ThomasJS
Junior Member
Project Defcon.1
Update list
26-5-2010: aluminium besteld en gereedschap gekocht
30-5-2010: led's binnengekomen
1-6-2010: waterkoeling besteld bij HF
4-6-2010: waterkoeling binnen
20-6-2010: voeding RMA, aluminium plaatwerk en profielen zijn binnen en het frame deels gemaakt.
13-7-2010: frame bijna af, plaatwerk geknipt.
15-7-2010: plaatwerk gezet
23-7-2010: MDPC en Bouwplastics bestelling binnen
28-8-2010: begonnen met het interieur
Intro
Na heel lang rondkijken en heel veel lezen op het internet, begon het bij mij ook wel te jeuken.
Dit word mijn eerste case build en ook de eerste keer dat ik waterkoeling in de pc gebruik, we hebben hier dus met een newb te maken :icon_eek:.
Hardware
Alles zal van mijn huidige pc zijn en dus gewoon overgeplaatst worden, tot die tijd blijft het in de NZXT Tempest zitten.
Over een half jaar is het denk tijd voor nieuw mem setje en grafische kaart.
Systeem:
Randapparatuur:
Waterkoeling
Nu komt er alleen CPU waterkoeling, maar met de 480 zal er genoeg ruimte zijn voor meer componenten (en daarbij is er ook nog ruimte voor een 2e 480 rad).
GPU komt ook nog wel, maar er zijn geen/weinig waterblocks te krijgen voor de GTS250, dat komt dus wel met de nieuwe GPU.
Case
Om te schetsen hoe ik de case wil hebben met welke afmetingen etc. heb ik Sketchup gebruikt. Tot 3 weken geleden nog nooit van het programma gehoord, daarom eerst maar 2 middagen gebruikt om tutorials te volgen.
Het ontwerp is gebaseerd op verschillende case's die ik mooi vind: TJ07, Raven 1 en mijn huidige Tempest.
Ik gebruik expres geen ingewikkelde vormen omdat ik nog niet zo ervaren ben met aluminium
Afmetingen:
550 x 570 x 220 (hoogte x diepte x breedte)
Ik heb rekening gehouden met een lange grafische kaart (de 5970 bijv.) en genoeg ruimte voor extended ATX. Ook een plekje overgehouden voor een 2e pompje met 480 rad, voor een toekomstige 2e loop.
Er kunnen uiteindelijk 3/4 HD's in met 1 DVD drive. Geen drive bays dus, wil de buitenkant zo clean mogelijk houden.
Update list
26-5-2010: aluminium besteld en gereedschap gekocht
30-5-2010: led's binnengekomen
1-6-2010: waterkoeling besteld bij HF
4-6-2010: waterkoeling binnen
20-6-2010: voeding RMA, aluminium plaatwerk en profielen zijn binnen en het frame deels gemaakt.
13-7-2010: frame bijna af, plaatwerk geknipt.
15-7-2010: plaatwerk gezet
23-7-2010: MDPC en Bouwplastics bestelling binnen
28-8-2010: begonnen met het interieur
Intro
Na heel lang rondkijken en heel veel lezen op het internet, begon het bij mij ook wel te jeuken.
Dit word mijn eerste case build en ook de eerste keer dat ik waterkoeling in de pc gebruik, we hebben hier dus met een newb te maken :icon_eek:.
Hardware
Alles zal van mijn huidige pc zijn en dus gewoon overgeplaatst worden, tot die tijd blijft het in de NZXT Tempest zitten.
Over een half jaar is het denk tijd voor nieuw mem setje en grafische kaart.
Systeem:
- Intel i7 920
- MSI Platinum
- XFX GTS250
- Kingston 2x2gb
- OCZ ModXstream 700watt
- WD Caviar Black 750gb
- WD Caviar 320gb
- Windows 7 Home Premium 64bit
Randapparatuur:
- Samsung P2070 (20'')
- Dell 1707FP (17'')
- Logitech G15 v2
- Logitech MX Revolution
- Logitech X540 5.1 set
- Logitech Wireless headset & Skullcandy Agent Black
Waterkoeling
Nu komt er alleen CPU waterkoeling, maar met de 480 zal er genoeg ruimte zijn voor meer componenten (en daarbij is er ook nog ruimte voor een 2e 480 rad).
GPU komt ook nog wel, maar er zijn geen/weinig waterblocks te krijgen voor de GTS250, dat komt dus wel met de nieuwe GPU.
- TFC Xchanger 480
- MCP350
- XSPC Acrylic top
- Bitspower Z-Multi 150 res
- 4x Scythe Gentle Typhoon 1450rpm
- 2x Noiseblocker BlackSilent PL-2
- WatercoolHeatkiller Rev. 3
- 4x BP Black Sparkle 90 graden (3/8)
- 5x BP Black Sparkle recht (3/8)
- T-stuk met slangstop
- Feser UV blue vloeistof
- 2x Feser tube clear
- Arctic MX-2 koelpasta
Case
Om te schetsen hoe ik de case wil hebben met welke afmetingen etc. heb ik Sketchup gebruikt. Tot 3 weken geleden nog nooit van het programma gehoord, daarom eerst maar 2 middagen gebruikt om tutorials te volgen.
Het ontwerp is gebaseerd op verschillende case's die ik mooi vind: TJ07, Raven 1 en mijn huidige Tempest.
Ik gebruik expres geen ingewikkelde vormen omdat ik nog niet zo ervaren ben met aluminium
Afmetingen:
550 x 570 x 220 (hoogte x diepte x breedte)
Ik heb rekening gehouden met een lange grafische kaart (de 5970 bijv.) en genoeg ruimte voor extended ATX. Ook een plekje overgehouden voor een 2e pompje met 480 rad, voor een toekomstige 2e loop.
Er kunnen uiteindelijk 3/4 HD's in met 1 DVD drive. Geen drive bays dus, wil de buitenkant zo clean mogelijk houden.
Laatst bewerkt: