TrickDeluxe
New member
Hallo mede waterkoelers,
Voordat ik daadwerkelijk tot aankoop over ga wil ik jullie om advies vragen!
Wat ik wil koelen is mijn CPU voorlopig alleen. GPU komt misschien nog maar dat vereist weer een flinke investering. De CPU die ik wil koelen is een i7 5820K. Nu had ik al gekeken naar een samengestelde set van EK maar het CPU block (EK supremacy MX) vond ik er niet uitspringen na het zien van de nodige reviews over de prestaties.
Volgende onderdelen staan op het lijstje:
- EK-D5 Vario X-res 100 incl pomp
- EK-Coolstream rad x240x
- EK Supremacy Evo (acetal original CSQ)
- PrimoChill primoflex advanced LRT 1/2 ID 3/4 OD bloodshed
- EK-ACF fitting 13/19mm
Heeft een van jullie ervaring met deze RAD in een Corsair Obsidian 750D? (Het is een kast met flink wat ruimte dat weet ik wel en op het web wel afbeeldingen gezien van mensen die een 360 rad bovenin hebben maar liefst wil ik niet al me 5,25 bays opofferen wat hun wel hebben moeten doen).
Is een 240 rad genoeg? of adviseren jullie een 360? (overclocken even buiten perspectief gehouden)
De pomp en reservoir goede keuze of toch een aparte pomp en reservoir?
Bij voorbaat dank voor jullie reacties!
Mvg
TrickDeluxe
Voordat ik daadwerkelijk tot aankoop over ga wil ik jullie om advies vragen!
Wat ik wil koelen is mijn CPU voorlopig alleen. GPU komt misschien nog maar dat vereist weer een flinke investering. De CPU die ik wil koelen is een i7 5820K. Nu had ik al gekeken naar een samengestelde set van EK maar het CPU block (EK supremacy MX) vond ik er niet uitspringen na het zien van de nodige reviews over de prestaties.
Volgende onderdelen staan op het lijstje:
- EK-D5 Vario X-res 100 incl pomp
- EK-Coolstream rad x240x
- EK Supremacy Evo (acetal original CSQ)
- PrimoChill primoflex advanced LRT 1/2 ID 3/4 OD bloodshed
- EK-ACF fitting 13/19mm
Heeft een van jullie ervaring met deze RAD in een Corsair Obsidian 750D? (Het is een kast met flink wat ruimte dat weet ik wel en op het web wel afbeeldingen gezien van mensen die een 360 rad bovenin hebben maar liefst wil ik niet al me 5,25 bays opofferen wat hun wel hebben moeten doen).
Is een 240 rad genoeg? of adviseren jullie een 360? (overclocken even buiten perspectief gehouden)
De pomp en reservoir goede keuze of toch een aparte pomp en reservoir?
Bij voorbaat dank voor jullie reacties!
Mvg
TrickDeluxe
Laatst bewerkt: