• Vragen? Wacht niet langer op de antwoorden! Login of Registreer en plaats jouw vraag! Wij zullen je vragen z.s.m. beantwoorden.

Water koeling hulp nodig

noob2070

Young, Wild and Free
Goedendag,
Ik zit te denken aan water koeling, maar ik weet het nog niet zeker.
Ik heb wel een paar dingen bekeken en uitgezocht, maar ik wou toch jullie even om hulp vragen.
Ik heb dit samengesteld: Winkelwagens :: water cooling 2 - HighFlow Computer Cooling Shop - Uw shop voor PC waterkoeling, luchtkoeling, modding, behuizingen en gaming!
Wat is jouw budget? Maakt niet uit:p als het maar niet super duur is dus niet bitspower fittingen enz
- Wat is jouw hardware? XFX HD6870 en AMD AM3+ FX-8150
- Welke behuizing heb je? Cooler master haf 912 plus
- Welke hardware wil je gaan waterkoelen? GPU en CPU
- Waarom wil je gaan waterkoelen (stilte, optisch, overclocken, etc.)? Stilte en dat hij koud blijft
- Waar wil je de radiator gaan plaatsen? Aan de achterkant van de pc bij de 120 mm gat, daarom heb ik ook Koolance Radiator Mounting Bracket with Quick-Release BKT-HX001P er bij gedaan ;)

Waar moeten er meer van komen en waar kan ik op bezuinigen? Dus goedkopere pomp ofzow.
En ik had een vraag als ik hem klaar heb hoe kan ik de koelvloeistof uit de wc set halen?

Mvg Jeffrey.

Btw, dit is alleen nog maar kijken er is nog niks zeker
 
Laatst bewerkt:
Je zou kunnen kijken naar een EK kant en klaar setje daar zit alles in principe in om je CPU te koelen, en is uitbreidbaar met een VGA block bijv: EK-KIT H3O - Supreme HF 360. Dan zou je er alleen de spuitfles, rad mount, vga + fittingen los bij moeten kopen. Wordt ook meteen alles netjes uitgelegd in een handleiding.

Zoals het nu is heb je veel teveel fittingen tenzij je reserve wilt of nog niet precies weet hoe je je loop wilt (advies bedenk eerst hoe je je loop wilt laten lopen). Vloeistof heb je ook veel teveel 1,5/2 liter is meer dan genoeg voor de meeste loops.

Het water eruit laten lopen zou je kunnen doen door een kraantje aan te brengen op het laagste punt in je loop.
 
Bedankt voor de goede tips:D
Maar er zijn een paar dingen die ik graag wil full cover op gpu plexi bij de cpu.

Ik zal wel even een tekening maken

bedankt voor de hulp noob2070

Added after 24 minutes:

Even heel snel plaatje gemaatk:
25k0rvl.jpg

Waar het de rad in en uit gaat moet 90 graden fittingen zijn.
Waar het in en uit de pc kast gaat moet ook 90 graden fittingen zijn.
Waar het de cpu in en uit gaat moet 45 graden fittingen zijn.
Waar het de gpu in gaat moet 45 graden fitting zijn
Ik denk waar het de res in en uit gaat ook 90 graden fiting moet zijn.
Waar het in de pomp gaat moet een gewone rechte zijn.
En waar het er uit gaat 90 graden zijn.

Dus lekker veel 90 graden fittingen;)
Weet iemand nog een (goed)koop merk?

noob2070
 
Laatst bewerkt:
Als je de flow optimaal wilt houden kun je het beste zo min mogelijk 90 gradens gebruiken. Waarom zou je overigens de rad met aansluitingen beneden willen? Als je boven je 120mm fan hole de kast uitgaat. Logischer is dan de rad met fittingen boven te doen.

Que prijs bespaar je enorm door een ek kit te kopen + een full cover vga blok en fittingen ten opzichte van wat je samen gesteld hebt. Tenzij het budget niet uitmaakt.
 
