• Vragen? Wacht niet langer op de antwoorden! Login of Registreer en plaats jouw vraag! Wij zullen je vragen z.s.m. beantwoorden.

Mijn computer water gekoeld maken(CPU/ GPU,Waterblock)

SanderdeGoede

New member
Wat is jouw budget? 1000+
- Wat is jouw hardware?
Moederbord: asus maximus XII Extreme eatx 4xDDR4
Grafische kaart: Asus Geforce RTX 3090 24GB Rog Strix OC Edition
CPU: Intel Core i9 10900K 3.7Ghz / 5.3 Ghz
Geheugen: Kingston Hyperx Predator RGB 32GB X2 (64GB)
Cooler: Thermaltake Floe DX RGB 360 TT Premium 360mm

- Welke behuizing heb je? Thermaltake View 51 TG ARGB Zwart
- Welke hardware wil je gaan waterkoelen? CPU,GPU wat kan er nog meer?

- Waarom wil je gaan waterkoelen (stilte, optisch, overclocken, etc.)? het Koelen en geluidloos maken van mijn computer
- Waar wil je de radiator gaan plaatsen? Tegen de bovenkant van mijn behuizing
- En overige informatie die van toepassing kan zijn

Aangezien ik al veel thermaltake heb, wil ik bij dit merk blijven.
ik zag bijvoorbeeld een Pacific waterblock die je tegen de achter wand van je computer vast kan maken als reservoir en pomp in een

1. Kies jouw Radiator: ik heb als een radiator, mocht deze niet passen opeen buizen constructie dan:

Thermaltake Pacific CL360 Plus RGB Radiator

2. Kies jouw Fans: Fans heb ik al allemaal Thermaltake Riing Quad 3x 140 9x 120. 2x Thermaltake Riing trio 20 200 mm
3a. Kies jouw CPU block: Thermaltake Pacific W4 Plus
3b. Kies jouw GPU block (als je ook jouw videokaart wilt waterkoelen) is deze er van Thermaltake voor de 3090 ?
(check hier of welke waterblokken van EK passen op jouw videokaart: https://www.ekwb.com/configurator/)
4. Kies jouw Reservoir Thermaltake Pacific DP100-D5 TT RGB Plus Pump/Distro Plate Combo
5a. Kies jouw Pomp Thermaltake Pacific DP100-D5 TT RGB Plus Pump/Distro Plate Combo

6. Kies jouw Koelvloeistof: Thermaltake pure Clear of Thermaltake White colour
7. Kies jouw Slang/Tube (zie uitleg slang/fitting formaten): Thermaltake Pacific RGB Fittings anders gewoon hard tubes
8. Kies jouw Fittingen Thermaltake fittingen


Ik hoop dat jullie mij kunnen adviseren en een prijs opgave geven.

Groetjes sander
 

Bijlagen

  • thumbnail_image6.jpg
    thumbnail_image6.jpg
    61,4 KB · Weergaven: 15
  • thumbnail_image3.jpg
    thumbnail_image3.jpg
    51,6 KB · Weergaven: 16
  • thumbnail_image1.jpg
    thumbnail_image1.jpg
    68,7 KB · Weergaven: 13
  • 1.jpg
    1.jpg
    62,8 KB · Weergaven: 16
Hoi Sander,

- Welke hardware wil je gaan waterkoelen? CPU,GPU wat kan er nog meer?
Je kan ook nog de RAM waterkoelen en de VRAM met een monoblok. Dit is in principe meer voor de looks.

3b. Kies jouw GPU block (als je ook jouw videokaart wilt waterkoelen) is deze er van Thermaltake voor de 3090 ?
Thermaltake zou ermee bezig zijn. Vooralsnog is het onbekend wanneer ze het gaan uitbrengen.

Kies jouw Fittingen Thermaltake fittingen
Had je ook al hard tubes uitgekozen?


