• Vragen? Wacht niet langer op de antwoorden! Login of Registreer en plaats jouw vraag! Wij zullen je vragen z.s.m. beantwoorden.

additieven bij X1 met distilled water

ABRAWARE

New member
Zelf ben ik redelijk nieuw in de waterkoeling wereld en wil mijn nieuwe setup laten draaien met Mayhems x1 concentrate tesamen met gedestilleerd water.

mijn grote vraag/afweging:
1) is de concentrate afdoende of kan ik er beter een kill coil aan toevoegen?
of
2) is het misschien beter het gedestilleerd water te laten en ultra pure water te gebruiken, zonder kill coil?

Ik kan het antwoord nu niet uniform op Google vinden dus ik hoop door een van jullie (of jou Freddy) een antwoord te ontvangen. Alvast bedankt!
 
Makkelijkst is gewoon voor kant-en-klare te gaan, dan weet je zeker dat het goed is.

Mocht je toch zelf willen gaan mengen, dan heb je genoeg aan de concentrate.
Een Killcoil kan je erbij doen als extra zekerheid tegen bacteriën, is dus niet noodzakelijk, maar optioneel.

Nooit alléén gedistilleerd water gebruiken, je moet anti-alg/corrosie toevoeging erbij doen, anders krijg je op den duur alg groei en/of jouw blokken/radiatoren/tubes etc. krijgen een aanslag.
In het ergste geval verstopt de boel, raakt de boel over hit en wordt het geblust door een losspringende tube :sarc:

En voordat je jouw waterkoeling onderdelen gaat inbouwen, altijd eerst ff doorspoelen met alleen gedistilleerd water.
Zie daarvoor meer info hier: https://forum.highflow.nl/f6/radiator-door-spoelen-voor-gebruik-1256/
 
Bedankt voor je zeer duidelijke uitleg Freddy!

Dan zit ik alleen nog in mijn hoofd met de vraag of het nu nog enig nut kan hebben extra pure water te gebruiken ten opzichte van distilled water. Uitgaande van dat het al gemend wordt met een concentrate, doet dit nog iets? (Concentrate wordt bv Mayhems X1 100ml per 1L).

Dankje vast weer!
 
We hebben dit gedestilleerd water in de shop:
Nanoxia Coolforce CF1 Aqua Pure Water - 1000ml
Mayhems Ultra Pure H20 - 1 Ltr
Liquid.cool Ultra PURE Water - 1000ml
Mayhems Ultra Pure H20 - 5 Ltr

Deze zijn zuiverder dan gedestilleerd water die je bij de lokale supermarkt, drogist of bouwmarkt koopt.
De meningen zijn verdeeld of het de meerprijs waard is.
Ik zou zelf (geen verkooppraatje :sarc:) voor een van de bovenstaande gaan, als ik zoveel geld besteed aan hardware en een waterkoeling setup, dan ga ik niet bezuinigen op koelvloeistof, wat een belangrijke component is in het systeem.
Risico op problemen door koelvloeistof (zoals al hierboven genoemd, alg, aanslag, corrosie e.d.) wil ik zoveel mogelijk vermijden.
Het is namelijk een rotkarwei als je de boel weer uit elkaar moet halen om alles grondig schoon te maken, dat wil je dus voorkomen.
 
