• Vragen? Wacht niet langer op de antwoorden! Login of Registreer en plaats jouw vraag! Wij zullen je vragen z.s.m. beantwoorden.

Advies waterkoeling 800d

breezerx

New member
Hoi,

Na meerdere klachten van de buren ontvangen te hebben over de herrie die mijn hd6990 maakt heb ik besloten om alles maar van waterkoeling te voorzien.

Mijn componenten zijn;

- corsair 800d
- i7 950 @4.2ghz
- asus rampage II extreme
- 12gb corsair 1600mhz
- corsair 850hx voeding
- club3d hd6990

Nu had ik al een bestellijstje gemaakt maar zou graag willen weten of dit een beetje goed is of dat er misschien toch nog wat aan veranderd kan worden.

- cpukoeler: Watercool HeatKiller Rev. 3.0 S1366 Black Nickel Chrome
- gpu koeler: EK-FC6990 Acetal + Nickel (al besteld en ontvangen, dank is groot voor de fruitella, pen en casebadge :038: )
- radiator: XSPC RX360 Black
- fans: Scythe 120MM Gentle Typhoon 1850RPM
- pomp: Laing D5-MCP655 12V - 1/2 slang aansluiting
- slang: Feser Tube UV - HighFlow - 1/2 ID - 3/4 OD - BLACK 2.5M Pack
- fittingen: 13MM (1/2 ID - 3/4 OD) Thermochill Schroeffitting - G1/4
- extra fittingen cpu: Bitspower G1/4 Black Sparkle Rotary 45 Degree 1/2 Barb Fitting
- koelpasta cpu: Coollaboratory Liquid Ultra 0,15ml
- koelpasta gpu: Coollaboratory Liquid Pro 1gr
- reservoir: EK-Multioption Reservoir 400 rev.2
- koelvloeistof: 1x Feser Aqua - Ultra Pure Water
- verder nog: - IandH Dead-Water Copper Sulfate Biocidal PC Coolant Additive
- Silver KillCoils by iandh
- 3-Pin Splitter naar 4x 3-Pin Fan

Ik dacht hier alles wel zo'n beetje te hebben?? maar heb nog wat vraagjes;

- 1 360 radiator is genoeg voor deze setup? of zal ik er toch nog 1 120/140 bij doen? wil eigenlijk de cpu zo houden kwa snelheid maar de hd6990 zal ik toch nog wat willen overklokken.

- reservoir is goed? of zou ik misschien toch beter bijv. een XSPC Acrylic Tank Reservoir for Laing D5/MCP655/PMP-450 kunnen nemen? en wat is hier dan het voordeel van?

- koelvloeistof is genoeg? en is de dead water en silver coil niet dubbel op?

Als iemand nog goede toevoegingen of opmerkingen voor deze setup heeft hoor ik het graag!

Oh, en voor de mensen die twijfelen over de ruimte in een 800d hier nog een foto;

33k9lsi.jpg

En ja, ik heb hiernaa de kast natuurlijk grondigschoongemaakt voor de componenten er in gingen! :002:

- 1 360 radiator is genoeg voor deze setup? of zal ik er toch nog 1 120/140 bij doen? wil eigenlijk de cpu zo houden kwa snelheid maar de hd6990 zal ik toch nog wat willen overklokken.
Is genoeg :)

- reservoir is goed? of zou ik misschien toch beter bijv. een XSPC Acrylic Tank Reservoir for Laing D5/MCP655/PMP-450 kunnen nemen? en wat is hier dan het voordeel van?
Is goed. Voordeel van andere is dat het wat compacter is, maar met jouw 800D hoef je jezelf niet te beperken als het gaat om ruimte :)
Het is wel aan te raden om nog een top (plus 2 extra fittingen) bij te nemen, dan presteert de pomp beter:
Tops for D5 (MCP655, PMP-450) pumps

- koelvloeistof is genoeg? en is de dead water en silver coil niet dubbel op?
Is niet genoeg, neem 2 flessen, dan heb je als het goed is nog een beetje over voor reserve.
Dead-water+killcoil is niet dubbel op, kan je dus beide gebruiken voor optimale bescherming.

Zou het veel verschil maken als ik de 1850 fans vercvang door de 1450 versie?

en als ik er een 140 rad incl fan bij doe zou dat nog veel verschil maken in deze setup of zou ik daar bijna niets van merken?

Er vanuit gaande dat de fans ongeveer evenveel lucht door de radiator blazen, dan vergroot je het koeloppervlak met meer dan 35%, dus dat zou je moeten merken, zeker met zowel een 950 en een 6990. Maar zoals Freddy als zei is een 360 radiator genoeg voor die componenten om ze niet te warm te laten worden. Als je het geld kan missen kan je uiteraard overwegen nog een radiator erbij te plaatsen, maar het is dus niet per se nodig.

Hoe zit het trouwens met het bevestigings materiaal voor de rads; zit het er bij of moet ik er zelf voor zorgen?

Waar zou ik de 140 rad het beste kunnen plaatsen in de 800d? Bij de achterste fan of onderin bij de voeding?

De schroeven voor de fan worden bij de radiator meegeleverd.
Je kan dus de schroeven ook gebruiken om de radiator vast te zetten:
radiator - paneel behuizing - fans - schroeven
of:
radiator - fans - paneel behuizing - schroeven
(je schroeft het dus vast in de radiator)

Waar je de 140rad kwijt wilt, kan je het beste bepalen als je aan de gang bent.
Kijken waar je meer ruimte overhoudt voor de rad.

Nee. De schroefdraad is niet bedoelt als afdichting, alleen om de fitting op z'n plaats te houden. De uiteindelijk afdichting wordt gedaan door de o-ring die op de fitting zit. Het gebruik van bv. Teflon-tape zorgt ervoor dat de schroefdraad dikker wordt dan dat hij hoort te zijn, waardoor hij je blokken kan beschadigen. Vooral in plastics kan dat enorm veel schade aanrichten.

I'll keep that in mind...

Alleen heb ik een te kleine t-stuk koppeling besteld (3/8 ipv 1/2), die ik wilde gebruiken om een drain te maken.

Nu wil ik de drain aan een van de uitgangen van de videokaart koeling maken. Zal dit werken?

Plaats maandag ofzo wel een nieuwe bestelling voor een t stuk, bestel ik gelijk een paar slagklemmen mee die ik vergeten ben...

Vergelijkbare onderwerpen
Onderwerp starter Titel Forum Reacties Datum
J Jenne's 800D, waterkoeling advies a.u.b. Advies Waterkoeling Setup 14
D Aanvraag voor informatie en advies voor GPU waterkoeling HighFlow Forum 2
D Advies voor waterkoeling setup GPU Advies Waterkoeling Setup 3
W Advies waterkoeling pc build Advies Waterkoeling Setup 1
W [i9-10980XE] Waterkoeling advies Advies Waterkoeling Setup 3
Bl4ckj4ck666 GPU waterkoeling advies gevraagd. En CPU mee waterkoelen? Advies Waterkoeling Setup 90
I Advies waterkoeling asus strix rog 5700xt 300 euro Advies Waterkoeling Setup 1
N Advies en informatie mbt tot een waterkoeling setup Advies Waterkoeling Setup 4
T Advies Waterkoeling Setup Waterkoeling 3
P advies waterkoeling Waterkoeling 7
P Advies nodig voor waterkoeling (1e keer) Advies Waterkoeling Setup 7
B Advies over waterkoeling GPU & CPU Advies Waterkoeling Setup 3
R Advies nodig | WaterKoeling | Lian Li DK-04 Advies Waterkoeling Setup 270
K advies GPU waterkoeling Advies Waterkoeling Setup 1
W Advies waterkoeling set Advies Waterkoeling Setup 3
D Advies 1e Waterkoeling setup, i9 9900k, Fractal Design Define R6 USB-C Blackout Advies Waterkoeling Setup 2
Z Advies waterkoeling voor een beginner Advies Waterkoeling Setup 7
T Advies Waterkoeling Advies Waterkoeling Setup 2
M Advies gevraagd welke custom waterkoeling jullie aanraden. Waterkoeling 3
S Delidded i7 7820X 4.8GHz OC, GTX 1080Ti, Advies nodig voor custom waterkoeling Advies Waterkoeling Setup 4
M Advies voor mijn eerste waterkoeling, voor mijn game pc Advies Waterkoeling Setup 6
B [Waterkoeling advies] low budget Threadripper 1950X Advies Waterkoeling Setup 1
N Advies waterkoeling 3 á 400 euro i7-970 en asus nvidia gtx 970 Advies Waterkoeling Setup 10
R Advies/buildlog waterkoeling - Phantekst ATX Evolv Tempered Glass Advies Waterkoeling Setup 6
P mijn eerste set waterkoeling advies nodig Advies Waterkoeling Setup 6
V Advies gevraagd over eerste custom waterkoeling setup Advies Waterkoeling Setup 8
P Advies Waterkoeling GTX1070 / Asus Ranger vii I5 4690K (4-500 euro) Waterkoeling 34
S Advies nodig met samenstellen waterkoeling Advies Waterkoeling Setup 9
Heineken Advies nieuwe GPU (custom waterkoeling setup) Advies Waterkoeling Setup 2
M Advies waterkoeling 780 ti 4x sli Advies Waterkoeling Setup 1
W Advies gezocht Asus matrix 980ti waterkoeling Advies Waterkoeling Setup 5
P Advies bij waterkoeling opbouw Advies Waterkoeling Setup 2
D Advies waterkoeling i7-4790, 3x280x ineen corsair 750D begroot budget 600-700 Advies Waterkoeling Setup 6
A Nieuw met waterkoeling ...advies...compleet set... Advies Waterkoeling Setup 3
FactoryDefaults Advies voor mijn waterkoeling setup Advies Waterkoeling Setup 65
G advies voor waterkoeling Advies Waterkoeling Setup 26
W Waterkoeling Complete Set. CPU (+GPU) Advies gevraagd Advies Waterkoeling Setup 18
S advies waterkoeling - Advies Waterkoeling Setup 6
A Advies over waterkoeling nodig Advies Waterkoeling Setup 3
J Advies Waterkoeling set (CPU Only) Advies Waterkoeling Setup 3
S Tips/advies gevraagd voor nieuwe set-up waterkoeling. Advies Waterkoeling Setup 6
Johnny Advies waterkoeling Deel II Advies Waterkoeling Setup 22
X Advies gevraagd waterkoeling CPU + GPU Advies Waterkoeling Setup 3
H Advies gevraagd! - Waterkoeling QUAD CROSSFIRE (HW Black ICE XT 480) Advies Waterkoeling Setup 3
E Advies i7 920 waterkoeling Advies Waterkoeling Setup 1
N Advies eerste waterkoeling. Socket 1156. Advies Waterkoeling Setup 1
D Advies Waterkoeling Setup Advies Waterkoeling Setup 1
H Advies eerste waterkoeling setup Advies Waterkoeling Setup 1
DieHard Advies waterkoeling voor xbox 360 slim. Advies Waterkoeling Setup 5
S Waterkoeling bouwplan met Chiller, advies a.u.b. Advies Waterkoeling Setup 4

Vergelijkbare onderwerpen

Terug
Bovenaan