Oke, lektest succesvol afgerond.
Nog even wat foto's:
Omdat de
radiator met alle fan's buiten de PC kast hangen, moet deze wel voeding krijgen en uiteraard fan aansturing en rpm feedback.
Deze (wat prijzige) Sub-D connector is rated tot 12V/7.5A (DC). Alle 8 fan's bij elkaar halen de 5A nog niet, dus dat is goed.
Alle 5 voedingskabels van de SATA power connector zijn verbonden.
Ook alle fan'headers zijn verbonden aan deze Sub-D connector en dus aan de fan's op de
radiator via een "
Aqua-Computer SPLITTY9 ACTIVE - active splitter for up to 9 PWM
fans".
Dan op de
radiator de Sub-D kabel, geleid naar de juiste richting met een houder dat tevens een trekontlasting vormt:
Ook de High Flow NEXT is op tijd binnen gekomen om hem in het systeem te integreren.
Dit ding heeft 1 uitgang dat afhankelijk van de configuratie kan dienen als
- flow meter voor het moederbord;
- veiligheid/alarm functie verbonden aan de OFF switch van de PC.
Normaal gesproken heb je daar 2 verschillende kabels voor nodig die van die uitgang naar het moederbord gaan.
De ene is een fan connector, de ander een twee polige ON/OFF connector die normaal van je front naar je moederbord gaat.
Ik wilde kunnen kiezen, dus heb ik die utigang via een switch met 3 standen ON - OFF - ON aan beide kabels verbonden.
Als ik wil switchen van functie, zet ik de switch eerst op OFF, dan pas ik de configuratie aan in de software van de NEXT en daarna switch ik naar de andere (juiste) positie.
Naar boven is Flow Meter, naar onder is OFF Alarm.
Dat ziet er dus zo uit:
Op deze manier kan ook gelijk de retour tube naar de juiste locatie en met (zwaar) filter stuk naar het
reservoir geleid worden (zie foto's hieronder).