tvanderpoorten
New member
Hallo,
ik heb sinds kort een nieuwe setup gebouwd.
De R9 290 (stock cooler) is zoals bekend erg gehorig en kan oplopen tot 95 graden, ik dacht er geen last van te zullen hebben maar baal nu behoorlijk!
Dit is mijn setup:
Corsair Carbide air 540 behuizing
MSI Z87-G41 socket 1150 moederbord
i5 4760K
CPU Noctua NH-D14
Sapphire R9 290 4GB
Crucial 8 GB DDR3 1866
250 GB SSD Samsung EVO
1 TB Seagate Barrauda 7200
Ik wou eerst voor de goedkoopste optie gaan betreft de koeling de Arctic Cooling Accelero Xtreme III.
Helaas is de leverbaarheid van deze air koeler waardeloos en hebben alle verkoop punten geen idee of ze nog wel binnen komen..(iemand tips voor andere air coolers?)
Ik ben me aan het oriënteren voor een water koeling setup wat wel nieuw is voor mij.
Over 5 maanden word ik vader van een tweeling en wil dus niet (te veel) besteden.
Heeft u tips dan hoor ik het graag!
Met vriendelijke groet,
Tom van der Poorten
ik heb sinds kort een nieuwe setup gebouwd.
De R9 290 (stock cooler) is zoals bekend erg gehorig en kan oplopen tot 95 graden, ik dacht er geen last van te zullen hebben maar baal nu behoorlijk!
Dit is mijn setup:
Corsair Carbide air 540 behuizing
MSI Z87-G41 socket 1150 moederbord
i5 4760K
CPU Noctua NH-D14
Sapphire R9 290 4GB
Crucial 8 GB DDR3 1866
250 GB SSD Samsung EVO
1 TB Seagate Barrauda 7200
Ik wou eerst voor de goedkoopste optie gaan betreft de koeling de Arctic Cooling Accelero Xtreme III.
Helaas is de leverbaarheid van deze air koeler waardeloos en hebben alle verkoop punten geen idee of ze nog wel binnen komen..(iemand tips voor andere air coolers?)
Ik ben me aan het oriënteren voor een water koeling setup wat wel nieuw is voor mij.
Over 5 maanden word ik vader van een tweeling en wil dus niet (te veel) besteden.
Heeft u tips dan hoor ik het graag!
Met vriendelijke groet,
Tom van der Poorten