• Vragen? Wacht niet langer op de antwoorden! Login of Registreer en plaats jouw vraag! Wij zullen je vragen z.s.m. beantwoorden.

Hoe Corsair Vengeance Heatspreaders verwijderen?

prenses

New member
Hallo mensen,

Ik bezit Corsair Vengeance DDR4 geheugen dat ik graag wil gaan waterkoelen.
Hiervoor alles in huis van Bitspower maar hoe krijg ik de originele aluminium koelblokken van mijn geheugen module af.

Ik heb de module licht warm gemaakt en geprobeerd deze er voorzichtig vanaf te trekken.
Maar dit gaat enorm zwaar en het grip wat je kunt krijgen op de module is minimaal.

Ben dan ook bang hem te beschadigen, is er iemand die hiermee ervaring heeft en mij kan adviseren?

Wil iedereen alvast bedanken voor de input
 
Dat is een best lastige klus, in ieder geval, met mijn Corsair Vengeance LPX DDR4 geheugen.

Zie hier mijn filmpje:


Nu heb ik mijn gepruts uit het filmpje geknipt, anders duurde het te lang :p


Ik kreeg de heatspreaders er pas af nadat ik het zo heet had gemaakt dat het pijn deed om vast te houden.
Met een oud bankpasje ertussen en flink zitten wrikken.
Vereist behoorlijk wat kracht, als je het nooit eerder hebt gedaan zou je denken dat je het kapot maakt.
Maar gelukkig kan het wel wat hebben, uiteraard wel met beleid.
Als je merkt dat het helemaal niet losgaat, weer even warmer maken en weer proberen.
Het moet langzaam loskomen.
 
Freddy,

Thanks voor je snelle en uitgebreide reactie!

Maar het is me gelukt met wat geduld en beleid.
Er zijn leukere bezigheden dan dit, puur omdat "wat jezelf al aangaf" het gevoel hebt dat je iets aan het molesteren bent.

Gr. Peter
 
Hallo Freddy,



Deze ochtend dan ook enthousiast aan de slag, ene geheugenblok geplaatst en daarop verder met de tweede.
Totdat ik de tweede uitpak en zie dat de eerste volledig helder transparant is en de tweede transparant mat?
Levert bitspower zo de blokken om misschien onderscheid te kunnen maken of is het een verkeerde levering.
Het vreemde is dat op de beide doosjes wel hetzelfde artikelnummer staat vermeld.


Gr. Peter
 
20150124_102044.jpg

Hallo Freddy,

Las net je bericht en post dan ook deze foto. Hoop dat die duidelijk is.
Erg vervelend dit, kan de loop nu wel afmaken maar niet testen omdat een van de blokken vervangen moeten worden.
En van Michelle begrepen dat ze niet meer voorradig zijn?

Ik zit nu met alles bij elkaar genomen al bijna een maand te wachten op alle componenten.
Het zal fijn zijn als highflow dit aankomende week kan oplossen en EK de beloofde Strix 970 backplates gaat leveren zodat ik het systeem op de proef mag stellen.

Gr. Peter
 
Huh dat is vreemd! Ik heb jouw foto gekopieerd in een mail naar Bitspower.
Zodra ik antwoord heb, laat ik het hier weten.
Bitspower heeft goede klantensupport en zal dit hoogstwaarschijnlijk goed oplossen, maar ik weet niet of dit binnen een week lukt.
Het verzenden vanuit Taiwan neemt al een week in beslag, ik hoop dat ze het deze week al verzenden.
Had je overigens voorkeur voor de totaal transparante of de matte versie?

EKWB loopt de laatste tijd een beetje achter, als iets is nabesteld doen wij ons uiterste best om het z.s.m. binnen te krijgen.
Maar we kunnen het niet zomaar te voorschijn toveren en moeten op ons beurt wachten op de fabrikant.
Ook hier van ontvangt vrijwel direct een mail als de nabestelde producten eindelijk binnen zijn.
 
