• Vragen? Wacht niet langer op de antwoorden! Login of Registreer en plaats jouw vraag! Wij zullen je vragen z.s.m. beantwoorden.

geen water circulatie.

Thim

New member
Momenteel heb ik een game pc gebouwd en daarin gebruik ik de Lian Li O11D Distro-Plate G1 - with PWM Pump - DRGB gebruik.
Ik ervaarde dat ik geen water flow door mijn buizen had. Ik heb de stekker ook op mijn MSI TOMAhawk X570 moederbord op de Pump Fan1 aansluiting aangesloten, bij het aanzetten lijkt de pump wel actitiviteit te tonen maar lijkt niet volwaardig de touren te halen om het water te circuleren. Ik vermoed zelf dat er iets met de pomp niet goed is, zijn er wellicht nog suggesties? bijgaand afbeelding (2 filmpjes is niet mogelijk te plaatsen)
 

Bijlagen

  • DSC_0356.jpg
    DSC_0356.jpg
    253,6 KB · Weergaven: 40
Hoi Freddy, Bedankt voor je reactie. Vermoeden had ik ook in eerste instantie, in de bovenste fitting heb ik momenteel een slang op aangesloten waarmee ik hem vulde daarmee kan het lucht ook ontsnappen. Kast had ik inderdaad verschillende kanten op gekanteld en af en toe ontsnapt er een luchtbelletje. Ik heb de pwm stekker na het inschakelen van het systeem ook al een paar keer los gemaakt van de 12v aansluiting op het moederbord, de fans reageren daar op en gaan dan op volle touren draaien maar de pomp zie ik daar niet op reageren.
De pomp draait wel en in het kamertje met de leiding naar de grafische kaart zie je wel een beetje het water bruizen dus hij wil wel heel graag zijn werk doen maar die flow blijft helaas uit.
 
Hoi allen, bedankt voor jullie reactie. momenteel heb ik er behoorlijk meer water in zitten en is het lucht een heel stuk minder. Toch merk ik nog geen enkele verbetering.. Kan het zijn dat voor mijn bouw deze pomp niet krachtig genoeg is?
 
Pomp is krachtig zat.
Heb je de case ook al naar voren en naar achteren gekanteld gehad? Kan zijn dat er nog een flinke lucht bel onderin de radiator zit.
Zie wel dat je hem gekanteld hebt gehad maar volgens mij van links naar rechts. Kan verkeerd hebben hoor.

En zijn alle buizen wel strak gevuld met vloeistof?
 
Laatst bewerkt:
Ja ik heb de kast meerdere kanten op gekanteld maar wellicht nog niet helemaal voldoende want er zit nog wel lucht in, maar naar mijn mening zou hierdoor wel al enigszins flow te zien moeten zijn maar ik zal sowieso nog meer kantelen om dat lucht naar de reservoir te krijgen zodat ik steeds hem weer kan aanvullen.

Ik vraag me nog wel af of het kan zijn dat de pomp niet kracht genoeg is? kan het zijn dat deze pomp niet geschikt is voorde constructie zoals ik deze gebouwd heb of zou dat geen probleem mogen zijn?
 
Met de constructie wat ik heb en deze reservoir dan krijg je het lucht niet heel makkelijk in het reservoir wanneer deze in de bovenste buisjes zitten, als ik uiteindelijk de kast kantel dan zie je elke keer weer wat luchtbellen het reservoir ingaan. Daar zit nog wel lucht hoor en dat zal met nog een paar keer kantelen er ook wel uit gaan. Maar toch zou ik wel al wat flow moeten zien toch lijkt mij? Want het blijft volledig stil staan.
Vandaar dat ik dan toch afvraag of er een sterkere pomp op moet. In de bijlage heb ik foto's van mijn constructie. Vanaf de pomp zou deze via de onderste buis naar de GPU gaan en weer terug, vervolgens CPU, Radiator boven en vanuit daar naar de onderste radiator.
 

Bijlagen

  • DSC_0617.jpg
    DSC_0617.jpg
    213,2 KB · Weergaven: 13
  • DSC_0616.jpg
    DSC_0616.jpg
    141,6 KB · Weergaven: 13
  • DSC_0615.jpg
    DSC_0615.jpg
    239,2 KB · Weergaven: 12
  • DSC_0614.jpg
    DSC_0614.jpg
    271,6 KB · Weergaven: 13
  • DSC_0613.jpg
    DSC_0613.jpg
    290,1 KB · Weergaven: 12
  • DSC_0612.jpg
    DSC_0612.jpg
    260,4 KB · Weergaven: 14
Dat die kapot is kan natuurlijk ook nog maar ik zie wel activiteit in de pomp. Ik heb hem niet droog laten draaien nee het lucht zit voornamelijk bovenin maar kan moeilijk een kant op, elke keer nadat ik kantel krijg ik er wel wat lucht uit.
 
Ik heb een dubbel systeem. Een volledig systeem voor gpu en een voor cpu. Als je zeker bent dat er niets droog heeft staan draaien dan zou ik eens in de bios gaan kijken. Daar veel moederborden pwn signaal geven. Kan het zijn dat jou pomp net zoals bij mij niet draait of weinig. Tot er een bepaalde temp bereikt is en dan aan gaat slaan. Mijn gpu koelvloeistof staat 80% stil tenzij gamen of renderen. Die van de cpu ryzen 3900X overclocked zie je echt in het rond spuiten. bij aorus kan je dit pwm signaal ook nog appart aansturen via software. En idd lucht is echt klote. dat moet je er zoveel mogelijk uit zien te krijgen.
 
