• Vragen? Wacht niet langer op de antwoorden! Login of Registreer en plaats jouw vraag! Wij zullen je vragen z.s.m. beantwoorden.

Temp Sensors plaatsen van Scythe Kaze Master PRO

Als je waterkoeling heb is een goeie plek altijd in de radiator. Omdat de temperatuursensoren van Scythe als het goed is redelijk plat zijn kan je ze ook prima net tussen je CPU blok en IHS proppen zonder dat het temperatuursverschillen oplevert. Zelfde geldt voor je GPU uiteraard. Andere interessante plekken zijn de onder- en bovenkant van je kast, en natuurlijk de harde schijven.

Als je het mooi wil doen bij waterkoeling kan je zels nog een in-line temperatuursensor aanschaffen, die kan je hier vinden.
 
Interessante temperaturen om te weten vind ik altijd:

RAM temp (een sensor tussen de chip en heatsink proppen)
Air in temp
Air out temp
In case temp, ergens willekeurig in de case
Voeding temperatuur (voeding open schroeven en op de heatsink plakken)

Uiteraard kan je met deze plaatsingen niet echt goed fans regelen op de automatische stand, maar zijn wel interessante temperaturen om te weten :)

(verdomme Alex ben me toch niet steeds voor :p )
 
Bedankt voor de snelle reactie manenn .
Alex misschien en domme vraag wat bedoel je met IHS ?
En inderdaad ben ik met en nieuwe waterkoeling installatie bezig van daar
Ik vroeg me af of event nog wat foto's zijn van het plaatsen. Het is voor me de eerste keer
Met mijn vorige installatie heb ik geen controller gehad en geen sensors.
Deze keer gebruik en waterblock van Koolance voor CPU en mobo ASUS Rampage III extreme
en een block van Bits power voor GPU GTX 480.Case Obsidian 800D.
Fans 3x die standaard in de case zitten plus 3x op het rad.
 
De IHS is de heatsink van je CPU. Dus wat ik eigenlijk bedoel is dat je temperatuursensor in principe tussen het waterblok en je CPU in kan proppen. Dit is altijd handig, omdat als het goed is Scythe een alarmsysteem heeft ingebouwd, dus mocht er iets mis gaan, dan hoor je het ook meteen (in plaats van dat je pc uit gaat of helemaal overlijd of iets dergelijks).

Lol, Sanders, om 3 uur 's avonds en ik ben je net 3 minuten voor, what are the odds :082:...
 
Omdat de temperatuursensoren van Scythe als het goed is redelijk plat zijn kan je ze ook prima net tussen je CPU blok en IHS proppen zonder dat het temperatuursverschillen oplevert. Zelfde geldt voor je GPU uiteraard.

Is dat al door iemand goed getest? Ik weet eigenlijk nog niet beter dan die sensoren er nooit tussen het koelblok en de IHS te stoppen.
Het dikste punt van die sensor zit in de punt van dat metalen draadje (0.43mm dik/dun). Dat vind ik zelf wel vrij dik om er tussen te stoppen.


In de manual van het Koolance 350 en de 360 cpu blok staat hoe zij aanbevelen om die sensor te plaatsen. (is dezelfde sensor als die van de kaze master)

Koolance 350:

b7ig3m.jpg



en bij de koolance 360:

293zp52.jpg


Bij de K360 wordt de sensor gedeeltelijk op de onderkant van het blokje geplakt, maar wel op een gedeelte dat niet in contact komt met de IHS.
 
Mhhm, ik zit nu zelf even te denken hoe ik het ook alweer had gedaan. Het zou goed kunnen dat hij er bij mij ook niet of nauwelijks tussen zat. Ik ga hier maar even met je mee voor de veiligheid en raad AT61 aan om het dus maar niet tussen IHS en blok in te zetten (sorry voor eventuele verwarring ;)).
 
De laatste paar maanden heb ik niet heel veel meer de waterkoelforums afgespeurd, dus ik dacht misschien een test oid hierover gemist te hebben. ;)

Dat plastic is slechts 0.10mm dik. Misschien dat je alleen dat uiterste puntje er tussen had zitten?
Misschien kan het met sommige blokjes ook wel. Bij een blok met een bol staande onderkant (de bowed blocks) is er aan de zijkant waar de minste druk is misschien wel ruimte voor een sensor.
Maar ik denk dat de sensor aan de zijkant van het blokje net zo effectief is als het doel is om oververhitting te signaleren. Een watertempsensor zou voor dat doel ook nog kunnen dienen. Bij de meeste mobo's kan je die temp waarschuwing al in de bios instellen.
Het lijkt me dus ook niet een plek om al te veel moeite voor te doen om een tempsensor tussen te zetten.

