Nou nog eentje die de stroom van de leds krijgt door de flow van het water en je bent echt het mannetje.
Vind die stroomaansluiting maar lelijk zo.
Verder is het gaatjes systeem niet nieuw (Monsoon), net als die met het bandenprofiel (weet niet meer welke fabrikant, was iets met F1 er in). Zal me ook niets verbazen als op 1 van die (of beiden) patent op rust waar je geheel of gedeeltelijk inbreuk op maakt.
ja de connector is wel een kleine afweging die ik moet maken, verder is het natuurlijk ook makkelijk mogelijk om gewoon de kabeltjes aan de pinnentjes te solderen maar dit maakt het monteren van de
fitting veel vervelender, ik heb ook al gezien dat ik de leds ook 1 aderig zou kunnen voeden met een soort statische wisselspanning maar ik denk niet dat dit goed zal zijn voor de andere componenten dus dat valt een beetje af. draadloze spanning kan ook niet ivm de beperkte ruimte en ook nog eens de shielding die de moer veroorzaakt.
via flow zou in theorie wel kunnen maar dan zou de
fitting waarschijnlijk duurder worden als een waterkoelblok en dat lijkt me nou ook niet echt gewenst.
ook is dit naar mijn weten de kleinste pin connector die er te krijgen is, de pinnen zijn dan ook maar 0.4mm dik.
verder claim ik ook niet dat sommige ontwerpen geïnspireerd zijn op andere ontwerpen hoewel ik het banden profiel nog niet kende(vind het persoonlijk ook niet zo mooi). het is natuurlijk nooit mogelijk om 100% nieuwe dingen te maken, het beste wat je kan doen is focussen op 1 of meer gebieden. verder denk ik niet dat daar een patent op rust(wat nog geldig is) en ik denk ook niet dat jij de definitie van patenten helemaal snapt. een
patent beschrijft een
werking van iets en
copyright regelt alles wat te maken heeft met
looks en uiterlijke dingen. je kan overigens alleen inbreuk maken op een patent als je het verkoopt, niet met het produceren of ontwerpen van dingen. met copyright kan je met een afbeelding wel inbreuk maken zonder iets te maken, zou ik nu bijvoorbeeld een
fitting van monsoon zo goed als letterlijk gaan natekenen dan zouden hun in theorie kunnen vragen om die afbeeldingen te verwijderen, om kracht daarachter te zetten moeten de 2 niet uit elkaar te houden zijn voor een leek(niet expert op het gebied)