• Vragen? Wacht niet langer op de antwoorden! Login of Registreer en plaats jouw vraag! Wij zullen je vragen z.s.m. beantwoorden.

Project: The Desk

Ben bang dat 3mm glasplaten niet voldoende stevig zijn. Wat zijn de afmetingen wat de glasplaat moet overbruggen?

De afmeting zou 126 x 40 zijn, nu die plaat al 143x73 is, en niet gebroken is (ben er vandaag met een veels te kleine auto erachter geweest) zal het goed genoeg zijn. Er wordt ook helemaal niets op de plaat gezet, dus dat zou niet echt een probleem worden.

EDIT:
Plaat heb ik per ongeluk gebroken, ik ga misschien vandaag achter een nieuwe plaat... (stomme glassnijder die scheef snijdt) :021:
 
Laatst bewerkt:
Aah dat is jammer hehe.

Zijn die afmetingen in cm? Zoja zou ik wel zeker voor een geharde glasplaat gaan van 6 of 8mm.
Ik ben namelijk met grofweg hetzelfde concept bezig, en de mensen van een lokaal glasbedrijf hadden dit aangeraden.
 
Ik heb een glasplaat van 500x600milimeters.
Mij werd aangeraden om 5mm gehard glas te nemen, ik leun er zelf op met me armen en me toetsenbord en muis liggen er ook op. Sterk zat!
3mm lijkt me wel wat aan de dunne kant..
 
Als morgen het glas gaat breken, ga ik het online bestellen bij i4glass.com, maar gaat me dan weer 70 euro kosten :/ dus op hoop van de zegen dus, want ik heb nu met dat glasplaatje mijn skills kunnen testen. En ik heb het nu onder de knie. de glasplaat voelt zeer stevig aan moet ik zeggen, want ik heb het eens per ongeluk laten vallen, en het brak niet in 2 ;)
 
Is het niet beter om informatie te winnen bij een lokale glashandelaar?

Deze hebben hier meer verstand van, kunnen je wellicht een goede mounting optie geven en waarschijnlijk ook een aantrekkelijkere prijs dan die 70€ van jou.

Ter vergelijking:
Ik kreeg een prijsindex voor een plaat van 0,5 bij 1 meter van 6 of 8mm (vergeten) gehard glas. Deze bedroeg 55 euro inclusief de 25% korting die ze mij gaven op het leuke initiatief. Ook was dit inclusief de plaat op maat snijden. Ik ben namelijk van plan eerst de uitsparing uit het hout te zagen en dan pas het glas te bestellen met de gezaagde afmetingen in het hout.
 
Is het niet beter om informatie te winnen bij een lokale glashandelaar?

Deze hebben hier meer verstand van, kunnen je wellicht een goede mounting optie geven en waarschijnlijk ook een aantrekkelijkere prijs dan die 70€ van jou.

Ter vergelijking:
Ik kreeg een prijsindex voor een plaat van 0,5 bij 1 meter van 6 of 8mm (vergeten) gehard glas. Deze bedroeg 55 euro inclusief de 25% korting die ze mij gaven op het leuke initiatief. Ook was dit inclusief de plaat op maat snijden. Ik ben namelijk van plan eerst de uitsparing uit het hout te zagen en dan pas het glas te bestellen met de gezaagde afmetingen in het hout.

Ik ga er morgen eens naar toe, maar als het meer dan 100 gaat kosten, ga ik het online bestellen, het is natuurlijk een scratchbuild op een beperkt budget en zoveel mogelijk tweedehandse dingen ;)
 
Update!

Ik heb een killswitch gemaakt in The Desk. Als hij niet wilt afsluiten, of ik moet een component verwisselen, kan ik gewoon de sleutel omdraaien om hem van het elektriciteit te halen. Makkelijk is ook dat ik die sleutel mee kan nemen zodat er niemand op mijn pc kan ;) Ik moet wel nog de kleine verlengkabel maken die de psu aan de sleutel en het elektriciteit verbind. Anyways, hier zijn een paar foto's ;)

DSC_0073.jpg


DSC_0072.jpg


De loop is ook bijna af (hier test fitted), maar ik heb nog een L-connector nodig, en die heb ik al besteld via IT-Service ;)

DSC_0075.jpg


DSC_0074.jpg


Ook zijn de harddrive bays klaar (gewoon een paar hoekprofielen :D) Ik heb ook al een paar gesleevede SATA kabels van 60 cm, dus dat is ook al genoeg voor de HDD's aan te sluiten ;)

DSC_0077.jpg


Het frontpanel heb ik een beetje bijgewerkt omdat de USB poorten een beetje scheef waren, en een paar USB-apparaten kon ik niet aansluiten omdat er een beetje teveel hout tussen zat... Hier zijn ze nu rechter en groter:

DSC_0076.jpg


De verf op de toetsenbord/muis houder was nog steeds niet droog na 5 dagen, dus heb ik het maar eraf gehaald en overspoten met action spuitlak ;) (werkt echt goed!)

Straks glas halen, en zoeken hoe ik het ga vastmaken. Zou ik het op de randen zetten, of in de bak leggen?

EDIT: Glas niet gehaald, ik ga het wel online bestellen, want de glashandelaar vraagt er meer voor dan op internet... (glashandelaar: €99,95 zonder korting en levering, internet: €60,04 inclusief levering.) Het is een plaat gesneden op 1260mmx395mm, standaard, blank 6mm.
 
Laatst bewerkt:
Klein updatje zonder pics:

Ik heb vandaag de loop afgekregen door de L-connector die ik toegestuurd kreeg.
Die was jammer genoeg verkeerd gethread, maar dat is niet zo'n groot probleem. (past nog altijd)
Ik heb ook de verlengkabels voor de audio en usb erin geplaatst. (maar ze kosten 5 euro elk)
Ik heb ook nog sleeving, maar ik weet niet hoe ik er aan moet beginnen zonder tools. (maar dat komt nog denk ik)
Ik ben nog altijd aan het zoeken naar een manier om die grote plaat te vervoeren (nog altijd 3 meter x 61 cm) en die mag ik daar niet verzagen, en ze hebben ook geen zaag. Ik heb te kleine auto's om het te vervoeren, maar ze hebben gezegd dat ik het bestelbusje mag lenen, maar ik heb geen rijbewijs BE, alleen maar B... (misschien eens vragen aan m'n pa? :D)
Voor het glas heb ik op dit moment geen geld, maar misschien krijg ik wat geld voor m'n rapport en kerstmis :p (dan kan ik daarmee het glas kopen)

EDIT:
Toch een paar pics ;)

DSC_0075-1.jpg



De L connector wil dus niet doordraaien, dus staat hij nu loodrecht i.p.v. schuin van waar hij naartoe moet...
DSC_0073-1.jpg


Beetje cable management :D
DSC_0072-1.jpg
 
Laatst bewerkt:
Klein updatje zonder pics:

Ik heb vandaag de loop afgekregen door de L-connector die ik toegestuurd kreeg.
Die was jammer genoeg verkeerd gethread, maar dat is niet zo'n groot probleem. (past nog altijd)
Ik heb ook de verlengkabels voor de audio en usb erin geplaatst. (maar ze kosten 5 euro elk)
Ik heb ook nog sleeving, maar ik weet niet hoe ik er aan moet beginnen zonder tools. (maar dat komt nog denk ik)
Ik ben nog altijd aan het zoeken naar een manier om die grote plaat te vervoeren (nog altijd 3 meter x 61 cm) en die mag ik daar niet verzagen, en ze hebben ook geen zaag. Ik heb te kleine auto's om het te vervoeren, maar ze hebben gezegd dat ik het bestelbusje mag lenen, maar ik heb geen rijbewijs BE, alleen maar B... (misschien eens vragen aan m'n pa? :D)
Voor het glas heb ik op dit moment geen geld, maar misschien krijg ik wat geld voor m'n rapport en kerstmis :p (dan kan ik daarmee het glas kopen)

als glasplaat zou je eens kunnen kijken of je nergens een huis vind dat ze afbreken waar ngo een deftig raam inzit :p zo heb ik mijn glasplaat gevonden :)
 
als glasplaat zou je eens kunnen kijken of je nergens een huis vind dat ze afbreken waar ngo een deftig raam inzit :p zo heb ik mijn glasplaat gevonden :)

