• Vragen? Wacht niet langer op de antwoorden! Login of Registreer en plaats jouw vraag! Wij zullen je vragen z.s.m. beantwoorden.

Mijn 1e mod "Turbulence"

D3T0X

Klusjesman
Turbulence by D3T0X

Hallo iedereen! :)

Welkom bij mijn eerste buildlog. Omdat dit ook mijn eerste watergekoelde mod is ben ik zeer geinteresseerd in jullie opinie en feedback.

De naam Turbulence staat bij mij voor de airflow in het systeem tot turbulerend betere resultaten dmv oc :)

Lijst van onderdelen tot nu toe:

Coolermaster CM690II Advanced
Asus Maximus IV Gene-Z
Intel i7-2600K
EVGA GTX 570 1280MB
16GB Corsair
Intel 80GB SSD
Samsung 1TB
Coolermaster 700w Silent pro
LED 3mm Ultra Helder UV TWIN of de witte, ben ik nog niet over uit.

Wat ik er als waterkoeling set heb besteld:

Black Ice SR-1 360
EK-Supreme HF Plexi CPU Block
Feser Tube UV - HighFlow - 1/2 ID - 3/4 OD - WHITE 2.5M Pack
Laing DDC-1 MCP350 12V
EK-DDC X-TOP Rev.2 Plexi
Danger Den RAD-Reservoir RES-005
Yate Loon 120MM D12SH-12 Black 2200RPM x3 (achter rad en misschien 3 voor als de ruimte het toelaat)
Xigmatek XOF-F1251 120mm Fan - 1400RPM x3 (meer voor de sier...:p)
NZXT Sentry Mesh SEN-MESH fan controller
Mayhems Aurora - Galaxy Purple Coolant - MD-AU-GPC
13MM (1/2 ID - 5/8 OD) Koolance Schroeffitting 90 graden - G1/4 (2 stuks) NZL-L13P
13MM (1/2) Bitspower Schroeffitting Paar - G1/4 (2 stuks)
LED 3mm Ultra Helder White TWIN
Bitspower G1/4 Silver Shiny IG1/4 Extender 40mm BP-WTP-C64
Alphacool HF Y connector 45 1x G1/4OD 2x G1/4ID revolvable - Chrome 17062
Koolance G1/4 - Koppeling VL3-FG
Koolance 13MM (1/2 ID - 3/4 OD) Schroeffitting - Stekker


Natuurlijk word al dit moois bekeken door een fullscreen window. ;-)


Denk gerust mee en tips zijn altijd welkom!

cooling_138_2.jpg
Mijn kast in normale toestand...

IMG_1057.jpg
Mijn kast na testen van onderdelen. Heb gelijk maar het onderste deel van het hdd rek eraf gehaald. Dat kan vrij makkelijk door wat schroefjes los te halen in het rek :)

IMG_1058.jpgIMG_1059.jpg
Kast gestripped van hdd en 5,25 bay. Ruimt lekker op in zo'n midi kast. Die ruimte heb ik zo nodig om mijn radiator te plaatsen. Gaan jullie allemaal nog zien. ;)

Tot de volgende update! ;)
 
Laatst bewerkt:
Ik dacht juist met die sr-1 rad dat iedere fan goed was vanwege zijn lage fin density. Ik heb eigenlijk wel goede ervaring met scythe fans. Had hiervoor scythe mugen en die hoorde ik niet op 1200 toeren. Ik had dan wel de gene met 4 pin fan stekker(pwm). Had wel ff gekeken naar die 1900 rpm versie en die had alsnog iets van 60-70 cfm. Das toch best goed? Thanks voor het meedenken ;)
 
Ik hoor van veel mensen dat de scythe gentle typhoon ook goed zijn? Zijn die dan ook goed te gebruiken voor radiatoren? Beter dan de Yate loon? Ik wil de fans in een pull configuratie gaan gebruiken.

Even een update met mijn plannen omtrend invulling waterloop/kast en front van kast.

front turbulence.jpg
Je moet het zo zien dat er een nieuw mesh paneel overheen komt die over de fans heen gaan. Ik wil de fans gaan verlichten met witte leds die dan ook een deel verlichten van de doorzichtige buizen die aan de buitenkant lopen met de galaxy vloeistof erdoorheen. Ik wil gaan kijken of ik de fancontroller met een Mesh-klepje kan verbergen of anders direct in het zicht. Met daarboven in het mettalic "Turbulence" geschreven of op het klepje.

coolermaster_690iia waterloop.jpg
Mijn loop layout... Ik zal in het begin alleen de proc waterkoelen omdat ze de gpu block niet op voorraad hebben. Ik heb de hdd bay en 5,25 er al uit. Wie gebruikt er dan ook nog cd/dvd's. Mijn hdd bay wil ik misschien op mn psu bevestigen en anders achter de psu op de grond, moet nog ff kijken.


scharnier.jpg
Dit idee heb ik gestart nadat ik flipmode heb gezien met de lambo deuren. Ik dacht dat moet anders kunnen. Ik ben toen heel praktisch gaan denken, aangezien ik mijn pc op mijn bureau heb staan kan ik makkelijk de lucht in. Ik ga kijken of ik scharnieren kan vinden die dit mogelijk maken. :)

Hoop ideeen om mee aan de slag te gaan. Tot de volgende update!
 
