• Vragen? Wacht niet langer op de antwoorden! Login of Registreer en plaats jouw vraag! Wij zullen je vragen z.s.m. beantwoorden.

[CIP] Reactor Meltdown

Absoluut nummer 1. Veel strakker.
ik ga eerst even de nummer 3 versie afmaken, mocht die niet bevallen ga ik alsnog om schakelen naar versie 1, ik heb toch alleen de aluminium kosten.

in verder nieuws:
ik heb vandaag verder gewerkt aan de moederbord/cpu koeler, hij is nu helemaal af op een 4 tal schroefjes na:p
overzichtje van de gpu koeler met het moederbord systeem:


het bovenste gedeelte van de cpu koeler:

zonder fittingen:


plexi tussenplaatje:


onderkant van de cpu koeler top:

top met plexi plaatje:


dat was hem weer voor vandaag, ik had helaas geen uv groen plexi meer liggen dus de fittingen moeten helaas even wachten, daar hoop ik komend weekend aan te gaan werken.

verder zijn de alu rads ook bijna klaar, ik kom alleen wat schroefjes tekort(totaal gebruik is ongeveer 500)
 
vandaag heb ik verder gewerkt aan de fittingen, die zijn nu dus af:
dit was mijn slechtste moer dus als je er deuken in ziet dan spreekt dat voor zich:









waarschijnlijk ga ik de licht intensiteit verlagen van de led en er vervolgens 2 plaatsen, 1 aan elke kant. nu zie ik namelijk nog een beetje een paase of blauwe gloed rond de led en dat is niet cool :p
de draadjes naar de led ga ik waarschijnlijk 0,2mm gecoate koperen draadjes voor gebruiken(net als in transformators en motors) dus die worden zo goed als niet zichtbaar.

ik heb ook nog verder gewerkt aan de elektrische kleppen voor de bovenste radiator, dit is nu klaar maar ik ben vergeten om nog wat foto's te maken dus die volgen later deze week nog.
 
Ziet er alleszins nice uit ben echt benieuwd naar het eindresultaat.
thanks

Ziet er prima uit hoor, netjes

gr sander
thanks :)

ik heb een kleine update voor vandaag, vorige week heb ik de grote top radiator afgemaakt, ik heb ook de aansluitingen voor de elektrische kleppen gemaakt voor de top radiator:



en nog eentje met een 60led/m strip eronder, uiteindelijk komt er een 120 led/m strip onder voor betere licht verdeling, het zou dan ook wat minder fel moeten zijn icm mayhams aurora.


voorlopig staat dit project even op pauze voor een paar weken vanwegen wat geld tekort en projectjes(freeswerk) voor anderen die ik nog ga doen. ik heb toch geen haast meer met deze build dus dat maakt niet zoveel uit :)
 
Ziet er echt nice uit :p
thanks :)

Ziet er echt gaaf uit! En die fittingen zijn ook om te kwijlen.
thanks, ik ben nog van plan om ze nog flink te gaan verbeteren :p

Wow...echt niet normaal.....en wat een werk!!
haha, ja inderdaad, zit nu ondertussen toch al snel weer een uurtje of 200 in denk ik zo :p

ik heb verder nog een kleine update, ik ben bezig geweest met de kabels. ik ga voor deze build gelamineerde koperdraad gebruiken voor de 24 pin en 8 pin in plaats van de standaard gesleevde kabels.
ondertussen heb ik blaren op mijn vingers maar hier is het resultaat van de 24 pin:




het zijn 2mm dikke koperen kabels die op de connectors zitten gesoldeerd, wat overigens makkelijker ging als verwacht :p

deze build gaat een beetje langzaam op het moment omdat ik plannen uit aan het werken ben om een grotere productie batch te maken van de verlichte fittingen van ongeveer 100 tot 1000 stuks. dus ik ben momenteel bezig met een 2e revisie van de fittingen te maken. het grootste verschil zal zitten in de kwaliteit en de manier van de verlichting. het idee is om een klein pcbtje te maken met daarop 3 0603 leds of 3 sideleds voor de verlichting, dit moet veel netter uit gaan zien als de 3mm leds die je in de zijkant kon steken.
 
Het is een aantal weken geleden sinds mijn laatste update maar ik ben niet gestopt met werken aan mijn solid tube fittingen ontwerpen. Ik heb ongeveer 6 concepten gemaakt en ik heb ondertussen een ontwerp gekozen waar ik een prototype van ga maken de komende 2-4 weken.




