft nog een betere bios om over te clocken...
 
Laatst bewerkt:
Die m3n78-vm is van asus.
Ene ik was nog een vraag vergeten te beantwoorden eerder in dit forum.
Van of ik de black edition had "Ja"

Oeps verkeerd gelezen

Maar welk mobo kan je voor me aanraden? om toch te kunnen overklokken.
Ene hoe warm moet een pros worden om onstabiel te worden?
 
Laatst bewerkt door een moderator:
daar moet je niet teveel op letten zolang je load temps niet echt boven de 60 komen zit je goed (wel gestresst met prime 95)
waarschijnlijk woont hij gewoon ergens waar het erg koud is en heeft hij zijn pc buiten lopen benchen ;)
 
emielzij...
aan jouw reacties te horen over de hele discussie weet je volgens mij niet hoe je moet overclocken?
want 'Ik heb maar een voltage verhoogt naar 100Mv' klinkt alsof je niet eens weet wat het is.
Wil je je CPU stabiel krijgen dan moet je je Vcore hebben.
Je kan namelijk ook je RAM op 1.5v hebben gezet (ja, dan krijg je veel BSOD's) standaard loopt het meeste RAM op 1.8v met een uitzondering van sommige modules die op 2.1 lopen.

ik denk dat als je even een camera pakt en wat plaatjes schiet van heel je bios, wij (in ieder geval ik) je een stuk verder kan helpen.
 
Die +100mv is wel de Vcore dat staat erbij.
Ook heb ik van verschillende mensen gehoord dat het aan me mobo ligt dat het een erg slecht overklok bordje is. Maar goed...ik zal wel even wat foto's maken...mis weet jij nog waar het aan ligt. Dat zou me 150 euro schelen.
gr Emiel foto's komen morgen of vandaag. Nog bedankt dat je hier nog even op reageert
 
Hier de foto's waar je om vroeg.

DSC_0902.jpg


DSC_0901.jpg


naamloos.jpg


naamloos2.jpg


naamloos3.jpg
 
Vergelijkbare onderwerpen
Onderwerp starter Titel Forum Reacties Datum
J Lucht komt steeds terug onder gpu block Waterkoeling 2
Zehel Pomp valt steeds uit Waterkoeling 2
A pc valt steeds uit Hardware & Software 19
Jort Bestelling #34286 nog steeds niet binnen. *binnen!* HighFlow Webshop 9
DieHard Upc internet valt steeds weg. Problemen & Oplossingen 11
R BF3 Loopt steeds vast Problemen & Oplossingen 12
Michael81B Bestelling nog steeds niet binnen HighFlow Webshop 5
Dustyrick Internet/Browser na gebruik steeds langzamer!? Problemen & Oplossingen 10
focus08 PC start niet (NOG STEEDS NIET! NIEUW MB) Problemen & Oplossingen 22
Katsie Windows Vista gedeelde mappen verwijderd, maar nog steeds zichtbaar op netwerk?! Problemen & Oplossingen 6
N Probleem met muiscursor die steeds groter word bij Windows 7 Problemen & Oplossingen 3
E steeds slechtere flow Waterkoeling 32
K Laptop steeds vast Overige Koeling 12
A Webshop paginas springen steeds naar laagste punt HighFlow Webshop 10
Sw333t [GEVONDEN] circa 3 meter Paracord of sleeve (3mm), kleur wit, zwart of blauw Gevonden 4
Hightower Primochill Acryl Rigid tube blauw HighFlow Product Suggesties en Nieuws 4
R [GEVONDEN] Ripjaws Blauw Gevonden 2
P FrozenQ blauw CCFL Waterkoeling 6
P [REFUSED] Koelvloeistof 1x blauw , 2x rood Verkocht 13
Sw333t [VERKOCHT] 3 ledstrips (oranje, groen en blauw) Verkocht 9
Sw333t [VERKOCHT] SMD leds rood en blauw + SMD flexibele strip. Verkocht 5
E Levertijd FrozenQ Liquid Fusion Blauw HighFlow Computer Cooling Shop 18
Sw333t Waterslangen 1/2" of 3/8" Blauw (niet UV) HighFlow Product Suggesties en Nieuws 4
Brutus [Windows XP] Sluit af, blauw scherm, reboot Hardware & Software 11
K 2080ti start op en dan zwart scherm Waterkoeling 19
HighFlow CES: Samsung Odyssey: vlaggenschip-monitor met 240Hz-scherm, 1 ms en DisplayHDR1000 Hardware & Software 9
CDA441 Onderkant van beeld op scherm(en) trilt AMD / ATI 1
F vragen over hardware en scherm keuze itx build Hardware & Software 0
DieHard [VERKOCHT] Ipod 4 8gb met kapotte lcd scherm €20,00 Verkocht 2
anub1s18 random zwart scherm Problemen & Oplossingen 7
Joren [IN-ACTIVE] 19" + scherm Gevonden 6
PlayGamble Game op dubbelen scherm Hardware & Software 14
DieHard [CLOSED] HP w19 (19' TFT scherm) Gesloten 4
mixedup [GEVONDEN] gezocht scherm Gevonden 4
R Laptop scherm doet vaag... Hardware & Software 8
alain-s 27" en 22" scherm Gesloten 3
D laptop scherm valt uit Hardware & Software 0
D Problemen met CFx + 2e scherm. Problemen & Oplossingen 26
Fedmas compleet i3 systeem + Scherm + Tobo + Racestuur Gesloten 0
Sanders [CANCELLED] Samsung 2253 BW 22" LCD TFT scherm Verkocht 2
E ati had4870 groen scherm Overclocking 5
Sw333t Vraagje over hoe jullie die IMG en URL popup scherm gerealiseerd hebben HighFlow Forum 14
Wizzard22 LG W2453V-PF 24" Scherm en OCZ/Intel SSD schijven HighFlow Product Suggesties en Nieuws 9
Slader [Wiii] Trage reactie tijd van Wii op LCD scherm Gaming 6
A scherm wordt regelmatig zwart Hardware & Software 11
L TFT scherm Hardware & Software 11
X Extern LCD Scherm Hardware & Software 49

Vergelijkbare onderwerpen

Terug
Bovenaan