Hoi,
Na meerdere klachten van de buren ontvangen te hebben over de herrie die mijn hd6990 maakt heb ik besloten om alles maar van waterkoeling te voorzien.
Mijn componenten zijn;
- corsair 800d
- i7 950 @4.2ghz
- asus rampage II extreme
- 12gb corsair 1600mhz
- corsair 850hx voeding
- club3d hd6990
Nu had ik al een bestellijstje gemaakt maar zou graag willen weten of dit een beetje goed is of dat er misschien toch nog wat aan veranderd kan worden.
- cpukoeler: Watercool HeatKiller Rev. 3.0 S1366 Black Nickel Chrome
- gpu koeler: EK-FC6990 Acetal + Nickel (al besteld en ontvangen, dank is groot voor de fruitella, pen en casebadge :038: )
- radiator: XSPC RX360 Black
- fans: Scythe 120MM Gentle Typhoon 1850RPM
- pomp: Laing D5-MCP655 12V - 1/2 slang aansluiting
- slang: Feser Tube UV - HighFlow - 1/2 ID - 3/4 OD - BLACK 2.5M Pack
- fittingen: 13MM (1/2 ID - 3/4 OD) Thermochill Schroeffitting - G1/4
- extra fittingen cpu: Bitspower G1/4 Black Sparkle Rotary 45 Degree 1/2 Barb Fitting
- koelpasta cpu: Coollaboratory Liquid Ultra 0,15ml
- koelpasta gpu: Coollaboratory Liquid Pro 1gr
- reservoir: EK-Multioption Reservoir 400 rev.2
- koelvloeistof: 1x Feser Aqua - Ultra Pure Water
- verder nog: - IandH Dead-Water Copper Sulfate Biocidal PC Coolant Additive
- Silver KillCoils by iandh
- 3-Pin Splitter naar 4x 3-Pin Fan
Ik dacht hier alles wel zo'n beetje te hebben?? maar heb nog wat vraagjes;
- 1 360 radiator is genoeg voor deze setup? of zal ik er toch nog 1 120/140 bij doen? wil eigenlijk de cpu zo houden kwa snelheid maar de hd6990 zal ik toch nog wat willen overklokken.
- reservoir is goed? of zou ik misschien toch beter bijv. een XSPC Acrylic Tank Reservoir for Laing D5/MCP655/PMP-450 kunnen nemen? en wat is hier dan het voordeel van?
- koelvloeistof is genoeg? en is de dead water en silver coil niet dubbel op?
Als iemand nog goede toevoegingen of opmerkingen voor deze setup heeft hoor ik het graag!
Oh, en voor de mensen die twijfelen over de ruimte in een 800d hier nog een foto;
En ja, ik heb hiernaa de kast natuurlijk grondigschoongemaakt voor de componenten er in gingen! :002:
Na meerdere klachten van de buren ontvangen te hebben over de herrie die mijn hd6990 maakt heb ik besloten om alles maar van waterkoeling te voorzien.
Mijn componenten zijn;
- corsair 800d
- i7 950 @4.2ghz
- asus rampage II extreme
- 12gb corsair 1600mhz
- corsair 850hx voeding
- club3d hd6990
Nu had ik al een bestellijstje gemaakt maar zou graag willen weten of dit een beetje goed is of dat er misschien toch nog wat aan veranderd kan worden.
- cpukoeler: Watercool HeatKiller Rev. 3.0 S1366 Black Nickel Chrome
- gpu koeler: EK-FC6990 Acetal + Nickel (al besteld en ontvangen, dank is groot voor de fruitella, pen en casebadge :038: )
- radiator: XSPC RX360 Black
- fans: Scythe 120MM Gentle Typhoon 1850RPM
- pomp: Laing D5-MCP655 12V - 1/2 slang aansluiting
- slang: Feser Tube UV - HighFlow - 1/2 ID - 3/4 OD - BLACK 2.5M Pack
- fittingen: 13MM (1/2 ID - 3/4 OD) Thermochill Schroeffitting - G1/4
- extra fittingen cpu: Bitspower G1/4 Black Sparkle Rotary 45 Degree 1/2 Barb Fitting
- koelpasta cpu: Coollaboratory Liquid Ultra 0,15ml
- koelpasta gpu: Coollaboratory Liquid Pro 1gr
- reservoir: EK-Multioption Reservoir 400 rev.2
- koelvloeistof: 1x Feser Aqua - Ultra Pure Water
- verder nog: - IandH Dead-Water Copper Sulfate Biocidal PC Coolant Additive
- Silver KillCoils by iandh
- 3-Pin Splitter naar 4x 3-Pin Fan
Ik dacht hier alles wel zo'n beetje te hebben?? maar heb nog wat vraagjes;
- 1 360 radiator is genoeg voor deze setup? of zal ik er toch nog 1 120/140 bij doen? wil eigenlijk de cpu zo houden kwa snelheid maar de hd6990 zal ik toch nog wat willen overklokken.
- reservoir is goed? of zou ik misschien toch beter bijv. een XSPC Acrylic Tank Reservoir for Laing D5/MCP655/PMP-450 kunnen nemen? en wat is hier dan het voordeel van?
- koelvloeistof is genoeg? en is de dead water en silver coil niet dubbel op?
Als iemand nog goede toevoegingen of opmerkingen voor deze setup heeft hoor ik het graag!
Oh, en voor de mensen die twijfelen over de ruimte in een 800d hier nog een foto;
En ja, ik heb hiernaa de kast natuurlijk grondigschoongemaakt voor de componenten er in gingen! :002: