• Vragen? Wacht niet langer op de antwoorden! Login of Registreer en plaats jouw vraag! Wij zullen je vragen z.s.m. beantwoorden.

Zo ziet mijn WC er nu uit

CaptainKirk

Junior Member
Hallo allemaal,
Ik heb nu mijn Waterkoeling aangepast,omdat ik mijn systeem opgewaardeerd heb,heb nu een P5 NT deluxe Asus moederbord,een Intel(R) Core(TM)2 Quad CPU Q9550 @ 2.83GHz Processor,Geforce 9600 GT videokaart,en door die veranderingen werd het systeem flink warmer,op een zeker moment werd de cpu warmer dan 80 graden,op het moment liggen de temps rond de 60/65 graden.De bijgeleverde foto's laten zien hoe ik het in elkaar heb gezet,enigste minpunt is dat de ventilator op de radiateur aan irriterend zoemgeluid maakt.maar dat komt door de vibratie van metaal op metaal,ik wil daar nog rubbertjes tussen zetten,en hopelijk is het systeem weer fluisterstil.ik hoop dat jullie tips hebben om het systeem eventueel nog koeler te krijgen?
Groeten
CaptainKirk
 

Bijlagen

  • Front.jpg
    Front.jpg
    21,5 KB · Weergaven: 118
  • Pomp.jpg
    Pomp.jpg
    90,8 KB · Weergaven: 137
  • Pomp1.jpg
    Pomp1.jpg
    126,2 KB · Weergaven: 146
  • Radiateur.jpg
    Radiateur.jpg
    71,3 KB · Weergaven: 128
  • gpu koeler.jpg
    gpu koeler.jpg
    87,3 KB · Weergaven: 100
Laatst bewerkt:
ik zal je zoizo een begin advies geven...
vervang alle Thermaltake waterkoelings (ZOOI) dat zijn allemaal slechte onderdelen..
zoizo zou ik dus jou cpu blok vervangen, en jou radiator een mooie 240/360 radiator voor nemen (zoizo een thermaltake radiator die is zoizo al slecht en dan ook nog een flinke heat dump van cpu+gpu)
verder weet ik niet wat er op jou gpu zit, maar daar kan denk ik ook wel een betere op :)


verder kan het er allemaal nog wel mee door :)
 
zelfde als hierboven

rad en cpublock zeker vervangen, gpublockje ook

pomp en res zijn wel goed, cpublock neem je miss een heatkiller 3.0 LC (35 eur) en qua rad brengt zelfs de goedkope xspc rs serie al veel verbetering, je zou eventueel kunnen kijken of je plaats hebt intern voor 'n dikkere dual of triple radiator, neem misschien ook even een kijkje naar die nieuwe reeks van EK, hebben sinds kort ook degelijke radiatoren in hun aanbod voor 'n mildere prijs :) en ze zien er mij op het eerste zicht zeker niet slecht uit :)
 
Je bent leuk bezig,ik zou alleen een paar ty-raps/kabelbinders aanschaffen en je bedrading netjes bij elkaar brengen, dan ziet het er gelijk allemaal wat overzichtelijker en verzorgder uit.
Ook die stukjes anti knik veer op willekeurige plekken is me niet helemaal duidelijk waarom ze daar zitten?

Ik wil je niet afkraken of de grond in trappen hoor, maar dit is hoe m'n eerste indruk was bij het zien van de foto's.
 
Hoi Allemaal
Bedankt voor de tips,Een andere radiateur,is inderdaad wel een goed idee,maar ikheb een aantal jaren thermalthake spullen gekocht .en ben er bij gebleven,maar nu op dit forum zie ik dat er ontzettend veel is op dit gebied,en al doende leert men,de antiknik veren zitten op die plekken om de slang net iets meer te kunnen buigen voor dat die dicht knikt,en de losse draden zijn van de ventilatoren regelaars,is niet zo'n probleem,aangezien mijn kast toch helemaal dicht is,ik neem ieder geval jullie raad mee ,om in de toekomst het systeem nog koeler te krijgen.
Groeten
captainkirk
 
om het systeem koeler te krijgen moet je eigenlijk beginnen met het verbeteren van de totale airflow. In de kast. Zelfs met waterkoeling hangt je temperatuur daar voor een groot deel vanaf.

Zo te zien heb je eigenlijk maar 3 fans in de kast zitten: 1 onderin, 1 op de radiator en 1 in de koeling. Zo te zien blaast de fan onderin dan ook nog eens naar beneden. Draai die onderste fan om zodat hij naar boven blaast, en plaats 2 80mm fans achterin die naar buiten blazen. Begin daar eens mee voordat je waterkoeling onderdelen gaat vervangen.

Verder ben ik het wel met de jongens eens dat je radiator te licht is voor CPU en GPU samen. Wat ik zou doen is echter niet per se vervangen, maar een extra radiator bijplaatsen. Je zou bijvoorbeeld aan freddy kunnen vragen of hij een 2x80mm rad kan toevoegen aan de shop, dan kan je die achteraan plaatsen, of je neemt een 2x 120mm die je in het dak plaatst (moet je wel ff een beetje zagen in je kast).
Op zich doet die Tt rad die je nu hebt geen kwaad, hij doet alleen niet genoeg.
 