Bestelling is geplaatst!

Eindelijk heb ik de knoop doorgehakt en heb ik de bovenstaande lijst besteld. Nu hopen dat ik genoeg tijd kan vrijmaken om alles in een voorspoedig tempo in elkaar kan zetten en mezelf een mooi kerst cadeau kan geven :111:

gpu koeler was niet op vooraad dus daar moet ik nog even mee wachten... :( @freddy Wanneer weer koelblokken voor GTX570 op voorraad? :p
 
Spullen binnen! :D druk bezig met passen en meten. Had ik beter eerst moeten doen. Rad komt groter uit dan ik dacht. Zo hou ik heel weinig ruimte over voor mijn scharnieren voor mijn side panel. Hmmm. Misschien dan toch geen leidingen aan de voorkant om ruimte te besparen. Geen idee. Ik moet mijn scharnieren nog uitzoeken. Iemand ideeen voor zoiets? Heb al een tekening gemaakt voor de bak aan de voorkant met maten erbij. Hoop dat een maat van me die voor me kan lassen. De fancontroller aan de voorkant werd te krap, die wil ik nu aan de binnenkant van mijn kast op de grond monteren met een driehoek vormig standaardje ofzo. Sry heb nog geen fotos op mijn pc. Komen er nog aan. Ik heb al wel mijn front aardig aangepast (dremel cadeau gekregen van mijn vriendin :D )zodat zometeen de rad mooi past. Nog even de maten uit tekenen...
Hoop snel wat tastbare verschillen te mogen laten zien ;)
 
Foto's :p
overall.jpg
Spulletjes binnen gekregen. Uitgepakt natuurlijk. (I know, mooie kerststal op de achtergrond :p ) Ik verbaasde me echt over de grootte van de componenten. Heb hiervoor een thermaltake watercool setje gehad dat was allemaal een slag kleiner. Ik had nu die 13mm fitting in mijn handen en ik dacht echt !@#$ dit zijn pas fittingen :p Echt degelijk spul allemaal. Supermooi om te zien. Even wat vooruitgang foto's

hf sticker.jpg
frontkast ori heel.jpg
front kast ori.jpg
na slijpen kast.jpg
front zonder mesh.jpg
front zonder mesh zonder frame.jpg
fanctr ori.jpg
fanctr kaal.jpg
 

Bijlagen

  • voeding.jpg
    voeding.jpg
    108,9 KB · Weergaven: 21
Laatst bewerkt:
Update! Nieuwe foto's!

Mijn verdieping van de voorkant is naar iemand die voor mij kan snijden en buigen. Daar komt dan ook mijn houder voor de fancontroller vandaan. Heb mn front en top cover nieuw mesh gegeven. Fans gespoten.

koelingset test.jpg
Testen of pomp het doet en of er lekkage is...

front mesh binnenkant met deel van raster.jpg

binnenkant front cover mesh.jpg

Front mesh bevestiging binnenkant.jpg

Front mesh bevestiging.jpg

front mesh.jpg

top cover raster zonder mesh.jpg

top cover zonder raster.jpg

top mesh.jpg

top front mesh.jpg
 
Thanks mixed up, chiefChubby. :) Het is nog ff wachten tot mijn plaatwerk terug is dan kan ik alles gaan plaatsen. Hopelijk komen de witte leds, op de witte fans mooi door de alu mesh heen. Zoniet dan denk ik het mesh toch zwart te maken...
 
Thanks wwwicked, ik ga het toch proberen om de leds in de behuizing van de fans te krijgen. Hoe is nog even een vraagteken, maar heb al wat ideetjes.

Omdat mijn fans nu lak gespoten zijn wil ik de led laten richten op het blad om een volledige verlichting van de fan te krijgen en misschien nog wel een leuk effectje. ;) Heb het nog niet uitgeprobeerd dus nog ff kijken hoe of wat. :)
 
In de vier hoekpunten van het omhulsel zit genoeg ruimte. Als je daar nou eens 4 gaten voor LEDs boort? Dan krijg je volgens mij zo'n soort effect:

Bekijk bijlage 3661
Dat effect krijg je als je de leds zo zet:

ledfan01.jpg


Als je er meer een "twist" in wilt zoals bijvoorbeeld de Cooler Master SickleFlow, dan zet je ze zo:

ledfan02.jpg
 
Vergelijkbare onderwerpen
Onderwerp starter Titel Forum Reacties Datum
Sw333t Mini "mod" van mijn FritzBox 7170 die ik nu gebruik als router Overige Builds 4
E Mijn eerste mod Gallery & Build Logs 8
D Kan ik dit gebruiken in mijn loop? Waterkoeling 1
G Koeling van mijn tv meubel Overige Koeling 4
M Mijn nieuwe build met MORA3 420 ingebouwd in de muur :) Gallery & Build Logs 5
S Mijn nieuwe AMD build + custom wc Gallery & Build Logs 6
YesonSK Welk GPU Block past op mijn videokaart? Waterkoeling 1
Robin Custom Corsair Hydro X build voor mijn corsair crystal 680x Waterkoeling 0
R Bevestiging van mijn pomp/reservoir combo Waterkoeling 2
R Ik ben op zoek naar de beste koeling voor mijn CPU Waterkoeling 1
C Een waterkoeling loop maken in mijn pc ? Waterkoeling 5
P In welk forumonderdeel plaats ik mijn Winkelwagen? HighFlow Forum 1
Robin Ik zoek advies voor mijn systeem Advies Waterkoeling Setup 1
S Mijn computer water gekoeld maken(CPU/ GPU,Waterblock) Advies Waterkoeling Setup 5
B De juiste bochten en aftappunt die passen bij mijn fittingen en hardtubes Introductie: Stel jezelf en jouw PC voor 5
C Te weinig Flow met mijn EK pomp? Waterkoeling 8
HighFlow Welk waterblok past op mijn GPU / Videokaart? Compatibiliteitslijst Advies Waterkoeling Setup 0
R Mijn trouwe i7 vervangen Verkocht 2
Bokeh Bokeh - Ben - mijn monster PC project met RGB Introductie: Stel jezelf en jouw PC voor 11
MrGiorgio Corona ver van mijn bed show? Nieuws en Sport 55
anub1s18 er drijft iets in mijn reservoir en ik kan het niet echt identificeren als should not care of slecht Waterkoeling 2
Freddy Mijn mini arcade zolder / game room Overige Builds 9
P Water koeling voor mijn Radeon VII grafische kaart 100% beginner hier sorry;) Advies Waterkoeling Setup 4
S Mijn eerste Waterkoeling build ever Gallery & Build Logs 0
P Welke spullen heb ik nodig om mijn nieuwe watergekoelde video kaart te installeren Advies Waterkoeling Setup 3
T Hoeveel maakt waterkoeling verschil in mijn situatie? Advies Waterkoeling Setup 3
M Advies voor mijn eerste waterkoeling, voor mijn game pc Advies Waterkoeling Setup 6
T mijn eerste custom waterkoeling Waterkoeling 2
K vlotte afhandeling van mijn eerste bestelling (maar bijgevolg dus zeker niet laatste) HighFlow Testimonials / Shopreviews 0
M Lek gehad in mijn build Waterkoeling 4
L Mijn eerste custom loop! RX Vega 64 - input gevraagd Advies Waterkoeling Setup 80
D Advies voor mijn eerste loop. Advies Waterkoeling Setup 2
P mijn eerste set waterkoeling advies nodig Advies Waterkoeling Setup 6
Madbull Mijn eerste bestelling. HighFlow Testimonials / Shopreviews 2
D Mijn eerste hard pipe water loop en ik heb wat vragen. Waterkoeling 4
D Mijn videokaarten waterkoelen Waterkoeling 2
P Op zoek naar begeleiding voor mijn eerste custom watercooling‏ Advies Waterkoeling Setup 1
J overclocking mijn 5930k help? Overclocking 11
Bas9466 Mijn ervaring met HighFlow HighFlow Testimonials / Shopreviews 3
Bas9466 Ben opzoek naar een product voor mijn Core x9 fan controller card met usb aansluitin Problemen & Oplossingen 9
W fancontroller voor mijn waterkoeling Waterkoeling 5
D Hey even mijn ervaringen delen en pics van mijn nieuwe pc Introductie: Stel jezelf en jouw PC voor 4
D Feedback gevraagd op mijn loop en build Advies Waterkoeling Setup 9
FactoryDefaults Advies voor mijn waterkoeling setup Advies Waterkoeling Setup 65
wambamnl wambam aka roderick Mijn pc heeft nog niet echt een naam :) Introductie: Stel jezelf en jouw PC voor 1
arwin74 tja advies vraagje van mijn dan maar is Hardware & Software 11
L Algen in mijn loop? Waterkoeling 3
Ahtlon Volgens mij heb ik wel pech met mijn bestelling. Waterkoeling 4
Ahtlon Waterkoeling set voor mijn 900D Advies Waterkoeling Setup 73
Ubbidude Mijn eerste watercooling loop Waterkoeling 2

Vergelijkbare onderwerpen

Terug
Bovenaan