• Vragen? Wacht niet langer op de antwoorden! Login of Registreer en plaats jouw vraag! Wij zullen je vragen z.s.m. beantwoorden.

Na plaatsen extra Sata schijf start pc niet op

peterh

New member
Mijn pc heeft een ASUS P8H67-M Evo moederboard.
Op mijn 4 sata aansluitingen heb ik aangesloten 2 hd's in RAID1 en een dvd brander.
Op de 4e aansluiting wil ik een extra hd aansluiten. Als ik dit doe, wil de pc niet meer opstarten.
Als ik de hd weer verwijder, werkt alles weer.
Heeft iemand een oplossing voor dit probleem?

Alle suggesties van harte welkom.
Peter
 
dat is zeer vreemd... eerste gedachte is dat die wil booten op die hdd. Wss ligt het aan de raidsetup. Probeer de hdd eens aan te sluiten op de sata van de dvd-rom (dat je de dvdrom niet aansluit).
en mss ook die hdd even testen op een andere pc.
 
kortsluiting in de HDD??

is hij nieuw of tweedehands?

probeer eens die hdd los te koppelen en dan opstarten, en als dat werkt de rest loskoppelen en alleen met die hdd opstarten
als hij zonder wel nog wilt opstarten en alleen met niet is het die hdd en zit er iets goed fout in die hdd (en moet je dus contact opnemen met de verkoper)
 
Gezien het feit dat je in RAID zit (en dus AHCI), zou ik proberen de pc eerst te booten zonder de HDD, en zodra je in Windows zit hem dan aan te sluiten. In AHCI zijn HDD's zo ongeveer plug 'n play, dus dat kan prima. Als hij dan niet crasht (zou me verbazen als hij dat wel doet) dan kan je de schijf controleren op fouten ed. Veel succes ;)
 
Vergelijkbare onderwerpen
Onderwerp starter Titel Forum Reacties Datum
K ineens heter na plaatsen extra fans Overige Koeling 10
P hulp nodig met plaatsen reservoir Waterkoeling 10
M In Win 805I advies gevraagd voor plaatsen fans. Waterkoeling 33
P Plaatsen chiller Advies Waterkoeling Setup 1
D Welke Quick Disconnects en waar te plaatsen? Waterkoeling 1
D koeling pasta verwijderen van de cpu en gpu en atic cooling plaatsen op cpu en gpu Overige Koeling 1
C Hardeschijf op grond plaatsen met een bracket? Hardware & Software 11
Bart D Kan bestelling niet plaatsen/betalen iDEAL - totaal bedrag klopt niet?? HighFlow Webshop 5
Q Waar radiator plaatsen? Waterkoeling 5
Freddy [SOLVED] Kan je geen berichten plaatsen? (met IE?) HighFlow Forum 9
C [Advies Nodig] Draining unit & plaatsen 2de RAD Waterkoeling 2
vincent case openen en moederbord plaatsen Handleidingen en Installatie Tips 1
K Kan bestelling niet plaatsen en geen keuze betaalmethode/verzendmethode HighFlow Webshop 2
K Plaatsen van voeding Hardware & Software 5
K Vandal switch op een lamptron cffl inverter plaatsen Handleidingen en Installatie Tips 23
A Temp Sensors plaatsen van Scythe Kaze Master PRO Handleidingen en Installatie Tips 19
K Laing D5-MCP655 plaatsen, mag het op zijn kant? Waterkoeling 13
Xtrafresh X-life dit weekend (2/7) in Nijmegen. 144/178 plaatsen bezet! Lan Party 3
D Hoe voeding het beste plaatsen Cases en Modding 19
Blackruby Temperatuur sensor plaatsen/vastmaken. Handleidingen en Installatie Tips 6
B Waar pomp plaatsen in Silverstone Raven 2 RV02 Waterkoeling 20
N fancontroller tussen cpu koeler en case fans plaatsen raadzaam ? Overige Koeling 13
E Hold Down plate vervangen of erbij plaatsen? Waterkoeling 11
Slader plexi glas plaatsen Cases en Modding 17
J watercooling plaatsen op een asus p5e Waterkoeling 4
HighFlow Black Friday 2023 Extra Black Friday Deals! HighFlow Computer Cooling Shop 0
M Alphacool koppeling extra ringen? Waterkoeling 1
maomanna Extra verzekering bij huren auto?? Algemene Discussies 5
R Extra radiator - nieuwe pomp - en GPU waterblok Advies Waterkoeling Setup 1
P Extra onderdelen voor Aqua-Computer Aquaero 6 PRO Cases en Modding 2
Sw333t [CANCELLED] Cooler Master Elite 120 Advanced White met diverse extra's Verkocht 8
arwin74 Decoupling set for pump installations, extra-soft yellow rubber buffers HighFlow Product Suggesties en Nieuws 2
P Advies over eventueel extra pomp/radiator Waterkoeling 21
Stephan---pro wat kan ik nog krijgen voor mijn corsair 800D case + extra`s?? Algemene Discussies 2
tomasvanderpijl [CLOSED] Apple iPad Wi-Fi 16GB Zwart + extra's Gesloten 0
l3p [VERKOCHT] Aqua-Computer AMS Airplex Modularity System + veel extra's Verkocht 3
H [IN-ACTIVE] Koolance TNK-501 Rev 1.1 Single 5.25" Reservoir + extra's. Verkocht 1
alain-s [IN-ACTIVE] Fittings + fillport + extra Verkocht 3
Skydrone Extra aan/uit knop monteren Cases en Modding 15
D extra harde schijven en gelijk een nieuwe voeding Hardware & Software 8
M WC set aanpassen: GTX 460 waterkoelen + extra rad Waterkoeling 1
Marcel2102 Extra voeding voor waterkoeling noodzakelijk? Waterkoeling 2
D hoe gebruik maken van extra video geheugen ? Hardware & Software 3
Sw333t [VERKOCHT] EK-BAY Spin RES DUAL Loop - Black Acetal met extra's. Verkocht 4
The_Saviour# [TKA-PS2] PS2 Slim + extra's Verkocht 5
AzzKickr Extra Bitspower Matt black fittings HighFlow Product Suggesties en Nieuws 4
C Extra physx kaart? Hardware & Software 2
ShockRaver Reeds weer een snelle levering met veel extra's :D HighFlow Testimonials / Shopreviews 0
Z Be Quiet! extra PSU rails sata stekkers Hardware & Software 3
S Een extra Radiator toevoegen aan loop, maar welke? Waterkoeling 2

Vergelijkbare onderwerpen

Terug
Bovenaan