• Vragen? Wacht niet langer op de antwoorden! Login of Registreer en plaats jouw vraag! Wij zullen je vragen z.s.m. beantwoorden.

tja advies vraagje van mijn dan maar is

arwin74

Active member
ik ben me een beetje aan het orienteren op een nieuwe setup
nu een EVGA Z77 FTW met een 3770K en 2 GTX 690 kaarten
draaid nog vlot allemaal maar krijg eerdaags een nieuwe case (Dopamine black edition) binnen dus ben een beetje aan het rondkijken qua opties

wat is verstandig als upgrade (met DX12 en windows10 om de hoek)?

Z97? (heb ik al een msi bordje van liggen de oc versie met M.2 x2 slot, en die nieuwe M.2 SSD's zijn nu vaak x4)

X99?

ik blijf intel trouw trouwens :p
geen amd advies ;)

Arwin

arwin74

Active member
ga dus maar voor de Z97 serie voorlopig :p

zijn er hier dan wel met met ervaring met de nieuwste I5 en I7 cpu's ?
in dat geval tips? adviezen?

Arwin

Sw333t

I Love my NUC
Er zijn genoeg mensen die blijven bij hun 3770K omdat de winst bij de nieuwe Intels nog niet echt je van het zijn.

Hyperion

Member
Zit nog altijd op mijn i7 950 op 3.6 en draait alles ook nog dik vlot genoeg.... Ik wacht nog +- een jaartje denk ik .
Heb wel een GTX780ti erin gestoken...

XenoMorpH

Active member
Van Skylake beginnen de eerste (early) benches al te verschijnen.

Ik heb dit jaar ivm een kaduuk moederbord de overstap gemaakt van mn 3770k naar de 4790k. Of ik nou echt veel sneller ben voor mijn gevoel?....Nee niet echt.

Ahtlon

New member
Gewoon de 690 door gebruiken en wachten op de Pascal van nvidia, ben al aan het sparen gegaan voor dit snelheid monster. Wachten op de skylake en de z170 zou ook een goed idee zijn, dus voorlopig een goede 2 a 3 maandjes wachten voor de cpu,mobo en ram en een goede 7 a 9 maandjes voor de gpu, tenminste als je dit kan volhouden.

XenoMorpH

Active member
7-9 maanden wachten tot een nieuw XFG kaart?...dan kan je net zo goed niets kopen. 7-9 maanden zijn ze niet per direct goed leverbaar en dan praat je over 9-11 maanden voordat je dan echt 1 hebt.
Nee, ik zou gewoon voor de TI gaan en deze dan later verkopen. Het geld wat je als verlies kan zien, is het plezier die je ervan hebt kunnen hebben :)

Ahtlon

New member
2x 690 is nog steeds snel genoeg als je niet op 4K gamed. Eigenlijk is arwin74 zijn setup nog steeds snel genoeg voor de meeste games, op watchdogs en gta5 na, maar die krijgen zelfs een 980 met 4 gb aan geheugen op de knieën met de overvloedige aanspraak op het geheugen, zelfs een 980Ti heeft maar een goede 0.5 tot 1 gb over als je op ultra hd speelt.Daarom dat ik zeg, wacht op de skylake en de z170 en als hij het kan volhouden met de 690, de 9 overslaan en meteen naar de pascal gaan. Tevens zou de z170 pci-e 3 gen hebben voor de M2 ssd en dit met 4x aanbinding, x99 heeft maar pci-e 2 gen met 4x en maar 8 lanes.Dus als men vele M2 ssd's wilt aansluiten, dan is de z170 de betere keuze. Natuurlijk als de vingers nu jeuken en je kan niet wachten, dan zou ik voor de Z97 gaan met een 4790K en een 980 of 980ti. Maar nu even wachten is in mijn ogen het meest verstandigste. Maar ieder heeft zijn eigen gedachte hierover.Zelf ben ik van een i7 950 en RIIE met 6gb ddr3 overgestapt op de i7 5820k en de RVE met 16gb DDR4. Ik kon eigenlijk nog wachten, maar kreeg een leuke prijs voor het mobo, geheugen en cpu en dan is de keuze snel gemaakt.

arwin74

Active member
gewoon een 980 kopen, en dan overklokken zo'n 10 tot 20%, ben je goedkoper uit.
zijn wel 2 heel verschillende shipsets die 2 ;)

SSD ook nog is ff overdenken, me M.2 slot is maar x2 dus of we gaan voor een normale SSd of een PCI-E versie