Vergelijkbare onderwerpen
Onderwerp starter Titel Forum Reacties Datum
D [GEZOCHT] Hulp bij laatste loodjes, omgeving Zoetermeer Gezocht 0
Slader cyclone bij singularity reservoir Waterkoeling 2
B hulp gevraagd bij instalatie hardtubes 16mm Waterkoeling 5
Freddy Phanteks D30 120mm én D30 140mm fans nu verkrijgbaar bij HighFlow.nl HighFlow Product Suggesties en Nieuws 1
D reservoir pomp top vraagje bij me eerste build Waterkoeling 4
T Fittingen te dicht bij elkaar ???? Waterkoeling 1
P Airflow in TT T900 bij dubbel loop Overige Koeling 2
R Hulp bij overclocken Overclocking 9
B De juiste bochten en aftappunt die passen bij mijn fittingen en hardtubes Introductie: Stel jezelf en jouw PC voor 5
B Flow sensor, bij pomp uitval apps laten uitschakelen, kan dat? Waterkoeling 1
C hulp nodig bij het plaatsten van buizen Advies Waterkoeling Setup 1
D Juiste fitting bij slang Waterkoeling 2
T Help bij reparatie waterkoeling (alvast dank) Waterkoeling 1
987Overlord Hulp bij laatste loodjes waterkoeling "the Beast" Advies Waterkoeling Setup 7
Freddy Gratis SC Acrylic Tube set bij bestellingen vanaf €150,- HighFlow Computer Cooling Shop 0
Freddy Nu ook Barrow waterkoeling verkrijgbaar bij HighFlow HighFlow Product Suggesties en Nieuws 8
Freddy Akoestische schuim panelen bij HighFlow (voor geluidsdemping, geluidsabsorptie) HighFlow Product Suggesties en Nieuws 10
F Welk kant boven/ bij dubbelzijdige pads & VGA RAM coolers Waterkoeling 3
B Hulp bij PETG buigen, omgeving Roermond Waterkoeling 5
Mandem Innovation Cooling IC Graphite Thermal Pad bij HighFlow HighFlow Product Suggesties en Nieuws 7
Freddy Ledger Wallet (Bitcoin & Altcoin) te bestellen bij HighFlow HighFlow Product Suggesties en Nieuws 14
P Hulp bij waterkoeling corsair obsidian 900D Waterkoeling 0
P Pomp maakt herrie bij opstarten pc Waterkoeling 12
Freddy Car Wrap / Wrap Folie -> Casemod Wrap bij HighFlow! HighFlow Product Suggesties en Nieuws 7
Freddy Singularity Computers bij HighFlow HighFlow Product Suggesties en Nieuws 11
Bas9466 asus radeon r 290 groene lijn bij film AMD / ATI 3
D Is de extender nodig bij een EKWB D5 combo? Waterkoeling 6
Q Tips, toevoegingen over bij elkaar gezocht materiaal Advies Waterkoeling Setup 17
P Advies bij waterkoeling opbouw Advies Waterkoeling Setup 2
Sw333t Geen bevestiging bij uitschrijven voor het ontvangen van speciale aanbiedingen ed. HighFlow Webshop 0
Freddy MDPC-X is terug, en verkrijgbaar bij HighFlow :) HighFlow Product Suggesties en Nieuws 39
T Hulp bij budget waterkoeling project. Advies Waterkoeling Setup 2
T Hulp bij toekomstig project Waterkoeling 0
Source Welke fitting bij PETG tubes Waterkoeling 10
maomanna Extra verzekering bij huren auto?? Algemene Discussies 5
Freddy Feser One Green voor €3,- en €2,50 bij 5 flessen !!! HighFlow Computer Cooling Shop 0
ForresT [Gezocht] Hulp bij instellen mailserver en caldav Synology nas Gevonden 1
MisterIce Hulp gezocht bij setup fans Overige Koeling 6
Freddy Crimping Tool / Tang voor pinnen op kabels, nu op voorraad bij HighFlow HighFlow Product Suggesties en Nieuws 2
D hulp bij kleur van de fluid Waterkoeling 8
D hulp bij eerste scratch build Cases en Modding 4
E Hulp gevraagd bij keuze koelvloeistof Waterkoeling 7
Hightower Tp 13 polo shirt bijvoegen bij een bestelling. HighFlow Webshop 6
S Bij opstarten vaak niet langs POST, soms wel, random uitvallen Problemen & Oplossingen 7
Freddy DustEND Dust Sticker Filter bij HighFlow.nl HighFlow Product Suggesties en Nieuws 1
Freddy Leden taggen nu mogelijk met @nickname en bij quotes:) HighFlow Forum 13
T Swiftech H220X en H240X op voorraad bij HighFlow! HighFlow Product Suggesties en Nieuws 20
Z Hulp nodig bij R9 290X Waterkoeling!!! Advies Waterkoeling Setup 48
Freddy Fujipoly Thermal pads, professionele thermal pads nu beschikbaar bij HighFlow HighFlow Product Suggesties en Nieuws 1
D Waterkoeling Hulp bij samenstellen X79 S2011 3x AMD HD79xx € ???? Advies Waterkoeling Setup 12

Vergelijkbare onderwerpen

Terug
Bovenaan