• Vragen? Wacht niet langer op de antwoorden! Login of Registreer en plaats jouw vraag! Wij zullen je vragen z.s.m. beantwoorden.

Car project: Opel Calibra

wwwicked, die angel eyes maken zo'n auto juist een sjonnie auto..
Ik weet hoe het staat met angel eyes (de black uitvoering) op een calibra. Heel erg mooi namelijk en absoluut niet sjonnie achtig.

Bij Sjonnie achtige Calibra denk ik eerder aan een overdreven wide body uitbouw, te extreem verlaagd en met extreme licht metalen velgen met wielen waarvan de wangen nog lager zijn dan die van mijn fiets. Of met een uitlaatdemper sierstukje die zo groot is dat je kop er doorheen past, terwijl de rest van het systeem standaard is.

Maar blijf erbij.. dat de Calibra de Angel Eyes perfect kunnen hebben. Zeker met de units in black uitvoering. Maar is natuurlijk persoonlijk he.. ik heb liever Green Eyes :033:.
 
De verlichting laat ik ieder geval zoals het nu is.

heb vandaag Hitte bestendige rooie spuitbus gehaald.

is voor de remklauwen rood te spuiten en trommel remmen van achter.
wou vandaag er aan beginnnen. maar het is slecht weer dus gaat niet door :(

mvq2xf.jpg
 
Laatst bewerkt:
Leuke topic :)

Had ik ook met mij auto kunnen doen. Heb zelf ook al aardig wat zelf gedaan. Wacht nu op stekker voor me radio zodat ik me andere radio kan aansluiten en dan lekker knallen in die auto :D
 
ah jij wacht op een verloop stekker. Wat heb je allemaal aan je auto gedaan zelf ?

Grote beurt
remschijven + blokken voor
1x links achterband vervangen
Subwoofer aangesloten + kabels en 2x versterkers aangesloten + kabels

Wat moet er nog gedaan worden:

remklauw rechts achter vervangen
1x labda zonde vervangen
Sport demper monteren
tussen demper maybe tussen uithalen :)
Schokdemper rechts voor vervangen

Wat ik heel misschien in de toekomst ga doen:

Turbo monteren voor extra pk's :D
Open luchtfilter monteren. <-- bijna zeker. Eerst geld nodig :)
 
okee das ook een behoorlijk lijstje, open lucht filter kan ik zijn nadeel zijn. doordat ie warme lucht aan trekt. heb zelf mijn orgineel luchtfilter weer terug geplaatst.

Ok. hier update

heb mijn remtang/klauw rood gespoten.

eerst auto opkrikken, heb eigelijk een bokje nodig. voor de zekerheid mocht de krik inzakken. Maar heb ik niet :) ( beetje overdreven )

i3h0l4.jpg


Hier zie je de remschijft en remklauw/tang. Je ziet dat in het midden van de remschijf vuiligheid zit. Kijk next foto

2ik7813.jpg


Ook als ik in het midden van de velg kijk zit op de ( naaf ) van de velg ook vuiligheid ( corrosie. Dat ga ik eerst weghalen die vuiligheid kan zorgen voor een trillend stuur. Omdat 1mm corrosie al voor 5-10-15 gram onbalans in het wiel kan zorgen. Het maximale toegestaande onballans voor een balanceer apparaat is 5 gram. boven die 5 gram voel je al een trillend stuur.

2q2hi6c.jpg


Dit ga ik schoonmaken met een staalborstel op een slijptol gaat lekker snel en is goed schoon. Zorg ook dat je een bril hebt. die staal draaden gaan door je kleren heen.

24l2dna.jpg


Ook oorbeschermers als je die hebt. Maakt toch nog een rot geluid. Resultaat is dit
een mooi glimmend pasvlak/naaf van de velg.

2qvuyva.jpg


Ook het pasvlak/Naaf van de schijf moet schoon worden, anders heeft het geen nut.

2ni2ow3.jpg


Velgen waren ook niet super schoon, gelijk maar even ingespoten met velgen reiniger.
o8rn9h.jpg


Voorzijde
wlu6g3.jpg


Remklauw zit er nog smerig uit je ziet dat er veel zand en remstof op zit.
14094xg.jpg


Even slijptol met staalborstel er over heen :D Je krijgt hem nooit brand schoon, alleen met een zandstraler of iets in die richting, Hier ben ik wel tevreden mee :)
6gfl8g.jpg


29wtirm.jpg


remzadel, moet er ook af
2m7zurs.jpg


Je ziet dat deze ook heel goor is. Ook weer remstof en andere zooi.
206zw5h.jpg


Het is makkelijker dat je dat in de schuur doet waar je hem vast kan zetten. zodat je em goed schoon kan maken. ( bankschroef )
zl9egg.jpg


Okee remklauw is reddy voor painting :D
w6wb4.jpg


Nog wat handigge dingetjes om te weten.
bij deze laatk zien hoe oud mijn band is wat je op de foto ziet staat altijd op een band 3108 Staat voor dat hij gemaakt is in de 31e week in het jaar 2008.
dzgy80.jpg


Bij deze foto zie je staan: Reinforced dat staat inprencipe voor dat de band meer draagvermogen en stabieler is. Puur omdat ze dan een sterker karkas hebben.
de maat 215/40/17 87w Staat voor: 215mm dus 21.5 cm breed. 40 staat voor 40% van die 215mm dat is de hoogte van de band. 17 is de groote van de band in inch. het getal 87 is het draagvermogen van de band, hoe hoger hoe meer gewicht een band kan hebben. De W is een snelheidscodering. W staat voor een maximaal km/uur van 270.

qs6ydd.jpg


Genoeg over banden. Nu het resultaat :D
2i72rmx.jpg


Rood denkt heel goed. Gelukkig :D
rciqtc.jpg


Andere kant ( rechts )
35n1zqr.jpg


Wielen er weer op ( eerst natrekken voordat je foto,s maakt )
s31s0o.jpg


30cy4at.jpg


:D
xav0wj.jpg


ax1wdl.jpg


4k89hh.jpg


Dat was het dan weer. Ook de achter remklauwen ga ik nog doen. Vind zelf dat het goed gelukt is en dat het Prima staat bij de auto :D
 
klein updatje

Heb een kennis gevraagt wat ie kon doen met een andere chip in me ecu.

dit kon ie doen

Een chipje kan ik voor je maken , dan kun je hem proberen.
Meestal is de winst zo'n 10 tot 12% op een gezonde motor. dus van 115pk naar bijna 130 pk..

Wil het iedergeval wel proberen. Om de kijken of ik verschil voel met de orginele chip.
 
Ik zou hem juist vragen om de chip zodanig te programmeren dat je huidige vermogen eerder vrijkomt. Zeker aangezien het huidige vermogen pas vrijkomt bij 5200rpm.

Meer vermogen is altijd fijn, maar betekend wel dat je altijd rond de 5000 toeren moet rijden wil je het hogere vermogen er ook uit willen krijgen. En continue hoge toerentallen vind de 2-liter motor van de Calibra niet zo fijn.
 
Vergelijkbare onderwerpen
Onderwerp starter Titel Forum Reacties Datum
Vannos Car project: Opel Calibra 2 Overige Builds 170
PasLis Project Car Gallery & Build Logs 29
Okkii Car Project: BMW 316i E2 Overige Builds 23
Wouter Wouter zijn Car Project: Peugeot 206 GTI Overige Builds 24
k.3nny k.3nny & iRis Car project: Honda Civic Overige Builds 581
G car project 2 (GeenIdee): Mazda RX7 Overige Builds 235
Freddy Car Wrap / Wrap Folie -> Casemod Wrap bij HighFlow! HighFlow Product Suggesties en Nieuws 7
J Car Gauge voor pc Cases en Modding 7
Wally1987 [CCIP] Car computer/HTPC Gallery & Build Logs 19
Wouter HighFlow Car Meeting - 9 oktober 2011 Algemene Discussies 96
vincent Car HI-FI Algemene Discussies 14
iSP Project muziekstreamer Gallery & Build Logs 11
ThomasJS Project SteelOak Gallery & Build Logs 23
Bl4ckj4ck666 Project Antec P120 crystal Gallery & Build Logs 22
Mannekino Custom loop kerstvakantie project in O11 Dynamic XL voltooid met Direct Die cooling voor een 9900K Gallery & Build Logs 9
Tath Project D Gallery & Build Logs 91
tijgervarken Project Ti[ger]tanium Gallery & Build Logs 1
Silversurfer Even voorstellen: Project Silversurfer Evo Introductie: Stel jezelf en jouw PC voor 1
M mindwarper - Chris - AMD Ryzen 3000/5000 Project Introductie: Stel jezelf en jouw PC voor 4
iSP Geschikte waterkoeling cpu bracket gezocht voor project Overige Koeling 7
Bokeh Bokeh - Ben - mijn monster PC project met RGB Introductie: Stel jezelf en jouw PC voor 11
Subarist [BIP] Project X | Scratchbuild | Gallery & Build Logs 0
Subarist | BIP | Project Subi | Personal Case | PCFixerLimburg Gallery & Build Logs 15
Subarist Subarist - Maickel - Project Subi Introductie: Stel jezelf en jouw PC voor 9
Rammstation Even voorstellen : Rammstation project: Rammstation Introductie: Stel jezelf en jouw PC voor 7
Dima Dima - Project: 7980xe Custom Loop Introductie: Stel jezelf en jouw PC voor 8
987Overlord 987Overlord - Paul - Project: Beest Introductie: Stel jezelf en jouw PC voor 5
vincent Project Back in busines Gallery & Build Logs 42
Kevin Kevin - Kevin - Project: Kraken Introductie: Stel jezelf en jouw PC voor 6
Hightower Project S Gallery & Build Logs 6
anub1s18 NZXT H440 project overkill Gallery & Build Logs 5
vincent Project "vocht probleem" Gallery & Build Logs 9
Maarten/Pine Scratch-build ''Project Metallurgy'' Gallery & Build Logs 36
iSP [Gezocht] Simpel (goedkoop) ITX bordje voor project Gevonden 4
bunbun casemod project "red elegance" Gallery & Build Logs 11
Y Yodabear - Maikel - Project: LeBlanc Tower Introductie: Stel jezelf en jouw PC voor 5
C Corsair Crystal 570x Project 'Hot Rod' Gallery & Build Logs 0
C Sven Decommer - Project Blue-Ice Gallery & Build Logs 4
C Sven Decommer - Project Blue-Ice Introductie: Stel jezelf en jouw PC voor 1
P Project simply black & white Gallery & Build Logs 5
Maarten/Pine Project Cu - a watercooled PC desk Gallery & Build Logs 52
tijgervarken Project Black Matter Gallery & Build Logs 23
M Project reDefine R5 Cases en Modding 0
ProAce Project 303 Gallery & Build Logs 16
M [Build Log] Project Blueberry Apple G4 Cases en Modding 24
BeckModZ [Project Log] "Blue Morpho" Gallery & Build Logs 34
Demolisher Kodiak [Long term project] Cases en Modding 45
T Hulp bij budget waterkoeling project. Advies Waterkoeling Setup 2
T Hulp bij toekomstig project Waterkoeling 0
F Builg log Project Saber Gallery & Build Logs 4

Vergelijkbare onderwerpen

Terug
Bovenaan