Jammer genoeg worden er hier in de buurt geen huizen afgebroken ;) (alleen maar opgebouwd)


Zal de slangen persoonlijk iets korter maken, zonde van de ruimte zo ..

Ja ik wou ze eigenlijk ook korter maken, maar als ik ze korter maak, komen er knikken in de slang. Ik ga anders nog eens proberen, maar dan met de slang te draaien ;)

EDIT: net geprobeerd. De slangen kunnen niet korter. De IN- slang is te hard om te buigen in zo'n kleine plaats (dus moet het langer zijn) en de UIT- slang knikt anders bij het doorvoergat als het te kort is.
 
net geprobeerd. De slangen kunnen niet korter. De IN- slang is te hard om te buigen in zo'n kleine plaats (dus moet het langer zijn) en de UIT- slang knikt anders bij het doorvoergat als het te kort is.

Waarom draai je je pomp dan niet om, zodat je loop in de andere richting gaat ? Dan kan je de in en de uit met elkaar verwisselen en als de fittings op je cpu blok gedraaid kunnen worden kan je ze beiden naar links richten. Zo zouden de tubes volgens mij toch strakker moeten gaan zonder knikken.
 
Waarom draai je je pomp dan niet om, zodat je loop in de andere richting gaat ? Dan kan je de in en de uit met elkaar verwisselen en als de fittings op je cpu blok gedraaid kunnen worden kan je ze beiden naar links richten. Zo zouden de tubes volgens mij toch strakker moeten gaan zonder knikken.

Dat was ook mijn eerste bedoeling, maar dat zijn alphacool 90° fittingen. Deze kunnen niet worden gedraaid. (en ik heb geen zin om nog meer geld uit te geven aan waterkoelingsspul, want ik ben al over m'n budget), als ik er gratis aan kon geraken, zou ik dat doen ;)
 
Ik ben nog altijd aan het zoeken naar een manier om die grote plaat te vervoeren (nog altijd 3 meter x 61 cm) en die mag ik daar niet verzagen, en ze hebben ook geen zaag. Ik heb te kleine auto's om het te vervoeren, maar ze hebben gezegd dat ik het bestelbusje mag lenen, maar ik heb geen rijbewijs BE, alleen maar B... (misschien eens vragen aan m'n pa? :D)

Naar mijn weten heb je voor een bestelbusje geen BE rijbewijs nodig, dit is alleen voor zware of tandemaanhangers?
 
Naar mijn weten heb je voor een bestelbusje geen BE rijbewijs nodig, dit is alleen voor zware of tandemaanhangers?

Ja ik heb net een mail ontvangen van die winkel. Er is alleen een rijbewijs B nodig :D Ik ga er volgende week, of zondag achter (dan kan ik eindelijk verder werken ;))

Kleine wijziging aan de kleurencombinatie:
herherher.jpg


Het gaat er misschien zo uit zien, maar misschien zal ik er plakfolie over doen (is krasbestendig) Het duurt dan eigenlijk korter om de The Desk af te werken :D (en kost minder verf)

