• Vragen? Wacht niet langer op de antwoorden! Login of Registreer en plaats jouw vraag! Wij zullen je vragen z.s.m. beantwoorden.

Juiste behuizing voor mATX systeem

Patrick1990

Junior Member
Ik heb nu nog een grote kast met een systeem erin waarmee ik leuke dingen kan doen, maar eigenlijk wil ik voor de makkelijkheid een goed-vervoerbaar (klein) systeem samenstellen.

Ik zat te denken aan een Asus Maximus III Gene als moederbord, een i5 750 of i7 860 als processor, 4GB DDR3 geheugen van 1600MHz en een fatsoenlijke cooler voor op mn CPU. Als grafische kaart weet ik niet wat wijsheid is, maar om het vermogen te drukken denk ik dat een ATi het beste is, en dan waarschijnlijk een 5850, tenzij 5870 ook past qua afmeting/vermogen.

Het goedkoopste past me, maar ik wil ook degelijkheid: kortom ik ben op zoek naar een goede prijs-performance verhouding voor een behuizing waarin de airflow niet 0,0 is, moet een CPU en graka cool kunnen houden.

Iemand aanraders? Ik vond zelf de Lian Li PC-Q08 wel mooi maar weet niet of deze ook past voor mn kaart. Vaak zie je dat voeding erbij zit bij behuizingen, maar iemand ook een goed alternatief voor in een mATX behuizing?

Doeleinden: nieuwste games kunnen spelen, beetje mee downloaden films kijken etc. etc.

Hoor graag van jullie :)
 
Vind die laatste nog het mooist eruitzien wegens de compactheid, heb toch het idee dat de andere kasten (NZXT en Sharkoon) nog aan de forse afmetingen zijn. Bedankt in ieder geval, meer tips hoor ik graag natuurlijk maar zal de laatste zeker overwege :)
 
eeuhm de lian li v351?

PC-V351-b.jpg
 
Zou hier een kaart als HD5870 hier inpassen? Dat is namelijk even mijn volgende vraag...

Als ik de Lian Li V352 vergelijk met de langear DaBox100 heb ik het idee dat de langear veel meer airflow heeft... of ligt dat nou aan mij...?
 
de v352 is een huge fail voor de high-end mensen, en die koeler is net zoals bij de v351 een 80mm ;) wat genoeg is, omdat de ruimte zeer beperkt is.

de v351 is het beste! past zelfs een 5890 in ZONDER de 2e 120 intake fan.

en de v351 heeft 1 grote open ruimte, wat de v352 weer niet heeft ;)
 
Laat ik het anders formulieren,

ik wil een krachtig systeem, moederbord wordt een asus maximus iii gene of een evga p55 micro (of een msi gd45 hangt even af van hoe de verhalen erover zijn). Ik wil natuurlijk zo veel mogelijk bang, voor zo min mogelijk bucks, met een zo goed mogelijke temperatuur.

De vraag even wat wijsheid is, i5 750 of i7860, en dan gaat het mij even om de temperatuur (ik wil sws een alternatieve cpu cooler), maar ook om de performance (die volgens mij bij 860 wel wat beter is tov 750 ivm hyperthreading en hogere clock). Dan wil ik hier 4GB geheugen bij wat bij mn moederbord matched qua kleur, het makkelijkst leek mij mooi 1600mhz geheugen wat niet te warm wordt? of zijn er aanraders? Verder dan een 5870, ik ben alleen bang dat die in een lian li v352 net niet past, weet niet hoe het bij de andere zit.

Ik moet zeggen dat lian li natuurlijk wel oerdegelijk is, en er fraai uitziet... maar zoals hierboven kennelijk een huge fail voor high end... waarom huge fail? Vind hem er mooier uitzien dan de 351 om eerlijk te zijn.

Dan nog de dabox100 langear, ziet er leuk uit, maar is hij ook zo mooi robuust als lian li's? ik wil degelijkheid...
 
van de langear site:
2mm thick, black anodized brushed aluminum shell.
qua materiaal doet het zeker niet onder de lili lijkt mij

anders moet je de achterkant modden zoals dit
2lwknk7.jpg
 
Busterben wat is er mis met een 80mm fan? wat je nu aanbeveel hoeft helemaal niet.

de v352 heeft een 2 compartement systeem, onder het systeem boven derest.

De v350/1 heeft 1 grote ruimte waar je alles in kan doen, vooral de binnenkant is zeer openlijk waardoor je alles kan doen en geen beperkingen heb.

De v350/1 heeft ook nog een cleanere look dan de v352.

in de v350/1 is high-end helemaal GEEN probleem, ik heb er zelf ervaring mee.


Als je de case beter wilt leren kennen kijk StarQube of A-qube in me signature ;)
 
Kenny ik heb die eerste Ati mod van je gezien, omg wat retevet.

Zoveel nieuwe ideeen ineens, ik zou ook graag willen watercoolen, maar is dat goed haalbaar? Hoe zit het verder met de kosten van dat systeem zoals je het had gemaakt? Maak je ook casemods op aanvraag voor mensen? :p
 
Ik maak indd casemods voor anderen. (RchromeLi/B&W) and more to follow ;)

Alles is te realizeren natuurlijk, ik heb sinds 2 weken geleden ook een vaste Hardware/overige sponser, en bij freddy blijf ik 4ever me losse spullen kopen. niemand gaat zo goed als freddy om met zijn klanten.
kwa overige kosten is altijd anders maar een case + waterkoeling naar maat is wel leuk om te doen, mensen geven je een budget, en vaak lukt me dat makkelijk na de eisen van een persoon.
 
Vergelijkbare onderwerpen
Onderwerp starter Titel Forum Reacties Datum
J Heb hulp nodig om de juiste fitting aan te schaffen voor moeilijke bend Advies Waterkoeling Setup 10
B De juiste bochten en aftappunt die passen bij mijn fittingen en hardtubes Introductie: Stel jezelf en jouw PC voor 5
D Juiste fitting bij slang Waterkoeling 2
M Hulp gevraagd voor juiste configuratie. Advies koppeling/Radiateur Waterkoeling 2
W de juiste onderdelen Waterkoeling 9
P Juiste fittingen Waterkoeling 3
H Juiste componenten? Overige Koeling 4
B de juiste waterkoeling producten voor een beginner Advies Waterkoeling Setup 8
M Juiste slangen voor XSPC X2O RASA RS120 kit Waterkoeling 3
J Heeft deze Fan de juiste aansluiting? Overige Koeling 9
R Op zoek naar de juiste casefan(s) Overige Koeling 31
V Hoe meet je de juiste temperatuur van een 45nm processor Overclocking 9
arwin74 Plexi of alu behuizing voor een enkel 5.25" apparaat Gezocht 0
Bl4ckj4ck666 Corsair Crystal 570X RGB White tower-behuizing Gallery & Build Logs 18
Jason Singularity Computers Wraith Mini-ITX Case/ Behuizing HighFlow Product Suggesties en Nieuws 0
volcom Lian Li Lancool II behuizing HighFlow Product Suggesties en Nieuws 3
the_cyberspace Streacom F7C Alpha behuizing HighFlow Product Suggesties en Nieuws 5
Freddy Singularity Computers Spectre 2.0 case / behuizing HighFlow Product Suggesties en Nieuws 8
M Oude behuizing (lian Li PC-O8) verkocht. Nieuwe behuizing (Lian Li PC-O11 ROG) advies Waterkoeling 0
Sw333t [GEZOCHT] Gigabyte MIB T5140 behuizing Gevonden 1
H Cooltek W2 behuizing HighFlow Product Suggesties en Nieuws 4
M Micro-ATX in Mini-ITX behuizing? Cases en Modding 2
Freddy Vector Desk / Bureau behuizing HighFlow Product Suggesties en Nieuws 21
X Fans veranderen van mijn behuizing. Hardware & Software 7
P [CLOSED]Wat is deze behuizing nog waard? Gesloten 1
P Nieuwe midi / full behuizing. Cases en Modding 4
M GTX 780 CPU Fractal XL R2 behuizing Advies Waterkoeling Setup 7
Sw333t [CANCELLED] OCZ Vertex 2 (zonder behuizing :sarc:) Verkocht 3
Sw333t [IN-ACTIVE] mATX behuizing voor parts Gevonden 18
k.3nny LianLi PC-7H Behuizing HighFlow Product Suggesties en Nieuws 15
Robin Triple radiator in CM Storm Trooper behuizing. Waterkoeling 31
M Advies gevraagd: stille behuizing voor huidige waterkoeling Waterkoeling 4
animal baars [VERKOCHT] Zalman HD160 HTPC behuizing Verkocht 11
Xtrafresh Silverstone FT03T Behuizing HighFlow Product Suggesties en Nieuws 4
R Waterkoeling advies Behuizing Cooler Master CM 690 II Advanced Advies Waterkoeling Setup 16
M [VERKOCHT] Sitecom MD-217 (Esata HDD behuizing) Verkocht 4
M [VERKOCHT] USB 2.0 harde schijf behuizing Verkocht 2
M [VERKOCHT] Originele sidepanel CM690 II Advanced behuizing Verkocht 5
Sw333t [GEVONDEN] Cooler Master Silencio 550 behuizing Gevonden 1
M [VERKOCHT] Nextech PATA HDD behuizing + 40GB HDD Verkocht 3
H Wat kan ik krijgen voor mijn Lian Li V2120X behuizing. Gesloten 6
Sw333t [VERKOCHT] Asus P5QPL-AM mATX, E6300, 3gb DDR2, Corsair H50, InWin Z653 behuizing. Verkocht 25
Johnny [Keuze hulp] Midtower behuizing Hardware & Software 9
F [IN-ACTIVE] Msi externe sata behuizing met 320gb hdd Verkocht 2
Deathchant [Review] Lian-LI PC-A77FB behuizing HighFlow Product Reviews 1
D Behuizing van voeding verwijderen? Hardware & Software 11
W Aerocool Strike X Case / Behuizing HighFlow Product Suggesties en Nieuws 23
k.3nny [INACTIVE] Plexiglas behuizing Gevonden 2
B Lian Li PC-Q11 behuizing HighFlow Product Suggesties en Nieuws 13
Johnny Welke behuizing? Hardware & Software 5

Vergelijkbare onderwerpen

Terug
Bovenaan