Ik zou eerst een budget plannen voor de loop, want je gaat zodra je de cpu en gpu gaat koelen al aardig over de 500 euro als je wat kwaliteit wilt. Kijk eerst wat in uw kast gaat, stel dit even voor op papier met de maten erbij. Zelf vind ik een 3/8-5/8
slang of een 1/2-3/4 beter als de dunwandige slangen, de dik wandige slangen (3mm wand dikte) kunnen wat meer hebben met bochten werk en zijn in aankoop ook weer niet veel duurder. Heb ergens gelezen dat de flow tussen een 12 en 10mm ID
slang bijna geen verschil uitmaakt. Welke
slang je kiest , heeft ook veel te maken met de kast die je hebt, je kan je wel voorstellen dat een 19mmOD
slang er anders gaat uitzien in een 900D als in bv. een 350D.
Fittingen kijken is eerst kijken welke
slang je gaat halen, kies de juiste
fitting die je het leukste vind( denk dat er geen slechte
fittingen meer bestaan). De XPS D5 photon 270 is een aardig
reservoir, heb zelf in de 900D aardig moeten meten om alleen de photon 270 zonder D5 mooi geplaatst te krijgen, zonder dat ik boven tegen de rad en fan aanzit. Er komen meer dingen te pas bij een loop, zoals , rotary/45,30,90 graden bochten, een drainage punt voor het aflaten van de koel
vloeistof, sensors voor de temperatuur te meten en zo verder. Water koeling is verslavend en kan soms zelf duurder zijn als je hele pc. ( Ik ben al aardig op weg) Ook is het aan te raden om google eens te gebruiken voor tutorials over waterkoeling, Heb zelf meer als een half jaar het net afgestruind op zoek naar reviews enzo, verdiep u eerst in de materie, maar het kan soms voorvallen dat er juist over een ding niets te vinden valt en dat je zelf het proef konijn moet zijn. Als koel
vloeistof kan je premix gebruiken van een goed merk;
EK,Feser enzo, of je kan gedistilleerd water met een add, gebruiken zoals pt nuke phn of als je verschillende metalen ( wat niet aan te raden is) hebt in de loop kan je een anti corrosion ad gebruiken. Hier op
highflow hebben ze een goede how to uitleg voor water koeling.