• Vragen? Wacht niet langer op de antwoorden! Login of Registreer en plaats jouw vraag! Wij zullen je vragen z.s.m. beantwoorden.

Mijn 1e mod "Turbulence"

Gelijk maar even uitgeprobeerd en dit is het resultaat. Ben er erg tevreden over :D

fan led 1.jpg

fan led 2.jpg

fan led samen.jpg

fan led verlichting.jpg

fan led flits.jpg

Heb gelijk het verschil uitgeprobeerd tussen de led recht op de fans richten of in een hoek, maar het verschil van het effect is minimaal. De belichting is dan meer op de as gericht waardoor de as er meer uitspringt. ;) Vond de hoek stand mooier. Zo word de aandacht meer op de blades gericht.
 
Laatst bewerkt:
Thanks wwwicked, k.3nny ze komen er mooier uit dan gedacht. Zat nog te twijfelen of ik mat wit op de fans wou spuiten, maar door de lak komt het led effect er beter uit. ;)

Ik hou jullie op de hoogte voor de volgende update! ;)
 
Thanks jamievs, ik doe mijn best! Vind het erg leuk om met pcs aan de gang te zijn, sinds een jaartje in aanraking gekomen met watercooling en modden. Het is voor mij een samenkomen geworden van 2 hobbies. Heel veel succes in je idee voor een mod. Mijn advies op dit moment. Neem de tijd om uit te zoeken en uit te meten dat is al half het werk. Daarna kan je alles volgens plan in elkaar zetten. Mocht je ergens vragen over hebben kan je dit forum goed gebruiken. Maak een thread aan in het goede onderdeel dan word je snel geholpen. Maak er gebruik van, scheelt een hoop uitzoeken ;) nogmaals succes!
 
Na een ruime 4 maanden weg geweest te zijn ben ik weer aan de slag gegaan. Ten eerste met kerst een leuk cadeautje van de kerstman(vriendin) gekregen. :)
IMG_1206.JPG

Gespoten fans in drievoud. 1. Uit, 2. Aan met flits, 3. Aan zonder flits
DSC_0039.jpg

DSC_0063.jpg

DSC_0065.jpg

Trouwens, voor wie het niet weet. Je kan je fans/waterloop testen op je voeding als je een groene draad met een zwarte draad verbind op je 24pins stekker van je voeding. Dan kan je voeding aangezet worden en geeft hij stroom door. Prima om te kijken of je fans goed werken of dat je loop waterdicht is.
DSC_0006.jpg

Gelijk even gekeken hoe de fans door de zilvere mesh heen kwamen. Had ze gewoon op mijn radiator geschroefd maar nog niet vast gezet.
IMG_1223.jpg

Nu ben ik erg druk bezig geweest met mijn nieuwe front te maken. Het is iets anders geworden dan de tekening omdat het simpelweg gewoon te duur uitkwam om het te laten buigen en lassen. Dus geen verdieping in het plaatwerk maar gewoon tegen de kast aan gezet.
DSC_0086.jpg

Gelijk weer even gekeken of alles goed paste. En ja hoor. Meten is weten. Een enkeling ging iets lastiger maar gaf geen moelijkheden.
DSC_0093.jpg

Nu kwam de volgende stap die toch wel lastig was omdat ik er niet echt maten van had. De fan controller inbouwen in mijn front paneel.
DSC_0105.jpg
DSC_0106.jpg
 
Laatst bewerkt:
Na veel meten en nog meer meten ben ik toch aardig tevreden over hoe het er nu inzit. Wat een uitkomst die dremel.
DSC_0131.jpg
DSC_0132.jpg
DSC_0139.jpg
DSC_0149.jpg

Popnagels er doorheen, lichtjes aangesloten en voila! :D
DSC_0152.jpg

Plakband er maar even af gehaald.
DSC_0156.jpg

En met voorkant erop.
DSC_0171.jpg

Alles er weer uit en klaar voor het spuiten.
IMG_1236.jpg
IMG_1239.jpg
 
Eerst een goede laag primer aanbrengen.
IMG_1248.jpg
IMG_1251.jpg
IMG_1253.jpg

Nu de zwart mat eroverheen.
IMG_1258.jpg
IMG_1259.jpg
IMG_1262.jpg

Ik ben wat gaan proberen wat niet helemaal verliep volgens plan. Ik wilde op mijn voeding de titel van mijn kast spuiten in witte letters. Dus ik met wittespuitverf mijn voeding spuiten. Plakband eroverheen en de letters uitsnijden. Bij het overspuiten ging het niet goed zoals hieronder kan zien... Ik had achteraf geen radiator lak moeten kopen want daar kan je niet meer overheen spuiten... :S Bummer. Heb hem nu wel in mijn kast zitten alleen ga ik hem weer helemaal zwart maken. Ik kan waarschijnlijk bij mijn neef de letters in het plexiglas laten graveren in het window. Dat is wel wat beter dan hoe het er nu uitziet.
IMG_1326.jpg

Voor wat er tussendoor is gebeurd heb ik helaas geen foto's. Ik heb om de leidingen aan de buitenkant te laten lopen, gaten moeten boren in mijn front panel. Een hoop lekkage tussen het paneel gehad. Ik heb dit opgelost door een extra set rubbertjes te bestellen en met loodgieters tape het schroefdraad van de fittingen dicht te tapen. Ik kan jullie wel het eindresultaat laten zien natuurlijk.
Ik heb nog even geprobeerd om een beugeltje om de slangen heen te plaatsen, omdat ze vrij ver naar voren stonden en mijn deur aan de voorkant niet meer dicht ging. dit heb ik opgelost door de slangen iets strakker te laten lopen. De vorm van de slangen is in een denkbeeldige T geplaatst om de titel "Turbulence" iets meer naar voren te laten komen. Dat kwam wel goed uit want mijn fancontroller liet geen ruimte meer over om de leidingen in één lijn van boven naar beneden te laten lopen.
IMG_1306.jpg
IMG_1345.jpg
IMG_1346.jpg
 
Heb nu eindelijk mijn vgablock besteld. Als ik die binnen heb kan ik verder met de binnenkant. Daar is nog niks mee gebeurd. Moet mijn window ook nog fixen. Moet ook nog aan mijn case door werken, dus nog genoeg updates te gaan ;-) Ik hou jullie op de hoogte!
 