Zo zou het er dan uit moeten zien als het af is:
fezlijbosvfbik.jpg
 
Laatst bewerkt:
Vergelijkbare onderwerpen
Onderwerp starter Titel Forum Reacties Datum
Maarten/Pine Project Cu - a watercooled PC desk Gallery & Build Logs 52
S Project ICE - (custom PC Desk Build) Gallery & Build Logs 4
iSP Project muziekstreamer Gallery & Build Logs 11
ThomasJS Project SteelOak Gallery & Build Logs 23
Bl4ckj4ck666 Project Antec P120 crystal Gallery & Build Logs 22
Mannekino Custom loop kerstvakantie project in O11 Dynamic XL voltooid met Direct Die cooling voor een 9900K Gallery & Build Logs 9
Tath Project D Gallery & Build Logs 91
tijgervarken Project Ti[ger]tanium Gallery & Build Logs 1
Silversurfer Even voorstellen: Project Silversurfer Evo Introductie: Stel jezelf en jouw PC voor 1
M mindwarper - Chris - AMD Ryzen 3000/5000 Project Introductie: Stel jezelf en jouw PC voor 4
iSP Geschikte waterkoeling cpu bracket gezocht voor project Overige Koeling 7
Bokeh Bokeh - Ben - mijn monster PC project met RGB Introductie: Stel jezelf en jouw PC voor 11
Subarist [BIP] Project X | Scratchbuild | Gallery & Build Logs 0
Subarist | BIP | Project Subi | Personal Case | PCFixerLimburg Gallery & Build Logs 15
Subarist Subarist - Maickel - Project Subi Introductie: Stel jezelf en jouw PC voor 9
Rammstation Even voorstellen : Rammstation project: Rammstation Introductie: Stel jezelf en jouw PC voor 7
Dima Dima - Project: 7980xe Custom Loop Introductie: Stel jezelf en jouw PC voor 8
987Overlord 987Overlord - Paul - Project: Beest Introductie: Stel jezelf en jouw PC voor 5
vincent Project Back in busines Gallery & Build Logs 42
Kevin Kevin - Kevin - Project: Kraken Introductie: Stel jezelf en jouw PC voor 6
Hightower Project S Gallery & Build Logs 6
anub1s18 NZXT H440 project overkill Gallery & Build Logs 5
PasLis Project Car Gallery & Build Logs 29
vincent Project "vocht probleem" Gallery & Build Logs 9
Maarten/Pine Scratch-build ''Project Metallurgy'' Gallery & Build Logs 36
iSP [Gezocht] Simpel (goedkoop) ITX bordje voor project Gevonden 4
bunbun casemod project "red elegance" Gallery & Build Logs 11
Y Yodabear - Maikel - Project: LeBlanc Tower Introductie: Stel jezelf en jouw PC voor 5
C Corsair Crystal 570x Project 'Hot Rod' Gallery & Build Logs 0
C Sven Decommer - Project Blue-Ice Gallery & Build Logs 4
C Sven Decommer - Project Blue-Ice Introductie: Stel jezelf en jouw PC voor 1
P Project simply black & white Gallery & Build Logs 5
tijgervarken Project Black Matter Gallery & Build Logs 23
M Project reDefine R5 Cases en Modding 0
ProAce Project 303 Gallery & Build Logs 16
M [Build Log] Project Blueberry Apple G4 Cases en Modding 24
BeckModZ [Project Log] "Blue Morpho" Gallery & Build Logs 34
Demolisher Kodiak [Long term project] Cases en Modding 45
T Hulp bij budget waterkoeling project. Advies Waterkoeling Setup 2
T Hulp bij toekomstig project Waterkoeling 0
F Builg log Project Saber Gallery & Build Logs 4
bmawn [Project log] Project Dark Knightmare Gallery & Build Logs 31
FactoryDefaults Project Stormtrooper Gallery & Build Logs 30
2kPro [WorkLog] Project Scarlet|Ti Gallery & Build Logs 39
J Project minimal. Gallery & Build Logs 9
DBRichard Project Deadpool: Merc with a Mouth Gallery & Build Logs 41
J Project - LiquiDesk Gallery & Build Logs 7
DutchMicro Project HighTech Slaapkamer. Overige Builds 26
BeckModZ [Project Log] "Parvum|Beast" - Semi Sponsored Build Gallery & Build Logs 63
ProAce Project Z by ProAce Gallery & Build Logs 14

Vergelijkbare onderwerpen

Terug
Bovenaan