• Vragen? Wacht niet langer op de antwoorden! Login of Registreer en plaats jouw vraag! Wij zullen je vragen z.s.m. beantwoorden.

waterkoeling MSI GeForce RTX 2080 Ti GAMING X TRIO 11GB max 300euro

TjeerdBraun

New member
mijn PC:
Kast: Be quiet Pure Base 600 mid tower
moederboard: Asus TUF Z390-plus GAMING (WI-FI)
Processor: Intel Core I9 9900K
Koeling:Noctua NH-U14S
Voeding Corsair TX-M series TX650M
GPU: MSI GeForce RTX 2080 Ti GAMING X TRIO 11GB
geheugen: Corsair Vengeance LPX (2x16)
Solid state: Samsung Evo 970 1TB
Seagate Barracuda ST4000DM ( 4 TB)

Mijn grafischkaart begint al heel snel met het steeds boosten van zijn fannetjes dit geeft best wat lawaai. De oplossing lijkt mij om hem te waterkoelen alleen heb ik daar niet al te veel kaas van gegeten. Ik heb al menig video gekeken over hoe je een bijvoorbeeld EK-FC RTX 2080+TIclassic aan brengt en het ziet er niet echt moeilijk uit. Alleen vraag ik me af of bijvoorbeeld deze EK-FC wel goed is voor mijn kaart en of er nog andere opties zijn. En wat moet ik nog meer bij dat ding kopen want dit is een onderdeel zonder pomp of slangetjes volgens mij.
En is het mogelijk om alleen je videokaart te koelen of moet je dan heel je pc water koelen?
ik heb er ook een screenshot bij gedaan van MSI after burner daarop is te zien dat hij al met 75% fan speed draaid op 75graden. mn GFX word opzich niet echt super heet maar maakt veel lawaai
 

Bijlagen

  • 20200605_140240.jpg
    20200605_140240.jpg
    235,4 KB · Weergaven: 12
  • msi.jpg
    msi.jpg
    171 KB · Weergaven: 12
Laatst bewerkt:
Hey Tjeerd,

Het is zeker mogelijk om alleen je GPU te waterkoelen.
Maar voordat je alsnog een som geld kwijt bent aan waterkoeling onderdelen wil ik voor de zekerheid toch even vragen hoe je je fancurve ingesteld hebt.
In afterburner kan je hier heel accuraat een aangenaam fanprofiel instellen zodat je fans niet constant opstarten en weer uit gaan.
Je kan ook het update tempo instellen, standaard staat deze op 5000 milliseconden, als je hier bijvoorbeeld 20000 van maakt zal afterburner veel minder vaak aan je videokaart vragen hoe warm die is en aan de hand daarvan je fans minder vaak instellen. Hierdoor krijg je minder schommelingen in je fan tempo.

Alsje kaart nu vooral veel herrie maakt zonder dat die erg warm word kan je best je fanprofiel een stuk naar beneden schroeven en kijken hoe dat bevalt.

afterburner screeny.jpg

Hier een screenshot van mijn afterburner settings. (wel op een gtx 1080) maar onder de 40 graden hoor ik mijn kaart gewoon niet.
Alsnog ga ik em waterkoelen maar dat is een ander verhaal!
 
En mocht je toch over willen stappen op waterkoeling, loont het om alvast zelf het een ander door te nemen, zodat je begrijpt welke producten we bedoelen als we jouw een advies geven.
Een goede voorbereiding is het halve werk.

Daarom is het aangeraden om eerst dit even goed door te lezen:
https://forum.highflow.nl/f6/waterkoeling-59/



In het kort moet je dit lijstje afwerken voor een complete waterkoeling setup:

1. Kies jouw Radiator:
2. Kies jouw Fans:
3. Kies jouw GPU block
4. Kies jouw Reservoir
5a. Kies jouw Pomp
5b. Kies jouw Pomp Top (optioneel als je een Laing/Swiftech pomp hebt gekozen)
6. Kies jouw Koelvloeistof
7. Kies jouw Slang/Tube (zie uitleg slang/fitting formaten)
8. Kies jouw Fittingen
9. Kies jouw toebehoren en accesoires, aan te raden lijstje:
Slangknipper (10-40MM)
Trechter
Spuitfles - 1000ML
PSU Bridging Tool 24 pin
Arctic Silver ArctiClean Reinigingskit 60ML
Arctic Cooling MX-4 Koelpasta (4g)
UV/Kleur lampen
Sleeving

Het is belangrijk dat je eerst zelf een set probeert samen te stellen, want een waterkoelingset is voornamelijk gebaseerd op smaak (en budget).
Gebruik daarvoor het bovenstaande lijstje en selecteer de componenten die jij het mooist vindt (alle merken die we in de shop hebben zijn van kwaliteit).

Je kan dan in dit topic een link plaatsen naar jouw winkelwagen, wij kunnen je dan tips geven wat er verbeterd kan worden.
Hoe je een link kan maken naar jouw winkelwagen, kan je hier lezen:
https://forum.highflow.nl/f35/hoe-kan-ik-een-link-maken-naar-een-winkelwagen-4832/

Je hebt een best kleine behuizing, je zou een goede 120mm radiator kunnen monteren aan de achterkant of voorkant.
Dat zal al veel beter koelen dan de standaard luchtkoeler en met een goede 120mm fan kan je het stiller krijgen dan dat je het nu hebt.
 
bedankt voor de snelle reactie ik heb de msi curve aangepast maar geen verschil.
Wat me wel opvalt is dat het maar 1 van de 3 fans is die elke keer boost.
Ik heb even naar die lijst gekeken die je moet afwerken om een setup te krijgen maar ik zie daar ook een alles in 1 set tussen staan voor je gpu.
de Alphacool Eiswolf 240 GPX Pro Nvidia Geforce RTX 2080/2080Ti - black M01 alleen werkt de pagina niet als ik er op klik.
Moest ik ook een pomp en reservoir hebben dan voor een gpu koeling? aangezien ik die ook niet zie zitten bij deze alles in 1
 
Dat product van Alphacool is niet meer leverbaar, het is daarom uitgeschakeld in onze webshoip.

Voordat je idd een waterblok koopt, moet je ff checken of het past, zie hier:
 
Oke ik hebzitten kijken en alleen EK heeft een passend blok volgens mij. Nu wil ik hier mijn winkel lijst plaatsen maar de beschrijving die hier gelinkt word is niet helemaal up to date? Wat ik ook klik bij de winkelwagen lijst en mijn account ik zie nergens een knop met het delen van de link?
 
De beschrijving heeft inderdaad nog screenshots van onze webshop van aantal jaar geleden :sarc:

Bij de huidige webshop werkt het op dezelfde manier, alleen heet de link anders.

Dus de volgende stappen:

Eerst inloggen.
Een winkelwagen opslaan (op de winkelwagen pagina).
Vervolgens klik je rechtsboven op "Mijn Account".
Dan klik je op het menuutje dat tevoorschijn komt op "Winkelwagen lijsten (1)".
Dan krijg je een pagina met jouw winkelwagen lijstjes.
De link helemaal rechts onder "Winkelwagen link", daar moet je rechtermuisknop, link kopiëren en hier plakken.
(de link heet "Winkelwagen lijst openen")
 
Je hebt zo al een aardige setup.
Ik zou wel een dikkere radiator nemen, dan koelt beter en met name tijdens gamen/benchen/etc.
Verder slang nemen met 10mm binnendiameter, dan pompt het water beter rond (minimaal 2 stuks = 2 meter):

Daarbij horen de volgende fittingen:

Je hebt 6 fittingen nodig (2 voor het waterblok, 2 voor radiator en 2 voor de pomp/res combo).

Eventueel kan je nog een aftappunt erbij doen (niet nodig, wel handig als je ooit onderhoud moet doen):
 
Persoonlijk zou ik ook voor een 240/280 rad gaan aan de voorkant. (kan niet goed zien of er 2x 120mm of 2x 140mm fans zitten)
Mocht je ooit je CPU eventueel nog mee willen koelen.

Je HDD cage zal je ook moeten verwijderen anders kan je de pomp + reservoir nergens fatsoenlijk kwijt.
 
Thnx maar ik heb wel een vraagje want in de beschrijving can de AK-FC Trio staat dit :
G1/4" threaded fittings can be used on both sides of the FC terminal and for multiple GPU connectivity, please refer to our offer of GPU Terminals.
kunnen er dan wel grotere fittingen op?
en ik heb voor in mn kast 2 x 140 mm zitten kan ik een van deze weer op de radiator zetten of moet ik daar apparte fans voor kopen? en die schroeven die er dan in moeten zijn langer ( staat in de omschrijving van de rad) moet ik die los kopen?

ik heb mijn lijst wat aangepast.
Mis ik nu nog iets ? en is dit goed? sorry voor de vele vragen maar wil zeker weten dat ik het goede koop en dat ik niet halverwegen het installeren er achter kom dat het niet gaat
 
Er kunnen alle fittingen op met G1/4 schroefdraad (wat tegenwoordig vrijwel alle fittingen hebben).
Die regel in de productomschrijving is voor als je twee videokaarten hebt, dan kan je een "Terminal" gebruiken om de twee waterblokken met elkaar te verbinden, dit is in jouw geval niet van toepassing.

Je kan inderdaad de fans die je al hebt gebruiken voor op jouw radiator.
Maar als je vind dat jouw huidige fans luidruchtig zijn, dan kan je overwegen (als het budget het toelaat) om de fans te upgraden nu je toch alles uit elkaar moet hebben.
De schroeven worden mee geleverd met de radiator, je hebt alleen langere schroeven nodig als je hele dikke fans gebruikt (38mm dikte).

Jouw link werkt niet, waarschijnlijk heb je nog iets aangepast, dan moet je de link opnieuw kopieren en hier plakken.
 
Vergelijkbare onderwerpen
Onderwerp starter Titel Forum Reacties Datum
X AIO waterkoeling MSI 2080TI Gaming X TRIO Advies Waterkoeling Setup 6
L [Waterkoeling] 500,- EU i7 8700K, MSI GTX 1080Ti Advies Waterkoeling Setup 6
V Waterkoeling NZXT H440 razer edition, msi z170A I5, 6600K, Gigabyte 1080TI Aorus Advies Waterkoeling Setup 18
I Waterkoeling set voor i7700k+1080GTX ti+MSI Z270 SLI PLUS+Carbide Series Air 540 Advies Waterkoeling Setup 1
F Waterkoeling (500 euro) i 7 4770k 3.5 ghz overclock naar 4.5 ghz met MSI GTX 780 TI Advies Waterkoeling Setup 29
P Waterkoeling 4770K (ASUS MAXIMUS VI HERO MOBO) w/ GTX 670 (MSI N670GTX-PM2D2GD5/OC) Advies Waterkoeling Setup 9
J eerste waterkoeling setup I7-2600k / SLI MSI GTX570 / 4x RAM coollled Advies Waterkoeling Setup 5
P [Waterkoeling]€900, i5 3470 2x 7970 MSI-Z77A-GD45 Advies Waterkoeling Setup 3
E [Waterkoeling] €500 i5 2500k, MSI 460GTX Advies Waterkoeling Setup 6
S MSI GTX 560Ti OC 1GB waterkoeling Advies Waterkoeling Setup 3
X [Waterkoeling] €400, 2500K, GTX570, MSI P67A-GD65 Advies Waterkoeling Setup 5
J Waterkoeling MSI P67A-GD65, Sharkoon Scorpio 2000 Advies Waterkoeling Setup 22
HighFlow Playstation 5 waterkoeling met de EK-QuantumX CoolingStation Monoblock for PS5 HighFlow Product Suggesties en Nieuws 2
M Complete waterkoeling systeem voor de eerste keer Waterkoeling 4
D Vertical GPU mount die geschikt voor waterkoeling met active backplate Overige Koeling 1
Ubbidude Zwik waterkoeling spul Koeling 0
L Pc moederbord/ waterkoeling/grafischekaart Advies Waterkoeling Setup 3
D Aanvraag voor informatie en advies voor GPU waterkoeling HighFlow Forum 2
M Algemen waterkoeling vragen Waterkoeling 1
T Welke waterkoeling setup? Waterkoeling 1
D Advies voor waterkoeling setup GPU Advies Waterkoeling Setup 3
W Advies waterkoeling pc build Advies Waterkoeling Setup 1
J 1st time waterkoeling; Fitting t.o.v. tubing size & custom waterkoeling reservoir maken Waterkoeling 3
S Intel NUC 10th gen i7 waterkoeling. Waterkoeling 9
M Hulp nodig voor waterkoeling Advies Waterkoeling Setup 1
W [i9-10980XE] Waterkoeling advies Advies Waterkoeling Setup 3
S Ik wil een Custom waterkoeling maken Waterkoeling 4
W Hulp voor 1e waterkoeling setup RTX 3090 en intel 8700k Advies Waterkoeling Setup 5
Bl4ckj4ck666 GPU waterkoeling advies gevraagd. En CPU mee waterkoelen? Advies Waterkoeling Setup 90
I Advies waterkoeling asus strix rog 5700xt 300 euro Advies Waterkoeling Setup 1
R waterkoeling probleem a.u.b help Waterkoeling 16
S Custom waterkoeling setup HighFlow Forum 7
T Aansluiting waterkoeling probleempje Waterkoeling 5
T Waterkoeling voor Gigabyte RTX 3090 Turbo 24G Waterkoeling 9
7 Hulp met samen stellen 3080 waterkoeling Waterkoeling 2
C Een waterkoeling loop maken in mijn pc ? Waterkoeling 5
S Benodigdheden voor GPU waterkoeling Waterkoeling 2
W Vraag over waterkoeling Waterkoeling 2
N Advies en informatie mbt tot een waterkoeling setup Advies Waterkoeling Setup 4
T Advies Waterkoeling Setup Waterkoeling 3
J Waterkoeling videokaart + cpu Waterkoeling 42
Jason GIVEAWAY! Complete Waterkoeling Set - EK-KIT Classic RGB P360 HighFlow Product Suggesties en Nieuws 0
J RX 5700 waterkoeling Waterkoeling 1
Jason Complete Waterkoeling Kits (XSPC, Alphacool, EK Waterblocks, Bitspower en Thermaltake) HighFlow Product Suggesties en Nieuws 0
L Waterkoeling HP RTX 2080Ti Advies Waterkoeling Setup 3
O Hulp nodig voor waterkoeling Waterkoeling 1
M Waterkoeling voor terrarium Advies Waterkoeling Setup 21
Jason Corsair Hydro X Series XR5 240mm en 360mm Waterkoeling Radiatoren - White HighFlow Product Suggesties en Nieuws 0
P advies waterkoeling Waterkoeling 7
D Krachtigste waterkoeling setup voor AMD 3990x Advies Waterkoeling Setup 4

Vergelijkbare onderwerpen

Terug
Bovenaan