Vergelijkbare onderwerpen
Onderwerp starter Titel Forum Reacties Datum
P Water koeling voor mijn Radeon VII grafische kaart 100% beginner hier sorry;) Advies Waterkoeling Setup 4
N Water koeling oplossing voor een AMD 7 Advies Waterkoeling Setup 3
T Tips betreft R9 290 water koeling / evt air Waterkoeling 4
J Eerste water koeling set (800d) Advies Waterkoeling Setup 6
P advies gevraagd voor water koeling Advies Waterkoeling Setup 4
WiSK NCase M1 (mini ITX, 12 liter, water koeling, fab Lian Li) Cases en Modding 20
reclamations Water koeling advies Advies Waterkoeling Setup 6
1 Water koeling Recom evo power station 300 euro budget Advies Waterkoeling Setup 10
J Water Koeling Case Advies Waterkoeling Setup 1
M Vraag over SLI water koeling Waterkoeling 12
S Water Koeling voor mijn computer Wat is het beste. Advies Waterkoeling Setup 28
I Meerdere vragen betreft water koeling en fan control Advies Waterkoeling Setup 10
T advies water koeling Advies Waterkoeling Setup 1
armindo35 advies water koeling 2600k Advies Waterkoeling Setup 2
H Eerste keer water koeling advies/benodigdheden Advies Waterkoeling Setup 11
Sw333t [VERKOCHT] (Water)koeling verkoop Verkocht 24
Sw333t [VERVALLEN] (Water)koeling verkoop Verkocht 10
Jason Corsair Hydro X Series XG5 RGB 30-Series Reference GPU Water Block (3090, 3080 Ti, 3080) HighFlow Product Suggesties en Nieuws 0
D EK Water Blocks EK-Quantum Kinetic TBE 160 DDC PWM D-RGB - Acetal Te Koop 1
LoyalFoxx Mystic Fog | EKWB | houdbaarheid en gedestilleerd water Waterkoeling 2
R Water cooling Advies Waterkoeling Setup 5
Jason Singularity Computers Arterial Dual 560mm Water-Box - Black HighFlow Product Suggesties en Nieuws 0
Jason EK-Quantum Magnitude sTRX4 Water Blocks HighFlow Product Suggesties en Nieuws 0
D CORSAIR Hydro X Series XG7 RGB RX-SERIES GPU Water Block (5700 XT) Advies Waterkoeling Setup 2
Jason Bitspower Water Tank Hexagon 34 With RGB - BP-WTH34AC-RGB HighFlow Product Suggesties en Nieuws 0
T eerste water koel loop Waterkoeling 3
Agokas79 Agokas79/Angelo kasiaris/First sff water-cooled pc. Waterkoeling 2
Jason EK-Classic GPU Water Block Strix RTX 3080/3090 D-RGB HighFlow Product Suggesties en Nieuws 0
B New water cooling build - need help Waterkoeling 2
Thim geen water circulatie. Waterkoeling 12
Jason Singularity Computers Arterial Dual 560mm Water-Box - Black HighFlow Product Suggesties en Nieuws 0
Thim CPU water blok Waterkoeling 1
Jason Corsair Hydro X Series XM2 M.2 SSD Water Block (2280) HighFlow Product Suggesties en Nieuws 0
S Mijn computer water gekoeld maken(CPU/ GPU,Waterblock) Advies Waterkoeling Setup 5
Jason Singularity Computers - Arterial Dual 560mm Water-Box HighFlow Product Suggesties en Nieuws 0
Jason EK-Classic GPU Water Block RTX 3080/3090 D-RGB HighFlow Product Suggesties en Nieuws 0
biopunk Suggestion: Bitspower air-exhaust (automatic) and water-exhaust fittings HighFlow Product Suggesties en Nieuws 4
Jason EK-Quantum Vector RX 6800/6900 D-RGB Water Block HighFlow Product Suggesties en Nieuws 0
Jason Bitspower Classic VGA Water Block for GeForce RTX 3080 & 3090 HighFlow Product Suggesties en Nieuws 0
Jason Corsair Hydro X Series XC5 RGB CPU Water Block (AM4 & 1200) HighFlow Product Suggesties en Nieuws 0
Jason Corsair Hydro X Series XC7 en XC9 RGB CPU Water Blokken (1200/AM4 - 2066/sTRX4) - Zilver HighFlow Product Suggesties en Nieuws 0
Jason Corsair Hydro X Series XC7 RGB White CPU Water Block - 115X / AM4 HighFlow Product Suggesties en Nieuws 0
S Eerste water gekoelde PC. Waterkoeling 90
M Eerste water gekoelde PC bouwen. Waterkoeling 1
S AMD threadripper 3960x met water- of luchtkoeling Waterkoeling 3
D Lektesten, pomp laten draaien voor water circulatie en vullen Waterkoeling 19
V Water Block for Aorus 2070 Super? Waterkoeling 12
W Inbouw Water Cooling combinatie met Asus Maximus IX Extreme mboard Advies Waterkoeling Setup 2
ABRAWARE additieven bij X1 met distilled water Waterkoeling 3
O Advies water cooling 1000W+ Advies Waterkoeling Setup 57

Vergelijkbare onderwerpen

Terug
Bovenaan