We hebben nog wel ff tot TP14 dus dat komt vast wel goed :p

Arwin

Onderwerp starter Vergelijkbare onderwerpen Forum Replies Datum
MauriceDW Tja wat zal ik eens zeggen :P Introductie: Stel jezelf en jouw PC voor 4
arwin74 [CLOSED]tja wat is dit nog waard Gesloten 1
J Enthoo Evolv ITX Custom loop - Advies nodig :) Advies Waterkoeling Setup 5
R Advies pomp voor eerst installatie Advies Waterkoeling Setup 2
P Advies nodig voor waterkoeling (1e keer) Advies Waterkoeling Setup 7
B Advies over waterkoeling GPU & CPU Advies Waterkoeling Setup 3
W Advies eerste watercooling en loop Advies Waterkoeling Setup 6
R Advies nodig | WaterKoeling | Lian Li DK-04 Advies Waterkoeling Setup 264
P Advies over Coolant Advies Waterkoeling Setup 3
P Advies over bending tools Waterkoeling 2
K advies GPU waterkoeling Advies Waterkoeling Setup 1
DFusion Advies over lage flowrate. Waterkoeling 3
W Advies waterkoeling set Advies Waterkoeling Setup 3
D Advies 1e Waterkoeling setup, i9 9900k, Fractal Design Define R6 USB-C Blackout Advies Waterkoeling Setup 2
O Advies water cooling 1000W+ Advies Waterkoeling Setup 57
T Advies custom koeling, 600W TDP Advies Waterkoeling Setup 6
T Advies watercooling Advies Waterkoeling Setup 8
M Barrow reservoir (Lian Li O-11 Dynamic) advies Waterkoeling 5
Z Advies waterkoeling voor een beginner Advies Waterkoeling Setup 7
M Advies gevraagd: Radiatoren parallel aansluiten? Waterkoeling 2
D [Advies] Vervangen 90 graden bochtje voor RP-452X2 Advies Waterkoeling Setup 1
T Advies Waterkoeling Advies Waterkoeling Setup 2
P advies clear red coolant non-uv Waterkoeling 6
M Advies gevraagd welke custom waterkoeling jullie aanraden. Waterkoeling 3
F Advies gevraagd voor pc met 2 GPU's + Watercool setup Advies Waterkoeling Setup 13
Alan8K Advies HARDTUBE Bitspower Enhance 16mm Waterkoeling 2
S Delidded i7 7820X 4.8GHz OC, GTX 1080Ti, Advies nodig voor custom waterkoeling Advies Waterkoeling Setup 4
S nieuw mobo zelfde cooler, advies nodig Waterkoeling 3
M Advies voor mijn eerste waterkoeling, voor mijn game pc Advies Waterkoeling Setup 6
B [Waterkoeling advies] low budget Threadripper 1950X Advies Waterkoeling Setup 1
U Lelijke GTX 1080 waterblok advies gevraagd Advies Waterkoeling Setup 3
Freddy Advies gevraagd voor hardware keuze (mobo+CPU+RAM) Werk PC? Hardware & Software 9
M Hulp gevraagd voor juiste configuratie. Advies koppeling/Radiateur Waterkoeling 2
R Advies nodig: Waterkoelen GTX 1080 inno3D iChill X4 Waterkoeling 2
M Advies i.v.m. 90º koppeling en flowmetertje in loop. Waterkoeling 5
M In Win 805I advies gevraagd voor plaatsen fans. Waterkoeling 33
U Loop in Lian Li PC-O11 ROG - advies nodig Advies Waterkoeling Setup 5
M Oude behuizing (lian Li PC-O8) verkocht. Nieuwe behuizing (Lian Li PC-O11 ROG) advies Waterkoeling 0
M Advies gevraagd voor 2 de reservoir Waterkoeling 2
N Advies waterkoeling 3 á 400 euro i7-970 en asus nvidia gtx 970 Advies Waterkoeling Setup 10
Y Advies over te bestellingen slangen en koppelingen Advies Waterkoeling Setup 16
D Advies voor mijn eerste loop. Advies Waterkoeling Setup 2
R Advies/buildlog waterkoeling - Phantekst ATX Evolv Tempered Glass Advies Waterkoeling Setup 6
R onderdelen advies Advies Waterkoeling Setup 4
X Advies schoonmaken radiatoren + fittings Waterkoeling 7
S Advies nodig Radiator.. Waterkoeling 6
H Help, Advies gevraagd! Waterkoeling 1
B advies: dit onderdeel te gebruiken of risico op corrosie Advies Waterkoeling Setup 8
J HELP! Advies nodig voor simpele stille setup Advies Waterkoeling Setup 1
S [Advies] 350 - 400 CPU uitbreidbare loop Expertise gevraagd! Advies Waterkoeling Setup 20
Vergelijkbare onderwerpen

Bovenaan