• Vragen? Wacht niet langer op de antwoorden! Login of Registreer en plaats jouw vraag! Wij zullen je vragen z.s.m. beantwoorden.

[CIP] Reactor Meltdown

nou ik heb eindelijk weer iets kunnen maken, heb deze week woensdag en donderdag vrij genomen om toch wat tijd te hebben :p
dus nu heb ik een dubbele update voor jullie. ik heb namelijk de voorkant gemaakt en het alu deel voor de zijkant radiator.

dan eerst een paar kiekjes van de voorkant, deze zal waarschijnlijk nog geverfd worden en hij zit in de eerste 4 foto's op zijn kop










gelijk erachteraan komen de foto's van de zij radiator, hij is wel flink kleiner als de vorige want het is maar een 240 maar ipv 360 ook is hij maar 125mm breed ipv 180. telefoon op de foto is een iphone 4 ter referentie qua grootte.







ik ga nu het aluminium klaarleggen voor de 2e zij radiator te maken morgen vroeg. dan zijn alle intensieve componenten af behalve het onderdeel dat ik nog voor het moederbord ga maken. hopelijk volgende week zaterdag meer :)
 
zo mooi man zelf gemaakte dingen ik ga em volgen

thanks :)


helaas dit weekend geen update, ben wel heel druk geweest met ontwerpen dus ik heb wel nog een paar rendertjes van het nieuwe koelblok voor het moederbord en de cpu koeler
het moederbord krijgt een aluminium koelblok van 15mm dik, te zien in de eerste foto.


cpu koeler wordt een direct touch type(eigen ontwerp), ik was oorspronkelijk van plan om het moederbord koelblok te mergen met het cpu blok maar dit zou extreem duur worden om te maken en ook nog eens redelijk slechte performance geven. }:O

cpu koeler bestaat uit 3 onderdelen, een injector plaat, main body en een sier ring(alu)
foto hieronder is van de injector icm het main body


complete cpu koeler


volgende week maandag hoop ik te kunnen beginnen met de mdf modellen voor het moederbord(gaten verificatie) en dan ga ik weer wat materiaal bestellen.

ik heb overigens ook nog een mooie grafische kaart op de kop weten te tikken, een amd firepro w8000 8)
wou eerst gaan voor een normale desktop kaart maar aangezien ik 10% van de tijd game en 90% werk in solidworks lijkt me dit een betere optie.

daar ga ik btw ook nog een koelblok voor maken.

volgende week hopelijk wat meer voortgang.
 
Dem dat koelblokje wil ik wel eens zien ziet er gewoon nice uit :p

nou hier is die dan :p
het onderste deel moet ik nog maken maar dit is dus het bovenste deel van de moederbord/cpu koeling
vanaf de bodem gezien:




vanaf de bovenkant gezien:


boven de cpu ga ik nog koel kanaaltjes frezen van 0,5mm breedt en 40 stuks ofzo, zou evenveel oppervlakte moeten geven als een ek supreme koelblok. prestaties zullen ongeveer op 50% liggen ivm aluminium dat slechter geleidt.

morgen hoop ik de onderkant van het koelblok te gaan maken en dan ergens over een week of 2 de koel kanaaltjes erin te zeten.

ik heb ook het alu binnen voor de grafische kaart, die komt overigens precies boven de scheidingslijn tussen de koelplaten dus dat zul je uiteindelijk niet zien.
 
thanks voor de reacties, ik ben een beetje druk geweest met wat onderdelen maken voor een build voor iemand anders dus had niet zoveel tijd om nog aan mijn eigen mod te werken, gisteren heb ik echter wat tijd gevonden en ben begonnen aan de gpu koeler:

de foto's:










de kaart wordt dus als het ware verzonken in het alu koelblok, de andere kant moet ik nog bewerken dus dat hoop ik aan het einde van de week af te hebben.

mochten mensen intresse hebben die mod van die ander waar ik wat parts voor heb gemaakt staat hier:
http://forums.bit-tech.net/showthread.php?t=208144&page=10
 
Laatst bewerkt:
ik heb vandaag wat verder gewerkt aan de gpu, hij is nu volledig af op het polijsten na :)

hier zijn wat foto's van het resultaat:





in een testsetupje:


samen met het moederbord shield:




mijn volgende prioriteit word om het moederbord shield/koeler af te ronden, dan kan ik ook langzaam beginnen met het monteren van de onderdelen aangezien de deadline van 31 januari wel erg dicht bij komt:120:
de gpu weegt nu compleet ongeveer 1,6-1,7kg :p ik hoef wel niet bang te zijn dat het pcb doorbuigt met zoveel alu :)
 
Vergelijkbare onderwerpen
Onderwerp starter Titel Forum Reacties Datum
S [CIP] ----- Parvum Toxic ----- Gallery & Build Logs 14
k.3nny [CIP]Aciddreams Gallery & Build Logs 11
tijgervarken [CIP] "Night Shades" mod by Tijgervarken Gallery & Build Logs 46
S [CiP] DeskMod by Solidseal Gallery & Build Logs 11
vincent [CIP] Frits Gallery & Build Logs 43
vincent [CIP] gemene machine Gallery & Build Logs 38
PasLis [CIP] Merlin SM8 Gallery & Build Logs 7
alain-s [CIP] Eden Gallery & Build Logs 55
Zwelgje [CIP] Kweet niet Gallery & Build Logs 90
ProAce [CiP]Nice Soil Gallery & Build Logs 23
Sw333t [CIP] Nebula RGB Gallery & Build Logs 20
toosgrandioos [CIP] TG Mods - Powermac G5 Gallery & Build Logs 4
ProAce [CiP] Server Case 2.0 Gallery & Build Logs 12
kier [CiP] Corsair Carbide MbK Gallery & Build Logs 35
Ianovski [CIP] the Cube Gallery & Build Logs 40
S [CIP] Pro-Bit Gallery & Build Logs 0
S [CIP] The eYe Gallery & Build Logs 26
N [CiP] Coolermaster E-Lite Mini Itx Gallery & Build Logs 2
M [CIP] FraG Gallery & Build Logs 12
88Gamer88 [CiP] The Black Mozart Restyle Gallery & Build Logs 68
E [CIP]The Hardest Ever Gallery & Build Logs 8
Timmeh [CIP] Billyboekenkastmod Gallery & Build Logs 11
kier [CiP] MCE MbK Gallery & Build Logs 23
Ianovski [CIP] Shirokuro Gallery & Build Logs 38
alain-s [CIP] Bel Air Gallery & Build Logs 112
DieHard [CiP] The Devil's Den Gallery & Build Logs 33
kier [CiP] Caselabs Magnum M8K Gallery & Build Logs 120
Meelobee [CiP] Project pǝʇɹǝʌuı Gallery & Build Logs 310
alain-s [CIP] CM Silencio Limited Edition Gallery & Build Logs 56
kier [CiP] Silencio 550 MbK Gallery & Build Logs 24
T [CIP] Storm Trooper Gallery & Build Logs 24
Mexel Gezocht voor een CIP Advies Waterkoeling Setup 1
wâldpyk [CIP] wâldcase antec 900 Gallery & Build Logs 31
R [CiP] The Black Panther Gallery & Build Logs 13
wâldpyk (CIP) antec p180 rasta style Gallery & Build Logs 14
ChrisdeW [CIP] Chrubus Gallery & Build Logs 105
baretsu [CIP] The Quaternion Project Gallery & Build Logs 43
G [CIP] Black Mythical TJ07 Gallery & Build Logs 62
wâldpyk [CIP] think pink Cases en Modding 23
tomcatt [CIP] Little HD Gallery & Build Logs 6
R [CiP] green antec 1200 Gallery & Build Logs 19
Jason Barrowch M Series Reactor CPU Waterblock, LRC 2.0 RGB, Ryzen AM4/ AM3/ Intel 115x / 1200 / 2011 / 2066 HighFlow Product Suggesties en Nieuws 0
K Hoe sluit je een FrozenQ Reactor Core Extreme Blue Reservoir V2 aan? Waterkoeling 3
Eon OClan #2 - The Meltdown Lan Party 1

Vergelijkbare onderwerpen

Terug
Bovenaan