Het is een aantal weken geleden sinds mijn laatste update maar ik ben niet gestopt met werken aan mijn solid tube
fittingen ontwerpen. Ik heb ongeveer 6 concepten gemaakt en ik heb ondertussen een ontwerp gekozen waar ik een prototype van ga maken de komende 2-4 weken.
Ik heb ook de vorige
fittingen prototypes verder afgewerkt om de effecten te kunnen beoordelen en goed te kunnen zien wat hoe de verlichting gaat werken in combinatie met de
vloeistof en buis.
De eerste onderdelen die ik binnen kreeg waren de 0603 leds en weerstanden om het test pcb te maken. in plaats van de leds in de zijkant te gebruiken.
Om de prestaties en licht verdeling te kunnen beoordelen heb ik verschillende soorten led printplaatjes gemaakt, allemaal met hetzelfde pcb. van boven naar beneden is dit:
sideled(wit), wit 0603 led, uv 0603 led.
De volgende stap was om een soort plexiglas te vinden wat de licht plekken moet verminderen wat de leds veroorzaken. Daar heb ik dus samples voor aangevraagd van speciaal led plexiglas.
De eerste foto is een foto van een enkele laag wit plexiglas:
De volgende foto laat de witte licht verdeel plaat zien in combinatie met een top laag van geel plexiglas, de camera versterkt de lichtverdeling, op het oog is de verdeling veel beter. De moer die erlangs ligt is een indicatie van hoe groot het gat in de
fitting is.
De rode versie:
uv rode versie:
Ik heb een hele hoop meer kleuren getest en ik heb geschikt materiaal gevonden voor alle basis kleuren: blauw, rood, groen, oranje en wit.
Aangezien ik niet de samples wou verspillen aan de oude versie heb ik de ledring getest met de oude inserts, het past niet perfect maar het laat wel goed zien wat het effect zal zijn.
Geen led aan:
met de 0603 uv leds aan:
De volgende foto's zijn van de witte leds, deze zijn veel feller als de uv leds.:
In werkelijkheid ziet de verlichting er toch een stuk beter uit, het is erg lastig om de lichtgevende elementen goed te fotograferen
De komende weken zal ik bezig zijn met het maken van de uiteindelijke prototypes. meer info volgt dan