Don_Holio
Water-Cooled
Probleemstelling:
Lucht die oorspronkelijk in het reservoir zit komt geleidelijk aan naar de pomptop. Van daaruit wordt ie regelmatig rondgepompt, dit heeft "knettergeluidjes" tot gevolg.
Vraag: Hoe kan ik ervoor zorgen dat de lucht in het reservoir blijft tijdens bedrijf ipv naar de pomp gezogen te worden?
Meer uitleg beneden.
Ik heb reeds geprobeerd om de pc te kantelen zodat de lucht naar het reservoir loopt. Dit werkt maar slechts voor een 10-tal minuten, daarna zit alle lucht terug in de pomptop.
Mijn set-up:
RAD -> CPU -> Reservoir -> pomp met top -> RAD
Hierbij is het hoogteniveau als volgt (zie ook foto's):
Rad (in top van case): Alphacool NexXxoS Xtreme III - Rev. 2
CPU Alphacool HF 14 Yellowstone Sockel 1366
Reservoir : Cape Coolplex Pro 10 external
pomp met top: Laing DDC-Pumpe 12V Ultra AGB - 18 Watt
Iemand enig idee hoe ik dit kan verhelpen?
Ik vind het best wel mooi om het water doorheen het reservoir te zien lopen dus er mag best wel wat lucht inzitten maar die moet dan ook daar blijven zitten!
Lucht die oorspronkelijk in het reservoir zit komt geleidelijk aan naar de pomptop. Van daaruit wordt ie regelmatig rondgepompt, dit heeft "knettergeluidjes" tot gevolg.
Vraag: Hoe kan ik ervoor zorgen dat de lucht in het reservoir blijft tijdens bedrijf ipv naar de pomp gezogen te worden?
Meer uitleg beneden.
Ik heb reeds geprobeerd om de pc te kantelen zodat de lucht naar het reservoir loopt. Dit werkt maar slechts voor een 10-tal minuten, daarna zit alle lucht terug in de pomptop.
Mijn set-up:
RAD -> CPU -> Reservoir -> pomp met top -> RAD
Hierbij is het hoogteniveau als volgt (zie ook foto's):
Rad (in top van case): Alphacool NexXxoS Xtreme III - Rev. 2
CPU Alphacool HF 14 Yellowstone Sockel 1366
Reservoir : Cape Coolplex Pro 10 external
pomp met top: Laing DDC-Pumpe 12V Ultra AGB - 18 Watt
Iemand enig idee hoe ik dit kan verhelpen?
Ik vind het best wel mooi om het water doorheen het reservoir te zien lopen dus er mag best wel wat lucht inzitten maar die moet dan ook daar blijven zitten!