• Vragen? Wacht niet langer op de antwoorden! Login of Registreer en plaats jouw vraag! Wij zullen je vragen z.s.m. beantwoorden.

Mijn nieuwe AMD build + custom wc

Slimmie205

New member
Hallo iedereen,

Na ongeveer 14 jaar weer eens een high end pc gebouwd. En wat heb ik dit gemist! Bijna niks mooiers dan je eigen custom build creëeren.

Ik heb gekozen voor een AMD systeem en een Corsair watercooling kit die de CPU en GPU zou gaan koelen.

Na heel wat euro's te hebben uitgeven had ik alles bij elkaar verzameld en ben ik gaan klussen.

Specs:

▪️Asus ROG Crosshair VIII Dark Hero
▪️Ryzen 5950x
▪️Powercolor Radeon 6950xt Liquid Devil
▪️Gskill 4x8gb ddr4 3600mhz
▪️Samsung 980pro 2TB
▪️ASUS Thor 1000watt psu
▪️Lian Li 011 Dynamic XL
▪️Corsair custom wc triple 360mm rads
▪️40inch

Persoonlijk ben ik erg tevreden over het eind resultaat.

Benieuwd naar jullie reacties.

Groetjes
 

Bijlagen

  • IMG_2587.JPG
    IMG_2587.JPG
    205,4 KB · Weergaven: 16
  • IMG_2586.JPG
    IMG_2586.JPG
    197,7 KB · Weergaven: 16
  • IMG_2585.JPG
    IMG_2585.JPG
    216,6 KB · Weergaven: 12
  • IMG_2584.JPG
    IMG_2584.JPG
    189,7 KB · Weergaven: 13
  • IMG_2583.JPG
    IMG_2583.JPG
    216,8 KB · Weergaven: 13
  • IMG_2582.JPG
    IMG_2582.JPG
    198,8 KB · Weergaven: 18
Ziet er prachtig uit!
Thanx! Het is ook een plaatje vind ik. Ook al is zo'n Lian Li 011 niet zo origineel. Het is wel een hele praktische kast voor multi radiatoren.
gave build die gpu plate is ook gaaf
Ja dat vind ik ook! Wilde perse een waterblock GPU kaart en gelukkig had Powercolor een 6850xt met waterblock. Niet heel goedkoop maar nog altijd goedkoper dan een GTX3090ti. En de prestaties op 1080p en 1440p zijn zelfs gelijkwaardig of zelfs iets beter.
 
Gisteren nog even bezig geweest met lappen van mijn cpu en waterblock. Ga vandaag nog even 2 stappen omhoog met de korrel. Voor een mooie gladde polish. Zowel de cpu als waterblock waren niet 100% recht. Ik hoop dat het contact nu optimaal is. Hopelijk gaan de temps klein beetje omlaag maar ik verwacht geen wonderen.
 

Bijlagen

  • IMG_20220728_120758_(2250_x_3000_pixel).jpg
    IMG_20220728_120758_(2250_x_3000_pixel).jpg
    257,1 KB · Weergaven: 4
  • IMG_20220728_120736_(2250_x_3000_pixel).jpg
    IMG_20220728_120736_(2250_x_3000_pixel).jpg
    179,5 KB · Weergaven: 5
Het CPU blok hoort wel een klein beetje bol te zijn, dat zorgt ervoor dat in het midden meer druk/contact is met de CPU.
CPU blokken hoef je dus niet helemaal vlak te lappen.
(tenzij het CPU blok "hol" is en er dus ruimte ontstaat in het midden van het CPU blok en CPU.
 
Het CPU blok hoort wel een klein beetje bol te zijn, dat zorgt ervoor dat in het midden meer druk/contact is met de CPU.
CPU blokken hoef je dus niet helemaal vlak te lappen.
(tenzij het CPU blok "hol" is en er dus ruimte ontstaat in het midden van het CPU blok en CPU.
Oke. Dat zou best ja. Ik heb gewoon veel op Reddit gekeken van andere mensen die hun cpu en heatsink hadden gelapped. Op hardware info nog een artikel gelezen erover. Dat een heatsink lappen ook wel degelijk iets bijdraagt aan iets lagere temps. We gaan het zien! Ik probeer vanavond alles weer draaiend te krijgen.
 
Vergelijkbare onderwerpen
Onderwerp starter Titel Forum Reacties Datum
M Mijn nieuwe build met MORA3 420 ingebouwd in de muur :) Gallery & Build Logs 5
P Welke spullen heb ik nodig om mijn nieuwe watergekoelde video kaart te installeren Advies Waterkoeling Setup 3
D Hey even mijn ervaringen delen en pics van mijn nieuwe pc Introductie: Stel jezelf en jouw PC voor 4
S Waterkoeling voor mijn nieuwe projectje Waterkoeling 2
H Welke videokaarten voor mijn nieuwe systeem? NVIDIA 12
M Nieuwe videokaart gewonnen, kan dit met mijn huidige setup? Waterkoeling 12
W Vraag: Nieuwe onderdelen voor mijn loop Waterkoeling 10
H netwerk in mijn nieuwe huis Algemene Discussies 16
M Mijn nieuwe kastje. HighFlow Testimonials / Shopreviews 0
C Waterkoeling oplossing voor mijn nieuwe PC? Waterkoeling 11
D Mijn nieuwe waterkoeling Waterkoeling 3
D Kan ik dit gebruiken in mijn loop? Waterkoeling 1
G Koeling van mijn tv meubel Overige Koeling 4
YesonSK Welk GPU Block past op mijn videokaart? Waterkoeling 1
Robin Custom Corsair Hydro X build voor mijn corsair crystal 680x Waterkoeling 0
R Bevestiging van mijn pomp/reservoir combo Waterkoeling 2
R Ik ben op zoek naar de beste koeling voor mijn CPU Waterkoeling 1
C Een waterkoeling loop maken in mijn pc ? Waterkoeling 5
P In welk forumonderdeel plaats ik mijn Winkelwagen? HighFlow Forum 1
Robin Ik zoek advies voor mijn systeem Advies Waterkoeling Setup 1
S Mijn computer water gekoeld maken(CPU/ GPU,Waterblock) Advies Waterkoeling Setup 5
B De juiste bochten en aftappunt die passen bij mijn fittingen en hardtubes Introductie: Stel jezelf en jouw PC voor 5
C Te weinig Flow met mijn EK pomp? Waterkoeling 8
HighFlow Welk waterblok past op mijn GPU / Videokaart? Compatibiliteitslijst Advies Waterkoeling Setup 0
R Mijn trouwe i7 vervangen Verkocht 2
Bokeh Bokeh - Ben - mijn monster PC project met RGB Introductie: Stel jezelf en jouw PC voor 11
MrGiorgio Corona ver van mijn bed show? Nieuws en Sport 55
anub1s18 er drijft iets in mijn reservoir en ik kan het niet echt identificeren als should not care of slecht Waterkoeling 2
Freddy Mijn mini arcade zolder / game room Overige Builds 9
P Water koeling voor mijn Radeon VII grafische kaart 100% beginner hier sorry;) Advies Waterkoeling Setup 4
S Mijn eerste Waterkoeling build ever Gallery & Build Logs 0
T Hoeveel maakt waterkoeling verschil in mijn situatie? Advies Waterkoeling Setup 3
M Advies voor mijn eerste waterkoeling, voor mijn game pc Advies Waterkoeling Setup 6
T mijn eerste custom waterkoeling Waterkoeling 2
K vlotte afhandeling van mijn eerste bestelling (maar bijgevolg dus zeker niet laatste) HighFlow Testimonials / Shopreviews 0
M Lek gehad in mijn build Waterkoeling 4
L Mijn eerste custom loop! RX Vega 64 - input gevraagd Advies Waterkoeling Setup 80
D Advies voor mijn eerste loop. Advies Waterkoeling Setup 2
P mijn eerste set waterkoeling advies nodig Advies Waterkoeling Setup 6
Madbull Mijn eerste bestelling. HighFlow Testimonials / Shopreviews 2
D Mijn eerste hard pipe water loop en ik heb wat vragen. Waterkoeling 4
D Mijn videokaarten waterkoelen Waterkoeling 2
P Op zoek naar begeleiding voor mijn eerste custom watercooling‏ Advies Waterkoeling Setup 1
J overclocking mijn 5930k help? Overclocking 11
Bas9466 Mijn ervaring met HighFlow HighFlow Testimonials / Shopreviews 3
Bas9466 Ben opzoek naar een product voor mijn Core x9 fan controller card met usb aansluitin Problemen & Oplossingen 9
W fancontroller voor mijn waterkoeling Waterkoeling 5
D Feedback gevraagd op mijn loop en build Advies Waterkoeling Setup 9
FactoryDefaults Advies voor mijn waterkoeling setup Advies Waterkoeling Setup 65
wambamnl wambam aka roderick Mijn pc heeft nog niet echt een naam :) Introductie: Stel jezelf en jouw PC voor 1

Vergelijkbare onderwerpen

Terug
Bovenaan