Hoi,
Het punt bij mij is dat ik mijn systeem stil wil hebben,momenteel valt het mee,en ik hoop dat wanneer ik het bestelde rubber monteer op de ventilator op de radiateur het zachte zoemen ook weg is,ik zie voor mijzelf,niet het nut om een berg ventilatoren overal in te bouwen om de computer koel te krijgen.
Ik heb namelijk waterkoeling genomen om van die ventilatoren af te zijn,er zitten er nu 2 in(1 zit er standaard al in de voeding,die tel ik niet mee)en de onderste blaast naar buiten,juist om de opgehoopte warmte kwijt te raken,mijn kast is aan de binnenkant geisoleerd.om hem stil te houden,daarom heb ik ook de flow vergroot ,door over te stappen van 8mm slangen naar 10mm slangenen de cpu koeler te vergroten,en een groter blokje op de gpu,en dat werkt aardig,de volgende stap is,om inderdaad de radiateur aan te passen om meer en makkelijker de warmte kwijt te raken,maar meer ventilatoren er in,nee,dat ben ik niet van plan,betere,ja,meer,nee.
Maar met alle feedback die mijn kant opkomt ben ik blij mee,want zo leer je elke keer wat.
Groeten
captainkirk
 
Ik zou persoonlijk dan de radiator op de bodem monteren, de ventilator die daar op zit naar binnen laten blazen ("pull" dus) , dan zorgt de ventilator van de voeding en die losse ventilator boven in voor een afvoer van de warme lucht.

Zoals je weet stijgt warme lucht van nature al naar boven, dus met zo'n opstelling krijg je een 'schoorsteen' werking en dat werkt natuurlijk perfect! , nu ben je tegen alle natuurwetten aan het werken door de warmte naar beneden te pompen....
Het is misschien anderhalf twee uur werk, maar dan haal je wel het maximale uit je huidige spullen (maar ook met nieuw spul zou ik het ook zo inbouwen)
 
tsja, meer ventilatoren wordt je systeem niet per se luider van hoor, als je maar dezelfde gebruikt zodat ze niet door elkaar heen zoemen. En het probleem is op dit moment echt dat je hele systeem te weinig warmte wegkrijgt. Je waterkoeling aanpassen heeft dus ook geen enkele zin, omdat wat er ook in die doos gebeurt, uiteindelijk moet de warmte eruit, en dat kan alleen maar met fans.
 
Hoi,
Zo was mijn oude configuratie,radiateur beneden aan de voorkant van de kast,naar binnen blazend,ventilator bovenaan de voeding naar buiten blazend.werkte prima met mijn oude moederbord,(P5E de luxe,en Gforce 7600)maar met dit spul werd het te warm,merkte ik als ik de zijkant van de kast eraf liet,dan was die aardig op temp(60grd)maar zijkant erop(tegen de 80grd)
zoals het nu is werkend de hele avond,rond de 60grd,dus het is verbeterd.waar de radiateur nu zit,is een rooster naar buiten,dus daar wordt de warme lucht uit de kast geblazen,en als hulp de ven onderin.
Dus waarschijnlijk met een verbeterde radiateur en sterkere ven erop,gaat de temp nog iets naar beneden,maar dat probeer ik volgende maand wel,ben hier al een paar weken mee bezig(elke keer wachtend op onderdelen)dus voorlopig even geen geknutsel meer.
Ieder geval bedankt voor de adviezen
Groeten
captainkirk
 
Hoi,Even een vraag,mijn voeding is het aan het begeven,en ik ben op zoek naar een vervanging,nu heb ik deze op het oog:Cooler Master Silent Pro M600,is dit een goede en stille?en als mijn voeding er uit moet,ga ik op jullie aanraden mijn radiateur ook vervangen,is dit een goede:The Black Ice SR1 120,en welke fan past hierbij?
hoor het wel
Groeten
captainkirk
 
het lijkt een goeie... als je zeker wilt zijn van een goeie kan je een XSPC RX120 Black nemen....
eigenlijk heb je trouwens ook meer radiator oppervlakte nodig (een 2X 120mm radiator of gewoon 2X een 120mm radiator) als je 2X een 120mm radiator neemt kan je er op je intake fan ook een radiator zetten...
waarom meer radiator oppervlakte?, omdat je fans dan minder snel hoeven draaien om alles koel te houden....

verder als radiator fan zijn de yate loon fans erg goed (en als je veel geld uit wilt geven kan je ook voor een noctua gaan)

en ja dat is wel een redelijke voeding... en ook wel stil (bij mijn weten zijn er niet echt meer moderne voedingen die herrie maken?? )
 
Hoi,Dikke pech,kwam vanavond erachter dat het cpu blok bij de draad gescheurd is,hij lekte een beetje,moest toch mijn computer uitelkaar halen,kwam er zo achter,wat denken jullie is dit te reparen met seconden lijm,of beter een nieuwe kopen?
captainkirk
 
Vergelijkbare onderwerpen
Onderwerp starter Titel Forum Reacties Datum
Blackruby Zo ziet mijn WC er uit. Algemene Discussies 8
C gtx 570 ziet pc als gtx 580 NVIDIA 19
Okkii Hoe ziet jou Homescreen van je telefoon deruit?? Algemene Discussies 34
Woozy Ramprobleem, ziet 4GB ipv 6GB. Na restart wel 6GB?! Problemen & Oplossingen 16
H sommige games flikkeren in sli mode and ziet er vaag uit Problemen & Oplossingen 1
Xtrafresh Een Glaciator die ik wél wil kopen ziet er zó uit: Overige Koeling 17
l3p Hoe ziet jouw schijvenpark er uit ? Algemene Discussies 66
A ASUS Rampage II Extreme: Ziet minder geheugen (2GB of 4GB ipv 6GB) Hardware & Software 27
Robin Iemand die handel ziet in passende Gigabyte X58 NB blokjes? Waterkoeling 40
P Bios ziet HD maar Windows Vista niet... Hardware & Software 16
vincent 3D mark06 ziet maar 1 kaart Hardware & Software 4
D Kan ik dit gebruiken in mijn loop? Waterkoeling 1
G Koeling van mijn tv meubel Overige Koeling 4
M Mijn nieuwe build met MORA3 420 ingebouwd in de muur :) Gallery & Build Logs 5
S Mijn nieuwe AMD build + custom wc Gallery & Build Logs 6
YesonSK Welk GPU Block past op mijn videokaart? Waterkoeling 1
Robin Custom Corsair Hydro X build voor mijn corsair crystal 680x Waterkoeling 0
R Bevestiging van mijn pomp/reservoir combo Waterkoeling 2
R Ik ben op zoek naar de beste koeling voor mijn CPU Waterkoeling 1
C Een waterkoeling loop maken in mijn pc ? Waterkoeling 5
P In welk forumonderdeel plaats ik mijn Winkelwagen? HighFlow Forum 1
Robin Ik zoek advies voor mijn systeem Advies Waterkoeling Setup 1
S Mijn computer water gekoeld maken(CPU/ GPU,Waterblock) Advies Waterkoeling Setup 5
B De juiste bochten en aftappunt die passen bij mijn fittingen en hardtubes Introductie: Stel jezelf en jouw PC voor 5
C Te weinig Flow met mijn EK pomp? Waterkoeling 8
HighFlow Welk waterblok past op mijn GPU / Videokaart? Compatibiliteitslijst Advies Waterkoeling Setup 0
R Mijn trouwe i7 vervangen Verkocht 2
Bokeh Bokeh - Ben - mijn monster PC project met RGB Introductie: Stel jezelf en jouw PC voor 11
MrGiorgio Corona ver van mijn bed show? Nieuws en Sport 55
anub1s18 er drijft iets in mijn reservoir en ik kan het niet echt identificeren als should not care of slecht Waterkoeling 2
Freddy Mijn mini arcade zolder / game room Overige Builds 9
P Water koeling voor mijn Radeon VII grafische kaart 100% beginner hier sorry;) Advies Waterkoeling Setup 4
S Mijn eerste Waterkoeling build ever Gallery & Build Logs 0
P Welke spullen heb ik nodig om mijn nieuwe watergekoelde video kaart te installeren Advies Waterkoeling Setup 3
T Hoeveel maakt waterkoeling verschil in mijn situatie? Advies Waterkoeling Setup 3
M Advies voor mijn eerste waterkoeling, voor mijn game pc Advies Waterkoeling Setup 6
T mijn eerste custom waterkoeling Waterkoeling 2
K vlotte afhandeling van mijn eerste bestelling (maar bijgevolg dus zeker niet laatste) HighFlow Testimonials / Shopreviews 0
M Lek gehad in mijn build Waterkoeling 4
L Mijn eerste custom loop! RX Vega 64 - input gevraagd Advies Waterkoeling Setup 80
D Advies voor mijn eerste loop. Advies Waterkoeling Setup 2
P mijn eerste set waterkoeling advies nodig Advies Waterkoeling Setup 6
Madbull Mijn eerste bestelling. HighFlow Testimonials / Shopreviews 2
D Mijn eerste hard pipe water loop en ik heb wat vragen. Waterkoeling 4
D Mijn videokaarten waterkoelen Waterkoeling 2
P Op zoek naar begeleiding voor mijn eerste custom watercooling‏ Advies Waterkoeling Setup 1
J overclocking mijn 5930k help? Overclocking 11
Bas9466 Mijn ervaring met HighFlow HighFlow Testimonials / Shopreviews 3
Bas9466 Ben opzoek naar een product voor mijn Core x9 fan controller card met usb aansluitin Problemen & Oplossingen 9
W fancontroller voor mijn waterkoeling Waterkoeling 5

Vergelijkbare onderwerpen

Terug
Bovenaan