Vergelijkbare onderwerpen
Onderwerp starter Titel Forum Reacties Datum
M Nieuwe build weinig tot geen water retour in res. Waterkoeling 30
A Buizen vullen niet volledig op? / Pompen krijgen geen water in de buizen? Waterkoeling 67
Lqd [GEEN REACTIE] Einde hobby Verkocht 15
Mannekino Is er voldoende ruimte tussen een 16mm OD fitting en ventilator zodat ik geen extender hoef te gebruiken? Waterkoeling 7
Silversurfer Probleem met koelen van m.2 ssd (geen flow) Overige Koeling 4
HighFlow Fijne Paasdagen allemaal! (maandag 13-04-20 geen verzendingen) HighFlow Computer Cooling Shop 1
A nieuwe gpu , geen beeld Handleidingen en Installatie Tips 4
Freddy Geen verzendingen a.s. vrijdag en maandag i.v.m. Goede Vrijdag en Pasen en... TP17 :) HighFlow Computer Cooling Shop 0
Freddy Geen verzendingen op vrijdag 27-04-18: Koningsdag! HighFlow Computer Cooling Shop 2
K kwieri1985 - kevin - (nog geen naam, maar basis op CM Elite 130) Introductie: Stel jezelf en jouw PC voor 0
P Led strip gekocht maar geen idee hoe ik dit moet aansluiten! Cases en Modding 6
Freddy A.s. donderdag: Koningsdag! Geen verzendingen HighFlow Computer Cooling Shop 0
Sw333t Geen bevestiging bij uitschrijven voor het ontvangen van speciale aanbiedingen ed. HighFlow Webshop 0
TinusB Geen signaal beeldscherm en random reboot Problemen & Oplossingen 6
Verderf Z87 Mpower Max Random reboots en shutdowns, geen BSOD Problemen & Oplossingen 10
S Kan geen verkoop topic aanmaken? HighFlow Forum 17
wambamnl Eerste waterkoeling setup, geen budget. I5 4670K en 2x r9 290 g4 gaming. Advies Waterkoeling Setup 5
Sw333t [Gezocht] Kleine ssd, sata300/600, geen errors. 30-64 GB Gevonden 0
B ambient light (veel hulp nodig ben geen electries expert) Cases en Modding 4
l3p Geen email notificaties meer op abonnementen na email verandering. HighFlow Forum 14
Grav3D1gger Even voorstellen Grav3D1gger / Johnny Meerveld / PC heeft geen naam. Introductie: Stel jezelf en jouw PC voor 5
Sw333t [VERKOCHT] 2x Cooler Master JetFlo 120mm Black (geen led) Verkocht 4
Freddy Goede vrijdag en Pasen, geen verzendingen. Ontmoet ons tijdens TP12 HighFlow Computer Cooling Shop 0
D problemen met pc op starten geen beeld Handleidingen en Installatie Tips 1
MrGiorgio Is Kerst wel kerst als je geen cadeautjes doet? Algemene Discussies 13
J 4890 kan geen 3d beelden afspelen AMD / ATI 4
Hightower geen email bevestiging na bestelling HighFlow Webshop 2
J [VERKOCHT] EKWB Supreme LTX Plexi/Nickel (geen rondjes) Verkocht 3
I geen beeld met GPU #1 AMD / ATI 0
Karel88 Karel88 - Karel - Nog geen project Introductie: Stel jezelf en jouw PC voor 9
J PC draait wel, maar geen beeld, geen muis en geen toetsenbord... Problemen & Oplossingen 4
J Hof: geen verbod pedoclub Martijn Nieuws en Sport 19
arwin74 BSOD, daarna geen beeld meer, ook niet de BIOS Problemen & Oplossingen 7
R Computer boot, maar geen display Problemen & Oplossingen 10
DVS Geen fratsen ... Gallery & Build Logs 13
R Na 8 jaar geen watercooling het toch maar weer proberen, maar hoe? Advies Waterkoeling Setup 2
J JaronSenna - Arno - Nog geen project :-) Introductie: Stel jezelf en jouw PC voor 8
J Volkert van der G. mag GEEN 6 jaar strafvermindering krijgen! Nieuws en Sport 14
Freddy [SOLVED] Kan je geen berichten plaatsen? (met IE?) HighFlow Forum 9
P [Help] Geen flow in loop Waterkoeling 6
eknaap eknaap - Erik Knaap - ??? myn computer/project heeft geen naam.....|-( Introductie: Stel jezelf en jouw PC voor 9
D oqo e2 umpc wil geen verbinding maken met wifi. Problemen & Oplossingen 0
Z nog geen hardware onbekend budget. Advies Waterkoeling Setup 19
I geen draadloos internet verbinding Problemen & Oplossingen 4
K Kan bestelling niet plaatsen en geen keuze betaalmethode/verzendmethode HighFlow Webshop 2
E EK HF Supreme, geen highflow Jet plate? Waterkoeling 5
D Geen koeling schade ? Overige Koeling 4
S [Waterkoeling] Advies over samenstelling van WC geen vast budget. Advies Waterkoeling Setup 7
P Slechte vertalingen/Geen Vertalingen HighFlow Webshop 5
D-foX wel of geen goede koelvloeistof? Waterkoeling 7

Vergelijkbare onderwerpen

Terug
Bovenaan