okee das ook een behoorlijk lijstje, open lucht filter kan ik zijn nadeel zijn. doordat ie warme lucht aan trekt. heb zelf mijn orgineel luchtfilter weer terug geplaatst.
Ok. hier update
heb mijn remtang/klauw rood gespoten.
eerst auto opkrikken, heb eigelijk een bokje nodig. voor de zekerheid mocht de krik inzakken. Maar heb ik niet
( beetje overdreven )
Hier zie je de remschijft en remklauw/tang. Je ziet dat in het midden van de remschijf vuiligheid zit. Kijk next foto
Ook als ik in het midden van de velg kijk zit op de ( naaf ) van de velg ook vuiligheid ( corrosie. Dat ga ik eerst weghalen die vuiligheid kan zorgen voor een trillend stuur. Omdat 1mm corrosie al voor 5-10-15 gram onbalans in het wiel kan zorgen. Het maximale toegestaande onballans voor een balanceer apparaat is 5 gram. boven die 5 gram voel je al een trillend stuur.
Dit ga ik schoonmaken met een staalborstel op een slijptol gaat lekker snel en is goed schoon. Zorg ook dat je een bril hebt. die staal draaden gaan door je kleren heen.
Ook oorbeschermers als je die hebt. Maakt toch nog een rot geluid. Resultaat is dit
een mooi glimmend pasvlak/naaf van de velg.
Ook het pasvlak/Naaf van de schijf moet schoon worden, anders heeft het geen nut.
Velgen waren ook niet super schoon, gelijk maar even ingespoten met velgen reiniger.
Voorzijde
Remklauw zit er nog smerig uit je ziet dat er veel zand en remstof op zit.
Even slijptol met staalborstel er over heen
Je krijgt hem nooit brand schoon, alleen met een zandstraler of iets in die richting, Hier ben ik wel tevreden mee
remzadel, moet er ook af
Je ziet dat deze ook heel goor is. Ook weer remstof en andere zooi.
Het is makkelijker dat je dat in de schuur doet waar je hem vast kan zetten. zodat je em goed schoon kan maken. ( bankschroef )
Okee remklauw is reddy voor painting
Nog wat handigge dingetjes om te weten.
bij deze laatk zien hoe oud mijn band is wat je op de foto ziet staat altijd op een band 3108 Staat voor dat hij gemaakt is in de 31e week in het jaar 2008.
Bij deze foto zie je staan: Reinforced dat staat inprencipe voor dat de band meer draagvermogen en stabieler is. Puur omdat ze dan een sterker karkas hebben.
de maat 215/40/17 87w Staat voor: 215mm dus 21.5 cm breed. 40 staat voor 40% van die 215mm dat is de hoogte van de band. 17 is de groote van de band in inch. het getal 87 is het draagvermogen van de band, hoe hoger hoe meer gewicht een band kan hebben. De W is een snelheidscodering. W staat voor een maximaal km/uur van 270.
Genoeg over banden. Nu het resultaat
Rood denkt heel goed. Gelukkig
Andere kant ( rechts )
Wielen er weer op ( eerst natrekken voordat je foto,s maakt )
Dat was het dan weer. Ook de achter remklauwen ga ik nog doen. Vind zelf dat het goed gelukt is en dat het Prima staat bij de auto