Vergelijkbare onderwerpen
Onderwerp starter Titel Forum Reacties Datum
Sw333t Mini "mod" van mijn FritzBox 7170 die ik nu gebruik als router Overige Builds 4
E Mijn eerste mod Gallery & Build Logs 8
D Kan ik dit gebruiken in mijn loop? Waterkoeling 1
G Koeling van mijn tv meubel Overige Koeling 4
M Mijn nieuwe build met MORA3 420 ingebouwd in de muur :) Gallery & Build Logs 5
S Mijn nieuwe AMD build + custom wc Gallery & Build Logs 6
YesonSK Welk GPU Block past op mijn videokaart? Waterkoeling 1
Robin Custom Corsair Hydro X build voor mijn corsair crystal 680x Waterkoeling 0
R Bevestiging van mijn pomp/reservoir combo Waterkoeling 2
R Ik ben op zoek naar de beste koeling voor mijn CPU Waterkoeling 1
C Een waterkoeling loop maken in mijn pc ? Waterkoeling 5
P In welk forumonderdeel plaats ik mijn Winkelwagen? HighFlow Forum 1
Robin Ik zoek advies voor mijn systeem Advies Waterkoeling Setup 1
S Mijn computer water gekoeld maken(CPU/ GPU,Waterblock) Advies Waterkoeling Setup 5
B De juiste bochten en aftappunt die passen bij mijn fittingen en hardtubes Introductie: Stel jezelf en jouw PC voor 5
C Te weinig Flow met mijn EK pomp? Waterkoeling 8
HighFlow Welk waterblok past op mijn GPU / Videokaart? Compatibiliteitslijst Advies Waterkoeling Setup 0
R Mijn trouwe i7 vervangen Verkocht 2
Bokeh Bokeh - Ben - mijn monster PC project met RGB Introductie: Stel jezelf en jouw PC voor 11
MrGiorgio Corona ver van mijn bed show? Nieuws en Sport 55
anub1s18 er drijft iets in mijn reservoir en ik kan het niet echt identificeren als should not care of slecht Waterkoeling 2
Freddy Mijn mini arcade zolder / game room Overige Builds 9
P Water koeling voor mijn Radeon VII grafische kaart 100% beginner hier sorry;) Advies Waterkoeling Setup 4
S Mijn eerste Waterkoeling build ever Gallery & Build Logs 0
P Welke spullen heb ik nodig om mijn nieuwe watergekoelde video kaart te installeren Advies Waterkoeling Setup 3
T Hoeveel maakt waterkoeling verschil in mijn situatie? Advies Waterkoeling Setup 3
M Advies voor mijn eerste waterkoeling, voor mijn game pc Advies Waterkoeling Setup 6
T mijn eerste custom waterkoeling Waterkoeling 2
K vlotte afhandeling van mijn eerste bestelling (maar bijgevolg dus zeker niet laatste) HighFlow Testimonials / Shopreviews 0
M Lek gehad in mijn build Waterkoeling 4
L Mijn eerste custom loop! RX Vega 64 - input gevraagd Advies Waterkoeling Setup 80
D Advies voor mijn eerste loop. Advies Waterkoeling Setup 2
P mijn eerste set waterkoeling advies nodig Advies Waterkoeling Setup 6
Madbull Mijn eerste bestelling. HighFlow Testimonials / Shopreviews 2
D Mijn eerste hard pipe water loop en ik heb wat vragen. Waterkoeling 4
D Mijn videokaarten waterkoelen Waterkoeling 2
P Op zoek naar begeleiding voor mijn eerste custom watercooling‏ Advies Waterkoeling Setup 1
J overclocking mijn 5930k help? Overclocking 11
Bas9466 Mijn ervaring met HighFlow HighFlow Testimonials / Shopreviews 3
Bas9466 Ben opzoek naar een product voor mijn Core x9 fan controller card met usb aansluitin Problemen & Oplossingen 9
W fancontroller voor mijn waterkoeling Waterkoeling 5
D Hey even mijn ervaringen delen en pics van mijn nieuwe pc Introductie: Stel jezelf en jouw PC voor 4
D Feedback gevraagd op mijn loop en build Advies Waterkoeling Setup 9
FactoryDefaults Advies voor mijn waterkoeling setup Advies Waterkoeling Setup 65
wambamnl wambam aka roderick Mijn pc heeft nog niet echt een naam :) Introductie: Stel jezelf en jouw PC voor 1
arwin74 tja advies vraagje van mijn dan maar is Hardware & Software 11
L Algen in mijn loop? Waterkoeling 3
Ahtlon Volgens mij heb ik wel pech met mijn bestelling. Waterkoeling 4
Ahtlon Waterkoeling set voor mijn 900D Advies Waterkoeling Setup 73
Ubbidude Mijn eerste watercooling loop Waterkoeling 2

Vergelijkbare onderwerpen

Terug
Bovenaan