• Vragen? Wacht niet langer op de antwoorden! Login of Registreer en plaats jouw vraag! Wij zullen je vragen z.s.m. beantwoorden.

Advies voor een volledig nieuwe setup

KDG1980

New member
Hoi iedereen :)

Ik ben nieuw als het aankomt op waterkoeling, en had graag even wat aanbevelingen wat betreft de
de componenten die ik nodig heb. Het gaat voornamelijk over fittings, en welk type/diameter hard tubing ik ga gebruiken.
Via een paar tutorials en Youtube videos heb ik al wat info verkregen maar ik twijfel dus nog over bovenstaande.

Mijn (aircooled) build bestaat momenteel uit het volgende :

R9 5900X, 3080 Ti (founders edition) op een MSI X570S Tomahawk in een Lian Li Dynamic Evo case (wit)

In bijlage/foto vinden jullie de gekozen waterblokken terug voor de GPU/CPU, de radiators, alsook een distroplate van EK en alles wat ik (denk) nodig te hebben.
Ik zou opteren voor 2x 360 radiator setup zodat ik de kast mooi kan vullen en er headroom is voor overclocking.

Hier is mijn eerste vraag : welke diameter van tubing wordt het meeste gebruikt ? Ik had graag minstens 14mm gebruikt omdat 90°-bochten iets makkelijker
zouden gemaakt worden & de case iets voller lijkt ?

En dan heb ik nog een beginnersvraag :) : ik vindt niet meteen de juiste fittings die ik dien te bestellen. In bijlage een foto van de setup die ik wil realiseren (minus de extra GPU), maar wat de 90° fittings betreft op de GPU en CPU begrijp ik niet meteen welk type dit is. Ik vind 90° adapters op de site, maar die lijken enkel gemaakt
voor de tubing zelf en niet om in te schroeven op de waterblock van de CPU/GPU ? Voor deze setup heb ik dus 4x 90° fittings nodig

Alvast bedankt om een beginner te helpen !



highflow.png
WC001LL_224189.jpg
 
Hi KDG1980,

Leuk dat je gebruikmaakt van ons forum. Zou ook wel zo fijn zijn als je de onderdelen dan aanschaft in onze winkel!

Dikte van de buis is een persoonlijke voorkeur, maar 14mm zijn idd het meest populair.

In de afbeelding gebruiken ze deze of soortgelijke 90 graden fitting met G1/4 schroefdraad:
 
Hey Jason, bedankt voor de link ! Dan zoek ik ook even of jullie de EKWB-variant hebben ?
Is de DDC-pomp in de distro plate volgens jou krachtig genoeg voor deze setup met 2 rads ?

De screenshot was ter referentie omdat ik altijd ‘die’ shop gebruik als het op gewone hardware aankomt. Uiteraard ben ik bereidt de onderdelen bij jullie te kopen als ik hier alles terug kan vinden. Service/ondersteuning is het allerbelangrijkste ! ?
 
Mooi om te horen! :)

Dit is de 90 graden fitting van EK (zwarte versie helaas niet beschikbaar):

Van Corsair:

Bij deze twee fittingen van EK en Corsair moet nog een hard tube fitting ingedraaid worden. Bij die van Barrow zit het er al aan vast. Bijvoorbeeld:

De DDC pomp is meer dan genoeg.
 
Mooi om te horen! :)

Dit is de 90 graden fitting van EK (zwarte versie helaas niet beschikbaar):

Van Corsair:

Bij deze twee fittingen van EK en Corsair moet nog een hard tube fitting ingedraaid worden. Bij die van Barrow zit het er al aan vast. Bijvoorbeeld:

De DDC pomp is meer dan genoeg.

Ok, ik heb eindelijk mijn bestelling klaar staan :)
Ik dénk dat ik alles gecovered heb, staat in pdf

Heb jij enig idee wat de verzending betreft ? Ik zie dat aankopen vanaf €150 gratis verzonden worden,
maar bij mij is de goedkoopste optie blijkbaar GLS (€85). Misschien kom ik dan meteen best zelf met de firmawagen ?
Wordt een lange trip (3u heen & 3u terug vanuit België ?), maar het gaat om een bestelling van €1330 met nogal fragiele stukken

Thanks !
 

Bijlagen

  • bestelling highflow V2.pdf
    377,6 KB · Weergaven: 11
Mooi lijstje, ziet er goed uit! :) Eventueel kan je een Leak-tester erbij nemen.

Je kan alvast de bestelling plaatsen en “bank overboeking” als betaalmethode kiezen. Dan hoef je nog niet direct te betalen en kunnen wij even checken of de verzending voordeliger kan en passen we het aan als het mogelijk is.
 
voor peace of mind zou ik idd een leaktester er bij pakken. beter dat je er achter komt met wat lucht dan als je pomp aanslaat mocht er iets niet goed zitten ^^ heb het jaren zonder gedaan maar vooral met rigid tubing stelt het je toch net wat geruster.

ik heb het al eens voor mekaar gekregen om tijdens de installatie een fitting aan de andere kant van waar ik bezig was los te draaien wat me pas toen de pomp aansloeg opviel, spoot gelukkig me kast uit en zat op een goede plek voor een lek maar de keer daar op had ik een leaktester :p
 
Vergelijkbare onderwerpen
Onderwerp starter Titel Forum Reacties Datum
I Advies voor een watergekoelde DL380 G7 Server Advies Waterkoeling Setup 5
Z Advies waterkoeling voor een beginner Advies Waterkoeling Setup 7
M aangepast advies gevraagd voor een newbee Waterkoeling 7
A Advies voor een ventilatorloos servertje Advies Waterkoeling Setup 19
C Graag hulp/advies voor een waterkoeling setup! Advies Waterkoeling Setup 3
the_cyberspace Advies gevraagd voor een compleet setje Advies Waterkoeling Setup 4
S advies voor een nieuwe case Advies Waterkoeling Setup 4
Freddy Advies nodig voor een waterkoeling setup? Advies Waterkoeling Setup 0
J Advies gezocht voor nieuw systeem eind 2023/begin 2024 Waterkoeling 2
D Aanvraag voor informatie en advies voor GPU waterkoeling HighFlow Forum 2
D Advies voor waterkoeling setup GPU Advies Waterkoeling Setup 3
M Advies voor stille build [5800X, 2080RTX] Advies Waterkoeling Setup 1
Robin Ik zoek advies voor mijn systeem Advies Waterkoeling Setup 1
R Advies pomp voor eerst installatie Advies Waterkoeling Setup 2
P Advies nodig voor waterkoeling (1e keer) Advies Waterkoeling Setup 7
D [Advies] Vervangen 90 graden bochtje voor RP-452X2 Advies Waterkoeling Setup 1
F Advies gevraagd voor pc met 2 GPU's + Watercool setup Advies Waterkoeling Setup 13
S Delidded i7 7820X 4.8GHz OC, GTX 1080Ti, Advies nodig voor custom waterkoeling Advies Waterkoeling Setup 4
M Advies voor mijn eerste waterkoeling, voor mijn game pc Advies Waterkoeling Setup 6
Freddy Advies gevraagd voor hardware keuze (mobo+CPU+RAM) Werk PC? Hardware & Software 9
M Hulp gevraagd voor juiste configuratie. Advies koppeling/Radiateur Waterkoeling 2
M In Win 805I advies gevraagd voor plaatsen fans. Waterkoeling 33
M Advies gevraagd voor 2 de reservoir Waterkoeling 2
D Advies voor mijn eerste loop. Advies Waterkoeling Setup 2
J HELP! Advies nodig voor simpele stille setup Advies Waterkoeling Setup 1
P Advies gevraagd voor keuze 420 radiator Waterkoeling 10
FactoryDefaults Advies voor mijn waterkoeling setup Advies Waterkoeling Setup 65
B Advies voor nieuwe tubing Advies Waterkoeling Setup 12
G advies voor waterkoeling Advies Waterkoeling Setup 26
M Advies gevraagd voor nieuwe gaming pc (4790K, ASUS M7F) Advies Waterkoeling Setup 31
S Tips/advies gevraagd voor nieuwe set-up waterkoeling. Advies Waterkoeling Setup 6
S Mening/Advies voor nieuwe pomp/reservoir Advies Waterkoeling Setup 1
DieHard Advies waterkoeling voor xbox 360 slim. Advies Waterkoeling Setup 5
P advies gevraagd voor water koeling Advies Waterkoeling Setup 4
P [Waterkoeling] Advies voor 1e keer? Advies Waterkoeling Setup 15
L Advies voor componenten 1e WC PC Advies Waterkoeling Setup 6
S Advies gevraagd voor mijn 7870 in Crossfire met BF3 / BF4 Problemen & Oplossingen 32
D Advies nodig voor 1ste build Advies Waterkoeling Setup 3
G Advies waterkoeling voor 3x 7990 (liefst 4x 7990) Advies Waterkoeling Setup 7
K Corsair Obsidian 650D (advies voor andere fans) Cases en Modding 2
P advies gevraagt voor mijn loop Waterkoeling 0
chicken Advies voor mijn eerste waterkoelings setje Advies Waterkoeling Setup 12
Thieutje Graag wat advies inzake waterkoeling setup voor nieuwe high-end IVY build Advies Waterkoeling Setup 39
D Advies, thick 360 rad genoeg voor i3930 (OC) + GTX680 + Chipset ? Advies Waterkoeling Setup 3
D Advies voor waterkoeling Setup Advies Waterkoeling Setup 15
D Advies voor radiator keuze, XSPC RS120 vs EK XT120 Advies Waterkoeling Setup 1
anub1s18 advies voor stilste radiator sandwich Waterkoeling 4
L Advies nodig voor het bouwen van eerste water cooling setup. Advies Waterkoeling Setup 12
S Advies gevraagd bij keuze van MB voor gamen Hardware & Software 5
X Gevraagd: advies voor pc Hardware & Software 2

Vergelijkbare onderwerpen

Terug
Bovenaan