• Vragen? Wacht niet langer op de antwoorden! Login of Registreer en plaats jouw vraag! Wij zullen je vragen z.s.m. beantwoorden.

Advies waterkoeling €1000 ,Core i7 980 X ,RexIII (NB SB), 2x Gtx 480

@lqd ik heb nog ff gezocht naar buildlog hard.fm als hetgeen wat ik gevonden heb het is ,het ziet er fantastisch uit ,Maar laat je dan alles door Kenny installeren of doe je er zelf ook wat aan ? iedergeval ook veel succes met je build.

Ik doe indd 95%, sommige dingetjes worden waarschijnlijk uitbesteed, En indd die aquaero is een top onderdeel!
 
Ik heb jouw winkelwagen even snel bekeken en woow, dat is echt een monster setup! :)

Je hebt wel teveel fittingen, die Bitspower fittingen gaan per twee.
Je hebt er 12 nodig, dus 6 setjes moet je bestellen ipv 14.

Verder kan je voor SLI deze gebruiken:
Variabel SLI-verbindingsstukken Set - G1/4 (1-3 slots)

En dit is ook aan te raden:
TFC - High Flow 45 Angle Rotary Adapter M/F G1/4 (4 pack)
Daarmee voorkom je lastige/onmogelijke bochten in jouw slang ;)

Voor de rest heb je zo een prima waterkoeling set met ruim voldoende koelvermogen.
De pomp is ook sterk genoeg voor de setup.
 
Fred ben blij dat je er even naar gekeken heb,ik wil eigenlijk nog wat brainstormen en schuiven met bepaalde onderdelen totaan ik mijn acrylaat bracket voor de radiatoren binnen heb.

Zoals je hebt kunnen lezen gebruik ik nu de microcool banchetto en er zijn nog wat ongebruikte plekken zo heb ik onder mijn LG brander nog twee van die 5,25" bays over,en onder de ssd's ook nog twee 3,5" bays over hier zou ik dan bijv zo'n aquero kunnen plaatsen of fancontroller.

Maar dan moet ik weer een ander reservoir ipv die ik gekozen had?

Trouwens je zei dat de pomp voldoende is ,maar ik wil dus een dualloop gaan maken moet ik dan niet 2 pompen hebben ?

Verders erg jammerz dat je de Bitspower Black Freezer VG-NGTX480 Acrylic-Black/Clear Panel BP-VGNGTX480AC-BKCL koelblokken niet hebt daarom zit ik nog te twijfelen tussen de EK blokken of Koolance blokken voor de graka's.

Ook bijv de radiatoren TFC Xchanger Monsta Lite 420/360 Radiator Black of die zou passen aan het bracket van de Banchetto heb het idee dat deze radiatoren nog beter zijn.

Verders duizelen nog vele vragen door mijn bol,en zoekend naar echt het complete idee van zo is het echt tegek.
 
Laatst bewerkt:
Wat een lap tekst :D Zou fijner lezen zijn als je vaker op de "enter" toets drukt :D

Als je dual loop wilt doen, moet je idd twee pompen gebruiken en twee extra fittingen erbij.

De Monsta gaat denk ik niet passen, omdat deze de breedte heeft van 140mm fans.
De bracket van de Banchetto is voor 120mm fans.
 
Dat zou wel voldoende moeten zijn.
Maar montage van de fans moet je ook iets op verzinnen.
De fans liggen op de radiator iets verder uit elkaar, dus je kan niet alle drie de fans+radiator op de bracket monteren.
Enkel met de middelste fan, voor extra stevigheid zou je dus iets op moeten verzinnen.

Als je twee loops doet heb je idd ook twee reservoirs nodig.
Het zijn in principe twee aparte waterkoeling setups.
 
Dan zul je af moeten wijken van het idee van de pompen in het reservoir te plaatsen, dat gaat namelijk niet met een dual loop. De pompen zijn namelijk te groot.
Als je over zou stappen naar 2x MCP355 passen ze wel in een ander dual loop bay reservoir, maar die pomp(en) wat je nu hebt gekozen zijn een stuk beter, dus dat zou ik niet doen.
Dan kom je de pompen ergens op de bodem aan het plaatsen.

Dan als reservoir, ik ben zelf heel erg fan van deze:
Swiftech MCRES-Micro Rev2 Reservoir

Ze zijn klein, bijna overal te plaatsen, en ze ontluchten super goed.

Als je het op een bay reservoir wilt houden, kan je twee van deze boven elkaar plaatsen:
Bitspower 5.25 Bay Reservoir Black BP-WT525P-BK

Je vult de onderste dan bij door de slangen iets ruimer te nemen, en de bay naar voren te schuiven, als je klaar bent, schuif je hem weer terug in positie in de bays.

Als je de twee loops in een component wilt wegwerken kan je deze nog nemen:
EK-BAY Spin RES DUAL Loop - Black Acetal

Ook al vind ik die persoonlijk niet zo mooi.

Hoop dat je eruit komt :)
 
Ik heb het volgende in bestelling staan en wil graag op en aanmerkingen en adviezen lezen of ik het wel een beetje goed uitgezocht hebt.

http://www.highflow.nl/index.php?ta...id=1983&hash=b97b5dd3acc96f3066e68ef5c5afbd73

Het enige is dat de D5 pompen zijn uitverkocht en daar is het wachten nu op.
Nou kwam Highflow met als alternatief om eventueel de Koolance Pump PMP-450S te nemen ipv de D5

Nu weet ik eigenlijk niet wat te doen, de Koolance PMP-450S is een wat sterkere pomp als de D5 maar weer zonder die snelheids regelaar.Wachten op de D5 of de PMP 450S nemen !?

Verders de 2 Bitpower top's is dit eigenlijk wel nodig ? omdat ik ergens weer gelezen had dat het met 1/2 inch slang het een beetje overbodig is om een top te plaatsen.

Ik heb waarschijnlijk te weinig fittingen dat heb ik bewust gedaan omdat ik nu niet kan zien of ik meer 45 graden fittingen of andere soorten nodig zal hebben.

Heb ik niet te veel koelings vloeistof besteld ?
Moet ik nog toevoegingen erbij nemen?

Mag je ook 90 graden fittingen aan je pomp in of uitgang gebruiken ?
 
Laatst bewerkt:
Zo ik heb alles binnen en ben al aardig op dreef :119:
Heb de 2 radiatoren gemonteerd aan het acrylaat bracket plus de Tiebwork fan's.

Moet zeggen dat het enige improvisatie nodig had.Ik vindt ook niet dat het erg stevig vast zit.

Bij de Trieb's zaten lange schroeven met een beetje schroefdraad eraan,dus ik had nog wat spelling als ik ze schroefde,nu heb ik dat maar met een m4 moertje onder de schroefkop opgevuld,het zit niet echt solide.Komt ook door dat rubber denk ik.

Als iemand een beter idee heeft graag.

1285279051NNIMG_1298.JPG

1285279127NNIMG_1302.JPG

Nu heb ik toch een probleempje met de Bitpower pomp top in combinatie met Bitpower schroeffitingen,het gaat niet samen met bijv de low profile stop fitting naastelkaar.

1285279169NIMG_1303.JPG

Zou ik dat met een extender kunnen verhelpen ?
 
Laatst bewerkt:
Over de triebs.... mijn triebs heb ik gewoon met de meegeleverde bouten vast gezet en ookal zijn de bouten wat lang en kan je ze niet helemaal aandraaien zitten ze toch goed vast... dat zal wss door het rubber komen waar de bouten doorheen zitten...

Ik vond het wel handig want ik kon ook nog een rad grill tussen kwijt
 
Over de triebs.... mijn triebs heb ik gewoon met de meegeleverde bouten vast gezet en ookal zijn de bouten wat lang en kan je ze niet helemaal aandraaien zitten ze toch goed vast... dat zal wss door het rubber komen waar de bouten doorheen zitten...

Ik vond het wel handig want ik kon ook nog een rad grill tussen kwijt


Ik heb ook de meegeleverde bouten gebruikt,alleen de 3,5 x 30 fan bouten die bij de rad's zaten heb ik af moeten knippen naar 1,5mm zodat ik daarmee de rads aan het bracket kon zetten.

Ik heb even gedacht bij de Triebs montage zijn deze wel geschikt met de swiftech rad's
Een rad grill zou ik dus nog erbij kunnen plaatsen.

Kun je de Triebs ook voorzien van een leds ?
 
Vergelijkbare onderwerpen
Onderwerp starter Titel Forum Reacties Datum
D Aanvraag voor informatie en advies voor GPU waterkoeling HighFlow Forum 2
D Advies voor waterkoeling setup GPU Advies Waterkoeling Setup 3
W Advies waterkoeling pc build Advies Waterkoeling Setup 1
W [i9-10980XE] Waterkoeling advies Advies Waterkoeling Setup 3
Bl4ckj4ck666 GPU waterkoeling advies gevraagd. En CPU mee waterkoelen? Advies Waterkoeling Setup 90
I Advies waterkoeling asus strix rog 5700xt 300 euro Advies Waterkoeling Setup 1
N Advies en informatie mbt tot een waterkoeling setup Advies Waterkoeling Setup 4
T Advies Waterkoeling Setup Waterkoeling 3
P advies waterkoeling Waterkoeling 7
P Advies nodig voor waterkoeling (1e keer) Advies Waterkoeling Setup 7
B Advies over waterkoeling GPU & CPU Advies Waterkoeling Setup 3
R Advies nodig | WaterKoeling | Lian Li DK-04 Advies Waterkoeling Setup 270
K advies GPU waterkoeling Advies Waterkoeling Setup 1
W Advies waterkoeling set Advies Waterkoeling Setup 3
D Advies 1e Waterkoeling setup, i9 9900k, Fractal Design Define R6 USB-C Blackout Advies Waterkoeling Setup 2
Z Advies waterkoeling voor een beginner Advies Waterkoeling Setup 7
T Advies Waterkoeling Advies Waterkoeling Setup 2
M Advies gevraagd welke custom waterkoeling jullie aanraden. Waterkoeling 3
S Delidded i7 7820X 4.8GHz OC, GTX 1080Ti, Advies nodig voor custom waterkoeling Advies Waterkoeling Setup 4
M Advies voor mijn eerste waterkoeling, voor mijn game pc Advies Waterkoeling Setup 6
B [Waterkoeling advies] low budget Threadripper 1950X Advies Waterkoeling Setup 1
N Advies waterkoeling 3 á 400 euro i7-970 en asus nvidia gtx 970 Advies Waterkoeling Setup 10
R Advies/buildlog waterkoeling - Phantekst ATX Evolv Tempered Glass Advies Waterkoeling Setup 6
P mijn eerste set waterkoeling advies nodig Advies Waterkoeling Setup 6
V Advies gevraagd over eerste custom waterkoeling setup Advies Waterkoeling Setup 8
P Advies Waterkoeling GTX1070 / Asus Ranger vii I5 4690K (4-500 euro) Waterkoeling 34
S Advies nodig met samenstellen waterkoeling Advies Waterkoeling Setup 9
Heineken Advies nieuwe GPU (custom waterkoeling setup) Advies Waterkoeling Setup 2
M Advies waterkoeling 780 ti 4x sli Advies Waterkoeling Setup 1
W Advies gezocht Asus matrix 980ti waterkoeling Advies Waterkoeling Setup 5
P Advies bij waterkoeling opbouw Advies Waterkoeling Setup 2
D Advies waterkoeling i7-4790, 3x280x ineen corsair 750D begroot budget 600-700 Advies Waterkoeling Setup 6
A Nieuw met waterkoeling ...advies...compleet set... Advies Waterkoeling Setup 3
FactoryDefaults Advies voor mijn waterkoeling setup Advies Waterkoeling Setup 65
G advies voor waterkoeling Advies Waterkoeling Setup 26
W Waterkoeling Complete Set. CPU (+GPU) Advies gevraagd Advies Waterkoeling Setup 18
S advies waterkoeling - Advies Waterkoeling Setup 6
A Advies over waterkoeling nodig Advies Waterkoeling Setup 3
J Advies Waterkoeling set (CPU Only) Advies Waterkoeling Setup 3
S Tips/advies gevraagd voor nieuwe set-up waterkoeling. Advies Waterkoeling Setup 6
Johnny Advies waterkoeling Deel II Advies Waterkoeling Setup 22
X Advies gevraagd waterkoeling CPU + GPU Advies Waterkoeling Setup 3
H Advies gevraagd! - Waterkoeling QUAD CROSSFIRE (HW Black ICE XT 480) Advies Waterkoeling Setup 3
E Advies i7 920 waterkoeling Advies Waterkoeling Setup 1
N Advies eerste waterkoeling. Socket 1156. Advies Waterkoeling Setup 1
D Advies Waterkoeling Setup Advies Waterkoeling Setup 1
H Advies eerste waterkoeling setup Advies Waterkoeling Setup 1
DieHard Advies waterkoeling voor xbox 360 slim. Advies Waterkoeling Setup 5
S Waterkoeling bouwplan met Chiller, advies a.u.b. Advies Waterkoeling Setup 4
B Advies nodig ivm men eerste waterkoeling set Advies Waterkoeling Setup 8

Vergelijkbare onderwerpen

Terug
Bovenaan