• Vragen? Wacht niet langer op de antwoorden! Login of Registreer en plaats jouw vraag! Wij zullen je vragen z.s.m. beantwoorden.

Project: The Desk

Omdraaien die handel :p. Je zet er zelfs een glasplaat op, dan willen oogjes ook wat ipv een lelijek achterkant van een VGA-kaart. Als er nou een mooie backplate op zat, dan was het anders wat..... Of je maakt gewoon zelf een backplate :p.

Die SATA en 24-pins power cable wegwerken! Staat veel cleaner. Een 24-Pin ATX Verlengkabel halen zodat je hem onder je desk langs kan laten lopen, en uit het zicht, evenals je SATA-kabels.

Verder ziet het er zeer goed uit!!

Situatieupdate:

Sinds dat er veel mensen zeggen dat het veel mooier is om de kaart om te draaien, heb ik eventjes een paar foto's gemaakt van de situatie:

Geen dubbele bodem voor de 24 pin ATX kabel (wat dus ook betekend dat ik die draad er niet door kan steken)
DSC_0002-3.jpg

Aangezien dat ik een tobo tray heb, past de kabel er niet tussen (met nog 2cm speling maar op de plaats van de connector is het 1 cm, kabel is 2cm doorsnee.)
DSC_0003-1.jpg

Kaart heeft lucht nodig, en m'n 2de riser is kapot...
DSC_0004-2.jpg

Dit is hoe ik de lange molex connector heb gemaakt:
DSC_0001-2.jpg

Situatieupdate:

Sinds dat er veel mensen zeggen dat het veel mooier is om de kaart om te draaien, heb ik eventjes een paar foto's gemaakt van de situatie:

Geen dubbele bodem voor de 24 pin ATX kabel (wat dus ook betekend dat ik die draad er niet door kan steken)
DSC_0002-3.jpg

Aangezien dat ik een tobo tray heb, past de kabel er niet tussen (met nog 2cm speling maar op de plaats van de connector is het 1 cm, kabel is 2cm doorsnee.)
DSC_0003-1.jpg

Kaart heeft lucht nodig, en m'n 2de riser is kapot...
DSC_0004-2.jpg

Dit is hoe ik de lange molex connector heb gemaakt:
DSC_0001-2.jpg

Knip je riser door en verleng die gewoon :) mooi elk draadje apart isoleren en dan alles tezamen ook nog eens... Als ik de pics vind van iemand die dat gedaan heeft stuur ik het meteen door. :) mooie werk trouwens

Ik zou het liever zo laten, misschien laat ik wel nog eens een plexi backplate maken ofzo, dan ziet het er wat beter uit ;)
Risers doorknippen en appart solderen doe ik liever niet, ik vertrouw mijzelf niet aan dat soort dingen.
Toch bedankt voor de tips, en ik heb ook al een beetje cable management gedaan aan The Desk (nu loopt de 24 pin niet over het mobo, maar er tussen)

Stukje alu + uurtje werk =

2ptx85s.jpg

Maar ik krijg het idee dat het je niet zo intresseert hoe het eruit ziet, erg jammer want ik hoop altijd de mooiste desks te volgen.
Volgensmij kun je nu net zo goed de inhoud van een oude P4 bak leegkiepen in doos en dat ziet er voor 50% hetzelfde uit.
Misschien een beetje hard, maar we proberen je tips te geven waarmee je de looks met 200% kan verbeteren, alleen heb je elke keer een reden het niet te doen.

2ptx85s.jpg

Maar ik krijg het idee dat het je niet zo intresseert hoe het eruit ziet, erg jammer want ik hoop altijd de mooiste desks te volgen.
Volgensmij kun je nu net zo goed de inhoud van een oude P4 bak leegkiepen in doos en dat ziet er voor 50% hetzelfde uit.
Misschien een beetje hard, maar we proberen je tips te geven waarmee je de looks met 200% kan verbeteren, alleen heb je elke keer een reden het niet te doen.

Sorry hoor, maar ik vind zelf dat het er mooi en effectief eruit ziet. Een zwart PCB is tenmiste beter dan een felgekleurd blauw PCB.
Het ligt er ook aan dat ik het wel wil, maar niet kan, omdat de middelen om het te maken schaars zijn. (zoals bvb de 24 pin) Die past er dus echt niet onder. en m'n 2de riser is kapot en ik moet nog een glazen plaat en een nieuwe monitor aanschaffen. M'n sata kabels wil ik dus ook wel nog sleeven, maar dat moet later komen. (aangezien ik nog moet sparen voor nieuwe componenten) Er gaat nog veel veranderen, maar met de kabels kan er op dit moment niets gebeuren. Ook niet met de grafische kaart. Als ik dit in een gewone kast (zoals m'n soprano) had gestoken, zou niemand erom gaan zagen dat het er niet mooi uit ziet.
Ik zoek wel nog een weg om een backplate te maken, want op dit moment bestaan er geen voor de R7770.

Ik vind het eigenlijk best wel grof zoals je het nu zegt, als hij het zo wil word het zo..tips kan je geven maar wil de modder (voor wie het is) het zo dan prima toch?

Het is waarschijnlijk zijn eerste mod en dan meteen een desk dan verwacht je toch geen showroom model?
Hij is er hard mee bezig en is er trots op, dat is het belangrijkste van modden!

Wetende dat dit je eerste echte mod is en met welke middelen, vind ik dat je goed bezig bent ;).
En trouwens iedereen heeft bij zijn eerste mod wel eens foute keuzes gemaakt, hoe kan je anders iets bijleren.

Ik vind het eigenlijk best wel grof zoals je het nu zegt, als hij het zo wil word het zo..tips kan je geven maar wil de modder (voor wie het is) het zo dan prima toch?

Het is waarschijnlijk zijn eerste mod en dan meteen een desk dan verwacht je toch geen showroom model?
Hij is er hard mee bezig en is er trots op, dat is het belangrijkste van modden!

Het is niet grof bedoeld, probeer Alexander alleen wat meer te laten meedenken.
Door bijvoorbeeld de kabels van de 24 pin naast elkaar te liggen ipv het in de ori sleeve te laten, heb je een dikte van 2mm ipv 2cm :p

Als je de kaart niet kan omdraaien idd het beste een backplate maken, bijvoorbeeld van alu zoals mijne :)

Het is niet grof bedoeld, probeer Alexander alleen wat meer te laten meedenken.
Door bijvoorbeeld de kabels van de 24 pin naast elkaar te liggen ipv het in de ori sleeve te laten, heb je een dikte van 2mm ipv 2cm :p

Als je de kaart niet kan omdraaien idd het beste een backplate maken, bijvoorbeeld van alu zoals mijne :)

Kabels, nee, die ga ik liever niet uit elkaar halen, als m'n psu kapot is kan ik hem dan niet meer voor garantie inruilen.
Backplate ga ik wel maken, (maar moet dan ook eventjes wat schroeven en plexi kopen)
Eventjes alles op een rijtje zetten:
1) Glas bestellen
2) Nieuwe monitor
3) Backplate maken

In die volgorde ga ik het verder afwerken.
Er komen nog andere dingen bij (zoals de harde schijven beplakken met zwarte folie)
De riser nog eens opnieuw spuiten (want die heeft een paar oneffenheden)
En ik moet ook nog nieuwe isolatie voor het glas kopen (want die heb ik per ongeluk in brand gestoken bij het heatschrinken...)

Niet vergeten dat je een losse 24pins kabel kunt kopen met losse kabels, in de link die ik je gaf....

Dankje voor de link, maar als ik het tobo tray dichtdoe, dan is er geen plaats meer voor de atx kabel, zelfs niet met de losse 24 pins, De desk is gewoon zo gedesigned dat er precies plaats genoeg is voor de tobo tray, maar als ik ooit de intentie krijg om het mobo etc op een dunnere plaat te plaatsen, ga ik de kabel onder het mobo laten lopen. Maar nu is het budget beperkt tot glas en een nieuwe monitor. (modden neemt tijd en geld in beslag ;)) en ik moet dan ook nog werk vinden om de hele desk terug te verdienen. (wat me dus al iets van 800 heeft gekost zonder het hart van de pc (lees mobo en andere HW). Ik zal er nog aan denken ;)

Klein updateje (jammer genoeg zonder pics)
Stand van zaken:
- De isolatie was verbrand, en nu heb ik nieuwe nodig. Hierbij ga ik dus iets van 6 meter schuimtape nodig hebben...
- Het glas wordt vrijdag afgehaald (specs: Gelaagd glas | 3105mm x 610mm | Klaar | Niet geslepen (doe ik zelf wel) | 33/1 verdeeld)
- Daarvoor zou ik ook nog misschien raamrubber halen om het glas nog iets veiliger te maken van snijwonden.
- Ik kan het Samsung T240 scherm voor 100 euro afhalen, maar die heeft géén VESA mount, die moet ik dus ook zelf bouwen. (uit een paar metalen haakjes en wat karton :D)
- De centerspeaker is een beetje te hoog, dus die mount moet ik ook nog korter wieken (met een zaag natuurlijk :p)
- Mijn grafische kaart is vettig, dus die moet ik nog schoonmaken. Enig idee hoe ik dat veilig kan schoonmaken?
- De zwarte folie van het "mobo tray" zit vol stof, maar dat komt zeker doordat er nog geen glas op ligt.
- Nu is "The Desk" nog luidruchtig, maar dat gaat veranderen als ik het glas er op leg.

In loop van deze EN volgende week komt er een update met foto's :D

hoe wil je een vesa mount gaan maken met karton?
Niet met alleen karton, maar ook wat metaal. Het karton is gewoon om het scherm op z'n plaats te houden. Eerlijk gezegd als opvulmiddel (is nog stevig hoor :p)

Hoe ga jij zelf glas slijpen ?:D!
Met slijpen bedoel ik dus schuren :p Gewoon de scherpe randjes met een beetje grof schuurpapier en een blok hout eraf schuren, werkt hoor, heb het zelf getest :D

Ben inderdaad benieuwd hoe jij die vesa mounting wil oplossen..
Vesa gaat het niet echt zijn, gewoon een mount zodat ik m'n monitor kan ophangen, want zo'n voet is wel een beetje vervelend (en lelijk) :p
Ja die nieuwe Samsung dingen hebben geen Vesa gaten, en een vesa adapter bestaat niet meer (of is heel moeilijk te verkrijgen) Daarom moet ik mezelf een maken ;)

Vergelijkbare onderwerpen
Onderwerp starter Titel Forum Reacties Datum
Maarten/Pine Project Cu - a watercooled PC desk Gallery & Build Logs 52
S Project ICE - (custom PC Desk Build) Gallery & Build Logs 4
iSP Project muziekstreamer Gallery & Build Logs 16
ThomasJS Project SteelOak Gallery & Build Logs 23
Bl4ckj4ck666 Project Antec P120 crystal Gallery & Build Logs 22
Mannekino Custom loop kerstvakantie project in O11 Dynamic XL voltooid met Direct Die cooling voor een 9900K Gallery & Build Logs 9
Tath Project D Gallery & Build Logs 91
tijgervarken Project Ti[ger]tanium Gallery & Build Logs 1
Silversurfer Even voorstellen: Project Silversurfer Evo Introductie: Stel jezelf en jouw PC voor 1
M mindwarper - Chris - AMD Ryzen 3000/5000 Project Introductie: Stel jezelf en jouw PC voor 4
iSP Geschikte waterkoeling cpu bracket gezocht voor project Overige Koeling 7
Bokeh Bokeh - Ben - mijn monster PC project met RGB Introductie: Stel jezelf en jouw PC voor 11
Subarist [BIP] Project X | Scratchbuild | Gallery & Build Logs 0
Subarist | BIP | Project Subi | Personal Case | PCFixerLimburg Gallery & Build Logs 15
Subarist Subarist - Maickel - Project Subi Introductie: Stel jezelf en jouw PC voor 9
Rammstation Even voorstellen : Rammstation project: Rammstation Introductie: Stel jezelf en jouw PC voor 7
Dima Dima - Project: 7980xe Custom Loop Introductie: Stel jezelf en jouw PC voor 8
987Overlord 987Overlord - Paul - Project: Beest Introductie: Stel jezelf en jouw PC voor 5
V Project Back in busines Gallery & Build Logs 42
Kevin Kevin - Kevin - Project: Kraken Introductie: Stel jezelf en jouw PC voor 6
Hightower Project S Gallery & Build Logs 6
anub1s18 NZXT H440 project overkill Gallery & Build Logs 5
PasLis Project Car Gallery & Build Logs 29
V Project "vocht probleem" Gallery & Build Logs 9
Maarten/Pine Scratch-build ''Project Metallurgy'' Gallery & Build Logs 36
iSP [Gezocht] Simpel (goedkoop) ITX bordje voor project Gevonden 4
bunbun casemod project "red elegance" Gallery & Build Logs 11
Y Yodabear - Maikel - Project: LeBlanc Tower Introductie: Stel jezelf en jouw PC voor 5
C Corsair Crystal 570x Project 'Hot Rod' Gallery & Build Logs 0
C Sven Decommer - Project Blue-Ice Gallery & Build Logs 4
C Sven Decommer - Project Blue-Ice Introductie: Stel jezelf en jouw PC voor 1
P Project simply black & white Gallery & Build Logs 5
tijgervarken Project Black Matter Gallery & Build Logs 23
M Project reDefine R5 Cases en Modding 0
ProAce Project 303 Gallery & Build Logs 16
M [Build Log] Project Blueberry Apple G4 Cases en Modding 24
BeckModZ [Project Log] "Blue Morpho" Gallery & Build Logs 34
Demolisher Kodiak [Long term project] Cases en Modding 45
T Hulp bij budget waterkoeling project. Advies Waterkoeling Setup 2
T Hulp bij toekomstig project Waterkoeling 0
F Builg log Project Saber Gallery & Build Logs 4
bmawn [Project log] Project Dark Knightmare Gallery & Build Logs 31
FactoryDefaults Project Stormtrooper Gallery & Build Logs 30
kmp-cooling [WorkLog] Project Scarlet|Ti Gallery & Build Logs 39
J Project minimal. Gallery & Build Logs 9
DBRichard Project Deadpool: Merc with a Mouth Gallery & Build Logs 41
J Project - LiquiDesk Gallery & Build Logs 7
DutchMicro Project HighTech Slaapkamer. Overige Builds 26
BeckModZ [Project Log] "Parvum|Beast" - Semi Sponsored Build Gallery & Build Logs 63
ProAce Project Z by ProAce Gallery & Build Logs 14

Vergelijkbare onderwerpen

Terug
Bovenaan