• Vragen? Wacht niet langer op de antwoorden! Login of Registreer en plaats jouw vraag! Wij zullen je vragen z.s.m. beantwoorden.

Hoe warm mag het worden?

ericvb

New member
Hallo,

Ik heb een nieuwe watergekoelde setup die ik aan het testen ben.
Cpu is een i3 tje met luchtkoeler
4 watergekoelde GPU's : msi amd 390x met EK block
5 units van 140mm radiator met 5 fans (Prolimatech blue vortex 14)
pomp : EK-XRES 100 Revo D5 PWM (incl pump) - Glass
Leidingen : Masterkleer - Higflow - 1/2 ID -3/4 OD - clear 3,3m Retail Package

Hoe warm mogen de GPU's worden onder constante load? (nu na 10 minuten al op 65°C!!!)
Wat is een optimale temp voor zo'n loop?
Hoe temps naar beneden halen?

mvg,
Eric2016-09-25 11.52.30.jpg
 
Hey,

Ik geloof dat AMD een max van 95 graden heeft aanbevolen, maar ik zou er sowieso 10 graden onder zitten om veilig te zijn. Dus jou 65 is geen ramp en toch wel vrij begrijpelijk met 4 videokaarten. En ik neem aan dat dit is met je fans op 100% ... ?

Je zegt dat je de temps nog iets verder naar beneden wilt. Hoe is de airflow na je radiator?

Mocht je de temps verder naar beneden willen gaat dat, zover ik kan zien, alleen lukken met andere fans. Ik heb je Blue Vortex 14 ff opgezocht en deze heeft een static pressure van 0.76 en dat is niet zo hoog. Ter vergelijking heb ik ff een Noctua fan opgezocht en deze heeft al een static pressure van 1.29.

Overzicht:
Blue Vortex 14 (1000RPM) : 0.76
Noctua NF-P14s (1200RPM) : 1.29
Fractal Venturi HP-14 (1500RPM) : 1.94

Niet dat je nu gelijk Noctua (of ander merk) fans moet gaan halen, maar het is iets om ff naar te kijken mocht je de temps echt nog een beetje omlaag willen hebben.

Edit: En zeker omdat je 5x140 rads hebt voor 4 videokaarten zou ik persoonlijk al hoger gaan dan 1000RPM. Iets van 1400RPM in die richting misschien ...

Hoop dat dit een beetje helpt.

Mvg,
 
Laatst bewerkt:
Bedankt alvast voor de reactie!
Mijn andere amd's beginnen inderdaad te trottelen op 95gr!
Maar tot welke temp kan de watercooling loop gaan?
Pvc leidingen hebben toch een probleem bij te hoge temps?
En wat met de pomp? Max temp?
Kan de pomp deze loop wel aan? Rad 420 + rad 240 + quad gpu?

Gr,
Eric
 
Volgens de website kunnen jou leidingen een max van 74 graden aan en de motor van de pomp mag niet hoger dan 60 graden uitkomen.

Maar ... de 74 graden betekent de water temperatuur en niet de temperatuur van je GPU's. Hetzelfde geldt voor de D5 motor. De motor zelf koelt ook al door de airflow in je behuizing.

Ik kan je niet vertellen wat de temperatuur van je water is, maar 65 graden van je heetste GPU betekent niet dat je watercooling loop ook 65 graden is. (Je kan eventueel een temperatuur sensor aanschaffen als je wilt checken wat de temp van je water is)

Wat betreft de kracht van de pomp voor jou loop, kijk naar je reservoir ... Zie je het water gewoon bewegen (lichtelijk is al genoeg) dan is er niets aan de hand, maar staat stil/nagenoeg stil en draait de pomp op 100% dan moet je toch de kracht aan de loop toevoegen.
 
Volgens de website kunnen jou leidingen een max van 74 graden aan en de motor van de pomp mag niet hoger dan 60 graden uitkomen.

Maar ... de 74 graden betekent de water temperatuur en niet de temperatuur van je GPU's. Hetzelfde geldt voor de D5 motor. De motor zelf koelt ook al door de airflow in je behuizing.

Ik kan je niet vertellen wat de temperatuur van je water is, maar 65 graden van je heetste GPU betekent niet dat je watercooling loop ook 65 graden is. (Je kan eventueel een temperatuur sensor aanschaffen als je wilt checken wat de temp van je water is)

Wat betreft de kracht van de pomp voor jou loop, kijk naar je reservoir ... Zie je het water gewoon bewegen (lichtelijk is al genoeg) dan is er niets aan de hand, maar staat stil/nagenoeg stil en draait de pomp op 100% dan moet je toch de kracht aan de loop toevoegen.

