• Vragen? Wacht niet langer op de antwoorden! Login of Registreer en plaats jouw vraag! Wij zullen je vragen z.s.m. beantwoorden.

Project Robmos!

Status
Niet open voor verdere reacties.

Dark-NighT

New member

Hey Highflowers!

Hierbij een nieuwe buildlog voor me mooie Coolermaster Cosmos S case die een prachtig verjaardags kado was, de bedoeling is om mijn huidige hardware van de Cosmos RC 1000 over te gooien naar de nieuwe kast. Dit keer wou ik er wel wat meer moeite in steken en heb gewacht totdat alle onderdelen besteld waren, wat nu gebeurt is en ik alleen hoef te wachten op delivery. Maar eerst even dit.

De huidige situatie, Cosmos RC1000, geen native 360mm Radiator support, zit al een 280mm in dus vandaar de externe rad zoals hier te zien is.



De 280mm Radiator gaat niet passen in de cosmos S, maar daar kom ik later nog wel op terug, voor nu, de Cosmos S en wat prep werk gedaan.

Karton dient als opmaak voor aluminium plates!

pict0107zy.jpg


De plaat die in het midden van de kast de optical bays bedekt word een geperforeerde plaat, zodat er toch nog airflow is.

pict0106u.jpg


Ik heb van een goeie vriend de Hard Disk bay gekregen van een Bitfenix Prodigy, ik wilde de standaard hd bay niet gebruiken omdat ik vind dat de space tussen de hard disken letterlijk te weinig is, dus het was ff boren en meten, en het is nog niet helemaal center, maar goed genoeg.

pict0060fo.jpg


pict0061a.jpg


Past Net, en dat is perfect!

pict0062nw.jpg


pict0063zi.jpg


En natuurlijk wat cable management gaten, wantja dat hoort er ook bij, die moeten nog afgewerkt worden en mischien nog wat groter, maar dat scheelt weer een hoop gedoe.



Verder nog de grill aan de bovenkant eruit geknipt, allemaal leuk en aardig maar met een radiator daar en fans dr boven, laatste wat ik wil is een stof ophoping in de grill, nergens voor nodig.



De aluminium platen zijn in bestelling en hopelijk volgende week geleverd, evenals de bestelling die zojuist bij HighFlow is gemaakt, reservoir niet op voorraad, hier is de lijst.



Jep, 2 vandal switches, ik ga niet dat gruwelijk irritante touch powerbutton ding gebruiken, dat ding heeft zn problemen en die kabel ziet er niet uit, de kast komt ook zonder reset switch, vandaar de 2e vandal switch.

De hardware:

Intel i5 3570K
8gb Corsair vengeance 1866mhz, helaas rood maar whatever
Msi Z77 Mpower
GTX 570 sli
Asus Xonar Xense
OCZ 120 gb agility 3 ssd
3x 1 tb hard drives

Nog zat te doen in ieder geval. Freddy alvast bedankt voor de lollie die er ongetwijfelt bij komt haha

Updates zodra er spul binnekomt!

Cheers.
 
Laatst bewerkt:
UPDATE!!!

Genoeg gewerkt voor vandaag. hier zijn de resultaten tot nu toe!

pict0067y.jpg


pict0068uh.jpg


pict0073mj.jpg


pict0076ar.jpg


pict0075ew.jpg


Dat was ie dan voor vandaag, nu eerst ff lekker relaxen!

comments welcome!
 
Update!

End of the line!

Shit, dat alphacool reservoir bleef maar lekken, zelfs na teflon tape behandeling kwamen er nogsteeds druppels uit, ik was het zat, ben op dit moment helemaal klaar met waterkoeling, mischien in de toekomst weer n keer maar na 3 jaar waterkoeling zit ik nu weer op air.

De kast was gister eigelijk zo goed als klaar, maar het mocht niet baten, ik heb de aluminium platen erin gelaten en er komt binnekort een fatsoenlijke air cooler voor me cpu en dan hou ik het er bij, desondanks ziet me nieuwe cosmos er nogsteeds goed uit.

Hier nog wat foto's van toen de kast klaar was en nu weer op air.

Water.

pict0113wj.jpg


pict0121ps.jpg


pict0078x.jpg


Air

pict0123k.jpg


pict0125lh.jpg


Beetje sonde van de spullen die besteld zijn, reservoir gaat zoiezo een RMA krijgen en de rest verkoop ik wel weer, hoe dan ook, pc is nu ook redelijk stil dus whatever, en ik zit niet meer met kopzorgen over me reservoir en gekkigheid.
 
Beetje lame dat je naar 3 jaar evaring je van de muts laat slaan dat er een reservoir lekt...
Kan gebeuren gozer ben er zelf geweest met mijn sr-2 build toen de acetal top de G1/4 draaiden knapte dat is 100x zo erg met 2x een DDC355 op max speed als je dan gaat denken wat er qua waarde inhangt van hardware.
Dus ik zeg :

Niet zo miepen en je gewoon een nieuw reservoir scoren en gaan met die banaan je heb killer hardware dus maak er ook gebruik van !:)

Wat lekt er uberhaupt aan het reservoir ?
 
Dit reservoir heeft 4 mini led tubes, die in de bodem draaien met een klein rubber ringetje, daar bleef het lekken helaas. ik vind het niet erg meer om op air te zitten, heb bestwel wat meer problemen gehad tijdens deze build en dat reservoir was de laatste druppel op mijn geduld.

