• Vragen? Wacht niet langer op de antwoorden! Login of Registreer en plaats jouw vraag! Wij zullen je vragen z.s.m. beantwoorden.
Dank je voor het antwoord Freddy!

Nog 1 vraag, ik heb geen ervaring met (A)RGB leds. Moet me nog even inlezen in de materie.
Maar wat ik zie is dat er verschillende aansluitingen zijn. De EK waterpomp-reservoir combo heeft een specifieke dikke 4 pinnige plug waarvan er maar 3 pinnen daadwerkelijk aanwezig zijn en A-RGB.
Omdat ik de koelers voor de CPU, GPU en RAM ook van EK wil kopen, neem ik aan dat deze allemaal dezelfde aansluitingen hebben.
Mijn mobo heeft ook de juiste aansluiting, maar niet voldoende voor 4 componenten.

Is er een A-RGB hub zoals de Aqua-Computer SPLITTY9 ACTIVE voor PWM fan's, maar dan voor A-RGB met een SATA power kabel voor de voeding?
 
Verschil tussen ARGB/DRGB met normale RGB:
ARGB/DRGB = 3-pin = 5v = Addressable/Digital (elk ledje op de strip kan een andere kleur geven)
RGB = 4-pin = 12v = 'Normale' RGB (alle ledjes op de strip geven dezelfde kleur)

Je kan idd gewoon een ARGB of DRGB hub of splitter kabel nemen.
 
Oke, dus ARGB en DRGB is hetzelfde een heeft dezelfde aansluitingen?

Maar dan komt alle voeding voor de 4 LED waterkoeling onderdelen van het moederbord af.
Is het niet beter deze (net als een PWM fan hub) te voeden met een SATA power plug en dan alleen de GND en Signaal naar het moederbord, om zo overbelasting van die ene aansluiting te voorkomen?
 
Verkopen jullie zo'n hub?

Een soort " Aqua-Computer SPLITTY9 ACTIVE" voor PWM fan's, maar dan voor ARGB/DRGB ?

Is deze goed voor het 'doorlussen' en synchroniseren van alle aangesloten A/D-RGB onderdelen met het moederbord?
(Waarbij de A/D-RGB software van het moederbord de aansturing en kleur van de A/D-RGB led's bepalen?)
 
Laatst bewerkt:
Dank je Freddy!

Enige is dat ik nogal wat slechte reviews lees over de Lamptron, waarbij er meerdere contacten niet verbonden zitten waardoor aangesloten led's geen of maar 1 vaste kleur kunnen geven. Ook waren er klachten m.b.t. de power verdeling van uit de SATA power aansluiting.

Helaas las ik in de specs van de Bitspower Touchaqua Digital RGB dat de SATA power aansluiting alleen bedoeld was voor "stand alone" control en niet via moederbord control. Corsair heeft een relatief nieuwe hub voor zowel PWM fan's als D-RGB leds welke ook power krijgt van een SATA plug.
Er zijn bij deze hub ook maar 2 contacten die naar het moederbord gaan. Ongetwijfeld signaal en GND.

Wellicht dat de Bitspower dan beter is en hierbij de + kabel losgehaald kan worden, waarna hij toch via een SATA plug stroom krijgt..

Vreemd dat dit niet wat meer plug&play is tegenwoordig..

Overigens heb ik gelezen dat m'n mobo 3A (150 leds) aankan. Dus een splitter kabel in geval van 4 waterkoeling componenten van EK met elk maar hooguit 10 leds zal geen probleem zijn.
(EK geeft zelf voor een GTX 2080 waterkoeling blok LED een stroom aan van 0.38A.)
 
Nog een paar vragen, if I may.. ;-)

Om van binnen de PC Case naar buiten de PC case te komen en tevens een "quick disconnect" te maken (om de PC weg te halen, terwijl de radiator op het PC meubel blijft zitten) wil ik deze "female" connector gebruiken:

Daarvoor heb ik deze "male" counterpart op het oog:

Over deze twee onderdelen heb ik nog 3 vragen:

1.
Moet ik bij de 'female' in de 'niet-quick-disconnect' kant een normale G1/4 compression fitting/connector maken om een waterslang aan te verbinden?

2.
Klopt het dat aan bij de 'male' aan de 'niet-quick-disconnect' kant er al een compression fitting zit, geschikt voor een waterslang met 10mm binnen en 13mm buiten diameter? (Voor "PrimoChill PrimoFlex Advanced LRT 3/8 ID - 1/2 OD - Crystal Clear - PFLEXA-12"?)

3.
Past een ander merk compression fitting (bv EK of Bitspower) G1/4 zonder problemen (of lek-risico) op de Koolance G1/4?
Of moet men bij 1 en hetzelfde merk blijven met fittings?
 
Laatst bewerkt:
Top, duidelijk! Dank je voor je antwoord!

Deze vragen lijken voor de hand liggend, maar m'n referentie is nul en ik heb geen vrienden of kennissen die een watergekoelde PC hebben.
Dus jullie zijn m'n enige 'check' methode.. :)

Dank voor je geduld!

Nog 1 vraag over de "Koolance QD3 Female Quick Disconnect No-Spill Coupling, Panel Female Threaded G1/4BSPP - QD3-FSFG4-P":

Hebben jullie hier ook een versie van, welke net als de 'male' counterpart al een "3/8 ID - 1/2 OD" fitting op heeft zitten?
(Of kunnen jullie hier aan komen?)

Oh.. disregard.. dat kan waarschijnlijk niet, anders krijg je hem niet meer door het gat heen van de behuizing, waar hij voor bedoeld is..
 
