• Vragen? Wacht niet langer op de antwoorden! Login of Registreer en plaats jouw vraag! Wij zullen je vragen z.s.m. beantwoorden.

Advies voor componenten 1e WC PC

LaughingBuddha

New member
Hallo,
ik zou graag wat hulp kunnen gebruiken met het kiezen van de juiste onderdelen voor in mijn nieuwe gaming PC.
hier een lijstje met onderdelen die ik van plan ben om te kopen.

1x Case - Corsair Obsidian Series 800D
1x Moederbord - ASUS Rampage IV Extreme
1x CPU - Intel Core i7 Extreme Edition 3970X (2011)
2x GPU - EVGA GTX TITAN Hydro Copper Signature
1x MEM - Corsair Dominator Platinum memory
1x PSU - Corsair Professional Series Gold AX1200

Het liefst wil ik de CPU en beide GPUs watercoolen.
Budget maakt denk ik niet zo heel veel uit, mijn voorkeur gaat uit naar gewoon goede kwaliteit spullen die lang mee gaan en makkelijk in onderhou
Ik zou graag alles intern houden, dus geen externe cooling. (indien mogelijk)

Ik heb wel wat dingen toegevoegd in mn mandje maar ik heb werkelijk waar geen idee of het goed is.

Winkelwagens :: testlijst - HighFlow Computer Cooling Shop - Uw shop voor PC waterkoeling, luchtkoeling, modding, behuizingen en gaming!

naast de watercooling moet er denk ik ook nog wat normale cooling in de case zetten, wat wordt er aangeraden om als extra fans in te bouwen bij een volledig wc pc.

ik heb besloten deze keer een PC te maken met watercooling omdat ik in een serre zit waar het heel heet kan worden.
ik game veel op triple screen en mijn huidige PC wordt ook regelmatig erg heet.
PCs bouwen is voor mij niet vreemd maar ik heb zelf nog nooit iets met watercooling gedaan dus ik kan alle hulp goed gebruiken :)
 
Je PC staat in een serre? Hou er dan wel rekening mee dat waterkoeling je temperaturen niet onder je binnentemperatuur kan brengen. Als het bijvoorbeeld 40 in je serre is (ik zeg maar wat, absoluut geen idee hoe warm het daar word) dan zal je met een goede setup nog steeds richting 45-55° watertemperatuur gaan afhankelijk van je setup. Daar komt dan nog eens je delta T bij tussen CPU & GPU, dus je mag je nog steeds aan aardige temperaturen verwachten.

Nu merk ik dat je een MORA3 hebt staan, dat zal je watertemp zo laag mogelijk houden, maar die zijn bijna onmogelijk om in te bouwen (never say never). Als je hem toch extern plaatst is het misschien geen slecht idee om ook te kijken dat deze van zodra het lente wordt buiten kan staan. Zo kan je wel lagere temperaturen halen dan in je serre.

Om af te ronden nog even freddy's lijstje en linkje naar een handig topic: http://forum.highflow.nl/f40/ehbw-eerste-hulp-bij-waterkoeling-13767/

1. Kies jouw Radiator:
2. Kies jouw Fans:
3a. Kies jouw CPU block
3b. Kies jouw GPU block (als je ook jouw videokaart wilt waterkoelen)
(check hier of welke waterblokken van EK passen op jouw videokaart: CoolingConfigurator.com)
4. Kies jouw Reservoir
5a. Kies jouw Pomp
5b. Kies jouw Pomp Top (optioneel als je een Laing/Swiftech pomp hebt gekozen)
6. Kies jouw Koelvloeistof
7. Kies jouw Slang/Tube (zie uitleg slang/fitting formaten)
8. Kies jouw Fittingen
9. Kies jouw toebehoren en accesoires, aan te raden lijstje:
Slangknipper (10-40MM)
Trechter
Spuitfles - 1000ML
PSU Bridging Tool 24 pin
Arctic Silver ArctiClean Reinigingskit 60ML
Arctic Cooling MX-4 Koelpasta (4g)
UV/Kleur lampen
Sleeving
 
Als je alles intern wilt houden zal de mora niet gaan passen zoals enthernal hierboven aangeeft, bovenin je 800D case past een 360 rad en onderin kan je iig een 120er plaatsen en een 240 met een beetje modden dacht ik.

Boven in kan je niet al te dikke rads zetten dus de 6cm rads vallen daarbij af, de Alphacool ST30 360 en de Alphacool XT45 360 zouden dan een goede keuze zijn.

De fans die je gekozen hebt zijn niet de beste keuzes voor op een rad dus mss zijn andere een betere keuze
Kijk hier voor een review van fans voor op een rad (lees gelijk zijn andere reviews over rads en zo) Fan Testing Round 12 | martinsliquidlab.org
 
Ok! eerst, bedankt voor de reacties!

Na een hoop uitzoekwerk en filmpjes kijken heb ik een nieuw lijstje gemaakt.

http://highflow.nl/index.php?dispatch=cartlists.details&list_id=7619
http://highflow.nl/index.php?dispat...id=7619&hash=9598acc48dcb78672bbebdf08a513e22
ik heb eindelijk de knoop doorgehakt en de volgende onderdelen besteld:
1x Case - Corsair Obsidian Series 900D
1x Moederbord - ASUS Rampage IV Extreme
1x CPU - Intel Core i7 Extreme Edition 3970X (2011)
2x GPU - EVGA GTX TITAN Hydro Copper Signature
1x MEM - Corsair Dominator Platinum memory
1x PSU - Corsair Professional Series Gold AX1200

enige echte wijziging die ik gemaakt heb ten opzichte van de laatste lijst is dat ik voor de 900D gegaan ben en niet de 800D zodat ik meer ruimte had om mee te werken.

de case heeft aan de voorzeide 3 120MM intake fans en 1 140MM fan aan de achterzeide.
aan de bovenkant past een 480 en als ik de drive bay verplaats dan kan er ook nog een 480 helemaal aan de onderkant.

ik zal SLI gaan gebruiken en heb daarvoor ook een sli verbind stukje in mijn lijstje gezet, weet niet of dat een goede keus is qua verbind stukje.

ik dacht ik neem 2 90 graden verbind stukjes voor het geval dat ik ze nodig heb, en dacht heb de CPU, 2 radiatoren en de combo reservoir/pomp en de videokaarten, dus 5 setjes fittings.

ik weet alleen niet of zon pomp reservoir combo goed is of dat ik beter aparte reservoir pomp moet nemen. advies?

mis ik hier verder nog iets?
is dit een acceptabele configuratie?

ik hoor het graag!!
 
De fans die je gekozen hebt maken wel een hels lawaai kan ik je zeggen, of ga je ze met een controller terug regelen?

De door jou gekozen pomp heeft een opvoerhoogte van 2.2m wat niet al te weinig is maar ook zeker niet te veel.
Beter kan je kiezen voor een sterkere pomp zoals de Swiftech MCP 35X of Laing DDC 355, je gaat best een flinke loop bouwen dus genoeg pomp kracht is nooit verkeert.
Zelf ben ik geen grote fan van bayressen (Lastig vullen, ect.), een tube res met daaronder een pomp vind ik zelf fijner werken.

Met die sli verbinders heb ik geen ervaring. Maar wat ik zo lees is de afstand variabel dus zal het wel goed komen.

Mss is een drain ook handig om in je loop op te nemen, als je dat handig doet is je loop in een paar sec leeg en zit je niet met losse opvangbakjes te klungelen.
 
Hallo,

ik had stiekem in de tussentijd mn order al geplaatst maar achteraf ben ik blij te horen wat je zei over de pomp, heb ik denk ik toch een beter keuze gemaakt. ik heb uiteindelijk gekozen voor deze:
Swiftech Maelstrom-35X2 5.25 Dual Bay Reservoir with 2x MCP35X

ook heb ik gekozen voor 1 480 en 1 360 ipv 2x 480

ik heb lang zitten denken over fan control en niet echt een keuze kunnen maken.
het moederbord wat ik gekozen heb heeft aardig wat fan connectors en kunnen daarmee eventueel geregeld worden.

als jullie een goed advies hebben over die fan controller dan wil ik daar zeker nog wel naar kijken.

ik zal dan ook nog even moeten kijken naar iets van een drain.
 
Probeer eerst uit af alle aansluitingen regelbaar zijn. De meeste moederborden die ik heb gehad had maar één aansluiting die regelbaar was. De andere draaiden voluit. Je kan wel de snelheden via de aansluitingen uitlezen.

Op dit moment heb ik zelf de mCubed BigNg. De controller zelf is wel goed. Alleen de software vind ik tegenvallen en zou in mijn ogen wel een update kunnen gebruiken. Helaas lijkt de fabrikant er weinig aan te doen. Openhardware monitor kan wel de waarden uitlezen, maar het instellen gaat niet. Een alternatief die ook de controller kan instellen ben ik nog niet tegengekomen.
 
Vergelijkbare onderwerpen
Onderwerp starter Titel Forum Reacties Datum
J Advies gezocht voor nieuw systeem eind 2023/begin 2024 Waterkoeling 2
D Aanvraag voor informatie en advies voor GPU waterkoeling HighFlow Forum 2
D Advies voor waterkoeling setup GPU Advies Waterkoeling Setup 3
K Advies voor een volledig nieuwe setup Advies Waterkoeling Setup 6
I Advies voor een watergekoelde DL380 G7 Server Advies Waterkoeling Setup 5
M Advies voor stille build [5800X, 2080RTX] Advies Waterkoeling Setup 1
Robin Ik zoek advies voor mijn systeem Advies Waterkoeling Setup 1
R Advies pomp voor eerst installatie Advies Waterkoeling Setup 2
P Advies nodig voor waterkoeling (1e keer) Advies Waterkoeling Setup 7
Z Advies waterkoeling voor een beginner Advies Waterkoeling Setup 7
D [Advies] Vervangen 90 graden bochtje voor RP-452X2 Advies Waterkoeling Setup 1
F Advies gevraagd voor pc met 2 GPU's + Watercool setup Advies Waterkoeling Setup 13
S Delidded i7 7820X 4.8GHz OC, GTX 1080Ti, Advies nodig voor custom waterkoeling Advies Waterkoeling Setup 4
M Advies voor mijn eerste waterkoeling, voor mijn game pc Advies Waterkoeling Setup 6
Freddy Advies gevraagd voor hardware keuze (mobo+CPU+RAM) Werk PC? Hardware & Software 9
M Hulp gevraagd voor juiste configuratie. Advies koppeling/Radiateur Waterkoeling 2
M In Win 805I advies gevraagd voor plaatsen fans. Waterkoeling 33
M Advies gevraagd voor 2 de reservoir Waterkoeling 2
D Advies voor mijn eerste loop. Advies Waterkoeling Setup 2
J HELP! Advies nodig voor simpele stille setup Advies Waterkoeling Setup 1
M aangepast advies gevraagd voor een newbee Waterkoeling 7
A Advies voor een ventilatorloos servertje Advies Waterkoeling Setup 19
P Advies gevraagd voor keuze 420 radiator Waterkoeling 10
FactoryDefaults Advies voor mijn waterkoeling setup Advies Waterkoeling Setup 65
B Advies voor nieuwe tubing Advies Waterkoeling Setup 12
G advies voor waterkoeling Advies Waterkoeling Setup 26
M Advies gevraagd voor nieuwe gaming pc (4790K, ASUS M7F) Advies Waterkoeling Setup 31
S Tips/advies gevraagd voor nieuwe set-up waterkoeling. Advies Waterkoeling Setup 6
S Mening/Advies voor nieuwe pomp/reservoir Advies Waterkoeling Setup 1
DieHard Advies waterkoeling voor xbox 360 slim. Advies Waterkoeling Setup 5
P advies gevraagd voor water koeling Advies Waterkoeling Setup 4
P [Waterkoeling] Advies voor 1e keer? Advies Waterkoeling Setup 15
S Advies gevraagd voor mijn 7870 in Crossfire met BF3 / BF4 Problemen & Oplossingen 32
D Advies nodig voor 1ste build Advies Waterkoeling Setup 3
G Advies waterkoeling voor 3x 7990 (liefst 4x 7990) Advies Waterkoeling Setup 7
K Corsair Obsidian 650D (advies voor andere fans) Cases en Modding 2
C Graag hulp/advies voor een waterkoeling setup! Advies Waterkoeling Setup 3
P advies gevraagt voor mijn loop Waterkoeling 0
chicken Advies voor mijn eerste waterkoelings setje Advies Waterkoeling Setup 12
Thieutje Graag wat advies inzake waterkoeling setup voor nieuwe high-end IVY build Advies Waterkoeling Setup 39
D Advies, thick 360 rad genoeg voor i3930 (OC) + GTX680 + Chipset ? Advies Waterkoeling Setup 3
D Advies voor waterkoeling Setup Advies Waterkoeling Setup 15
D Advies voor radiator keuze, XSPC RS120 vs EK XT120 Advies Waterkoeling Setup 1
the_cyberspace Advies gevraagd voor een compleet setje Advies Waterkoeling Setup 4
anub1s18 advies voor stilste radiator sandwich Waterkoeling 4
L Advies nodig voor het bouwen van eerste water cooling setup. Advies Waterkoeling Setup 12
S Advies gevraagd bij keuze van MB voor gamen Hardware & Software 5
X Gevraagd: advies voor pc Hardware & Software 2
N Graag advies voor waterkoeling setup voor mijn 3960X Advies Waterkoeling Setup 6
S Advies voor eerste waterkoelling project intel 3930K, Asus GTX570 en Corsair 800D ? Waterkoeling 3

Vergelijkbare onderwerpen

Terug
Bovenaan