Momenteel ben ik bezig mijn eerste waterkoeling set samen te stellen, ik begreep via de email dat ik hier mijn plan kon neerzetten en daar feedback op zou kunnen ontvangen. ik heb een evga 8800gtx black pearl aangschaft zonder me te realiseren dat deze watergekoeld is.. vandaar dat ik nu mijn system ook moet voorzien van waterkoeling. ik heb beloten ook mijn cpu in de loop op te nemen, daar ik me toch al in de kosten ga werken en mijn budget te boven ga... ik heb geen ervaring met waterkoeling, maar wel veel er over gelezen de afgelopen dagen. via via kwam ik op jullie site terrecht en heb besloten de hele set bij jullie te bestellen.
ik ben van plan onder de 400 te blijven, het gaat mij niet om of het stil is, ook ga ik er niet naar kijken, zolang ik die geforce maar aan kan sluiten...
momenteel heb ik de volgende onderdelen bij elkaar bedacht:
Swiftech Apogee GTZ
Laing DDC-1Plus MCP355 12V
XSPC Laing DDC Acrylic Reservoir
TFC Xchanger 360 Triple
er resten me echter nog een hoop vragen:
-de tfc xchanger 360 is nog niet leverbaar, wanneer in maart zal deze er zijn?
-het koelblok van mijn geforce is denk ik van geanodiseerd aluminium, is dit een probleem met de andere onderdelen (van koper etc)?
-het cpu block heeft al fittingen (en wat voor type)?
-met de xspc top kan ik andere fittingen op de pomp aansluiten (en zitten hier ook al fittingen bij)?
-wat voor fittingen raden jullie aan?
-bij het koelblock zit alles om hem aan te sluiten? (backplate enz)
-is er een korting wanneer je een hele set besteld bij jullie?
-in de bijlage een plaatje hoe ik denk het in te bouwen, is dit verstandig of is het beter als de pomp bijvoorbeeld hoger zit dan het cpu blok?
Mijn systeem:
-chieftec bigtower
-asus p5k-e
-intel Q6600
-tagan 1300w voeding
-2 ozc ram strookjes
-4 sata seagate schijven en 2 ide schijven
-dvd brandertje
-5 9cm paps fans en 2 12cm paps achter in de case
alvast bedankt voor het advies!
ik ben van plan onder de 400 te blijven, het gaat mij niet om of het stil is, ook ga ik er niet naar kijken, zolang ik die geforce maar aan kan sluiten...
momenteel heb ik de volgende onderdelen bij elkaar bedacht:
Swiftech Apogee GTZ
Laing DDC-1Plus MCP355 12V
XSPC Laing DDC Acrylic Reservoir
TFC Xchanger 360 Triple
er resten me echter nog een hoop vragen:
-de tfc xchanger 360 is nog niet leverbaar, wanneer in maart zal deze er zijn?
-het koelblok van mijn geforce is denk ik van geanodiseerd aluminium, is dit een probleem met de andere onderdelen (van koper etc)?
-het cpu block heeft al fittingen (en wat voor type)?
-met de xspc top kan ik andere fittingen op de pomp aansluiten (en zitten hier ook al fittingen bij)?
-wat voor fittingen raden jullie aan?
-bij het koelblock zit alles om hem aan te sluiten? (backplate enz)
-is er een korting wanneer je een hele set besteld bij jullie?
-in de bijlage een plaatje hoe ik denk het in te bouwen, is dit verstandig of is het beter als de pomp bijvoorbeeld hoger zit dan het cpu blok?
Mijn systeem:
-chieftec bigtower
-asus p5k-e
-intel Q6600
-tagan 1300w voeding
-2 ozc ram strookjes
-4 sata seagate schijven en 2 ide schijven
-dvd brandertje
-5 9cm paps fans en 2 12cm paps achter in de case
alvast bedankt voor het advies!