Noctua fans zijn aangekomen.
Dit weekend ga ik ze monteren en hoop ik dat de temps wat naar beneden kunnen. (En de clocks wat omhoog! :)

mvg,
eric
 
Vergelijkbare onderwerpen
Onderwerp starter Titel Forum Reacties Datum
Bl4ckj4ck666 Barrow ventiel...Hoe gebruiken? Waterkoeling 6
Ruud Hoe veel meter slang voor GPU en cpu cooling? Waterkoeling 1
H Hoe kabels bevestigen aan PCI-e female Cases en Modding 2
anub1s18 hoe lang kan je gedemineraliseert water zonder toevoegingen gebruiken? Waterkoeling 1
XenoMorpH 2x D5, hoe monsteren op een EK-UNI Pump Bracket Waterkoeling 6
P Led strip gekocht maar geen idee hoe ik dit moet aansluiten! Cases en Modding 6
P Hoe sluit ik 3 mm led's aan ? Advies Waterkoeling Setup 5
djghostogb Hoe Aqua-Computer Aqualis Base 450ml monteren op de Aqualis Pump adapter for D5? Waterkoeling 8
J hoe air bleeden uit loop? Waterkoeling 4
J Hoe waterblok schoonmaken? Waterkoeling 2
T Hoe kopier en plak ik in dit forum HighFlow Forum 3
T Waar en hoe plakken jullie temperatuur sensors? Handleidingen en Installatie Tips 5
O Hoe maak je het makkelijkst een Desk? Cases en Modding 28
M welke slangen en hoe koelvloeistof vervangen Waterkoeling 7
P Hoe Corsair Vengeance Heatspreaders verwijderen? Waterkoeling 27
W Hoe aan te sluiten: Aquaero 6 controller en Alphacool pomp Waterkoeling 0
A Hoe heet dit en waar kan ik dit vinden:) Problemen & Oplossingen 8
T Silverstone Raven, hoe 360 radiator extern monteren? Waterkoeling 5
88Gamer88 Hoe switch maken 12V & 7V met druk knop ? Handleidingen en Installatie Tips 34
P Hoe vergroot ik mijn wifi signaal? Hardware & Software 7
J WiFi (hoe (on)gezond is t?) Nieuws en Sport 9
coolfris Hoe een glas water in te schenken Handleidingen en Installatie Tips 1
H Hoe groot moet de radiator zijn voor het koelen van een 3770k? Waterkoeling 4
K Hoe sluit je een FrozenQ Reactor Core Extreme Blue Reservoir V2 aan? Waterkoeling 3
F Waterkoeling maar hoe en wat? Advies Waterkoeling Setup 1
cederieck Knik in loop Hoe los ik dit op ? Waterkoeling 6
iSP TV kiezen/beoordelen in de winkel, hoe doe je dat? Electronica 7
ChillPascal Hoe een custom powerswitch aansluiten Handleidingen en Installatie Tips 18
Arniebomba GTX680 DCUII SLi WC setup, hoe afstand overbruggen? Waterkoeling 8
gunny Koolance TMS205 - Aquaero 5 pro Hoe en wat Waterkoeling 0
E crysis 2 nat type : strict. hoe op te lossen Problemen & Oplossingen 9
R Hoe de fans van de Twin Froxr II vervangen en voornamelijk, met welke? Overige Koeling 7
Stephan---pro Hoe bevestig je noppenschuim? Problemen & Oplossingen 3
canonchiel Hoe moet ik mijn wc set aansluiten Waterkoeling 10
T Hoe vraag ik een RMA aan? HighFlow Webshop 3
D3T0X Meedenk topic. Hoe een deur naar boven open laten gaan? Cases en Modding 4
R Na 8 jaar geen watercooling het toch maar weer proberen, maar hoe? Advies Waterkoeling Setup 2
Robin Intel ivy bridge hoe denk jij erover? Hardware & Software 36
D [GEVONDEN] goedkope laptop ( maakt niet uit hoe oud die is ) Gevonden 4
Sw333t Vraagje over reference gpu (en hoe die te herkennen voor aanschaf) Hardware & Software 10
O Hoe Bitspower D5/MCP655 Dual Top in de kast monteren? Handleidingen en Installatie Tips 10
D Hoe kan ik het best triple CF verbinden en andere vragen. Advies Waterkoeling Setup 11
cederieck Hoe kan ik dit oplossen Zonder iets bij te bestellen ! Waterkoeling 2
S back licht inverter laptop kapot ? hoe kan ik dat testen Hardware & Software 0
T1mmy Hoe een fan controller demonteren ? Cases en Modding 7
P Waterkoeling wel/niet gebruiken en zo ja hoe? Waterkoeling 21
C Overgaan op waterkoeling, maar hoe wat waar en waarmee? Advies Waterkoeling Setup 3
S Heatkiller 3.0 NICKEL hoe schoonmaken? Waterkoeling 9
T Hoe een Bitspower X-Station Multi PSU Module aansluiten? Handleidingen en Installatie Tips 6
P hoe kan je het beste letters uit een pc paneel halen? Cases en Modding 6

Vergelijkbare onderwerpen

Terug
Bovenaan