(Hieronder een vid van een testopstelling PTPetra waar hij he IHS heeft laten bewerken om er een tempsensor in te krijgen.:p -->1:35 (je ziet er niets van, maar misschien wel leuk om te zien waar hij al zijn tempsensoren geplaatst heeft. ;))

Voor zijn testopstelling heeft die moeite om dat te doen dan waarschijnlijk wel weer zin, omdat je als tester dan in ieder geval weet wat voor type sensor er bebruikt wordt + dat die sensor door die bewerkte IHS waarschijnlijk zo dicht mogelijk in de buurt van de warmste plek zal zitten. )
 
Maar even alle gekken op een stokkie, heeft toch geen nut om een tempsensor op de ihs te plakken.
De echte temp van de cpu lees je gewoon uit je bios of met coretemp of e.d programma??
 
nou plak ze waar je denk ze nodig te hebben, mocht je er nog 1 over hebben kun je die altijd nog op je blikje fris/biertje plakken tijdens het computeren :p

Geweldig idee! :D :023:

Eentje voor de koffie lijkt me ook erg handig. Gekoppeld aan een tempalarm voor wanneer de koffie onder een bepaalde temp komt. Hier wordt het te vaak koud of lauw wanneer ik met m'n aandacht te lang bij het scherm ben.
 
Vergelijkbare onderwerpen
Onderwerp starter Titel Forum Reacties Datum
wijthoef Hoge CPU temp met h80i v2 Waterkoeling 3
U Asus Maximus IX Formula - Flow en Temp sensor Advies Waterkoeling Setup 1
P temp software Hardware & Software 6
88Gamer88 XSPC LCD Temp Sensor (Green) V2 + G1/4 Plug Sensor HighFlow Product Suggesties en Nieuws 3
S GPU temp/fps probleem - HD7870 Crossfire Waterkoeling 7
N Temp Sensor aansluiten? Waterkoeling 3
Aequitis temp meter vraagje Electronica 4
J Extreem hoge temp Auxtin @HWmonitor Overige Koeling 1
Harjo [IN-ACTIVE] Voltcraft temp sensor Verkocht 0
yamaha_R1 Temp sensor vraagje Waterkoeling 2
tomasvanderpijl Inline Temp sensor Waterkoeling 3
C temp progje Waterkoeling 7
yamaha_R1 temp's 3770K - ??? Overige Koeling 2
Legendary1985 [VERKOCHT] BP matt black aftapkraan + Aquacomputer inline Temp sensor Verkocht 12
O XSPC LCD Display Temp sensor extension? Cases en Modding 2
W temp sensor op mobo Waterkoeling 4
B Max. Temp Q6700 Overclocking 4
hondaygo [IN-ACTIVE] afsluitschroef van temp meter. Gevonden 2
V temp sensor geeft negatieve waarde Electronica 3
soppy Hoge temp's Waterkoeling 14
B maximale water temp? Waterkoeling 6
vincent Home-made schroud met temp. sensor Handleidingen en Installatie Tips 4
I Mn eerste wc rig temp vraagje Waterkoeling 5
Thierry Temp.sensor met display groen HighFlow Product Suggesties en Nieuws 8
E Hoge temp? Waterkoeling 21
Betrayedcover [GPU] max temp? Hardware & Software 9
M i7 920 en Noctua nh-d14 hoge temp Overige Koeling 22
Legendary1985 Idle temp 40 C met scythe mugen 2 help Overige Koeling 10
Caveman cpu temp hoger dan true lucht Waterkoeling 3
J Hoge temp southbridge Hardware & Software 29
Silverspeed na lappen v/d cpu temp met 10°C omhoog Overige Koeling 13
G Vreemde temp. in everest & voltage vraag Hardware & Software 12
stravinski temp verschil tussen.... Waterkoeling 10
D mooie frame voor temp display Cases en Modding 3
Baloo.be Temp sensor Waterkoeling 2
T Waar en hoe plakken jullie temperatuur sensors? Handleidingen en Installatie Tips 5
P hulp nodig met plaatsen reservoir Waterkoeling 10
M In Win 805I advies gevraagd voor plaatsen fans. Waterkoeling 33
P Plaatsen chiller Advies Waterkoeling Setup 1
D Welke Quick Disconnects en waar te plaatsen? Waterkoeling 1
D koeling pasta verwijderen van de cpu en gpu en atic cooling plaatsen op cpu en gpu Overige Koeling 1
C Hardeschijf op grond plaatsen met een bracket? Hardware & Software 11
Bart D Kan bestelling niet plaatsen/betalen iDEAL - totaal bedrag klopt niet?? HighFlow Webshop 5
Q Waar radiator plaatsen? Waterkoeling 5
Freddy [SOLVED] Kan je geen berichten plaatsen? (met IE?) HighFlow Forum 9
C [Advies Nodig] Draining unit & plaatsen 2de RAD Waterkoeling 2
vincent case openen en moederbord plaatsen Handleidingen en Installatie Tips 1
P Na plaatsen extra Sata schijf start pc niet op Problemen & Oplossingen 6
K Kan bestelling niet plaatsen en geen keuze betaalmethode/verzendmethode HighFlow Webshop 2
K Plaatsen van voeding Hardware & Software 5

Vergelijkbare onderwerpen

Terug
Bovenaan