Ik zou ook nog even kijken naar 90 of 45 graden hoekfittingen:

Had je ook al gekeken naar de accessoires die je nodig hebt voor hard tubing? Denk aan heat gun, reamer, mandrels etc.
Verder is dit ook nog handig: spuitfles, bridging tool, leak tester
 
Beste Jason,

Bedankt voor jouw bericht, de hardware die ik wil gaan koelen zijn dus de Processor en de grafischekaart.
ik zag ook dat er van het merk EK waterblocks zijn voor de Asus 3090 met RGB/ARGB Welke kunt u daarvan aanraden?

verder denk ik dat deze: Thermaltake V-Tubler PETG Tube 5/8” (16mm) OD 1000mm 4 Pack wel voldoen.

Ik moet zeggen dat ik nog vrij nieuw ben in het watercoolen, ik zou ook niet weten hoeveel ik van die fittingen nodig moet hebben.
wel weet ik dat ik ze van thermaltake wil en ze zwart moeten zijn.

de accessoires moet ik er ook nog bij hebben.
Spuitfles / Filling Bottle - 1000ML
Alphacool HardTube Heat Gun Pro 2000W
Hard Tubing Internal and External Reamer / Deburring Tool
Bitspower Mandrels OD16MM Kit (Matt Black) - BP-CMMK16-MBK
Jump Start / Bridging Tool for EPS/ATX 24 Pin Power Supply Jumper On/Off Switch (Red LED)
Barrow GJQM-01 System Leak Tester - 1.0 Bar Pressure Gauge


Miscchien dat u nog toevoegingen heeft ?

Met vriendelijke groet,

Sander de Goede
 
ik zag ook dat er van het merk EK waterblocks zijn voor de Asus 3090 met RGB/ARGB Welke kunt u daarvan aanraden?
Daar zijn er twee versies van: eentje van Nickel+Plexi materiaal en een van Nickel+Acetal. Je kan kiezen welke je mooi vindt. Ik zou ook gelijk een backplate erbij halen, dat ziet er mooier uit en zorgt voor betere koeling.

EK Waterblok en backplates:

Ik moet zeggen dat ik nog vrij nieuw ben in het watercoolen, ik zou ook niet weten hoeveel ik van die fittingen nodig moet hebben.
In principe heb je twee fittingen nodig voor elk component. Dus je hebt een cpu blok, gpu blok, radiator en een pomp. Dus 8 in totaal. Je kan het beste even een schematisch overzichtje tekenen van hoe je je pc wilt gaan bouwen. Als je googled op custom watercooling loop drawing of iets dergelijks dan zie je wat ik bedoel. Dan kan je ook beter zien waar je hoekfittingen nodig hebt en hoe je je tubing gaat doen.

Je zou ook een Eiskoffer kunnen aanschaffen:

Hier zit alles in wat je nodig hebt voor hard tubing, inclusief de Reamer en Mandrels.

Je hebt ook een aftappunt/ kraantje nodig om je loop leeg te laten lopen. Deze drain valve van EK hoef je er dus gewoon in je distroplate te schroeven en je bent klaar:

Of deze drain valve van Thermaltake. Maar je hebt dan nog wel een extra adapter fitting nodig. Zie video voor meer uitleg.

 
Beste Jason,

Bedankt voor het reageren, ik zie dat de kosten qua materiaal wel gaan oplopen, verder zal ik dit denk ik maar een keer gebruiken.
is het geen optie om mijn build door jullie te laten doen als dat kan ? dat ik een lijstje maak met dingen een een tekening met hoe ik het wil hebben ? ik weet niet of we daar een regeling in kunnen maken ?

Met vriendelijke groet,

Sander de Goede
 
Vergelijkbare onderwerpen
Onderwerp starter Titel Forum Reacties Datum
S Water Koeling voor mijn computer Wat is het beste. Advies Waterkoeling Setup 28
retrorick Mijn verandering naar een betere computer... Gallery & Build Logs 7
Sw333t Upgrade van de computer van mijn zus Hardware & Software 30
D Kan ik dit gebruiken in mijn loop? Waterkoeling 1
G Koeling van mijn tv meubel Overige Koeling 4
M Mijn nieuwe build met MORA3 420 ingebouwd in de muur :) Gallery & Build Logs 5
S Mijn nieuwe AMD build + custom wc Gallery & Build Logs 6
YesonSK Welk GPU Block past op mijn videokaart? Waterkoeling 1
Robin Custom Corsair Hydro X build voor mijn corsair crystal 680x Waterkoeling 0
R Bevestiging van mijn pomp/reservoir combo Waterkoeling 2
R Ik ben op zoek naar de beste koeling voor mijn CPU Waterkoeling 1
C Een waterkoeling loop maken in mijn pc ? Waterkoeling 5
P In welk forumonderdeel plaats ik mijn Winkelwagen? HighFlow Forum 1
Robin Ik zoek advies voor mijn systeem Advies Waterkoeling Setup 1
B De juiste bochten en aftappunt die passen bij mijn fittingen en hardtubes Introductie: Stel jezelf en jouw PC voor 5
C Te weinig Flow met mijn EK pomp? Waterkoeling 8
HighFlow Welk waterblok past op mijn GPU / Videokaart? Compatibiliteitslijst Advies Waterkoeling Setup 0
R Mijn trouwe i7 vervangen Verkocht 2
Bokeh Bokeh - Ben - mijn monster PC project met RGB Introductie: Stel jezelf en jouw PC voor 11
MrGiorgio Corona ver van mijn bed show? Nieuws en Sport 55
anub1s18 er drijft iets in mijn reservoir en ik kan het niet echt identificeren als should not care of slecht Waterkoeling 2
Freddy Mijn mini arcade zolder / game room Overige Builds 9
P Water koeling voor mijn Radeon VII grafische kaart 100% beginner hier sorry;) Advies Waterkoeling Setup 4
S Mijn eerste Waterkoeling build ever Gallery & Build Logs 0
P Welke spullen heb ik nodig om mijn nieuwe watergekoelde video kaart te installeren Advies Waterkoeling Setup 3
T Hoeveel maakt waterkoeling verschil in mijn situatie? Advies Waterkoeling Setup 3
M Advies voor mijn eerste waterkoeling, voor mijn game pc Advies Waterkoeling Setup 6
T mijn eerste custom waterkoeling Waterkoeling 2
K vlotte afhandeling van mijn eerste bestelling (maar bijgevolg dus zeker niet laatste) HighFlow Testimonials / Shopreviews 0
M Lek gehad in mijn build Waterkoeling 4
L Mijn eerste custom loop! RX Vega 64 - input gevraagd Advies Waterkoeling Setup 80
D Advies voor mijn eerste loop. Advies Waterkoeling Setup 2
P mijn eerste set waterkoeling advies nodig Advies Waterkoeling Setup 6
Madbull Mijn eerste bestelling. HighFlow Testimonials / Shopreviews 2
D Mijn eerste hard pipe water loop en ik heb wat vragen. Waterkoeling 4
D Mijn videokaarten waterkoelen Waterkoeling 2
P Op zoek naar begeleiding voor mijn eerste custom watercooling‏ Advies Waterkoeling Setup 1
J overclocking mijn 5930k help? Overclocking 11
Bas9466 Mijn ervaring met HighFlow HighFlow Testimonials / Shopreviews 3
Bas9466 Ben opzoek naar een product voor mijn Core x9 fan controller card met usb aansluitin Problemen & Oplossingen 9
W fancontroller voor mijn waterkoeling Waterkoeling 5
D Hey even mijn ervaringen delen en pics van mijn nieuwe pc Introductie: Stel jezelf en jouw PC voor 4
D Feedback gevraagd op mijn loop en build Advies Waterkoeling Setup 9
FactoryDefaults Advies voor mijn waterkoeling setup Advies Waterkoeling Setup 65
wambamnl wambam aka roderick Mijn pc heeft nog niet echt een naam :) Introductie: Stel jezelf en jouw PC voor 1
arwin74 tja advies vraagje van mijn dan maar is Hardware & Software 11
L Algen in mijn loop? Waterkoeling 3
Ahtlon Volgens mij heb ik wel pech met mijn bestelling. Waterkoeling 4
Ahtlon Waterkoeling set voor mijn 900D Advies Waterkoeling Setup 73
Ubbidude Mijn eerste watercooling loop Waterkoeling 2

Vergelijkbare onderwerpen

Terug
Bovenaan