• Vragen? Wacht niet langer op de antwoorden! Login of Registreer en plaats jouw vraag! Wij zullen je vragen z.s.m. beantwoorden.

Lektesten, pomp laten draaien voor water circulatie en vullen

Daniello

New member
Om het water door het systeem te krijgen moet ik de pomp laten draaien, nu heb ik dit gezien cable pump testing adapter EKWB, als ik deze op een sata stekker druk en de voedingsknop aanzet, dan gaat de pomp toch draaien? zonder dat ik het systeem opstart. Is het beter om alle kabels van de overige componenten af te koppelen? zodat daar geen spanning op gaat staan als de voeiding aangaat?
 
Het beste is idd niks aansluiten, alleen de pomp.
Mocht er dan onverhoopt een lekkage zijn en er komt vloeistof op jouw videokaart of moederbord, dan gaat er niks kapot (geen stroom = geen kortsluiting).

Je hebt wel een bridging tool nodig, zodat de voeding aangaat:
(hier moet je voeding telkens aan en uitzetten, via de aan/uit knop achter de voeding of stekkerblok)

Met deze gaat het wat makkelijker, kan je de schakelaar gebruiken:
 
Je bedoelt deze denk ik:

Dat is idd ook een optie.
Als jouw pomp een molex aansluiting heeft, dan kan je het rechtstreeks erop aansluiten.
Anders moet je nog een adapterkabeltje voor bijbestellen.

ooh ze hebben hem dus wel ik zocht me al helemaal rot, thansk voor de attentie;) Ja de pomp heeft zowel een 4 pin molex als een pwm 4 pin aansluiting.
 
Het allerbeste om te lektesten is beginnen met lucht in de loop te doen en te testen door er 5 bar in te pompen. Hier hebben ze ook een leuk ding voor gevonden. Heb deze zelf ook! Dr drop. Als je dat gedaan hebt, water in je loop doen en met de PSU bridge alleen je pomp laten draaien de rest werkt dan wel gewoon behalve alles wat op het mobo zit. En wat Freddy zegt, geen stroom is geen kortsluiting.
 
5 bar?? de meeste rads kunnen max 2 bar hebben dacht ik gelezen te hebben zoals de X-Flow van ACool.. 5 bar zou ik er mooit opzetten... in mijn ogen ook niet nodig. van bij 1.5 bar weet je al of het lekt..
 
Het allerbeste om te lektesten is beginnen met lucht in de loop te doen en te testen door er 5 bar in te pompen. Hier hebben ze ook een leuk ding voor gevonden. Heb deze zelf ook! Dr drop. Als je dat gedaan hebt, water in je loop doen en met de PSU bridge alleen je pomp laten draaien de rest werkt dan wel gewoon behalve alles wat op het mobo zit. En wat Freddy zegt, geen stroom is geen kortsluiting.

Nee joh. Als je gewoon nadenkt voordat je gaat bouwen, alles dubbel controleert (fittingen) voordat je gaat vullen is er niets aan de hand.
Het is niet dat het water er aan alle kanten uitspuit als er een 'lek' is. Dat gaat echt per druppel, als je gewoon keukenpapier erin legt is dat ook geen punt.

Die 30 euro kan je beter aan je loop besteden.
 
Het beste is idd niks aansluiten, alleen de pomp.
Mocht er dan onverhoopt een lekkage zijn en er komt vloeistof op jouw videokaart of moederbord, dan gaat er niks kapot (geen stroom = geen kortsluiting).

Je hebt wel een bridging tool nodig, zodat de voeding aangaat:
(hier moet je voeding telkens aan en uitzetten, via de aan/uit knop achter de voeding of stekkerblok)

Met deze gaat het wat makkelijker, kan je de schakelaar gebruiken:
Is echt superhandig met een switch erop,een aanrader.
 
Ik heb een leaktest gedaan met de barrow leaktester op mijn waterway board aangesloten,ik blijf maar pompen???Wat kan ik nu doen?thx

Als je constant door kan blijven pompen heb je de loop niet volledig afgesloten.

Fittingen zijn crap,niet lekvrij...

Mochten ALLE fittingen 'lek' zijn wat mij sterkt lijkt dan zou je er alsnog redelijke druk op moeten kunnen zetten, zonder dat je door hoeft te blijven pompen en zou de druk geleidelijk naar beneden moeten gaan.
 
Heb getest met rook,en alle wolverine fittingen lekken,de 2 fittingen aan de gpu zijn 90° multi link ad en zijn de enigste 2 die goed zijn...Geloof me de wolverine fittingen zijn hard to handle...Zitten muurvast dat wel,maar qua lekken niet te doen...

Een fabrikant of een webshop gaat echt geen producten verkopen die niet werken of kapot zijn.
Een fitting kan altijd lek zijn, ook al komt die nieuw uit de verpakking. Zelf uiteraard ook wel eens gehad.

Maar letterlijk ALLE die je hebt ontvangen? denk dat het probleem eerder aan jou kant ligt dan aan de fittingen.
Niet de o-ringen helemaal naar de sodemieter gedrukt?
 
Vergelijkbare onderwerpen
Onderwerp starter Titel Forum Reacties Datum
J Lekkage tijdens lektesten, moederbord nat, en nu? Waterkoeling 5
Mortum Waterkoeling lektesten met lucht Handleidingen en Installatie Tips 29
I Advies lektesten Waterkoeling 7
D Veel bubbels in reservoir na installeren niewe pomp Waterkoeling 3
foxbuster Pomp niet op 100 uitsturing te krijgen Waterkoeling 8
X Problemen met pomp reservoir (3 nieuwe pompen op 1jaar?) Waterkoeling 1
B EK D5 pomp gescheidenaansluiten op distroplate Waterkoeling 1
W Nieuwe setup, welke pomp en reservoir? Waterkoeling 1
D reservoir pomp top vraagje bij me eerste build Waterkoeling 4
djghostogb vraag over D5 pomp Advies Waterkoeling Setup 2
C Raar geluid uit en bubbels uit pomp Waterkoeling 4
J DDC pomp revisie van EK Distro-Plate G1 HighFlow Webshop 2
R Bevestiging van mijn pomp/reservoir combo Waterkoeling 2
M info setup pomp/flow uitbreiding. Waterkoeling 3
K pomp werkt niet Waterkoeling 5
M D5 pomp start pas na een minuut of 10. Please help! Waterkoeling 3
P Advies handleiding Thermaltake Pomp/Res PR22-D5 Plus Hardware & Software 3
Bl4ckj4ck666 NZXT Kraken Z73 AIO + ASUS ROG Strix X570-e gaming, pomp werkt niet Problemen & Oplossingen 7
B Flow sensor, bij pomp uitval apps laten uitschakelen, kan dat? Waterkoeling 1
C Te weinig Flow met mijn EK pomp? Waterkoeling 8
M Welke pomp en welke radiator? Waterkoeling 2
M VRAAG Informatie - D5 pomp bracket en Phanteks Enthoo Primo compatibiliteit Advies Waterkoeling Setup 4
jesse20 Pomp aanzetten en dan systeem aanzetten? Waterkoeling 5
R Advies pomp voor eerst installatie Advies Waterkoeling Setup 2
X thermaltake tower 900 pomp Bracket Advies Waterkoeling Setup 3
S Nieuwe pomp voor Barrow top Waterkoeling 1
D Pomp stuk Waterkoeling 4
Freddy EK FLT Reservoirs, plat zonder en met DDC of D5 pomp HighFlow Product Suggesties en Nieuws 2
Hightower O ring D5 pomp ekwb HighFlow Product Suggesties en Nieuws 1
foxbuster Pomp niet 100% vermogen / maximaal in override Waterkoeling 3
M Kapotte ddc pomp Waterkoeling 2
M nieuwe pomp koppelen aan Bitspower Water Tank Z-Multi 150 reservoir Advies Waterkoeling Setup 3
H nieuwe pomp+res nodig Waterkoeling 2
Heineken Nieuwe pomp maakt raar geluid Problemen & Oplossingen 4
S D5 pomp spare part Waterkoeling 3
Hightower Bitspower ddc pomp mod Waterkoeling 1
R is dit normaal voor een D5 pomp? Waterkoeling 10
R wat voor mount voor d5 pomp/ res combo Advies Waterkoeling Setup 1
SupaDutch1 2 Pomp's !! helppp!! Waterkoeling 10
D Traag opstarten pomp Waterkoeling 20
U Pomp Covers Advies Waterkoeling Setup 2
J DDC of D5 pomp gebruiken Advies Waterkoeling Setup 2
P Pomp maakt herrie bij opstarten pc Waterkoeling 12
S Magicool pomp Reservoir tube vervangen Waterkoeling 4
C een pomp vraag voor eerste build Waterkoeling 2
B Past deze bracket met EK D5 revo PWM pomp+res? Waterkoeling 1
the_cyberspace Aquacomputer Pomp adapter voor DDC pomp HighFlow Product Suggesties en Nieuws 4
W Welke Pomp/Reservoir Waterkoeling 4
K Fittingen, reservoir en pomp mounts. Waterkoeling 12
H 4 pins 12 volt pomp icm PSU? Overige Koeling 5

Vergelijkbare onderwerpen

Terug
Bovenaan