• Vragen? Wacht niet langer op de antwoorden! Login of Registreer en plaats jouw vraag! Wij zullen je vragen z.s.m. beantwoorden.

eindeloos project: wc'ed centurion 5

Flythe

Senior Member
Ik had een tijdje twee loops in de centurion zitten, totdat ik gisteren zag dat er lucht in m'n moederbord loop zat.
Toen de pc aanging merkte ik dat de lucht niet wegging, en sterker nog het water werd helemaal niet rondgepompt. Oftewel: pomp dood :091:.

Omdat k geen zin had om (net zoals de vorige keer) weer 3 dagen zonder pc te zitten heb k in record tijd de waterkoeling omgebouwd.
Het waterkoeling gedeelte is gedowngrade, de SB en mosfets hebben nu geen waterkoeling meer en de NB is toegevoegd aan de cpu/graka loop, ik heb nog gezocht maar ik heb geen foto's van de oude situatie :(.

Ook zijn er wat verbeteringen doorgevoerd, de fans stonden op 5V en wilde soms niet starten dus die zijn nu dmv een kroonsteen verbonden met een 12V lijn. Ook had het hd gedeelte geen koeling, daar is nu een fan voorgezet.

De hardware:

Intel E8400 op stock clock
Asus Maximus Formula
XpertVision 8800GT, met gemodificeerd EK wc-blok erop (mosfet koeler paste niet, en een speakertje zat in de weg)
2GB OCZ SLI-ready (blergh merchandise :p) pc6400 ddr2 geheugen
Antec 500Watt NeoHE voeding (met uber coil whine waarvan ik niet weet van welk component het afkomt :()
Samsung F1 640GB
dvd combo met ide-aansluiting

waterkoeling:
swiftech mcp350 pomp + xspc top
240mm feser radiator
d-tek fuzion v2
EK 8800gt block
heatkiller nb-14 block
swiftech micro reservoir (oude versie)
Alles met Tygon 1/2" slangen en demi water met een feser toevoeging.

De foto's:

Overview:
IMG_0687.JPG


Bovenkant, grill + 2 fillports (er is maar 1 fillport in gebruik nu ;)):
IMG_0683.JPG


stoffig :p:
IMG_0684.JPG


IMG_0685.JPG


Binnenkant, hier is de fan voor het hd gedeelte goed te zien, het reservoir is geplaatst dmv de meegeleverde klittenband. De tie wraps om de slang cpu->rad is om te zorgen dat de slang niet knikt :p.
IMG_0688.JPG


240mm Feser radiator, de voeding is modulair door de fittingen van de radiator zijn er maar 3 aansluitingen bruikbaar :p, gelukkig zijn dat er precies genoeg (pci-e stekker, molex, sata).
IMG_0689.JPG


Binnenkant andere hoek, originele mosfet koeling is hier goed te zien:
IMG_0691.JPG


Verder uitgezoomed, ook meer blurry :/:
IMG_0692.JPG


Close-up van cpu gedeelte:
IMG_0694.JPG


Originele SB koeler er weer op:
IMG_0698.JPG


Gelukkig had ik nu meer ruimte dan de vorige keer met twee loops, het was deze keer veel makkelijker om te vullen en ontluchten. (ook is het gewicht gedaald met zo'n 5kg :p).

Nog een vraag aan Freddy (of iemand anders): Weet jij hoelang er garantie op een liang pomp zit (niet bij highflow besteld), ding is nog van voor de tijd dat ik van het bestaan van highflow af wist, +- 1,5 jaar oud denk ik.
Ding is met geen mogelijkheid meer aan te krijgen, zelfs droog en zonder top voel ik geen weerstand aan de rotor.

Deze setup zal zo blijven staan tot aan de energylan want dan moet alles weer omgebouwd worden naar m'n casemod :p, daarna moet het hooguit nog 1 maand blijven werken dan ga ik eens nadenken over een upgrade.
 
@oli4v: eigenlijk paste het gewoon niet maar alles past als je hard genoeg propt :p.

@zeus: wat een schoonheid is de antec he :D... ding moet idd vervangen worden, maakt een pokke herrie en heeft de verkeerde kleur.
 
Vergelijkbare onderwerpen
Onderwerp starter Titel Forum Reacties Datum
iSP Project muziekstreamer Gallery & Build Logs 10
ThomasJS Project SteelOak Gallery & Build Logs 18
Bl4ckj4ck666 Project Antec P120 crystal Gallery & Build Logs 22
Mannekino Custom loop kerstvakantie project in O11 Dynamic XL voltooid met Direct Die cooling voor een 9900K Gallery & Build Logs 9
Tath Project D Gallery & Build Logs 91
tijgervarken Project Ti[ger]tanium Gallery & Build Logs 1
Silversurfer Even voorstellen: Project Silversurfer Evo Introductie: Stel jezelf en jouw PC voor 1
M mindwarper - Chris - AMD Ryzen 3000/5000 Project Introductie: Stel jezelf en jouw PC voor 4
iSP Geschikte waterkoeling cpu bracket gezocht voor project Overige Koeling 7
Bokeh Bokeh - Ben - mijn monster PC project met RGB Introductie: Stel jezelf en jouw PC voor 11
Subarist [BIP] Project X | Scratchbuild | Gallery & Build Logs 0
Subarist | BIP | Project Subi | Personal Case | PCFixerLimburg Gallery & Build Logs 15
Subarist Subarist - Maickel - Project Subi Introductie: Stel jezelf en jouw PC voor 9
Rammstation Even voorstellen : Rammstation project: Rammstation Introductie: Stel jezelf en jouw PC voor 7
Dima Dima - Project: 7980xe Custom Loop Introductie: Stel jezelf en jouw PC voor 8
987Overlord 987Overlord - Paul - Project: Beest Introductie: Stel jezelf en jouw PC voor 5
vincent Project Back in busines Gallery & Build Logs 42
Kevin Kevin - Kevin - Project: Kraken Introductie: Stel jezelf en jouw PC voor 6
Hightower Project S Gallery & Build Logs 6
anub1s18 NZXT H440 project overkill Gallery & Build Logs 5
PasLis Project Car Gallery & Build Logs 29
vincent Project "vocht probleem" Gallery & Build Logs 9
Maarten/Pine Scratch-build ''Project Metallurgy'' Gallery & Build Logs 36
iSP [Gezocht] Simpel (goedkoop) ITX bordje voor project Gevonden 4
bunbun casemod project "red elegance" Gallery & Build Logs 11
Y Yodabear - Maikel - Project: LeBlanc Tower Introductie: Stel jezelf en jouw PC voor 5
C Corsair Crystal 570x Project 'Hot Rod' Gallery & Build Logs 0
C Sven Decommer - Project Blue-Ice Gallery & Build Logs 4
C Sven Decommer - Project Blue-Ice Introductie: Stel jezelf en jouw PC voor 1
P Project simply black & white Gallery & Build Logs 5
Maarten/Pine Project Cu - a watercooled PC desk Gallery & Build Logs 52
tijgervarken Project Black Matter Gallery & Build Logs 23
M Project reDefine R5 Cases en Modding 0
ProAce Project 303 Gallery & Build Logs 16
M [Build Log] Project Blueberry Apple G4 Cases en Modding 24
BeckModZ [Project Log] "Blue Morpho" Gallery & Build Logs 34
Demolisher Kodiak [Long term project] Cases en Modding 45
T Hulp bij budget waterkoeling project. Advies Waterkoeling Setup 2
T Hulp bij toekomstig project Waterkoeling 0
F Builg log Project Saber Gallery & Build Logs 4
bmawn [Project log] Project Dark Knightmare Gallery & Build Logs 31
FactoryDefaults Project Stormtrooper Gallery & Build Logs 30
2kPro [WorkLog] Project Scarlet|Ti Gallery & Build Logs 39
J Project minimal. Gallery & Build Logs 9
DBRichard Project Deadpool: Merc with a Mouth Gallery & Build Logs 41
S Project ICE - (custom PC Desk Build) Gallery & Build Logs 4
J Project - LiquiDesk Gallery & Build Logs 7
DutchMicro Project HighTech Slaapkamer. Overige Builds 26
BeckModZ [Project Log] "Parvum|Beast" - Semi Sponsored Build Gallery & Build Logs 63
ProAce Project Z by ProAce Gallery & Build Logs 14

Vergelijkbare onderwerpen

Terug
Bovenaan