• Vragen? Wacht niet langer op de antwoorden! Login of Registreer en plaats jouw vraag! Wij zullen je vragen z.s.m. beantwoorden.

netwerk in mijn nieuwe huis

HailBaal

Junior Member
Goedendag,

Ik ga binnenkort het huis uit. Heb een leuk flatje waar veel aan gedaan moet worden. Ik wil, voor ik de vloer er in ga leggen, het netwerk aanleggen. Ik bedoel hiermee dus echt ONDER de vloer door (hoef ik geen plinten te kopen). Ik heb een template gemaakt en ik wil graag weten wat jullie er van vinden.

heb niet de hele inrichting neergezet. aan de kant van het israpunt in de woonkamer, daar komt een salontafel te staan met daar op een media center en een tv. misschien over een tijd dat ik weer mijn xbox neerzet.

ik wil overal minimaal 2 aansluitingen, voor het geval er eentje kapot gaat tijdens het verhuizen etc. wil ook muur kastjes hebben met netwerk aansluitingen (zoals je bij bedrijven ziet).

op het plaatje staat niet dat ik ook een HDMI kabel laat lopen vanaf de salontafel naar de onderkant van de tekening in de woonkamer, waar ik de bank neer ga zetten. dan kan ik daar ook een laptop aansluiten.

zouden jullie dit anders doen? ik wil wel alles bekabeld hebben behalve de laptop. wil de mogelijkheid hebben om overal wat neer te kunnen zetten / hangen.


indeling:
indeling.png


mijn idee:
indelingzelf.png



ter informatie: netwerkkabel heb ik zat liggen. heb nog een rol CAT6 met volgens mij nog iets van 150/200 meter liggen en genoeg RJ45 connectoren.
 
ALs je het goed aansluit valt het idd mee, maar zoals bij digitale tv (Coax) kan het al een heel stuk schelen als je rechtstreeks aansluit.
Zijn geen goedkope kastjes, dubbele rj45 outlets
 
Wist je dat die kastjes aan de muur alleen je verbinding maar weer slechter maken ?
Rechtstreeks aansluiten is altijd de beste manier.

Hier heb ik anders geen last van heb ook overal inbouwdoosen dubbel RJ45 bevalt me echt super goed, zijn wel de duurderde waren over bij mijn paps op het werk.

En het scheelt je die lelijke kabels overal :p en heb hier gigabit liggen en dat trekt aardig tegen de max aan.
 
neem gewoon goedkoop spul. huis moet leefbaar zijn. vind het alleen achterlijk lelijk om losse kabels te hebben. wil ook een patch panel in de meterkast maken. kijken of dit goedkoop te regelen is.
 
indeling.png


dat is het uiteindelijk geworden.

hier wat foto's van het resultaat:

img0022qg.jpg

img0023do.jpg

img0026xc.jpg

img0036s.jpg

img0037ud.jpg

img0038y.jpg

img0016x.jpg

img0018pw.jpg


nog niet heel de vloer is gedaan. moet nog flink wat gedaan worden. stukken moeten over gedaan worden om ondervloer te verwijderen. het word een beetje schommelig op sommige plekken. kijken hoe ik dat op ga lossen.
 
