• Vragen? Wacht niet langer op de antwoorden! Login of Registreer en plaats jouw vraag! Wij zullen je vragen z.s.m. beantwoorden.

cpu temp hoger dan true lucht

Caveman

Junior Member
Ik heb sinds een poosje mijn wc setup draaien en kom tot de conclusie dat mijn cpu temps hoger zijn dan ze op lucht waren.

Heb er nu een E8600 op zitten die ik gelapt heb omdat de ihs absoluut niet vlak was. Met de true erop deed ie rond de 36 graden idle en 45 load.

Met mijn wc setje erin zit ik nu op idle rond de 45 en load rond de 55 a 60 graden.

Mijn graka koelt wel ernstig veel beter.Die komt onder load niet boven de 40 graden uit.

Er zit een feser 360 rad boven in de kast.
d-tek fuzion v2
ek-4870x2 acetal
ek 250 tube res.
swiftec d5 pomp

Loop is rad cpu graka res pomp

Wel zit de d-tek gedraait omdat ik anders niet met de slangen uitkom.
Ik heb gekeken of er nog lucht in de slangen zit en dat is niet het geval.
Ook zitten in en out goed aangesloten.

Zou het kunnen dat het feser rad niet genoeg is voor dit setje?

vhrgamer

Water knutselaar.
Je radiator lijkt me meer dan sterk genoeg, en aangezien de temps van je graka wel naar beneden zijn gegaan lijkt het me een gevalletje verkeerd gemount.

Dus probeer je cpu blok opnieuw te mounten met behulp van dit topic.

Thierry

perfectly imperfect
Ik weet niet of het met de D-tek ook zo is maar veel CPU blokken zijn een beetje bol en als je ze dan monteert trekken ze recht over de kernen heen... als je dan je blok draait zit ie niet goed op de kernen en heb je dus geen goed contact wat resuteert in slechte temps... ik zou je blok er op zetten zo als het hoort en dan een kijken naar de temps

Onderwerp starter Vergelijkbare onderwerpen Forum Replies Datum
wijthoef Hoge CPU temp met h80i v2 Waterkoeling 3
Silverspeed na lappen v/d cpu temp met 10°C omhoog Overige Koeling 13
Freddy Aqua-Computer cuplex kryos NEXT RGBpx CPU blokken HighFlow Product Suggesties en Nieuws 0
B Advies over waterkoeling GPU & CPU Advies Waterkoeling Setup 3
iSP Geschikte waterkoeling cpu bracket gezocht voor project Overige Koeling 7
I Triple 80mm rad cpu+gpu Waterkoeling 2
Freddy EK-Quantum Magnitude High End CPU blokken HighFlow Product Suggesties en Nieuws 4
B Vraag over thermaltake 360 set en cpu fan Waterkoeling 3
Freddy Bitspower Premium Summit M CPU blokken HighFlow Product Suggesties en Nieuws 0
Dima Monoblock vs standaard CPU block Waterkoeling 6
T Z390 mob , i5 9700k CPU met RTX 2070 GPU Overclocken Overclocking 1
D Past deze cpu koeler BP-WBCPUEFX-RGB op ASUS ROG Maximus X Formula Waterkoeling 13
Freddy EK-Velocity series High-End CPU Water Blocks HighFlow Product Suggesties en Nieuws 3
X [TKA Diversen] fittings, CPU en gratis GPU blocks (GTX580) Verkocht 1
X [waardebepaling] fittings, CPU en GPU blocks Gesloten 4
Freddy Advies gevraagd voor hardware keuze (mobo+CPU+RAM) Werk PC? Hardware & Software 9
Freddy XSPC RayStorm NEO CPU waterblokken, met RGB HighFlow Product Suggesties en Nieuws 0
DBRichard [VERKOCHT] Swiftech Apogee XL2 CPU Waterblock with Iris ALED controller Verkocht 1
J Opzoek naar custom watercooling voor CPU en GPU 980TI en i7 6700K Advies Waterkoeling Setup 5
X GPU/CPU, 540x180 Rad, Silverstone Raven 02 Advies Waterkoeling Setup 2
X CPU upgrade. Hardware & Software 4
S [Advies] 350 - 400 CPU uitbreidbare loop Expertise gevraagd! Advies Waterkoeling Setup 20
S [TKA Waterkoeling set OA Aquastream Aquaero] + Mobo Cpu + Geheugen Verkocht 1
S Thermaltake P5 CPU loop Advies Waterkoeling Setup 15
F Koolance CPU-390I, CPU-390CI en VID-NX1080 Waterkoeling 7
T Waterkoeling Setup CPU + GPU Advies Waterkoeling Setup 25
X Nieuwe cpu ? Hardware & Software 5
P [ TKA ] Watercooling materiaal ( EK, swifttech, bitspower , cpu , gpu blocks ... ) Verkocht 1
meneer peer advies cpu blok Advies Waterkoeling Setup 6
bundymania CPU-Wasserkuehler - Vergleichstest mit 4 Kühlern [deutsch] HighFlow Product Reviews 2
H Custom watercooling - Thermaltake Core p5 - CPU Advies Waterkoeling Setup 7
M Swiftech H220X CPU Liquid Cooling Kit Lek Waterkoeling 2
R Andere CPU koeler voor full block Waterkoeling 2
djghostogb vraag over me waterkoeling die ik in me PC wil is het beter je CPU los van je VGA te Advies Waterkoeling Setup 202
R [Waterkoeling] €1500 CPU + 2x GPU (Mogelijk 3e gpu toekomst) Advies Waterkoeling Setup 23
D Hulp nodig met eerste CPU/GPU custom waterkoeling Advies Waterkoeling Setup 17
Source [GEVONDEN] CPU koeler Socket 1150 (lucht) Gevonden 3
V Waterkoeling 300 euro, CPU I7 5960X Advies Waterkoeling Setup 3
R [Waterkoeling €500-600] CPU + GPU Advies Waterkoeling Setup 3
M CPU verbrand bijna Waterkoeling 11
K CPU cooling vraag Advies Waterkoeling Setup 1
Freddy Nieuwe Magicool Waterkoeling Kits, pompen en CPU blok HighFlow Product Suggesties en Nieuws 0
W Waterkoeling Complete Set. CPU (+GPU) Advies gevraagd Advies Waterkoeling Setup 18
88Gamer88 [VERKOCHT] Diverse Spullen: 775 CPU, MOBO, DDR 2 Verkocht 2
Viepert [TKA-Diverse] Uitverkoop diverse hardware Mobo's / GPU / CPU's / PSU Verkocht 11
Pharlap [TKA] CPu Patchpot van Duniek Verkocht 2
K Verstopte? cpu block Waterkoeling 3
Freddy Nieuwe EKWB Supremacy EVO CPU waterblokken! HighFlow Product Suggesties en Nieuws 1
Rooneys [VERKOCHT] EK CPU Supreme Verkocht 1
J Advies Waterkoeling set (CPU Only) Advies Waterkoeling Setup 3
Vergelijkbare onderwerpen

Bovenaan