Laatst bewerkt:
Wederom mijn dank voor je reactie.
Wordt steeds wijzer.. nog een paar dingen en ik kan weer een stuk bouwproces vooruit.. :)

1.
M.b.t. fittingen, er zijn vrij veel merken en mogelijkheden. Verschillende merken kunnen (mits dezelfde maat) gecombineerd worden (zoals hierboven bevestigd werd), maar heeft 1 merk voorkeur boven een ander?
Door bv kwaliteit/duurzaamheid, slijtvastheid, diversiteit aan soorten fittingen, etc?

2.
Is zo'n soort combo (ongeacht merk) een goede voor het meten van de temperatuur van het water op een bepaalde plek?
Dus bv links in, rechts uit (in-line) en dan in het 'dakje' deze temperatuur probe.
Of levert dit te veel flow-weerstand op?
 
Laatst bewerkt:
Er is ook een tempsensor van Aquacomputer met 1x vrouwelijk en 1x mannelijk schroefdraad, dan kan je de sensor rechtstreeks in bijvoorbeeld je radiator schroeven en heb je minder fittings nodig. Degene die Freddy linkte heeft 2x vrouwelijk schroefdraad waardoor er aan beide kanten een slang moet komen of de sensor moet via een adapter met 2x mannelijk schroefdraad in een radiator/waterblok geschroefd kan worden.

Deze scheelt weer wat fittings:
*hij is alleen niet op voorraad
 
Vergelijkbare onderwerpen
Onderwerp starter Titel Forum Reacties Datum
M Eerste water gekoelde PC bouwen. Waterkoeling 1
T eerste water koel loop Waterkoeling 3
D Mijn eerste hard pipe water loop en ik heb wat vragen. Waterkoeling 4
J Eerste water koeling set (800d) Advies Waterkoeling Setup 6
L Advies nodig voor het bouwen van eerste water cooling setup. Advies Waterkoeling Setup 12
H Eerste keer water koeling advies/benodigdheden Advies Waterkoeling Setup 11
H Antec P182 eerste keer met water spelen Gallery & Build Logs 43
M Complete waterkoeling systeem voor de eerste keer Waterkoeling 4
D reservoir pomp top vraagje bij me eerste build Waterkoeling 4
Sukudow Eerste watercooling advies Asrock X570 Advies Waterkoeling Setup 4
K Eerste (custom) loop - advies is welkom H700-8700k-2080Ti Advies Waterkoeling Setup 3
F Eerste watercooling setup - PC-011 Dynamic Advies Waterkoeling Setup 4
W Advies eerste watercooling en loop Advies Waterkoeling Setup 6
H Eerste waterkoeling PC Advies Waterkoeling Setup 5
J Nieuwe/eerste WC build Advies Waterkoeling Setup 27
O Eerste stappen watercooling Advies Waterkoeling Setup 5
S Mijn eerste Waterkoeling build ever Gallery & Build Logs 0
C Eerste keer Costum loop, toch ff checken Waterkoeling 6
P Phanteks Evolv X - Eerste waterkoeling build in 13 jaar Gallery & Build Logs 2
M Advies voor mijn eerste waterkoeling, voor mijn game pc Advies Waterkoeling Setup 6
T mijn eerste custom waterkoeling Waterkoeling 2
K vlotte afhandeling van mijn eerste bestelling (maar bijgevolg dus zeker niet laatste) HighFlow Testimonials / Shopreviews 0
N Eerste waterkoeling set gekocht maar wat heb ik nog meer nodig? Waterkoeling 4
L Mijn eerste custom loop! RX Vega 64 - input gevraagd Advies Waterkoeling Setup 80
D Advies voor mijn eerste loop. Advies Waterkoeling Setup 2
B eerste waterkoeling build Advies Waterkoeling Setup 5
S Eerste PETG build ( 900D ) tips tricks? Waterkoeling 7
S Subtlety - een eerste waterloop Gallery & Build Logs 15
P mijn eerste set waterkoeling advies nodig Advies Waterkoeling Setup 6
P Eerste custom Loop: Tracer Gallery & Build Logs 2
V Advies gevraagd over eerste custom waterkoeling setup Advies Waterkoeling Setup 8
C een pomp vraag voor eerste build Waterkoeling 2
Madbull Mijn eerste bestelling. HighFlow Testimonials / Shopreviews 2
T Eerste waterloop problemen met gpu backplate hitte Waterkoeling 17
J eerste custom waterkoeling pc Advies Waterkoeling Setup 13
P Op zoek naar begeleiding voor mijn eerste custom watercooling‏ Advies Waterkoeling Setup 1
J enthoo primo eerste custom loop Gallery & Build Logs 5
J advies eerste wc setup enthoo primo Advies Waterkoeling Setup 15
Ubbidude Eerste plons in een pc met custom loop. Advies Waterkoeling Setup 5
D Hulp nodig met eerste CPU/GPU custom waterkoeling Advies Waterkoeling Setup 17
S Bedankt Highflow, dit was een perfecte eerste ervaring ! HighFlow Testimonials / Shopreviews 0
wambamnl Eerste waterkoeling setup, geen budget. I5 4670K en 2x r9 290 g4 gaming. Advies Waterkoeling Setup 5
TrickDeluxe Advies eerste custom loop onderdelen Advies Waterkoeling Setup 5
M M'n eerste WC setje ooit :) FT02 + SLI 980 + 4790K budget rond 800€ Advies Waterkoeling Setup 1
Ubbidude Mijn eerste watercooling loop Waterkoeling 2
D hulp bij eerste scratch build Cases en Modding 4
M Eerste keer sleeven Cases en Modding 7
I Eerste poging tot waterkoeling Advies Waterkoeling Setup 2
R Eerste waterkoeling (GPU) Advies Waterkoeling Setup 3
S Eerste loop, controle check! Advies Waterkoeling Setup 2

Vergelijkbare onderwerpen

Terug
Bovenaan