Hoi Freddy,

Dat vond ik dus ook, wacht je reactie van Bitspower dan ook wel even af.
Wat hightower suggereert kan natuurlijk ook maar weet niet of ik dan hetzelfde resultaat behaal. En het ingegraveerde logo hiermee zal behouden anders moet ik de ander ook helemaal nog eens onderhanden nemen.

Mijn keuze is totaal transparante blokken voor het geheugen.

Tevens heb ik alle begrip dat niet alles op voorraad is, maar zit op de backplates nu al bijna een dikke drie week te wachten.
Begrijp dat dit voor jullie ook pure onmacht is.

Maar als ik Michelle goed heb begrepen komen ze aankomende week binnen!

Hele andere vraag, hoe zorg je dat leds goed in een behuizing blijven zitten, met een soort lijm? Of de draadjes buigen dat ze op hun plek blijven zitten.

Gr. Peter

Heb ook nog een andere vraag aan je.

Op de bodemplaat kan ik nog een 120 mm Corsair fan kwijt, welke pomphouder adviseer je mij dat ik dus de D5 pomp bovenop de fan kan plaatsen. Voorkeur gaat uit naar EK, gezien ik de top hiervan gebruik.

Gr. Peter
 
Heb de D5 pomp met een plexi topvan EK, dus geen beugel van Swiftech Freddy.
Wel een zwarte plaat geleverd bij de top van EK.

Misschien dat k deze i.c.m. de bestelde beugel kan gebruiken?

Geef anders ff snel aan wat er nog meer nodig is, want vanavond zal de bestelling worden verzonden.
Dan kan ik nog even snel acties ondernemen.

G. Peter
 
Freddy,

Heb de houder (UN)Designs Z2 Pump Bracket geannuleerd en de volgende onderdelen besteld.

- EK-UNI Pump Holder 120mm FAN
- EK-UNI Holder D5 V2

Heb Michelle deze wijziging per mail doorgegeven en hoop dat de juiste bovengenoemde delen worden verzonden.
Misschien dat jij er ook even alert op wil zijn.

Bedankt voor je medewerking Freddy!

Gr. Peter
 
Alles qua bestellingen aub mailen, technische vragen kan gewoon via het forum.
Ik vrees wel dat je te laat bent met de wijzigingen, bestellingen zijn al verwerkt rond dit tijdstip.
Je kan bij ontvangst een RMA aanvragen en retour sturen, dat kan je per mail regelen.
 
Misschien dat je het nog even kunt verifiëren als het al verstuurd is.

En wat bedoel je exact met een Z bracket?
De zwart geleverde plaat bij mijn top is maar aan een kant te bevestigen.

Of zie ik dat verkeerd.
 
Tis verzonden.

Z-bracket is de bracket die je hebt besteld, die op de fan gemonteerd moet worden.

Daarop monteer je het plaatje van de pomp.

Zie screenshot hieronder, ik heb de twee gaten omcirkelt die je aan de Z-bracket kan vastschroeven:

GcpuBtR.jpg
 
Vergelijkbare onderwerpen
Onderwerp starter Titel Forum Reacties Datum
iSP [MOD]Hoe een Corsair Hydro ombouwen van molex naar fan connector Waterkoeling 5
Sw333t Corsair H50, hoe het beste te monteren. Advies Waterkoeling Setup 48
Bl4ckj4ck666 Barrow ventiel...Hoe gebruiken? Waterkoeling 6
Ruud Hoe veel meter slang voor GPU en cpu cooling? Waterkoeling 1
H Hoe kabels bevestigen aan PCI-e female Cases en Modding 2
anub1s18 hoe lang kan je gedemineraliseert water zonder toevoegingen gebruiken? Waterkoeling 1
XenoMorpH 2x D5, hoe monsteren op een EK-UNI Pump Bracket Waterkoeling 6
P Led strip gekocht maar geen idee hoe ik dit moet aansluiten! Cases en Modding 6
E Hoe warm mag het worden? Waterkoeling 4
P Hoe sluit ik 3 mm led's aan ? Advies Waterkoeling Setup 5
djghostogb Hoe Aqua-Computer Aqualis Base 450ml monteren op de Aqualis Pump adapter for D5? Waterkoeling 8
J hoe air bleeden uit loop? Waterkoeling 4
J Hoe waterblok schoonmaken? Waterkoeling 2
T Hoe kopier en plak ik in dit forum HighFlow Forum 3
T Waar en hoe plakken jullie temperatuur sensors? Handleidingen en Installatie Tips 5
O Hoe maak je het makkelijkst een Desk? Cases en Modding 28
M welke slangen en hoe koelvloeistof vervangen Waterkoeling 7
W Hoe aan te sluiten: Aquaero 6 controller en Alphacool pomp Waterkoeling 0
A Hoe heet dit en waar kan ik dit vinden:) Problemen & Oplossingen 8
T Silverstone Raven, hoe 360 radiator extern monteren? Waterkoeling 5
88Gamer88 Hoe switch maken 12V & 7V met druk knop ? Handleidingen en Installatie Tips 34
P Hoe vergroot ik mijn wifi signaal? Hardware & Software 7
J WiFi (hoe (on)gezond is t?) Nieuws en Sport 9
coolfris Hoe een glas water in te schenken Handleidingen en Installatie Tips 1
H Hoe groot moet de radiator zijn voor het koelen van een 3770k? Waterkoeling 4
K Hoe sluit je een FrozenQ Reactor Core Extreme Blue Reservoir V2 aan? Waterkoeling 3
F Waterkoeling maar hoe en wat? Advies Waterkoeling Setup 1
cederieck Knik in loop Hoe los ik dit op ? Waterkoeling 6
iSP TV kiezen/beoordelen in de winkel, hoe doe je dat? Electronica 7
ChillPascal Hoe een custom powerswitch aansluiten Handleidingen en Installatie Tips 18
Arniebomba GTX680 DCUII SLi WC setup, hoe afstand overbruggen? Waterkoeling 8
gunny Koolance TMS205 - Aquaero 5 pro Hoe en wat Waterkoeling 0
E crysis 2 nat type : strict. hoe op te lossen Problemen & Oplossingen 9
R Hoe de fans van de Twin Froxr II vervangen en voornamelijk, met welke? Overige Koeling 7
Stephan---pro Hoe bevestig je noppenschuim? Problemen & Oplossingen 3
canonchiel Hoe moet ik mijn wc set aansluiten Waterkoeling 10
T Hoe vraag ik een RMA aan? HighFlow Webshop 3
D3T0X Meedenk topic. Hoe een deur naar boven open laten gaan? Cases en Modding 4
R Na 8 jaar geen watercooling het toch maar weer proberen, maar hoe? Advies Waterkoeling Setup 2
Robin Intel ivy bridge hoe denk jij erover? Hardware & Software 36
D [GEVONDEN] goedkope laptop ( maakt niet uit hoe oud die is ) Gevonden 4
Sw333t Vraagje over reference gpu (en hoe die te herkennen voor aanschaf) Hardware & Software 10
O Hoe Bitspower D5/MCP655 Dual Top in de kast monteren? Handleidingen en Installatie Tips 10
D Hoe kan ik het best triple CF verbinden en andere vragen. Advies Waterkoeling Setup 11
cederieck Hoe kan ik dit oplossen Zonder iets bij te bestellen ! Waterkoeling 2
S back licht inverter laptop kapot ? hoe kan ik dat testen Hardware & Software 0
T1mmy Hoe een fan controller demonteren ? Cases en Modding 7
P Waterkoeling wel/niet gebruiken en zo ja hoe? Waterkoeling 21
C Overgaan op waterkoeling, maar hoe wat waar en waarmee? Advies Waterkoeling Setup 3
S Heatkiller 3.0 NICKEL hoe schoonmaken? Waterkoeling 9

Vergelijkbare onderwerpen

Terug
Bovenaan