• Vragen? Wacht niet langer op de antwoorden! Login of Registreer en plaats jouw vraag! Wij zullen je vragen z.s.m. beantwoorden.

Mijn waterkoeling is VET!

BasS

Junior Member
Even serieus, er zit een soort vet in mijn hele waterkoeling. Ik merkte het toen ik mijn pc aan had staan en op het punt stond het huis te verlaten om richting school te gaan voor de examens.
*ik wist nog niet van het vet. Maar de PC ging uit het niks uit. Dus ik dacht, schijt, zal waarschijnlijk wel aan mijn nieuwe overclock settings liggen.
Toen die avond deed ik de pc aan en na ~15 min. viel mijn pc weer uit.
Ik hem dus weer aan zetten, en naa 1 min. gaf hij het al weer op. Toen merkte ik dat er iets aan mankeerde. Ik aan het CPU block gevoeld naar warmte. Heb ik mijn vingers lekker verbrand... Vervolgens met het handige "Power supply meteen aan tool" de pc aan gezet zonder stroom op moederbord/cpu enz. en zo het waterkoeling laten afkoelen.
Toen snel in de bios gekeken en toen zag ik dat de temperaturen met ~4 graad per seconde steeg. van 50 naar 97 zag ik zo voorbij gaan.
Ik had de pc maar snel uit gezet.

- De volgende dag (of 2 dagen)

Hele waterkoeling uit de pc gehaald (cpu block, pomp en 360 rad met slang in aan 1 stuk).
Aan gezet met die hele handige PSU tool.
Zie ik dat er helemaal geen vloeistof stroomt.

-Toen.

Heb ik de loop uit elkaar gehaald. En door middel van te blazen ontdekte ik dat bij de CPU block het zo vast zat dat er zelfs geen lucht meer door kan. Tja, dat verklaart de 97 graden warm geworden CPU.

-Dus.

De CPU block uit elkaar gehaald (het gaat om de EK Supreme LT (doorzichtige))
Mijn vinger er door gehaald. Zit er vervolgens een hele dikke gelei achtige vet aan mijn vinger.
Dus ik aan mijn pa vertellen (ik ben 16). Hij zij dat dat misschien kwam door een chemische reactie met water en koelvloeistof.

-Tja,

Ik zij dat kan kloppen. Wand ik heb de radiator (EK 360 rad.) doorgespoeld met water. (wat niet hoefde wand dat werd op de fabriek al gedaan (kwam ik later achter) ).

Dus. nu heb ik dus VET in heel mijn waterkoeling.
Ik kreeg van mijn pa te horen dat ik het zou moeten schoon maken met Aceton. Wand dat zou alles (behalve koper enz.) oplossen.

-En nu is de vraag.

Wat moet ik doen met VET in mijn waterkoeling?

*Info over de vloeistof: Klein beetje water+autokoelvloeistof, een beetje licht en dun. + Autokoelvloeistof, Donker en ietwat dik.

Ik hoop dat iemand er wat over weet. Dat zou al heel vijn zijn. Wand 3ds max valt nog al tegen op een EEE box van asus met 1.6 ghz. (ja, het kan wel)
 
Zoow keer een verhaal.

Al je blokken uitelkaar halen en schoonmaken ketchup.(ja ketchup:p )

ALLES! schoonmaken met demi-water, laat je loop dan ook is 1 dagje draaien met demi-water.

Gebruik GEEN! aceton! echt niet doen.

gebruik ook nooit! kraanwater.

Autokoelvloeistof kan je gewoon gebruiken, maar meng nooit 2 verschillende vloeistoffen door elkaar.
 
Bedankt Kenny. Zal het voortaan anders aan pakken.
En voor Dopestuff. Ik heb het CPU block alleen nog maar uitgeblasen met compressor en met wegwerp doekje schoon gemaakt. Ik neem aan dat dat geen kwaad kan?
En, ik zal even wat Foto's maken van hoe het er nu uit ziet.

Added after 15 minutes:

1275061228-970.jpg

1275061258-230.jpg

1275061282-750.jpg
 
Laatst bewerkt:
Ik ben nu bezig met demi - water door de loop te laten spoelen.
Is het normaal dat het schuimt? Ik denk dat dat door het vet komt?

Kan zijn dat er lucht in zit, anders krijg je geen schuim. Je kan proberen het vet te verwijderen door een extra hoeveelheid isopropylalcohol er door heen te doen, maar dan absoluut zonder "plexiglas". Dat kan namelijk gaan scheuren door agressieve middelen.
 
Ik heb het ververst en nu is het water heel helder en zonder schuim.
Ik wacht nu nog op 2 flessen feser uv blauw.
Als die binnen zijn kan ik mooi de standaart intel koeler eraf halen. Pff 60 graden load @ standaart speed.
 
Dan heeft er waarschijnlijk iets anders in gezeten dan vet. Vettigheid zet zich af op de materialen waarin het zich bevind. Ben blij dat je er iig vanaf bent.

@ K.3nny
een percentage van zeg maar 50% IPA en 50% demi water zal je o-ringen niet aantasten. Het zou immers ook gebruikt worden als spoelmiddel en niet als vaste koelvloeistof.

Een tip:
Als je IPA (isopropylalcohol) wilt om mee schoon te maken, neem dan eens een klein leeg flesje mee naar een drukkerij (offsetdrukkerij, papier drukker). ;) Grote kans dat ze dat daar hebben en dat je misschien gratis wat kan meenemen.
 