Reservoir : Alphacool Cape Fuzion Core 30 Acetal Black 15144

Mischien in de toekomst is er weer plaats voor waterkoeling, maar voor nu bevalt air me ook wel weer, het is sonde van de investeringen die er gedaan zijn in deze kast, maar aan de andere kant het is ook wel weer een koste plaatje minder, hardware word niet meer zo belachelijk warm om waterkoeling echt een waarde te geven. natuurlijk horen looks daar ook bij en stilte als je het goed doet maar op een of andere manier trekt dat me niet meer, niet na die dagen van dit ding bouwen met vele problemen.
 
Echt zonde man.. vind hem met alle wc erin veel mooier!

En dat voor een lekkende res :(

Hopelijk bedenk je je nog

(kheb eventueel nog wel een 250 res van EK voor een prikkie liggen voor je)
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Vergelijkbare onderwerpen
Onderwerp starter Titel Forum Reacties Datum
iSP Project muziekstreamer Gallery & Build Logs 11
ThomasJS Project SteelOak Gallery & Build Logs 23
Bl4ckj4ck666 Project Antec P120 crystal Gallery & Build Logs 22
Mannekino Custom loop kerstvakantie project in O11 Dynamic XL voltooid met Direct Die cooling voor een 9900K Gallery & Build Logs 9
Tath Project D Gallery & Build Logs 91
tijgervarken Project Ti[ger]tanium Gallery & Build Logs 1
Silversurfer Even voorstellen: Project Silversurfer Evo Introductie: Stel jezelf en jouw PC voor 1
M mindwarper - Chris - AMD Ryzen 3000/5000 Project Introductie: Stel jezelf en jouw PC voor 4
iSP Geschikte waterkoeling cpu bracket gezocht voor project Overige Koeling 7
Bokeh Bokeh - Ben - mijn monster PC project met RGB Introductie: Stel jezelf en jouw PC voor 11
Subarist [BIP] Project X | Scratchbuild | Gallery & Build Logs 0
Subarist | BIP | Project Subi | Personal Case | PCFixerLimburg Gallery & Build Logs 15
Subarist Subarist - Maickel - Project Subi Introductie: Stel jezelf en jouw PC voor 9
Rammstation Even voorstellen : Rammstation project: Rammstation Introductie: Stel jezelf en jouw PC voor 7
Dima Dima - Project: 7980xe Custom Loop Introductie: Stel jezelf en jouw PC voor 8
987Overlord 987Overlord - Paul - Project: Beest Introductie: Stel jezelf en jouw PC voor 5
vincent Project Back in busines Gallery & Build Logs 42
Kevin Kevin - Kevin - Project: Kraken Introductie: Stel jezelf en jouw PC voor 6
Hightower Project S Gallery & Build Logs 6
anub1s18 NZXT H440 project overkill Gallery & Build Logs 5
PasLis Project Car Gallery & Build Logs 29
vincent Project "vocht probleem" Gallery & Build Logs 9
Maarten/Pine Scratch-build ''Project Metallurgy'' Gallery & Build Logs 36
iSP [Gezocht] Simpel (goedkoop) ITX bordje voor project Gevonden 4
bunbun casemod project "red elegance" Gallery & Build Logs 11
Y Yodabear - Maikel - Project: LeBlanc Tower Introductie: Stel jezelf en jouw PC voor 5
C Corsair Crystal 570x Project 'Hot Rod' Gallery & Build Logs 0
C Sven Decommer - Project Blue-Ice Gallery & Build Logs 4
C Sven Decommer - Project Blue-Ice Introductie: Stel jezelf en jouw PC voor 1
P Project simply black & white Gallery & Build Logs 5
Maarten/Pine Project Cu - a watercooled PC desk Gallery & Build Logs 52
tijgervarken Project Black Matter Gallery & Build Logs 23
M Project reDefine R5 Cases en Modding 0
ProAce Project 303 Gallery & Build Logs 16
M [Build Log] Project Blueberry Apple G4 Cases en Modding 24
BeckModZ [Project Log] "Blue Morpho" Gallery & Build Logs 34
Demolisher Kodiak [Long term project] Cases en Modding 45
T Hulp bij budget waterkoeling project. Advies Waterkoeling Setup 2
T Hulp bij toekomstig project Waterkoeling 0
F Builg log Project Saber Gallery & Build Logs 4
bmawn [Project log] Project Dark Knightmare Gallery & Build Logs 31
FactoryDefaults Project Stormtrooper Gallery & Build Logs 30
2kPro [WorkLog] Project Scarlet|Ti Gallery & Build Logs 39
J Project minimal. Gallery & Build Logs 9
DBRichard Project Deadpool: Merc with a Mouth Gallery & Build Logs 41
S Project ICE - (custom PC Desk Build) Gallery & Build Logs 4
J Project - LiquiDesk Gallery & Build Logs 7
DutchMicro Project HighTech Slaapkamer. Overige Builds 26
BeckModZ [Project Log] "Parvum|Beast" - Semi Sponsored Build Gallery & Build Logs 63
ProAce Project Z by ProAce Gallery & Build Logs 14

Vergelijkbare onderwerpen

Terug
Bovenaan