Ik heb ook de vorige fittingen prototypes verder afgewerkt om de effecten te kunnen beoordelen en goed te kunnen zien wat hoe de verlichting gaat werken in combinatie met de vloeistof en buis.

De eerste onderdelen die ik binnen kreeg waren de 0603 leds en weerstanden om het test pcb te maken. in plaats van de leds in de zijkant te gebruiken.


Om de prestaties en licht verdeling te kunnen beoordelen heb ik verschillende soorten led printplaatjes gemaakt, allemaal met hetzelfde pcb. van boven naar beneden is dit:
sideled(wit), wit 0603 led, uv 0603 led.



De volgende stap was om een soort plexiglas te vinden wat de licht plekken moet verminderen wat de leds veroorzaken. Daar heb ik dus samples voor aangevraagd van speciaal led plexiglas.
De eerste foto is een foto van een enkele laag wit plexiglas:


De volgende foto laat de witte licht verdeel plaat zien in combinatie met een top laag van geel plexiglas, de camera versterkt de lichtverdeling, op het oog is de verdeling veel beter. De moer die erlangs ligt is een indicatie van hoe groot het gat in de fitting is.



De rode versie:



uv rode versie:


Ik heb een hele hoop meer kleuren getest en ik heb geschikt materiaal gevonden voor alle basis kleuren: blauw, rood, groen, oranje en wit.

Aangezien ik niet de samples wou verspillen aan de oude versie heb ik de ledring getest met de oude inserts, het past niet perfect maar het laat wel goed zien wat het effect zal zijn.

Geen led aan:


met de 0603 uv leds aan:






De volgende foto's zijn van de witte leds, deze zijn veel feller als de uv leds.:



In werkelijkheid ziet de verlichting er toch een stuk beter uit, het is erg lastig om de lichtgevende elementen goed te fotograferen

De komende weken zal ik bezig zijn met het maken van de uiteindelijke prototypes. meer info volgt dan :)
 
ZO...ziet er goed uit. En toch best een goed effect!. Dat bedrijven zoals BP/EK hier nog niet zijn opgekomen....
die mensen zitten in hun eigen routine vast dus dan is het lastig om iets van verder af te bekijken, nu maar hopen dat ze niet als een idioot mijn concept gaan kopiëren.
ik heb nu copyright op dit ontwerp dus zou niet zo'n slimme actie zijn om iets te maken wat er zeer gelijkend uitziet :p
 
Supper vet man echt tof idee goed dat je copy right erop hebt
in wezen heb je al copyright op alles wat je tekend, ontwerpt en op tekst zo snel als je het maakt, daar hoef je officieel niks extra's voor te doen, het is echter handig om de datum vast te leggen wat ook nog eens op vele manieren kan, het publiekelijk posten is in mijn ogen de beste/goedkoopste optie :p
 
Patent aanvragen zou ik zeggen. Geen idee wat dat kost overigens.
dat kan nu dus niet meer :p je kan alleen een patent aanvragen voor dingen die nog niet publiekelijk bekend zijn. het idee achter een patent is dat jij een bepaalde tijd alleenrecht krijgt op iets als ruil voor het delen van je uitvinding, aangezien ik dit al gepost heb is dit concept on patenteerbaar voor iedereen in de wereld. is ook erg duur zon patent en ik verwacht dat ik minimaal 3000 van die fittingen per jaar zou moeten verkopen om alleen al gelijk uit te komen :p
 
Dit is natuurlijk niet het enige forum waar je post natuurlijk XD....maar goed, als het in de wc community aan slaat, misschien dat je dan wel 3000 per jaar moet maken :p...

Wat ik me af vraag, voor elke koppeling een led, dan zijn dan best veel stroomkabels de her en der moeten lopen. Hoe wordt dat weggewerkt?
 
Dit is natuurlijk niet het enige forum waar je post natuurlijk XD....maar goed, als het in de wc community aan slaat, misschien dat je dan wel 3000 per jaar moet maken :p...

Wat ik me af vraag, voor elke koppeling een led, dan zijn dan best veel stroomkabels de her en der moeten lopen. Hoe wordt dat weggewerkt?

ik heb gelamineerde koperen draad in gedachte net als mijn 24pin connector alleen dan met een dikte van 0.5mm of dunner 0,25mm, dit moet er voor zorgen dat de kabels zo goed als onzichtbaar blijven. met kables zoals in mijn proto zitten wordt het natuurlijk helemaal niks wat dat is dan echt lelijk :p. Maar dat moet ik nog even gaan testen of dat geen problemen geeft, de kans op kortsluiting is natuurlijk wat groter als bij normale kabels. door de extreem kleine stroom die er loopt(0,2A) is de draad diameter niet zo belangrijk.
persoonlijk denk ik niet dat ik er ooit zoveel ga maken, bij dat soort aantallen zal ik het dan gewoon moeten uitbesteden naar externe bedrijven, maar dat zal eerder een luxe probleem zijn dan iets anders :p
 
Vergelijkbare onderwerpen
Onderwerp starter Titel Forum Reacties Datum
S [CIP] ----- Parvum Toxic ----- Gallery & Build Logs 14
k.3nny [CIP]Aciddreams Gallery & Build Logs 11
tijgervarken [CIP] "Night Shades" mod by Tijgervarken Gallery & Build Logs 46
S [CiP] DeskMod by Solidseal Gallery & Build Logs 11
vincent [CIP] Frits Gallery & Build Logs 43
vincent [CIP] gemene machine Gallery & Build Logs 38
PasLis [CIP] Merlin SM8 Gallery & Build Logs 7
alain-s [CIP] Eden Gallery & Build Logs 55
Zwelgje [CIP] Kweet niet Gallery & Build Logs 90
ProAce [CiP]Nice Soil Gallery & Build Logs 23
Sw333t [CIP] Nebula RGB Gallery & Build Logs 20
toosgrandioos [CIP] TG Mods - Powermac G5 Gallery & Build Logs 4
ProAce [CiP] Server Case 2.0 Gallery & Build Logs 12
kier [CiP] Corsair Carbide MbK Gallery & Build Logs 35
Ianovski [CIP] the Cube Gallery & Build Logs 40
S [CIP] Pro-Bit Gallery & Build Logs 0
S [CIP] The eYe Gallery & Build Logs 26
N [CiP] Coolermaster E-Lite Mini Itx Gallery & Build Logs 2
M [CIP] FraG Gallery & Build Logs 12
88Gamer88 [CiP] The Black Mozart Restyle Gallery & Build Logs 68
E [CIP]The Hardest Ever Gallery & Build Logs 8
Timmeh [CIP] Billyboekenkastmod Gallery & Build Logs 11
kier [CiP] MCE MbK Gallery & Build Logs 23
Ianovski [CIP] Shirokuro Gallery & Build Logs 38
alain-s [CIP] Bel Air Gallery & Build Logs 112
DieHard [CiP] The Devil's Den Gallery & Build Logs 33
kier [CiP] Caselabs Magnum M8K Gallery & Build Logs 120
Meelobee [CiP] Project pǝʇɹǝʌuı Gallery & Build Logs 310
alain-s [CIP] CM Silencio Limited Edition Gallery & Build Logs 56
kier [CiP] Silencio 550 MbK Gallery & Build Logs 24
T [CIP] Storm Trooper Gallery & Build Logs 24
Mexel Gezocht voor een CIP Advies Waterkoeling Setup 1
wâldpyk [CIP] wâldcase antec 900 Gallery & Build Logs 31
R [CiP] The Black Panther Gallery & Build Logs 13
wâldpyk (CIP) antec p180 rasta style Gallery & Build Logs 14
ChrisdeW [CIP] Chrubus Gallery & Build Logs 105
baretsu [CIP] The Quaternion Project Gallery & Build Logs 43
G [CIP] Black Mythical TJ07 Gallery & Build Logs 62
wâldpyk [CIP] think pink Cases en Modding 23
tomcatt [CIP] Little HD Gallery & Build Logs 6
R [CiP] green antec 1200 Gallery & Build Logs 19
Jason Barrowch M Series Reactor CPU Waterblock, LRC 2.0 RGB, Ryzen AM4/ AM3/ Intel 115x / 1200 / 2011 / 2066 HighFlow Product Suggesties en Nieuws 0
K Hoe sluit je een FrozenQ Reactor Core Extreme Blue Reservoir V2 aan? Waterkoeling 3
Eon OClan #2 - The Meltdown Lan Party 1

Vergelijkbare onderwerpen

Terug
Bovenaan