Ik heb de loop gespoeld en nu zit er Feser one UV-Blouw in.
Goed koelvloeistof. Het is mooi donker blouw en zit in een makkelijke fles met zo'n spuit kop eraan. De CPU is nu zelfs wat koeler ~4 graad.
Jammer dat ik dit niet meteen heb gedaan.
 
Vergelijkbare onderwerpen
Onderwerp starter Titel Forum Reacties Datum
C Een waterkoeling loop maken in mijn pc ? Waterkoeling 5
S Mijn eerste Waterkoeling build ever Gallery & Build Logs 0
T Hoeveel maakt waterkoeling verschil in mijn situatie? Advies Waterkoeling Setup 3
M Advies voor mijn eerste waterkoeling, voor mijn game pc Advies Waterkoeling Setup 6
T mijn eerste custom waterkoeling Waterkoeling 2
P mijn eerste set waterkoeling advies nodig Advies Waterkoeling Setup 6
W fancontroller voor mijn waterkoeling Waterkoeling 5
FactoryDefaults Advies voor mijn waterkoeling setup Advies Waterkoeling Setup 65
Ahtlon Waterkoeling set voor mijn 900D Advies Waterkoeling Setup 73
S Waterkoeling voor mijn nieuwe projectje Waterkoeling 2
G Graag hulp nodig bij mijn eerste custom waterkoeling. Advies Waterkoeling Setup 11
X Mijn eerste waterkoeling systeem (High end) Advies Waterkoeling Setup 18
F Waterkoeling voor mijn i5 2500k en HD 7950 Advies Waterkoeling Setup 8
N Waterkoeling voor mijn i7 3690X rampage 4 ex en R7970 Advies Waterkoeling Setup 2
B Mijn eerste waterkoeling build, alle advies zeer gewaardeerd. Advies Waterkoeling Setup 4
B Graag wat hulp / advies bij mijn eerste waterkoeling systeem Advies Waterkoeling Setup 1
N Graag advies voor waterkoeling setup voor mijn 3960X Advies Waterkoeling Setup 6
C kan iemand mij helpen een slang voor mijn ek waterkoeling set uit te zoeken Waterkoeling 1
H Advies waterkoeling voor mijn pc Advies Waterkoeling Setup 15
L Eindelijk mijn waterkoeling! :D Waterkoeling 10
Johnny Wat is mijn waterkoeling nog waard? Gesloten 2
D de volgorde van mijn waterkoeling setup Waterkoeling 9
R Temperatuur te hoog met mijn waterkoeling set? Waterkoeling 463
F [Waterkoeling] Dit was mijn idee, wat vinden jullie? Advies Waterkoeling Setup 5
Wouzke Mijn waterkoeling, controle? Advies Waterkoeling Setup 6
S Zou ik waterkoeling op mijn pc kunnen aansluiten? Waterkoeling 23
C Waterkoeling oplossing voor mijn nieuwe PC? Waterkoeling 11
V Graag wat info over onderdelen voor mijn waterkoeling Advies Waterkoeling Setup 12
D Mijn nieuwe waterkoeling Waterkoeling 3
D Kan ik dit gebruiken in mijn loop? Waterkoeling 1
G Koeling van mijn tv meubel Overige Koeling 4
M Mijn nieuwe build met MORA3 420 ingebouwd in de muur :) Gallery & Build Logs 5
S Mijn nieuwe AMD build + custom wc Gallery & Build Logs 6
YesonSK Welk GPU Block past op mijn videokaart? Waterkoeling 1
Robin Custom Corsair Hydro X build voor mijn corsair crystal 680x Waterkoeling 0
R Bevestiging van mijn pomp/reservoir combo Waterkoeling 2
R Ik ben op zoek naar de beste koeling voor mijn CPU Waterkoeling 1
P In welk forumonderdeel plaats ik mijn Winkelwagen? HighFlow Forum 1
Robin Ik zoek advies voor mijn systeem Advies Waterkoeling Setup 1
S Mijn computer water gekoeld maken(CPU/ GPU,Waterblock) Advies Waterkoeling Setup 5
B De juiste bochten en aftappunt die passen bij mijn fittingen en hardtubes Introductie: Stel jezelf en jouw PC voor 5
C Te weinig Flow met mijn EK pomp? Waterkoeling 8
HighFlow Welk waterblok past op mijn GPU / Videokaart? Compatibiliteitslijst Advies Waterkoeling Setup 0
R Mijn trouwe i7 vervangen Verkocht 2
Bokeh Bokeh - Ben - mijn monster PC project met RGB Introductie: Stel jezelf en jouw PC voor 11
MrGiorgio Corona ver van mijn bed show? Nieuws en Sport 55
anub1s18 er drijft iets in mijn reservoir en ik kan het niet echt identificeren als should not care of slecht Waterkoeling 2
Freddy Mijn mini arcade zolder / game room Overige Builds 9
P Water koeling voor mijn Radeon VII grafische kaart 100% beginner hier sorry;) Advies Waterkoeling Setup 4
P Welke spullen heb ik nodig om mijn nieuwe watergekoelde video kaart te installeren Advies Waterkoeling Setup 3

Vergelijkbare onderwerpen

Terug
Bovenaan