Vergelijkbare onderwerpen
Onderwerp starter Titel Forum Reacties Datum
Freddy CAT.7 Patch, UTP, Netwerk kabels! HighFlow Product Suggesties en Nieuws 3
Freddy Netwerk/UTP Y-splitter CAT5e HighFlow Product Suggesties en Nieuws 15
Freddy Onbekende "royssnfcxx" in netwerk?! Hardware & Software 10
Sparky Meerdere routers (WIFI) aan elkaar koppelen als 1 netwerk? Hardware & Software 5
T Live buildlog Netwerk Gallery & Build Logs 8
Freddy Netwerk advies gevraagd :) Hardware & Software 45
N Noctua A-series fan NF-A6x25 FLX voor netwerk apparatuur HighFlow Product Suggesties en Nieuws 3
ShadowBumble [GEZ] Gigabit Netwerk NIC Gevonden 1
D Netwerk Router Switch XboX360 Mediaplayer pc vraag Hardware & Software 14
Vannos Harde schijf delen in netwerk, hoe? Hardware & Software 33
P video streaming via netwerk Hardware & Software 5
Katsie Windows Vista gedeelde mappen verwijderd, maar nog steeds zichtbaar op netwerk?! Problemen & Oplossingen 6
stravinski wireless netwerk versterken Hardware & Software 12
Y PC loopt vast na verbinden met netwerk (nieuwe netwerkkaart) Hardware & Software 0
blingbling van draadloos naar bekabeld netwerk Hardware & Software 10
D Kan ik dit gebruiken in mijn loop? Waterkoeling 1
G Koeling van mijn tv meubel Overige Koeling 4
M Mijn nieuwe build met MORA3 420 ingebouwd in de muur :) Gallery & Build Logs 5
S Mijn nieuwe AMD build + custom wc Gallery & Build Logs 6
YesonSK Welk GPU Block past op mijn videokaart? Waterkoeling 1
Robin Custom Corsair Hydro X build voor mijn corsair crystal 680x Waterkoeling 0
R Bevestiging van mijn pomp/reservoir combo Waterkoeling 2
R Ik ben op zoek naar de beste koeling voor mijn CPU Waterkoeling 1
C Een waterkoeling loop maken in mijn pc ? Waterkoeling 5
P In welk forumonderdeel plaats ik mijn Winkelwagen? HighFlow Forum 1
Robin Ik zoek advies voor mijn systeem Advies Waterkoeling Setup 1
S Mijn computer water gekoeld maken(CPU/ GPU,Waterblock) Advies Waterkoeling Setup 5
B De juiste bochten en aftappunt die passen bij mijn fittingen en hardtubes Introductie: Stel jezelf en jouw PC voor 5
C Te weinig Flow met mijn EK pomp? Waterkoeling 8
HighFlow Welk waterblok past op mijn GPU / Videokaart? Compatibiliteitslijst Advies Waterkoeling Setup 0
R Mijn trouwe i7 vervangen Verkocht 2
Bokeh Bokeh - Ben - mijn monster PC project met RGB Introductie: Stel jezelf en jouw PC voor 11
MrGiorgio Corona ver van mijn bed show? Nieuws en Sport 55
anub1s18 er drijft iets in mijn reservoir en ik kan het niet echt identificeren als should not care of slecht Waterkoeling 2
Freddy Mijn mini arcade zolder / game room Overige Builds 9
P Water koeling voor mijn Radeon VII grafische kaart 100% beginner hier sorry;) Advies Waterkoeling Setup 4
S Mijn eerste Waterkoeling build ever Gallery & Build Logs 0
P Welke spullen heb ik nodig om mijn nieuwe watergekoelde video kaart te installeren Advies Waterkoeling Setup 3
T Hoeveel maakt waterkoeling verschil in mijn situatie? Advies Waterkoeling Setup 3
M Advies voor mijn eerste waterkoeling, voor mijn game pc Advies Waterkoeling Setup 6
T mijn eerste custom waterkoeling Waterkoeling 2
K vlotte afhandeling van mijn eerste bestelling (maar bijgevolg dus zeker niet laatste) HighFlow Testimonials / Shopreviews 0
M Lek gehad in mijn build Waterkoeling 4
L Mijn eerste custom loop! RX Vega 64 - input gevraagd Advies Waterkoeling Setup 80
D Advies voor mijn eerste loop. Advies Waterkoeling Setup 2
P mijn eerste set waterkoeling advies nodig Advies Waterkoeling Setup 6
Madbull Mijn eerste bestelling. HighFlow Testimonials / Shopreviews 2
D Mijn eerste hard pipe water loop en ik heb wat vragen. Waterkoeling 4
D Mijn videokaarten waterkoelen Waterkoeling 2
P Op zoek naar begeleiding voor mijn eerste custom watercooling‏ Advies Waterkoeling Setup 1

Vergelijkbare onderwerpen

Terug
Bovenaan