• Vragen? Wacht niet langer op de antwoorden! Login of Registreer en plaats jouw vraag! Wij zullen je vragen z.s.m. beantwoorden.

Project - FeelTheBeat

Ik heb de pomp ook onder mijn res zitten. Btw mooie drain en opvulpunt. Netjes. Die heb ik er niet tussen. Wel goed id tho. Maar leuke update. Nog tevreden met de kast? Ik wel. Vind de 200 rad echt vet gekozen. Al met al smullen maar.

Goed werk hoor sir. Dikke shizzle. :thumbup::cool:

Verstuurd van mijn HTC One X met Tapatalk
 
Ik heb de pomp ook onder mijn res zitten. Btw mooie drain en opvulpunt. Netjes. Die heb ik er niet tussen. Wel goed id tho. Maar leuke update. Nog tevreden met de kast? Ik wel. Vind de 200 rad echt vet gekozen. Al met al smullen maar.

Goed werk hoor sir. Dikke shizzle. :thumbup::cool:

Verstuurd van mijn HTC One X met Tapatalk

Thnx, wat wij bedoelen is dat het zo kan. Want het gaat van de res eerst naar de radiator en dan pas naar de pomp ingang. Kan dit? Of hebben we dan kans dat het droogloopt? Dat willen we graag weten. Anders moeten we dat aanpassen.
 
Ik heb het ook zo gehad. Als je van pomp naar res gaat verlies je druk. Tenminste dat had ik. Maar van res naar rad naar pomp. Moet eigenlijk niet uitmaken lijkt mij... Hopelijk kan een meer ervaren kerel je antwoord geven.. Zolang de res maar boven de pomp hangt dacht ik zo :thumbup:

Verstuurd van mijn HTC One X met Tapatalk
 
Thx Buurman

Tis idd 1 van de laagste punten..maar feit blijft wel dat het water eerst door de rad moet alhoewel dat met schuinzetten etc geen probleem is.

Vind het ook erg mooi geworden..kast is super alleen pokke veel kabels :p (front..fancontroller..usb 3.0 (die je ook nog eens achter aan moet sluiten) en dokkingstation kabels, ik word er niet blij van iig :p) en had wat hoger en breder mogen zijn (ietsie) oja en nergens punten om de kabels netjes weg te werken vind ik ook zonde.
 
Waar het op neerkomt is eigenlijk zeer simpel, je pomp mag nooit droog staan. Als je res hoger staat dan je pomp en er zit geen blockage tussen, dan zal waterniveau gelijkmatig stijgen en komt zijn pomp dus niet droog te staan. Omdat zijn res zo hoog is zal er ook altijd voldoende niveau verschil zijn, gezien het enkel een rad is moet hij bij het vullen ook niet veel vrees hebben, in zo'n nauw res is het onwaarschijnlijk dat de er daar luchtbellen zouden ontstaan.
 
Thx Enthernal :)

Ik ga zo beginnen met het vullen en dan 24 uur lektesten (omdat als de pc eenmaal naar Iwan gaat ik er geen zicht meer op heb) en ondertussen als wat kabels enzo wegwerken want dat heeft deze kast zat lol.

Bedankt iedereen voor het meedenken..ik laat de loop iig zoals in de update staat :)
 
Vullen was geen enkel probleem..2/3e fles erin, op de voorkant gezet..plat gelegd en toen op de achterkant en daarna met de hand bij de knop aangezet en hij trok meteen het reservoir (bijna) leeg.

Nog wel een tegenvaller gehad maar dat laat Iwan straks zien in zijn update :)
 
Ziet er netjes uit, binnenkort ga ik ook eindelijk (na meer dan een maand) de waterkoeling in mijn 650D bouwen, ga dan zwarte fittingen gebruiken met zwarte slangen, dus je ook gelijk zien hoe dat er anders uit kwam te zien ;)
 
De update komt zo snel mogelijk. Ik ben dit hele weekend druk geweest, en heb dus niet echt tijd gehad om met Sir te praten. Laat staan een update maken met al die foto's :p.

Dit ga ik morgen avond als ik klaar ben met werken gelijk doen. (Als Sir dan op msn is om foto's te sturen:p)

Maar gaat helemaal goed komen..

En iedereen bedankt voor de hulp. Super!
 
UPDATE :)

Omdat Iwan op vakantie is (verschil moet er zijn he :p ) doe ik ff de update!

Vullen van de loop (2/3 fles ging er met gemak in)

5Ks93.png


Voor de zekerheid maar alvast wc papier op de delen gelegd om er zeker van te zijn dat je eventuele lekken meteen ziet.

cWhqi.png


En ja hoor G$@#! :

Vbc5e.png


Oke dan maar weer leeg en reservoir nakijken :
Leeg laten lopen gaat als een trein..binnen 2-3 minuten de loop gewoon leeg (geeft zichzelf een schouderklopje :p )

SdIgX.png


In de res zitten 4 "paaltjes" waar je leds in kan doen en daar bleken er 2 lek van te zijn (zie 2 onderste gaatjes):

2a4Np.png


Die gebruiken we die niet dus kon ik de res omdraaien en weer in elkaar zetten:

PF612.png


Gelukkig was mn zoontje ook tevreden :D :

8WQaS.png


Ik ben nu bezig met instaleren van W7 en daarna de (vele) kabels wegwerken als alles klaar is komt er nog 1 update!

Edit: 2 filmpjes (op de zijkant pff) van het vullen :) :


 
Laatst bewerkt:
Vergelijkbare onderwerpen
Onderwerp starter Titel Forum Reacties Datum
iSP Project muziekstreamer Gallery & Build Logs 10
ThomasJS Project SteelOak Gallery & Build Logs 18
Bl4ckj4ck666 Project Antec P120 crystal Gallery & Build Logs 22
Mannekino Custom loop kerstvakantie project in O11 Dynamic XL voltooid met Direct Die cooling voor een 9900K Gallery & Build Logs 9
Tath Project D Gallery & Build Logs 91
tijgervarken Project Ti[ger]tanium Gallery & Build Logs 1
Silversurfer Even voorstellen: Project Silversurfer Evo Introductie: Stel jezelf en jouw PC voor 1
M mindwarper - Chris - AMD Ryzen 3000/5000 Project Introductie: Stel jezelf en jouw PC voor 4
iSP Geschikte waterkoeling cpu bracket gezocht voor project Overige Koeling 7
Bokeh Bokeh - Ben - mijn monster PC project met RGB Introductie: Stel jezelf en jouw PC voor 11
Subarist [BIP] Project X | Scratchbuild | Gallery & Build Logs 0
Subarist | BIP | Project Subi | Personal Case | PCFixerLimburg Gallery & Build Logs 15
Subarist Subarist - Maickel - Project Subi Introductie: Stel jezelf en jouw PC voor 9
Rammstation Even voorstellen : Rammstation project: Rammstation Introductie: Stel jezelf en jouw PC voor 7
Dima Dima - Project: 7980xe Custom Loop Introductie: Stel jezelf en jouw PC voor 8
987Overlord 987Overlord - Paul - Project: Beest Introductie: Stel jezelf en jouw PC voor 5
vincent Project Back in busines Gallery & Build Logs 42
Kevin Kevin - Kevin - Project: Kraken Introductie: Stel jezelf en jouw PC voor 6
Hightower Project S Gallery & Build Logs 6
anub1s18 NZXT H440 project overkill Gallery & Build Logs 5
PasLis Project Car Gallery & Build Logs 29
vincent Project "vocht probleem" Gallery & Build Logs 9
Maarten/Pine Scratch-build ''Project Metallurgy'' Gallery & Build Logs 36
iSP [Gezocht] Simpel (goedkoop) ITX bordje voor project Gevonden 4
bunbun casemod project "red elegance" Gallery & Build Logs 11
Y Yodabear - Maikel - Project: LeBlanc Tower Introductie: Stel jezelf en jouw PC voor 5
C Corsair Crystal 570x Project 'Hot Rod' Gallery & Build Logs 0
C Sven Decommer - Project Blue-Ice Gallery & Build Logs 4
C Sven Decommer - Project Blue-Ice Introductie: Stel jezelf en jouw PC voor 1
P Project simply black & white Gallery & Build Logs 5
Maarten/Pine Project Cu - a watercooled PC desk Gallery & Build Logs 52
tijgervarken Project Black Matter Gallery & Build Logs 23
M Project reDefine R5 Cases en Modding 0
ProAce Project 303 Gallery & Build Logs 16
M [Build Log] Project Blueberry Apple G4 Cases en Modding 24
BeckModZ [Project Log] "Blue Morpho" Gallery & Build Logs 34
Demolisher Kodiak [Long term project] Cases en Modding 45
T Hulp bij budget waterkoeling project. Advies Waterkoeling Setup 2
T Hulp bij toekomstig project Waterkoeling 0
F Builg log Project Saber Gallery & Build Logs 4
bmawn [Project log] Project Dark Knightmare Gallery & Build Logs 31
FactoryDefaults Project Stormtrooper Gallery & Build Logs 30
2kPro [WorkLog] Project Scarlet|Ti Gallery & Build Logs 39
J Project minimal. Gallery & Build Logs 9
DBRichard Project Deadpool: Merc with a Mouth Gallery & Build Logs 41
S Project ICE - (custom PC Desk Build) Gallery & Build Logs 4
J Project - LiquiDesk Gallery & Build Logs 7
DutchMicro Project HighTech Slaapkamer. Overige Builds 26
BeckModZ [Project Log] "Parvum|Beast" - Semi Sponsored Build Gallery & Build Logs 63
ProAce Project Z by ProAce Gallery & Build Logs 14

Vergelijkbare onderwerpen

Terug
Bovenaan